Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2
Valvoja: Moderaattorit
Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2
Tulen hulluksi!
..."parantelin" kasviakvan sisustusta. Tulos-> en viitsi edes katsoa akvaarioon päin, on se niin kauhea... Epätoivo iski!
-
TheSiren
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Miulla on ollut sama fiilis viimeiset 2kkeusteralisapisto kirjoitti:Tulen hulluksi!..."parantelin" kasviakvan sisustusta. Tulos-> en viitsi edes katsoa akvaarioon päin, on se niin kauhea... Epätoivo iski!
![]()
![]()
Kenelläpä ei olisiTheSiren kirjoitti:Miulla on ollut sama fiilis viimeiset 2kkeusteralisapisto kirjoitti:Tulen hulluksi!..."parantelin" kasviakvan sisustusta. Tulos-> en viitsi edes katsoa akvaarioon päin, on se niin kauhea... Epätoivo iski!
![]()
![]()
98 L "Hei muru takki auki, täältä tulee hauki - joka susta tykkää"
-
mc82
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Tuli äsken tehtyä heräteostos ja ostettua tuonne 180:een kaksi taistonaarasta. Ukkotaisto kyllä pörhistelee sekä uusille että vanhoille akoille tasaisesti ja kyytiäkin antaa, jos akka ei pörhistelystä tajua siirtyä tuonnemmas
Akkalauma sen sijaan vaikuttaa aika lauhkealta, vanhat katselevat uusia uteliaasti ja yhtään eivät ole pörhistelleet toisilleen. Nuo vanhatkin akat aika pitkälti uiskentelevat rinta rinnan tuolla ja syövät yhdessä - ukko taas on yksinäinen susi ja tekee selväksi, kuka on kingi
No, katsotaan, mikä on meininki, jos ja kun kutuinto yllättää
Toinen uusista naaraista ei häkelly tippaakaan ukon pörhistelyistä ja herrataisto sai aika pitkään uiskennella kidukset ja evät levällään ennen kuin neito siirtyi kauemmas - mitään evien repimistä tai tappelua ei kyseessä ollut, pelkkää uhittelua.
Tekisi niin mieli käydä hommaamassa enemmänkin kaloja, että saisi tuon ison altaan valmiiksi - meillä vaan yhteinen aika herran kanssa on niin vähissä viikolla, koska työvuorot osuu huonosti yksiin, ja viikonloppuisin on muuta hummailua
Jos tänä viikonlopuna ehtisi, olisi vihdoinkin vähän yhteistä aikaa...
Lisäksi vallun mukana tuli jo nyt levää isoon altaaseen, valluissa, miekassa ja karkeaviuhkalehdessä on rihmoja - näyttää puna-, pii- tai rihmaleväinvaasiolta
No, katsotaan, mikä on meininki, jos ja kun kutuinto yllättää
Tekisi niin mieli käydä hommaamassa enemmänkin kaloja, että saisi tuon ison altaan valmiiksi - meillä vaan yhteinen aika herran kanssa on niin vähissä viikolla, koska työvuorot osuu huonosti yksiin, ja viikonloppuisin on muuta hummailua
Lisäksi vallun mukana tuli jo nyt levää isoon altaaseen, valluissa, miekassa ja karkeaviuhkalehdessä on rihmoja - näyttää puna-, pii- tai rihmaleväinvaasiolta
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
-
Malys
- Advanced Member

112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
Anastasia
- Junior Member

Meillä on roolinvaihtopäivät täällä tänään. Avo on tuijottanut kohta tunnin kaloja ja mie oon istunu tässä sen koneella pari tuntia 
Olisihan se pitänyt arvata...
-
Ninium85
- Member

- Akvaarioseurat: TAS
Huhhuh. Tulipahan sitten läträttyä taas urakalla vettä a nyt tuossa 316l paikalla onkin 450l. Nyt voin kertoa että ei enää ikinä..... Jalusta on ihan järjettömän hieno vaikka onkin vain huonekaluputkesta hitsattu ja maalattu.
Siihen jossain vaiheessa touhuan sen laminoinnin tai kankaan. Hieno se on kyllä ilmakin. Kiitos vaan naapurin sedälle. Nyt ei paranis enää nälän kasvaa syödessä. Tosin allas on nyt juuri sen kokoinen kuin tuohon alunperin suunnittelinkin. Täytyy joskus ottaa siitäkin kuvaa. 
Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
Taas muistin miksi tilaan netistä akvaariotarvikkeita. Törkeetä suodatin patruuna tuplatriplahinta lähiliikkeessä, sama ruoasta. Valikoimat huonot, eikä oo kuulemma sesonkiaika. Siis kyllähän suodattimet pitää puhdistaa ympäri vuoden.
-
thank
- Advanced Member

