Ihana kauppa
Valvoja: Moderaattorit
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Viestit: 5530
- Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lieto
Re: Ihana kauppa
...tai edes yksi koko maassa jonka sivut vastaisivat tämän Irlantilaisen liikkeen sivuja! Näkyy suoraan mitä ja paljonko altaista löytyy ja jopa mihin hintaan + mahdolliset erikoisvaatimukset!
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
Merihemmo
- Junior Member

- Viestit: 233
- Liittynyt: 17:05, 18.08.2008
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Ihana kauppa
Ton kaupan nettisivuilla on aika heikko varastotilanne. Lähetin niille joskus kyselyn, että mitä niillä on oikeasti varastossa, niin sieltä tuli kilometrin pituinen lista. Meinaan koklata tota kauppaa seuraavaksi kun tilaan jotain. Niillä on myös aika reilu takuu ostetuille elukoille: http://www.marinelife.eu/garantie.php?language=enJouko kirjoitti:Tai tälläisen ranskalaisen liikkeen sivut. Vielä kun puhuisivat suomea.
-
cmmd
- Senior Member

- Viestit: 672
- Liittynyt: 17:54, 23.11.2006
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Ihana kauppa
Eikös joku tamperelainen porukka tilannut sieltä kasan taannoin. Muistan kuulleeni vaan reilun kokoisista "frageista"
Re: Ihana kauppa
onhan tuolta tilattu. Kaikki toimi erittäin mallikkaasti, ei voi kuin suositellacmmd kirjoitti:Eikös joku tamperelainen porukka tilannut sieltä kasan taannoin. Muistan kuulleeni vaan reilun kokoisista "frageista"
Ja korallit oli komian kokoisia jne.
-
Kimmo S
- Advanced Member

- Viestit: 2243
- Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Ihana kauppa
Onko tämmönen palvelu oikeasti olemassa, linkkiä?cmmd kirjoitti:Tai sit kauppias voi käyttää noutopalvelua, jolloin pakettiin tulee 15 min työ + rahti + noutopalvelu 14,93€ (20 kg asti). On se silti niin kallista, että ainoastaan kovat harrastajat lähtee tilailee yksittäisiä.
Mut - Oikeasti Suomen pitäisi tehdä jotain sille, että kohta useat erikoisharrastuskaupat kuten musiikki-instrumentti, akvaario, ym. katoavat Suomesta ja suurin osa tilaa tavaransa ulkomaisista nettikaupoista. Suomalaiset liikkeet pystyy kilpailemaan nettikauppoja vastaan ainoastaan palvelulla ja ironista onkin, että palvelua tarvitsevat etenkin harrastuksen alkutaipaleella olevat harrastajat, jotka ostavat vähän. Harrastuksen vanhemmat konkarit, ja enemmän rahaa käyttävät, ovat enemmän hintojen perässä ja ostavat tavarat ulkomailta. Näin ollen palvelemisesta tuleva tuotto on minimaalista, kun Suomen hinnoilla ei pysty myymään tekniikkaa aloittelijoille. Ja sitten kun ei ole tarpeeksi aloittajia, ei tule riittävästi volyymiä elävän ostajiinkaan. Ei oo helppoa!
Onneksi tämä ongelma vaivaa tasapuolisesti kaikkia ammattiryhmiä: rakennusmiehet virosta ja puolasta, IT-työläiset virosta ja puolasta, lääkärit virosta ja puolasta, .... onneksi sentään edes eduskunnassa riittää työpaikkoja suomalaisille!
-
cmmd
- Senior Member

- Viestit: 672
- Liittynyt: 17:54, 23.11.2006
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Ihana kauppa
Toivottavasti ei ollut trolli..Kimmo S kirjoitti:Onko tämmönen palvelu oikeasti olemassa, linkkiä?cmmd kirjoitti:Tai sit kauppias voi käyttää noutopalvelua, jolloin pakettiin tulee 15 min työ + rahti + noutopalvelu 14,93€ (20 kg asti). On se silti niin kallista, että ainoastaan kovat harrastajat lähtee tilailee yksittäisiä.
