Lynkkausmieliala Aquawebissä

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Re: Lynkkausmieliala Aquawebissä

Viesti Kirjoittaja malawi »

Meidän täytyy muistaa, että ollaan nyt suomessa, maassa jossa ystävällisyys tai kiitos on harvassa. Se ei siis kuulu suomalaiseen kulttuuriin olla ystävällinen. Täällä sanotaan suoraan ja ollaan kaunistamatta asiaa. Itse olen Helsingin keskustassa hotellissa töissä vastaanotossa ja täytyy sanoa että suomalaiset ovat kaikistä tylyimmät ja epäystävällisimmät asikkaat. Sanotaan: tervetuloa uudestaan -joo. Teille on annettu upgraidaus sviittiin - aha, joo. Asia on vaan niin.
Zaphood
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Zaphood »

Thompson kirjoitti:Mä en vielä ole keksinyt miksi joku foorumi olisi parempi vain koska kaikki kirjoittavat englantia? On niitä aloittelijoita siinäkin porukassa joka englantia kirjoittaa, osa ihan äidinkielenään. Aikanaan koitin seurata ulkomaisia foorumeja, lähinnä siis englanninkielisiä johtuen huonosta kielitaidostani, mutta hermot ei sitten millään kestä sitä ylenpalttista kehumista vaikka asiat olisi kuinka huonosti. Parhaillaan nämä keskustelupalstat täyttyvät yhden virkkeen posteista joiden alla on vilkkuva banneri/linkkihässäkkä toisensa perään.
Tasan samaa mieltä. Olen muutamaa ulkomaiden foorumia seurannut, kun olen asioita selvitellyt; mutta aika nopeasti tulee palattua tänne. Kahdesta syystä. Toinen on tuo Thompsonin mainitsemat one-linerit ja awesome! juuba. Ja toinen on sitten se, että täältä on minusta paljon helpompi löytää/saada käyttökelpoisia vastauksia. Pitäisi varman kokeilla joitakin maksullisia foorumeita, josko niistä löytyisi parempaa keskustelua...
------------
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
srd
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja srd »

^Samaa mieltä. Ei niitä pahuksen Jee! Upeeta, Mahtavaa! Kiva kultakala sulla siinä vesilaissa! Ihqqqq!111!!!oneone!! juttuja kestä, puhumattakaan niistä pahuksen glitterisäihkevaloshowbannereista.

"Gurut" voinevat guruilla ihan vapaasti täällä ja jos alkaa juttu polveilemaan liikaa "ihqilun" puolelle niin ainahan voi pyytää modeja poistamaan turhia viestejä niin että teksti pysyy luettavana. :)
+kalanen_97+
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja +kalanen_97+ »

nepis76 kirjoitti:Mun täytyy kyllä nyt tunnustaa tyhmyyteni (vaikka tajusinkin tuon yhden viestin ja hekottelin sille itsekseni :mrgreen: ), että oikeesti mä en oo huomannut täällä haukuttavan ketään eläinrääkkäjäksi, ääliöksi, tms. Tokihan joitain tiukkoja viestejä mahtuu joukkoon, mutta tuollaiseen suoraan haukkumiseen en ole törmännyt.
Jos tarkotit mun viestiä, nii eihän ne keskustelut ihan just noin oo menny, mut lähes. :)
Sellainen vanha viesti jostai löyty ja oisin laittanut linkin, mutten löydä sitä enää. Siinä nimittäin sanottiin aloittajaa "lähes eläinrääkkääjäksi"
Saatoin vastata väärin, huomauttakaa. Aina. Jookos?
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

srd kirjoitti:jos alkaa juttu polveilemaan liikaa "ihqilun" puolelle niin ainahan voi pyytää modeja poistamaan turhia viestejä niin että teksti pysyy luettavana. :)
Arvaas kuinka siinä sitten käy? Tänne avataan taas uusi ketju siitä kuinka modet ovat virkaintoisia natsisikoja, jahtaavat aloittelijoita, rajoittavat sananvapautta, sensuroivat ihan väärin perustein ja tod. vielä uhkaillaan rikosilmoituksella.

