Minäkin tiedän kaikkea kaloista. Suurin osa kaloista elää vedessä. Paitsi lentokalat ja hapansilakat.

Valvoja: Moderaattorit
Nimenomaan. Täälläkin on muutama tyyppi jotka kaivavat toistensa kirjoituksista kaikki epäkohdat esiin vain siksi, että se itse kirjoittaja ärsyttää.R_R kirjoitti: Tärkeintä mielestäni kuitenkin keskusteluissa on, ettei oteta kantaa kirjoittajaan, vaan tekstiin mitä on kirjoitettu.
Huhhuh, miten nuo kaikki edes mahtuvat tuonnekala_fani kirjoitti:Kaverin 50 litranen, jossa 2 lehtikalaa, 2 sinirihmaa, 3 mustatetraa, 1kardinaalitetra, 5 partamonnia ja 2 levänuoliaista. Ei ollenkaan kasveja vain legopalikoita ja muovinen laiva joka pulputtaa mastosta ilmaa, myös pieni muovi kasvi. Olen yrittänyt selittää että altaan kalasto kaipaa pikaista muutosta, mutta eivät usko. Olen lainannut heille akvaariokirjoja, muttei oppi mene siltikään perille. Lehtikalat ja sinirihmat asuneet altaassa 2 vuotta ja lehtikalat eivät ole kasvaneet yhtään tuona aikana(en ihmettele) ja sinirihmatkin ovat selvästi kääpiöityneitä..
Niimpä! Levänuoliaiset olivat uusin hankinta. Toivottavasti akvaariossa ei kohta olisi kuin hyvin syönyt levänuoliainen.jossula kirjoitti:Huhhuh, miten nuo kaikki edes mahtuvat tuonnekala_fani kirjoitti:Kaverin 50 litranen, jossa 2 lehtikalaa, 2 sinirihmaa, 3 mustatetraa, 1kardinaalitetra, 5 partamonnia ja 2 levänuoliaista. Ei ollenkaan kasveja vain legopalikoita ja muovinen laiva joka pulputtaa mastosta ilmaa, myös pieni muovi kasvi. Olen yrittänyt selittää että altaan kalasto kaipaa pikaista muutosta, mutta eivät usko. Olen lainannut heille akvaariokirjoja, muttei oppi mene siltikään perille. Lehtikalat ja sinirihmat asuneet altaassa 2 vuotta ja lehtikalat eivät ole kasvaneet yhtään tuona aikana(en ihmettele) ja sinirihmatkin ovat selvästi kääpiöityneitä..
Niimpä!kala_fani kirjoitti:Niimpä! Levänuoliaiset olivat uusin hankinta. Toivottavasti akvaariossa ei kohta olisi kuin hyvin syönyt levänuoliainen.jossula kirjoitti:Huhhuh, miten nuo kaikki edes mahtuvat tuonnekala_fani kirjoitti:Kaverin 50 litranen, jossa 2 lehtikalaa, 2 sinirihmaa, 3 mustatetraa, 1kardinaalitetra, 5 partamonnia ja 2 levänuoliaista. Ei ollenkaan kasveja vain legopalikoita ja muovinen laiva joka pulputtaa mastosta ilmaa, myös pieni muovi kasvi. Olen yrittänyt selittää että altaan kalasto kaipaa pikaista muutosta, mutta eivät usko. Olen lainannut heille akvaariokirjoja, muttei oppi mene siltikään perille. Lehtikalat ja sinirihmat asuneet altaassa 2 vuotta ja lehtikalat eivät ole kasvaneet yhtään tuona aikana(en ihmettele) ja sinirihmatkin ovat selvästi kääpiöityneitä..
Eikö ole tosiaan muuta tekemistä, kuin tulla mollaamaan toisia. Tämän viestiketjun tarkoitus oli antaa ihmisten kertoa, missä on nähnyt surkeimpia oloja kaloilla, ei suinkaan tulla perustelemaan asioita ja kertoilemaan ikää "ylimmäiselle ja arvostetuimmalle AW-poliisille, Teemu Saloselle. Ja tiedoksi: ko. akvaarion mitat olivat/ovat: pituus 120, korkeus 30, SYVYYS juuri tuon 25cm... Ei millään pahalla, mutta tuo sinun suhtautumisesi ei ole aivan 30-vuotiaan tasoa... Ja jos vaikutan mielestäsi kymmenvuotiaalta, niin kiitos! En tiennytkään olevani niin nuorekas...!...!...!... Somebody is so immature...Teemu Salonen kirjoitti:Saisko tosta altaasta ja varsinkin sen kaloista kuvia? En oo ees isoissa näyttelyaltaissa nähny yli 30cm oskuja!
Vai tarkoititko tässä nyt niitä antennimonneja? Mitä lajia ne oli?
Tän viestin tarkoitus ei suinkaan ollu hyväksyä näiden lajien pitämistä tämän kokoluokan altaassa. Lähinnä vaan jäi mietityttämään toi oskujen summittainen koko ja "antennimonnit". Lievä jeesustelu paistaa läpi. Niiden kalojen olo ei ainakaan parane, jos siitä täällä kitisee. Parempi olisi ollut pyytää päästä keskustelemaan ravintolapäällikön/omistajan kanssa ja ehdotella parempia kalalajeja.
Tosin tässäkin, jostain käsittämättömästä syystä, kirjoittaja on jättänyt ikänsä ilmoittamatta. On eriasia, jos kymmenenvuotias menee tilittämään kaloista jotain kuin että tilittäjän paikalla olisi kolmekymppinen kaveri.
Vilkaisethan allekirjoitustani... Tuskin minulla olisi 8 vuoden kokemusta akvaarioista, jos olisin 10-vuotias... En ole kuullutkaan, että kukaan olisi aloittanut akvaarioharrastuksensa 2-vuotiaana! -Teemu Salonen kirjoitti:Tosin tässäkin, jostain käsittämättömästä syystä, kirjoittaja on jättänyt ikänsä ilmoittamatta. On eriasia, jos kymmenenvuotias menee tilittämään kaloista jotain kuin että tilittäjän paikalla olisi kolmekymppinen kaveri.
En halua kommentoida muuten koko asiaa, mutta miten tiedät altaan tarkat mitat? Tuskin monessa altaassa niitä lukee ja aika harva kulkee mittanauha kädessä hakeen sapuskaaeusteralisapisto kirjoitti:Itse näin jossakin pikaruokalassa akvarion jonka mitat olivat: 120x30x25 kaloina oli 5 aikuista oskaria, tulisuu sekä antennimonneja. Kalat eivät voineet kääntyä altaan kapeuden vuoksi...
Minkä kokonen allas?jjokuuu kirjoitti:Petsiessä (lemmikkieläingalleria) oli jollakin tytöllä akvaariossa pari kiilakalaa, 1 lehtikala ja HAIMONNI!