Mut siis Matkahuollon nouto-/jakelupalvelu http://matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelu ... lupalvelu/
Ainahan pitäisi tukea kotimaista jne. Pitäisikö aina ostaa Suomesta? Entä kun hintaero on sitä mitä se välillä on? Se jää kuitenkin asiakkaan maksettavaksi. Sen vielä pystyy maksamaan palvelusta, jos kuluttajahintojen ero liikkeestä vs nettikaupasta on <20%, mutta entä kun hintaero lähenee tuplia?
Kyl välillä naurattaa ruokakaupassaki, ku suomalainen tomaatti maksaa tuplaten espanjalaisiin verrattuna. Se on halvempi, joka on matkannut tuhansia kilometrejä.
-
Kimmo S
- Advanced Member

- Viestit: 2243
- Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Ihana kauppa
Nyt tajusin, siis tuo 15e tulee pelkästä noudosta ja päälle tulee vielä rahti. Parhaimmillaan 20e saa saksasta paketin samalla periaatteella suomeen asti --> Suomalainen palvelu on tässäkin liian kallis.cmmd kirjoitti:Kimmo S kirjoitti:Toivottavasti ei ollut trolli..cmmd kirjoitti:Tai sit kauppias voi käyttää noutopalvelua, jolloin pakettiin tulee 15 min työ + rahti + noutopalvelu 14,93€ (20 kg asti). On se silti niin kallista, että ainoastaan Onko tämmönen palvelu oikeasti olemassa, linkkiä?
Mut siis Matkahuollon nouto-/jakelupalvelu http://matkahuolto.fi/fi/pakettipalvelu ... lupalvelu/
Yritin sanoa, että Suomen Valtion pitäisi tehdä asialle jotain. Itsekin ostin talvella espanjalaisia tomaatteja, kun ne oli paremman makuisia ja hinta 50% suomalaisten hinnasta. Vapaa kilpailu hoitaa sitten hinnat kohdalleen. Se, että jos suomalaiset hinnat tuntuu liian kalliilta ja syynä on vain kauppiaat, jotka vetää liian isot katteet omaan taskuun, niin kannattaa perustaa oma kauppa ja alkaa öky-porvariksi.cmmd kirjoitti: Ainahan pitäisi tukea kotimaista jne. Pitäisikö aina ostaa Suomesta? Entä kun hintaero on sitä mitä se välillä on?
Joskus norjalaiselta tädiltä kysyin, että eikö sitä ärsytä, kun norjassa kaikki on niin kallista. Ei kuulemma, koska norjalaisilla on millä mällätä.
Re: Ihana kauppa
No voihan kyljys sentään, pitäiskö mun ja avautua hiukan. Itketään sitte vähän urakalla
.
Hinnoissa voi olla ja onkin eroja. Ilman muuta hankin isommat setit ulkomailta halpuuden takia. Mutta jos jonkun yksittäisen (ehkä parinkin) jutun haluan niin ostan sen suomesta, ei se hinta ainakaan minua peljästytä, kunhan se ei ole lähtenyt räpylästä. Tyhmältähän se tuntuu, mutta välillä on semmmoinen fiilis, et haluaako ne liikkeet oikeasti pitää vanhat ja tulevat asiakkaansa vai mikä on kyseessä kun se kaupankäynti on niin vaikeata. Ensivaikutelma se on tässäkin avainasemassa joka ratkaisee myöhäisemmät asioinnit. Myönnän kyllä olevani "hiukan" vaikea tyyppi, mutta en todellakaan liian vaativa tai hankala
.
Kimmo S kirjoitti:Suomalaiset liikkeet pystyy kilpailemaan nettikauppoja vastaan ainoastaan palvelulla ja ironista onkin, että palvelua tarvitsevat etenkin harrastuksen alkutaipaleella olevat harrastajat, jotka ostavat vähän. Harrastuksen vanhemmat konkarit, ja enemmän rahaa käyttävät, ovat enemmän hintojen perässä ja ostavat tavarat ulkomailta. Näin ollen palvelemisesta tuleva tuotto on minimaalista.