Tämän hetkinen foorumin taso tuntuu olevan enemmän sitä aloittelijoiden ihmettelyä ja turhanpäiväistä jorinaa, mitä nyt akvaarioiden myyti-ilmoitusten seasta jotain löytää. Jos siihen tulee jotain "guruilemaan", niin pidetään pelkästään naivistisena pätemisenä. Jos sattuu olemaan erimieltä kuin kysyjä, niin silloin vastaus täytyy olla aloittelijan lynkkausta ja/tai ihan puhdasta ilkeyttä.
Henk.koht. mielipide on tällä hetkellä se, että jos aikoo keskusteluihin osallistua ja olla herättämättä kenessäkään mitään allergisia reaktioita on parempi vaan pysyä samalla tasolla ja pitää helmet omassa pääkopassa. Muutenkin, mitä iloa siitä muutenkaan on jos kerran Suomesta löytyy itsensä lisäksi tällä hetkellä ehkä 3-4 muuta AW-nistiä ketä kyseiset aiheet kiinnostaa? Mieluummin jaan ne asiat ihan vaan meileillä tai Facebookissa, kuin aloittaisin tänne ketjua ja masentuisin siitä että kukaan ei vastaa, ellei sitten joku aloittelija päätä avautua samassa ketjussa jostain ihan muusta asiasta. Paljompa siitä on iloa kenellekään.
:|
+kalanen_97+ kirjoitti:Jos tarkotit mun viestiä, nii eihän ne keskustelut ihan just noin oo menny, mut lähes. :)
Sellainen vanha viesti jostai löyty ja oisin laittanut linkin, mutten löydä sitä enää. Siinä nimittäin sanottiin aloittajaa "lähes eläinrääkkääjäksi"
Jossain vaiheessa tämäkin ketju ajautuu siihen että pyydetään päitä vadille (linkkejä näihin ketjuihin missä lynkkausta on havaittu)...
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

millia kirjoitti:
srd kirjoitti:jos alkaa juttu polveilemaan liikaa "ihqilun" puolelle niin ainahan voi pyytää modeja poistamaan turhia viestejä niin että teksti pysyy luettavana. :)
Arvaas kuinka siinä sitten käy? Tänne avataan taas uusi ketju siitä kuinka modet ovat virkaintoisia natsisikoja, jahtaavat aloittelijoita, rajoittavat sananvapautta, sensuroivat ihan väärin perustein ja tod. vielä uhkaillaan rikosilmoituksella.
Hmm, totta. Ikävää, mutta totta.
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Hei kaikki!

Olen vähän yli vuoden ollut täällä foorumilla ja varmaankin samanaikaa minulla on ollut akvaario(ita). Olen kiitollinen kaikille joilta olen saanut vastauksia ja olen löytänyt paljon tietoa ja uusia ideoita tältä foorumilta. Olisi hyvin harmillista jos kaikki "gurut" siirtyisivät muualle vastailemaan kysymyksiin, kun itse ainakin koen että tämä on paras tällä hetkellä oleva paikka etsiä suomeksi tietoa akvaarioista, kun eläinkauppiaan neuvoihin en voi luottaa. Kiitos kaikille :)
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

millia kirjoitti:
Modeillahan on mahdollisuus antaa varoituksia törkeistä/sääntöjen vastaisista viesteistä. Mielestäni nimittely esim. natsisiaksi, taikka uhkaaminen rikosilmoituksella on ehdottomasti A-W:N sääntöjen vastaista. Ehkäpä kannattaisi alkaa muistuttamaan sääntöihin sitoutumisesta A-W:ssä, ja siitä, miksi palstalle on valittu moderaattoreita.
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=3&t=8894
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Murmelitytt8 Ruusu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja Murmelitytt8 Ruusu »

pleko_88 kirjoitti:Monet asiakkaat, jotka koostuvat myös pitkälti Suomen pitkäaikaisista, kokeneista harrastajista ovat kanssani samaa mieltä siitä, että tämä meno täällä on vähän lähtenyt käsistä. Keskustelu ei ole enään keskustelua (tai sitä ei enään edes ole), joten hekään eivät vaivaudu palstaa enään lukemaan.
Minusta kyse on hyvin pitkälle siitä ettei meillä (suomalaisilla) ole varsinaisesti kiinnostusta ja kunnianhimoa kalojemme suhteen. Harrastukseen ei investoida rahaa eikä aikaa ja on enemmänkin tarve saada omistaa jokin tietty kala kuin kehittää omaa tietoutta kalalajeista ja harrastaa jotain tiettyä kalaryhmää pidemmälle esim. kudetuksen kautta. Harrastus on koko 2000-luvun ollut hyvin kasvipainotteista kalojen kustannuksella, ja kun harrastajapohja on muutenkin melko suppea niin eri lajiryhmille ei montaa oikeasti asiaansa perehtynyttä harrastajaa jää. Olen esittänyt saman näkemyksen kalatietouden kehittämisestä akvaarioseuralleni ja ehdottanut muun muassa teemailtoja, jolloin voitaisi ihan yksinkertaisesti tutkia kirjoja kalaryhmittäin vapaamuotoisesti - tällainen ei kuitenkaan taida pahemmin houkutella ihmisiä koska omakaan seurani ei näin yksinkertaista ohjelmanumeroa/ohjelmanumerosarjaa ole halunnut järjestää. Ja se keskustelu netissäkään ei ole keskustelua jos ei ole tietopohjaa jolla lähtisi keskustelemaan.