Ihanaa, stellata on vironnut yön aikana hieman, taisi ottaa nokkiinsa toissaöisestä vesiarvojen heittelehtimisestä. Tiedänpä ainakin, ettei hiilidioksidilevitintä tarvitse ottaa yöksi pois, pH oli toissayönä noussut 6,5:sta 7.5:een, levät innostuneet tästä ja stellata ottanut nokkiinsa.
Nyt se onneksi näyttää paremmalta jo, kasvanutkin hieman ja tuuhentunut latvoista.
Uudet monniset ovat aivan ihania. Seurailin niiden touhuja viime yönä tunteja valon sammuttua, oli mystisen näköistä kun ne lipuivat pimeydestä ja niiden kyljet hohtivat sinisinä.
Uskomattoman kauniita kaloja. Yllätyksekseni nämä uudet monniset uivat pimeässä myös paljon keskivedessä, eivät vain pohjalla.
Tosiaan, ostin eilen nuo monniset tulevaa pikkuallastani varten, kaupasta kaikki 4 kpl mitä siellä oli, tinkasinkin hieman, sain koko "parven" 20:lla eurolla.
Leopardimonnisina ne ostin, mutta kaupassa jo aavistin, etteivät niitä ole ja ihan mielenkiinnostakin halusin ne kotiin, paha minä.
Ne osoittautuivat kiiltomonnisiksi, ikinä aiemmin en ko. lajista ollut kuullutkaan, vaikka melko yleinen kala akvaarioissa ilmeisesti onkin. Pituutta näillä kavereilla on jo 7 senttiä, eli ikäloppuja ovat. Aivan ihania otuksia ovat, vaikka ilmeisesti yöaikana aktiivisimmillaan. Olen tosi tyytyväinen ostokseeni.
Uudet monniset ovat aivan ihania. Seurailin niiden touhuja viime yönä tunteja valon sammuttua, oli mystisen näköistä kun ne lipuivat pimeydestä ja niiden kyljet hohtivat sinisinä.
Tosiaan, ostin eilen nuo monniset tulevaa pikkuallastani varten, kaupasta kaikki 4 kpl mitä siellä oli, tinkasinkin hieman, sain koko "parven" 20:lla eurolla.
-
Malys
- Advanced Member

En nyt sanoisi että ikäloppuja, vaan täysikasvuisia. On mullakin isoimmat kuparimonniset 6-7cm luokkaa ja ikää niillä on maksimissaan 4 vuotta (tulivat mulle poikasina). Monniset kuitenkin elävät 10 vuotta ja ylikin. Mulla on yksi korumonninen, jolla on ikää kohta 12 vuotta.
112 ja 312 litraiset altaat sekä keskikokoiset villakoira-urokset. Läträystä vuodesta 1994 lähtien.
-
thank
- Advanced Member

Niin justiinsa, mie olen käsittänyt, että nuo maksimimitat, mitä kaloista ilmoitetaan, on niiden maksimikoko ja kun kalat kuitenkin kasvavat koko elämänsä, mutta olen voinut käsittää jotain väärinkin? Onko se 6-7cm, mitä kiiltomonnisista ilmoitettu, nyt täysikasvuisuuden mitta vai maksimimitta?Malys kirjoitti:En nyt sanoisi että ikäloppuja, vaan täysikasvuisia. On mullakin isoimmat kuparimonniset 6-7cm luokkaa ja ikää niillä on maksimissaan 4 vuotta (tulivat mulle poikasina). Monniset kuitenkin elävät 10 vuotta ja ylikin. Mulla on yksi korumonninen, jolla on ikää kohta 12 vuotta.
-------------------------------
Kirjoittaja thank » 18:11, 18.06.2010
Mä tahdon shoppailumatkalle etelä-suomeen kalakaupoille. Meni maku tänään paikallisessa.
Tule vain, lähdetään yhdessä kauppoihin kiertelemään ja ihmettelemäänthank kirjoitti:Mä tahdon shoppailumatkalle etelä-suomeen kalakaupoille. Meni maku tänään paikallisessa.
-
thank
- Advanced Member

Kuulostais kyllä liian hyvältä, mut en jaksa just nyt istua noiden lasten kanssa päivää junassa ja toista takaisin tullessa. *ymmärtänet varmaan*Piia85 kirjoitti:Tule vain, lähdetään yhdessä kauppoihin kiertelemään ja ihmettelemäänthank kirjoitti:Mä tahdon shoppailumatkalle etelä-suomeen kalakaupoille. Meni maku tänään paikallisessa.Olis aika hieno juttu nähdä suakin joskus!
Viet muksut vaikka viikoksi mummolaanthank kirjoitti:Kuulostais kyllä liian hyvältä, mut en jaksa just nyt istua noiden lasten kanssa päivää junassa ja toista takaisin tullessa. *ymmärtänet varmaan*
-
thank
- Advanced Member