Joo, palveluilla hyvinkin. Sehän tässä kummastuttaa kun ei liikkeet silti ymmärrä sitä asiaa. Hassua varsinkin turun eräässä akvaariokaupassa (nimeä on varmaan turha mainita, kaikki varmaan tietävät) saapi tosissaan sitä palvelua, tosin väärää semmoista. Myyjältä olisin ostanut varmana vaikka mitä, mutta jos nuo hänen tieto, taito ja hinnat eivät olisi aivan käsittämättömiä, niin eihän kukaan tervejärkinen tahi vähän reilumminkin tampio siintä liikkeestä osta. Onneksi meri-hässäkkään liittyviä tuotteita ja elämää saa jo muistakin liikkeistä.cmmd kirjoitti: Ainahan pitäisi tukea kotimaista jne. Pitäisikö aina ostaa Suomesta? Entä kun hintaero on sitä mitä se välillä on? Se jää kuitenkin asiakkaan maksettavaksi. Sen vielä pystyy maksamaan palvelusta, jos kuluttajahintojen ero liikkeestä vs nettikaupasta on <20%, mutta entä kun hintaero lähenee tuplia?
Miten sitten ne muut...Itse suosisin enemmänkin näitä kotimaisia kivijalkaliikkeitä. On pirun hienot kotisivut väsätty ja kaikkee muutakin siinä sivussa, ehkä listat löytyy mutta hinnat unohdetaan tyystin. Eihän ne hinnat nyt hyvänen aika muutu niin paljoa kaiken aikaa, ettei niitä voi näyttää. Ja tuskin ne nyt semmoisia salaisuuksiakaan ole kilpailevalle yritykselle. Suurin syy on juuri tuossa etten osta kotimaasta juurikaan mitään. Nyt varmaan joku miettii päässään:"että eihän se voi olla vaikeeta ottaa luuria käteen tai laittaa s.postia ko. liikkeeseen." Niin minulle "helppo heikille" on. Palvelun anti pitäisi olla helppoa ja vaivatonta, oli se sitten nettisivustolla tai ihan paikanpäällä asioimisessa kanssakäymisessä.Aqualung kirjoitti: Tietysti olisi kiva jos olisi jossain olemassa edes viikon sisällä päivitelty lista siitä mitä kannattaa odottaa sitten livenä näkevänsä. Matkailu avartaa, mutta 3h ja 300km pistää hiukan miettimään viitsiikö ihan vaan piipahtaa katsomassa mitä siellä liikkeessä sitten on. Kun taas jos listassa olisi jotain kivaa (suuntaa antavat esimerkkikuvat tuskin haittaavat ketään eivätkä varmasti rasita palvelintakaan liiaksi), tulisi huomattavasti varmemmin lähdettyä sitä autoa ulkoiluttamaan.
Hinnoissa voi olla ja onkin eroja. Ilman muuta hankin isommat setit ulkomailta halpuuden takia. Mutta jos jonkun yksittäisen (ehkä parinkin) jutun haluan niin ostan sen suomesta, ei se hinta ainakaan minua peljästytä, kunhan se ei ole lähtenyt räpylästä. Tyhmältähän se tuntuu, mutta välillä on semmmoinen fiilis, et haluaako ne liikkeet oikeasti pitää vanhat ja tulevat asiakkaansa vai mikä on kyseessä kun se kaupankäynti on niin vaikeata. Ensivaikutelma se on tässäkin avainasemassa joka ratkaisee myöhäisemmät asioinnit. Myönnän kyllä olevani "hiukan" vaikea tyyppi, mutta en todellakaan liian vaativa tai hankala
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
J.R.R. Tolkien
-
Jorg
- Advanced Member

- Viestit: 1417
- Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
- Akvaarioseurat: SMAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ihana kauppa
Itse asiassa muuttuu. Eri lähetyksissä tulleet kalat ovat eri hintaisia joka kerta. Tukkurit josta elukat tulevat hinnoittelevat ne saatavuuden(ja/tai jonkun muun syyn) mukaan joka kerta eri hintaisiksi. Myös välillä jotain on jopa tarjouksessa,joskus....On pirun hienot kotisivut väsätty ja kaikkee muutakin siinä sivussa, ehkä listat löytyy mutta hinnat unohdetaan tyystin. Eihän ne hinnat nyt hyvänen aika muutu niin paljoa kaiken aikaa, ettei niitä voi näyttää. Ja tuskin ne nyt semmoisia salaisuuksiakaan ole kilpailevalle yritykselle. Suurin syy on juuri tuossa etten osta kotimaasta juurikaan mitään.
Toinen asia onkin sitten saatavuus. Tukkulista ja saatavuuslista ovat eri asia. Vielä kun lisätään että vaikka tilaat saatavuuslistalta niin välttämättä et kuitenkaan saa mitään tai saat jotain korvaavaa mitä et halua.