Proryhmä olisi loistava ajatus mutta kauankohan siihen menisi että ns. gurut olisivat taas kerran toistensa tukassa kiinni, luultavasti alle viikko. Niissä leireissä on kaivauduttu niin syvälle omiin poteroihin jo kauan sitten.
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Minulla on samat tunnelmat kuin millialla, en viitsi tänne ääneen huudella tietojani. Olen auttanut porukkaa mieluummin yksäreillä jos olen huomannut pystyväni siihen, enkä halunnut kädenvääntöä "äänekkäiden" tietäjien kanssa.

Olen nykyisin rekisteröityneena useisiin ulkolaisiin foorumeihin ja olen myös ANGFA:n jäsen, enkä todellakaan listaisi kaikkia ulkolaisia foorumeita samaan "tingeltangeli-Awesome!"-kategorian. Onko kannustus ja tukeminen parempaa kuin panettelu, pilkunviilaus ja kateellisuus? Aivan tasan varmasti on! Tietoa löytyy jos vähän näkee vaivaa eikä odota vastausautomaatista valmiiksi pureksittua pullamössöä.
Jos ei kielet taivu, ei se kyllä noiden ulkolaisten foorumien vika ole [;)]

Jos joku kiskoo juureksia kitusiinsa kirjoitukseni johdosta (ellen sitten ole jo suurimman osan vihamiehenä) niin siinähän rykii, jotain on pakko kuitenkin tapahtua, ettei kotimainen palsta näivety lopullisesti. Tärkeitä ihmisiä on jo menetetty.

Vanha kehotus KVG (joka meillä Haminassa kääntyy muotoon: "kävele v**tu Googleen!") on ihan kelpo ohje vieläkin. Silmälaput pois silmiltä ja maailmalle! "The truth is out there!"
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

RHODESIAN kirjoitti: enkä todellakaan listaisi kaikkia ulkolaisia foorumeita samaan "tingeltangeli-Awesome!"-kategorian.
Tätä samaa minäkin olen kovasti ihmetellyt.
Tuon liturgian toistelu on älyllisesti aika laiskaa puuhaa, eikä osoita mitään muuta kuin sen, että joko kielitaito, sorminäppäryys tai perslihakset eivät riitä löytämään niitä poikkeuksia. Joita on kosolti.

Toisaalta myös liturgia siitä, että kateus, epäterve guruilu tai muu pahansuopuus olisi vain suomalainen ominaisuus, on harhakuvitelmaa.
Kun ihmiset ovat tekemisissä keskenään, tapahtuu yli- ja alilyöntejä ja väärinymmärryksiä kielestä ja kulttuurista riippumatta.

Kolmas hauska jatkuvasti toistuva liturgia (siis muuallakin kuin Suomalaisilla foorumeilla) on tämä "palstan taso on pudonnut ja muuttunut"- mantra.
Havaintojeni mukaan sitä harrastavat kaikkein eniten ja äänekkäimmin sellaiset ihmiset, jotka itse ovat palstan aihepiirin suhteen muuttuneet kaikkein eniten. Siis sellaiset, jotka ovat aloittaneet palstan käytön ei ihan niin valmiina, mutta vuosien kuluessa kehittyneet paremmiksi. On hyvin yleistä, että he eivät ymmärrä, että itse asiassa ympäristö on pysynyt melko samanlaisena, mutta omasta muutoksestaan johtuen heitä ei enää kiinnosta se sama jo moneen kertaan pureksimansa tieto ja mielipiteily.