Voi ku mummot ottaiski. Eipä ole niistäkään ihan hetkeen taas kuulunut.Piia85 kirjoitti:Viet muksut vaikka viikoksi mummolaan
No onneksi rupes niin paljon ärsyttämään siel paikallisessa, että päätin kalat tilata / ostaa muualta, saan ainakin sitä lajia mitä olen tahtonutkin.
Pitäs vaan osata nyt päättää, sitruuna, hehku, kupari vai pikku?
Miksi, jos saan udella?thank kirjoitti:Meni maku tänään paikallisessa.
-
thank
- Advanced Member

No siel oli niin pahanmakusia kaloja.eusteralisapisto kirjoitti:Miksi, jos saan udella?thank kirjoitti:Meni maku tänään paikallisessa.
Hehkupurjebarbi? Korutetra? Sinitetra?thank kirjoitti:Pitäs vaan osata nyt päättää, sitruuna, hehku, kupari vai pikku?
-
thank
- Advanced Member

Hmm korutetra ei taida mulle mahtua, sinitetra taas näyttää minusta vähän... ei vain sytytä. Hehkuburjebarbista en oo kuullutkaan.Piia85 kirjoitti:Hehkupurjebarbi? Korutetra? Sinitetra?siinä olis mun mielestä kauniita parvikaloja myös..
Kerään voimia, jotta voin joskus tulevaisuudessa sisustaa kasviakvan parempaan kuntoon. 
-
mc82
- Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS
Voi itku, toinen uusista taistonaaraista alkoi heikkenemään myöhään eilisiltana, ts. makoili vaan pohjassa eikä yrittänytkään väistää ukkotaistoa. Tänään löytyi kuolleena - joko stressin takia, tai sitten oli entuudestaan heikompi/sairas. Ei tuo kuolema taistojen nujakoinnin aiheuttamalta näyttänyt
Harmi, kun oli tosi komean näköinen ja värinen yksilö, nyt pitää sitten miettiä, jättääkö akkalauman tummaksi (kaksi "luonnonväristä", yksi metallinen sininen) vai hommaako vielä yhden naaraan, joka olisi vaalea pastelli
Aah, viikonloppu tulee, huomenna olisi tarkoitus lähteä kiertelemään kalakauppoja *canhardlywait*
Ja vähän puuhailla tuon ison altaan parissa, pistää vähän sisustusta uusiksi - allas on jo aika nätti tällä hetkellä. Otan tässä perjantailonkeroa, odottelen miestä töistä ja mietin, minkä leffan pistäisi pyörimään... 
Aah, viikonloppu tulee, huomenna olisi tarkoitus lähteä kiertelemään kalakauppoja *canhardlywait*
450 l Etelä-Amerikkaa:
-
thank
- Advanced Member

Mä olen rakastunut noihin kiiltomonnisiinkin nyt, tahdon niitä LISÄÄ! Ne on upeita ja tosi persoonallisia kaloja. Tosin ne on ihan toisenlaisia, kuin kaupassa ne nähtyäni. Tällä hetkellä ne vaikuttavat hetkittäin jopa hyperaktiivisilta, ottavat kauheita spurtteja altaan päästä päähän porukalla, työntävät koko naamansa hiekan sekaan, ajattavat toisiaan ja kieppuvat suodattimen virtauksessa. Toivottavasti ne nautiskelee eivätkä heilu hysteerisinä ja kilju apua...
Aah, itse tässä mietiskelen myös, että laittaisinko pikkuakvaarion kasviakvaarioksi vai hommaisiko sinne vaikka jonkun upean taistelukalakoiraan.. minullakun nyt ei ole ainuttakaan taistelukalaa enää, kun molemmat vanhustaistot heittivät lusikat nurkkaan. ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Thank, miten olis kulmatetra, hauskoja nekin. Itse sai juuri 6kpl ja ihastuin. Nyt niitä pitäis löytää lisää.
P.s. En oikeesti tiedä et onko täälläkään niin ihania nuo kaupat. Ite haaveilen Tampereen retkestä. Mietin vaan miten sulauttaisin kalakaupat ja särkänniemen yhteen...
P.s. En oikeesti tiedä et onko täälläkään niin ihania nuo kaupat. Ite haaveilen Tampereen retkestä. Mietin vaan miten sulauttaisin kalakaupat ja särkänniemen yhteen...
317l vettä
-
thank
- Advanced Member

Minä näin kulmatetroja kalakaupassa tänään, ne olivat oikein kauniita ja näyttivät hienosti parveilevankin, mutta minulla on nyt vain kaikkea väritöntä tuolla altaassa ja toivoisin jotain väripilkkua sinne.Halla76 kirjoitti:Thank, miten olis kulmatetra, hauskoja nekin. Itse sai juuri 6kpl ja ihastuin. Nyt niitä pitäis löytää lisää.