En tiedä onko tämä tapa vain Suomalaisille kaupoille vai onko se kaikille sama. Suomi on isoille tukkureille marginaalialuetta ja palvelua ei ole ellet tilaa tyyliin 100 000€/vuodessa.
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Viestit: 5530
- Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lieto
Re: Ihana kauppa
Kassaohjelmia on toki monia, mutta vierestä seuranneena pitää sanoa että ei ole kovin ihmeellinen järjestelmä, joka päivittää nettiin oikeat reaaliaikaiset varastolistat todellisine hintoineen, samalla toimien ihan liikkeen käsikauppaohjelmistonakin. Riippumatta siitä tuleeko tuote X minkä hintaisena milloinkin tukusta ja ollen milloin minkäkin hintainen myytävä, on se kuitenkin sinne koneeseen jossain vaiheessa tallennettu ja siellä se päivittyy sitä mukaa kuin akvaristi Y käy ostamassa tuotteen liikkeestä. Ehkäpä tämä akvaristi Y1 tulikin tuotetta ostamaan juurikin siitä syystä että näki omalta kotipäätteeltään tuotetta X olevan varastossa hintaan Z. Ja saattoita kuluttaja Y:n mukaan jäädä hiukan jotain kuivatuotettakin ihan niinkuin heräteostoksena. Kun ei sitä viitsi sitten Saksasta tilatakaan kun kerran nyt on jo tuon X:n perässä lähdetty kaupoille, niin samalla sitten.. Kenenkään muun mielestä mahdollinen skenaario?
Ja mitä tuohon matkahuollon nouto+rahtipalveluun (yht vaikkapa hiukan vajaat 50€). Kun siellä listoilla näkyykin jotain kivaa, vaikkapa tuo kuuluisa tuote X + muutamia muita eläviä ja kenties taas hiukan niitä kuivatuotteita, mikä estää kuluttajaystävyksiä Y2 ja Y3 hiukan kauempaa (vaikkapa >250km siitä kivijalalta) yhdistämästä resurssejaan ja tilaamaan molemmille jotain kivaa elävää + sitä yhä niin kuuluisaa kuivatavaraa, jolloin molemmille jää <25€ kuluja. Eipä sillä vielä kata matkakuluja edestakaisin (eikä kaikilla ole vaan aikaakaan viettää tuota edestakaista matkaa istumalla autossa), joten tuo matkahuollon kiskurihinta tuleekin yhtäkkiä melko edulliseksi vaihtoehdoksi. Tuskin tämä nyt kuitenkaan on mahdollinen skenaario?
Tai tietysti varastosaldoja voi päivittää myös viidakkorummun kautta. Oletetaan vaikka tiistai. Tiistaina liike A on saanut lähetyksen jossa on kuulemma oikein kivan näköisiä eläviä tuotteita X. Keskiviikkona - perjantaina tieto on jo kulkeutunut ainakin 200km siitä liikkeeltä eteenpäin, ilman minkäännäköistä panostusta liikkeen itsensä osalta. Hienoa, mutta kun on töitä, eikä vaan ehdi ennen sulkemisaikaa sinne kivijalalle ennen lauantaita. Nooh, lauantaina sitten pakkaudutaan aamusta siihen kulkupeliin ja painellaan pääkallonpaikalle katsomaan allasta josta oli ne kivat X:t jo löytäneet uuden kotinsa. Ihan kivat altaathan ne oli, ei siinä mitään. Noh - tulipa sitä siltikin ostettua sitä jotain kuivatuotetta ja saipahan jauhaa pas_aa matkaseuran kanssa. Mikäs siinä jos liike toimii sen viivan yläpuolella ihan vain Helsinkiläiselläkin asiakaskunnalla - saattaisi sen viivan yläpuolelle kuitenkin jäädä hiukan enempi, mikäli asiakaskuntaa ihan haettaisiin kehäteiden ulkopuoleltakin? Ehkä? Mutta eihän tähän skenaarioon voi uskoa kukaan?