Jokainen kehityskykyinen ja -haluinen ihminen kyllästyy saman asian pyörittelyyn. Ihmisen pitäisi ehkä osata siirtyä eteenpäin eikä jäädä itkemään ja nostalgisoimaan sitä tunnetta, joka itsellä joskus oli?
-Gone fishing-
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Sinun hx oma ketjusi APC:ssa on minusta oiva esimerkki siitä eloisasta ja kannustavasta ilmapiirista joita ulkolaisilla foorumeilla näkee. Toki sinun projektisi on kautta akvaristimaailman sen verran poikkeuksellinen ja upea joka tapauksessa :D

Toki niitä ylilyöntejä tapahtuu muuallakin, eihän se ole suomen yksinoikeus. Mutta tuppaa nuo kiukuttelijat ja isottelijat palaavan ruotuun nopeammin eikä hampaankolot pullistele jälkeenpäin.

Vaikka itsellä on paljon tietoa A-ö, siltikin löydän joka päivä uutta tietoa/keskustelunaiheita esim. amerikkalaisilta foorumeilta. Siellä keskustellaan uusien kasvien nimeämisistä, sisustuksista, tekniikasta, sukaravuista, lannoitteista ym.ym
Zaphood
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Zaphood »

Luin kahteen kertaan koko ketjun alusta loppuun; toisella kerralla tosin oli jo enempi luettavaa... Nostamatta ketään erikseen esille, ketju sisältää monia erittäin hyvin kirjoitettuja ja perusteltuja kommentteja. Kiitos kirjoittajille!

Akvaristina olen nuori ja kokematon, mutta sähköisen median olen nähnyt alusta alkaen ja ollut mukana jo ennekuin Suomi liitettiin Internettiin. sfnetin nousu, uho ja tuho. IRC ja muut ja sitten nämä web-pohjaiset keskustelufoorumit, jotka ovat liberalisoineet koko keskustelukentän kun kaikki ovat teknisesti tasa-arvoisia ja kuykeneviä keskustelemaan (edelleen teknisesti). Jotkut voivat muistaa miten Suom-24 oli ihan kelpo keskustelufoorumi ja miten se repesi. Kun ei tarvitse esiintyä omilla nimillä, niin ei tartte välittää. Valitettavasti.

Jokainen keskustelufoorumi on ihan niin hyvä kun sen osallistujat haluavat sen olevan. sfnet sai aikanaan oman osansa kaikesta mahdollisesta: spmmäystä, herjausta, epäasiallista käytöstä you name it. Eikä mitään moderaattoreita ollut paikalla. Minusta syy miksi sfnet aikanaan selvisi niinkinhyvin kuin selvisi oli kollektiivinen asenne häiriköintiin: ne jätettiin huomioitta.

Takaisin AW:lle. Me tämän tämmöiseksi olemme ihan itse saaneet moderaattoreiden kanssa yhteistyössä. Saamme ihan itse syyttää itseämme siitä tilasta missä olemme. Minusta aw-Pro ei ole hyvä ajatus monestakaan syystä (joita täällä on jo sivuttu): Suomalainen Pro -piiri on niin pieni, ettei sillä juurikaan juhlita. Toinen asia on sitten se, että kun sisäpiiriä ruvetaan kasvattamaan, niin päädytään tähän samaan tilanteeseen. Kolmanneksi en usko Wanhojen Wiisaiden palaavan pro-versioon oltuaan poissa AW:stä jo pitkään. Neljänneksi osa kapean alan harrastajia on siirtynyt kansainvälisten foorumien pariin; niihin joissa on maksu sisäänpääsystä.

Ehdotan että aw:n Yleinen ja off-topic -keskustelualueet poistetaan kokonaan. Niitä minusta ei tarvita. Räpellykset tms tarvitaan, jotta voi turvallisesti harjoitella tekniikoita (mm kuvien ja/tai linkkien liimaamista mukaan). Yleisen mielialan teemme me kirjoittajat ja me siihen voimme vaikuttaa. Moderointi voisi minusta siirtyä enemmän vaikuttamaan vaikka yksityisviesteillä ohjaamaan asiallisen netiketin käyttöön. Lisäksi teknisenä parannuksena voisi olla facebookmainen "tykkää" -nappi, jolla voi antaa tunnustusta yksittäiselle kirjoittajalle ja tykkäyksien määrä olisi pakollisena kenttänä profiilikuvauksessa. Tästä saisi yleisindeksiä viestien perillemenosta.

Tämä koko "ongelma" on sitä vaikuttamisen ja julkaisemisen liberalisointia, mitä 1980 -luvulla eläneet halusivat ja johon Internet oli vastaus. Nyt meidän vain pitää osata hallita tilanne. Minusta olisi hienoa, jos voisimme omalta osaltamme vaikka jo olemassa olevaan wikipediaan (siihen Suomi -versioon) lisätä näitä kalastojuttuja ja varsinkin määrityksiä soveliaista akvaarioiden muodoista ja mitoista litramittojen sijasta. On ihan turhaa tehdä toista työkalua olemassa olevan työkalun rinnalle. Internetin hakukone osaa tuoda sisällön näytölle ja wikipedia osaa pitää sen hallussa.
------------
128l + 432l + 200l + 300l; mistänäitäakvaarioitaainatulee
Hakusessa: timanttikirjoahvenpariskunta ja linnunratapleko L262. YV tarjouksia, kiitos.
R_R
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja R_R »

Zaphood kirjoitti:Luin kahteen kertaan koko ketjun alusta loppuun; toisella kerralla tosin oli jo enempi luettavaa... Nostamatta ketään erikseen esille, ketju sisältää monia erittäin hyvin kirjoitettuja ja perusteltuja kommentteja. Kiitos kirjoittajille!

Akvaristina olen nuori ja kokematon, mutta sähköisen median olen nähnyt alusta alkaen ja ollut mukana jo ennekuin Suomi liitettiin Internettiin. sfnetin nousu, uho ja tuho. IRC ja muut ja sitten nämä web-pohjaiset keskustelufoorumit, jotka ovat liberalisoineet koko keskustelukentän kun kaikki ovat teknisesti tasa-arvoisia ja kuykeneviä keskustelemaan (edelleen teknisesti). Jotkut voivat muistaa miten Suom-24 oli ihan kelpo keskustelufoorumi ja miten se repesi. Kun ei tarvitse esiintyä omilla nimillä, niin ei tartte välittää. Valitettavasti.

Jokainen keskustelufoorumi on ihan niin hyvä kun sen osallistujat haluavat sen olevan. sfnet sai aikanaan oman osansa kaikesta mahdollisesta: spmmäystä, herjausta, epäasiallista käytöstä you name it. Eikä mitään moderaattoreita ollut paikalla. Minusta syy miksi sfnet aikanaan selvisi niinkinhyvin kuin selvisi oli kollektiivinen asenne häiriköintiin: ne jätettiin huomioitta.

Takaisin AW:lle. Me tämän tämmöiseksi olemme ihan itse saaneet moderaattoreiden kanssa yhteistyössä. Saamme ihan itse syyttää itseämme siitä tilasta missä olemme. Minusta aw-Pro ei ole hyvä ajatus monestakaan syystä (joita täällä on jo sivuttu): Suomalainen Pro -piiri on niin pieni, ettei sillä juurikaan juhlita. Toinen asia on sitten se, että kun sisäpiiriä ruvetaan kasvattamaan, niin päädytään tähän samaan tilanteeseen. Kolmanneksi en usko Wanhojen Wiisaiden palaavan pro-versioon oltuaan poissa AW:stä jo pitkään. Neljänneksi osa kapean alan harrastajia on siirtynyt kansainvälisten foorumien pariin; niihin joissa on maksu sisäänpääsystä.

Ehdotan että aw:n Yleinen ja off-topic -keskustelualueet poistetaan kokonaan. Niitä minusta ei tarvita. Räpellykset tms tarvitaan, jotta voi turvallisesti harjoitella tekniikoita (mm kuvien ja/tai linkkien liimaamista mukaan). Yleisen mielialan teemme me kirjoittajat ja me siihen voimme vaikuttaa. Moderointi voisi minusta siirtyä enemmän vaikuttamaan vaikka yksityisviesteillä ohjaamaan asiallisen netiketin käyttöön. Lisäksi teknisenä parannuksena voisi olla facebookmainen "tykkää" -nappi, jolla voi antaa tunnustusta yksittäiselle kirjoittajalle ja tykkäyksien määrä olisi pakollisena kenttänä profiilikuvauksessa. Tästä saisi yleisindeksiä viestien perillemenosta.

Tämä koko "ongelma" on sitä vaikuttamisen ja julkaisemisen liberalisointia, mitä 1980 -luvulla eläneet halusivat ja johon Internet oli vastaus. Nyt meidän vain pitää osata hallita tilanne. Minusta olisi hienoa, jos voisimme omalta osaltamme vaikka jo olemassa olevaan wikipediaan (siihen Suomi -versioon) lisätä näitä kalastojuttuja ja varsinkin määrityksiä soveliaista akvaarioiden muodoista ja mitoista litramittojen sijasta. On ihan turhaa tehdä toista työkalua olemassa olevan työkalun rinnalle. Internetin hakukone osaa tuoda sisällön näytölle ja wikipedia osaa pitää sen hallussa.
Komppaan!