[/tilitys]
Ja mitä tuohon matkahuollon nouto+rahtipalveluun (yht vaikkapa hiukan vajaat 50€). Kun siellä listoilla näkyykin jotain kivaa, vaikkapa tuo kuuluisa tuote X + muutamia muita eläviä ja kenties taas hiukan niitä kuivatuotteita, mikä estää kuluttajaystävyksiä Y2 ja Y3 hiukan kauempaa (vaikkapa >250km siitä kivijalalta) yhdistämästä resurssejaan ja tilaamaan molemmille jotain kivaa elävää + sitä yhä niin kuuluisaa kuivatavaraa, jolloin molemmille jää <25€ kuluja. Eipä sillä vielä kata matkakuluja edestakaisin (eikä kaikilla ole vaan aikaakaan viettää tuota edestakaista matkaa istumalla autossa), joten tuo matkahuollon kiskurihinta tuleekin yhtäkkiä melko edulliseksi vaihtoehdoksi. Tuskin tämä nyt kuitenkaan on mahdollinen skenaario?
Tai tietysti varastosaldoja voi päivittää myös viidakkorummun kautta. Oletetaan vaikka tiistai. Tiistaina liike A on saanut lähetyksen jossa on kuulemma oikein kivan näköisiä eläviä tuotteita X. Keskiviikkona - perjantaina tieto on jo kulkeutunut ainakin 200km siitä liikkeeltä eteenpäin, ilman minkäännäköistä panostusta liikkeen itsensä osalta. Hienoa, mutta kun on töitä, eikä vaan ehdi ennen sulkemisaikaa sinne kivijalalle ennen lauantaita. Nooh, lauantaina sitten pakkaudutaan aamusta siihen kulkupeliin ja painellaan pääkallonpaikalle katsomaan allasta josta oli ne kivat X:t jo löytäneet uuden kotinsa. Ihan kivat altaathan ne oli, ei siinä mitään. Noh - tulipa sitä siltikin ostettua sitä jotain kuivatuotetta ja saipahan jauhaa pas_aa matkaseuran kanssa. Mikäs siinä jos liike toimii sen viivan yläpuolella ihan vain Helsinkiläiselläkin asiakaskunnalla - saattaisi sen viivan yläpuolelle kuitenkin jäädä hiukan enempi, mikäli asiakaskuntaa ihan haettaisiin kehäteiden ulkopuoleltakin? Ehkä? Mutta eihän tähän skenaarioon voi uskoa kukaan?
[/tilitys]
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
cmmd
- Senior Member

- Viestit: 672
- Liittynyt: 17:54, 23.11.2006
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Ihana kauppa
Skenaario 3 tuli kauppiaalle kaikkein halvimmaksi ja vaivattomimmaksi. Ei tarvinnut kuluttaa aikaa lyödä listoja koneelle, ei tarvinnut pakata pakettia matkaa, eikä tarvinnut tilata matkahuoltoa. Puhumattakaan etämyyntisäännöistä, jotka aiheuttavat välillä päänvaivaa. Silti tavarat meni kaupaksi. 
[/kettu]
[/kettu]
Re: Ihana kauppa
Joo, unohdin ihan kyyneliä pyyhkiessäni tarkoittavani tuolla listalla sitä listaa, jossa eläimet/tuotteet ovat jo liikkeessä. Eli, jos sen listan kirjoittaa nettiinkin, niin samalla siihen menee myös hinta tai edes jonkunlainen alkaen hinta, eikö ? Niin ja samallahan saapi laitettua jopa ne tarjuoksetkin. Okei, saahan niitä hintoja KVG-tyylillä, mutta nepäs ei olekkaan verrannollisa suomen hintoihin.Jorg kirjoitti:Itse asiassa muuttuu. Eri lähetyksissä tulleet kalat ovat eri hintaisia joka kerta. Tukkurit josta elukat tulevat hinnoittelevat ne saatavuuden(ja/tai jonkun muun syyn) mukaan joka kerta eri hintaisiksi. Myös välillä jotain on jopa tarjouksessa,joskus....On pirun hienot kotisivut väsätty ja kaikkee muutakin siinä sivussa, ehkä listat löytyy mutta hinnat unohdetaan tyystin. Eihän ne hinnat nyt hyvänen aika muutu niin paljoa kaiken aikaa, ettei niitä voi näyttää. Ja tuskin ne nyt semmoisia salaisuuksiakaan ole kilpailevalle yritykselle. Suurin syy on juuri tuossa etten osta kotimaasta juurikaan mitään.
Toinen asia onkin sitten saatavuus. Tukkulista ja saatavuuslista ovat eri asia. Vielä kun lisätään että vaikka tilaat saatavuuslistalta niin välttämättä et kuitenkaan saa mitään tai saat jotain korvaavaa mitä et halua.
En tiedä onko tämä tapa vain Suomalaisille kaupoille vai onko se kaikille sama. Suomi on isoille tukkureille marginaalialuetta ja palvelua ei ole ellet tilaa tyyliin 100 000€/vuodessa.
Ok, itselleni on liikaa vaivaa ottaa yhteyttä liikkeeseen, niin ehkä heille on liikaa vaivaa laittaa sitä hintaa. Empä ole nähnyt kovinkaan montaa liikettä jotka pitäisi niitä hintojaan esillä, puhumatta siitä et jotkut eivät esittele kuin sen tarjous tuotteen. Jos nämä kaikki olisi esillä, niin väittäisin että kotimainen kauppiaskin saisi enemmän euroja kassaa. Kun ottaa huomioon sen seikan, että varmana jokaisella on tapahtunu ainakin yksi isompi kaatuminen altaassa, jonka vuoksi on aloitettu periaatteessa koko homma alusta. Onnksi olkoon niille jotka ovat säästyneet kaatumiselta.
Pitäisikö meidän kuluttajien sitten vaatia enemmän vai mököttää itsekseen sohvan nurkassa ? Kauppiaathan sen rahan viimekädessä menettää, mikä on mielestäni huono juttu.
Aijaa, juuri näin on käynyt allekirjoittaneelle. Aikas toimivat skenet kaikenkaikkiaan, niin 1,2 ja kolomonen. Tuolla kolomosella ei ainakaan liikaa posittivista jakele kehän ulkopuolelle. Tai mistä minä mitään tiedän, näin mä koen tänhetkisen tilanteen. Henk.koht. tiedän ainakin mihin liikkeisiin sysään vähäset sentit ja mihin ulkomaisiin ne suuret niput euroja. Snif. Voihan kyynel.Aqualung kirjoitti: Tai tietysti varastosaldoja voi päivittää myös viidakkorummun kautta. Oletetaan vaikka tiistai. Tiistaina liike A on saanut lähetyksen jossa on kuulemma oikein kivan näköisiä eläviä tuotteita X. Keskiviikkona - perjantaina tieto on jo kulkeutunut ainakin 200km siitä liikkeeltä eteenpäin, ilman minkäännäköistä panostusta liikkeen itsensä osalta. Hienoa, mutta kun on töitä, eikä vaan ehdi ennen sulkemisaikaa sinne kivijalalle ennen lauantaita. Nooh, lauantaina sitten pakkaudutaan aamusta siihen kulkupeliin ja painellaan pääkallonpaikalle katsomaan allasta josta oli ne kivat X:t jo löytäneet uuden kotinsa. Ihan kivat altaathan ne oli, ei siinä mitään. Noh - tulipa sitä siltikin ostettua sitä jotain kuivatuotetta ja saipahan jauhaa pas_aa matkaseuran kanssa. Mikäs siinä jos liike toimii sen viivan yläpuolella ihan vain Helsinkiläiselläkin asiakaskunnalla - saattaisi sen viivan yläpuolelle kuitenkin jäädä hiukan enempi, mikäli asiakaskuntaa ihan haettaisiin kehäteiden ulkopuoleltakin? Ehkä? Mutta eihän tähän skenaarioon voi uskoa kukaan?
[/tilitys]
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
J.R.R. Tolkien
-
Kimmo S
- Advanced Member

- Viestit: 2243
- Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Ihana kauppa
Sarkastisestihan voitaisiin todeta, että mehän tehdään kuluttajina jo kaikki mitä voidaan. Ostetaan sieltä missä palvelu, hinta, laatu, ym. kohtaa. Sinänsähän pk-seudun tarjonta on tänä vuonna jopa parantunut, kun ostopaikkoja on jo useita, ja eiköhän paikkojen välillä ole jo tervettä kilpailuakin.jaakkim kirjoitti: Pitäisikö meidän kuluttajien sitten vaatia enemmän vai mököttää itsekseen sohvan nurkassa ? Kauppiaathan sen rahan viimekädessä menettää, mikä on mielestäni huono juttu.