Tässä esimerkissäni ihmettelen mitä järkeä on lainata edelläkirjoittaneen tekstiä tai kuvia eikä ota edes kantaa asiaan vaan ilmaisee olevansa samaa mieltä. Tällaisia lainauksia on paljon, miksi???
Mutta toi ehdotus "tykkään" -napista on tosi hyvä.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Edellisiin muutamiin kirjoituksiin on siinämäärin hyvä yhtyä etten niiltä osin enään paasaa samasta aiheesta. Sanottavani on jo tullut sanotuksi muitten toimesta, ja hyvä niin. Itse kun tuskin olisin osannut asioita kiteyttää yhtä taidokkaasti.

Ihan nopeasti noista yleistä + OT palstoista vain että mitä noita lopettamaan. Otsikoissa jo luulisi olevan sille tosigurullekin tarpeeksi selvästi ilmaistu, ettei asiasisältö nyt ole sitä "leikkaavinta kärkeä". Eikä sinne ole pakko mennä loukkaantumaan 100% faktatiedon puutteesta. Kuitenkin molemmat noista ovat varsin toimivia omassa roolissaan. Esim OT:n puolella muutama ketju joiden perusteella voi saada käsitystä kanssa-akvaristeista näin ihmisenä. Ei sillä kenenköään akvaariosta levätöntä tee, mutta eipä se sitä leväinvaasiotakaan mukanaan tuo.
Ja mitä tuota karma-ajattelua hetken mietin niin tuo viestilaskuri pois vaan kaikilta. Tällä yksittäisellä foorumilla kirjoitettujen viestien määrä kun ei millään tavalla korreloi ko henkilön kokemuspohjan kanssa suuntaan tai toiseen. Kyllä sitä itse kukin alkaa piankin hahmottamaan millä nimimerkillä sitä tietoa/taitoa/hyvää mieltä löytyy.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Deicide
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Ei jezus mitään "tykkään" nappi juttuja!
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Samaa mieltä deiciden, ei mitään "tykkään" nappeja. Ja toisaalta tuo OT on ihan hyvä säilyttää, siellä voi sitten lätistä muita asioita, kuin pelkistä akvaarioista, eikä ole pakko osallistua tai lukea jos ei kiinnosta. Muuten voisi siivota kyllä näitä palstoja, itseäni ärsyttää tosissaan, nuo "kauhistelut", esim. näinpä kultakalamaljan ja siellä ja täällä oli partamonni 60 litraisessa jne. En vaan jaksa noita, vaikken luekkaan niitä, niin jo pelkät otsikot v****taa.
-matokani-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja -matokani- »

Luin tämän ketjun läpi ja ajattelin myös vastata omalta osaltani. Itse olen saanut hyvän vastaanoton, vaikka olen myös saanut kritiikkiä (mm. kalojen yhteensopivuudesta). Olen ottanut kritiikin vain hyvänä asiana, koska se auttoi minua järjestämään paremmat olot kaloilleni. Myös minua pyydettiin käyttämään hakua alkuun ja niin olen sitten yrittänyt tehdäkin, mutta en ole siinä kovin hyvä. :( Välillä olen kysellyt tyhmiä ja minulle on pitänyt selittää asioita hieman rautalangasta vääntäen ja olen kiitollinen, että minua on jaksettu neuvoa asiallisesti. Pidän tästä sivustosta kovasti ja se on auttanut minua monella eri tavalla. Olen kuitenkin joskus huomannut myös v*ttuilua, mutta se ei ole kohdistunut minuun.
On kuitenkin eräs asia, mitä tällä sivustolla voisi kehittää ja sen voin tehdä vain minä itse. [:I] Se on tietenkin ollut oma tapani vastata. Kadun joitain viestejä ja niiden sävyä näin jälkikäteen aika paljon (ehkä joku tietää mistä puhun) ja aion olla hieman asiallisempi jatkossa. Jos olen joskus jonkun mielen pahoittanut, niin pyydän sitä anteeksi. Jos luulen etten osaa ilmaista asiaani rakentavassa hengessä, niin jätän kommentoimatta kokonaan. Voi olla että tämä on ollut ihan vain omassa päässäni (tai sitten ei), mutta joka tapauksessa aina voi parantaa. Se on kuitenkin meistä kaikista kiinni, millainen palsta tämä on ja tulee olemaan. Ehkä olen nyt sanonut sanottavani.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”