Esim. asuntoasioista voisin todeta, että YIT:ltä, ja etenkään Hämeenlinnan osastolta, en ainakaan seuraavaa asuntoa osta.
Re: Ihana kauppa
Sama juttu turun kessustassa, mutta ei tuo ihan tervettä kilpailua ole siellä. Hallitsevin liike myy yli 3 x kalliimmalla mm. rapuja, kuin muutama satametriä sijaitsevat liikkeetKimmo S kirjoitti: Sinänsähän pk-seudun tarjonta on tänä vuonna jopa parantunut, kun ostopaikkoja on jo useita, ja eiköhän paikkojen välillä ole jo tervettä kilpailuakin.
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
J.R.R. Tolkien
-
Jorg
- Advanced Member

- Viestit: 1417
- Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
- Akvaarioseurat: SMAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ihana kauppa
Nämäkin jupinat olis kannattanut laittaa suoraan kauppiaille. Olis taas säästynyt vaivaa koska eihän me täällä valittamalla mitään parannusta saada aikaan. Eihän näitä kukaan kauppias lue. tai noh...ehkä yks mutta....
En ottanut kantaa siihen kuinka kauan kestää naputtaa hinta nettiin vaan siihen että hinta vaihtelee joka lähetyksessä. Tältäkin vaivalta säästyy kun laskee pahimman mukaan ja antaa olla aina saman hinnan oli sisäänostohinta sitten mikä vaan.
Tilanne on kyllä Suomessa huono jos asuu pk-seudun ulkopuolella. Se on valitettavaa. Mielellään sitä varmasti liikkeitä laitettaisiin pystyyn muuallekkin mutta kun ei vaan ole asiakkaita. Itse en usko ulkolaisiin WYSIWYG-juttuihin. Niin usein on samat kuvat esillä vaikka tiedän että se on jo opstettu viikkoja sitten. Elukatkin ovat olleet saapuessaan jotain ihan muuta kuin piti
Elävien ostamisesta/lähettämisestä vielä. Moni kauppias ei tätä välttämättä tee koska tappioita/valituksia on tullut vuosien aikana paljon. Lisäksi asiointi liikkeessä varmistaa aina sen että asiakas saa mitä haluaa.
En ottanut kantaa siihen kuinka kauan kestää naputtaa hinta nettiin vaan siihen että hinta vaihtelee joka lähetyksessä. Tältäkin vaivalta säästyy kun laskee pahimman mukaan ja antaa olla aina saman hinnan oli sisäänostohinta sitten mikä vaan.
Tilanne on kyllä Suomessa huono jos asuu pk-seudun ulkopuolella. Se on valitettavaa. Mielellään sitä varmasti liikkeitä laitettaisiin pystyyn muuallekkin mutta kun ei vaan ole asiakkaita. Itse en usko ulkolaisiin WYSIWYG-juttuihin. Niin usein on samat kuvat esillä vaikka tiedän että se on jo opstettu viikkoja sitten. Elukatkin ovat olleet saapuessaan jotain ihan muuta kuin piti
Elävien ostamisesta/lähettämisestä vielä. Moni kauppias ei tätä välttämättä tee koska tappioita/valituksia on tullut vuosien aikana paljon. Lisäksi asiointi liikkeessä varmistaa aina sen että asiakas saa mitä haluaa.
-
patu
- Advanced Member

- Viestit: 1065
- Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
- Akvaarioseurat: FOMA #6
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Kemi
- Viesti:
Re: Ihana kauppa
Ei tuo luulis olevan liian vaikeaa ottaa sitä luuria nättiin pieneen käteen ja soittaa mitä on tarjolla ja mitä ei?? Turuust on makia tie puotella pääkaupunkiin, ei mene ku piip luikaus ku on jo perillä ja saa sitten wysiswyg koralleja
ja jos vielä oikeaan aikaan sattuu niin jopa edullisemmin ku Saksan maalta. Tällä hetkelläkin on mahdollisuus ite vaikuttaa mitä tuleman pitää, joten ei pitäisi olla valittamista, toki syyllistyn itekki siihen että kuolaan netistä koralleja ja kaloja ja sitten hieman pettyy live tarjontaan täällä kotimaassa mutta aina jotakin mukaanki tarttuu 
