Kaipaan yleisluontoiseen kenttähöpötykseen soveltuvaa ketjua näille pikkuhypistelijöille. Harrastajia on paljon, mutta kaikki ketjut tuntuvat keskittyvän rapujen kuolemiseen tai lisääntymiseen tai sopivien kalakavereitten valintaan. Ja riittäähän näistä nyt muutakin juttua. Ennen kaikkea olen kiinnostunut, millaisia sukarapuja aqua-webiläisiltä oikein löytyy.
Meikäläisen rapulassa asustaa siis tulisukarapuja ja ninjasukarapuja, ja seuralassa mehiläissukarapusia ja muutama leväsukarapu.
Leväsukaravuilla on ehdottomasti eniten luonnetta ja niitten kommelluksia on hauskinta seurata, mutta ninjasukaravut kiehtovat esteettistä silmääni kaikista eniten, ainakin sopivan värityksen satuttua päälle.
Koska olen täysin hurahtanut noihin ötököihin, kaipaan kovasti jo kolmatta allasta, johon ottaisin porkkanasukarapuja ja jotain pienempiä siihen oheen sit kanssa...ja erilaiset Sulawesi-sukikset, kuten kardinaali tai harlekiini tai punainen kultahiutale* hotsittais kyllä kovasti. Niin, kaksi allastahan mulla oli keltsussa tuolla tyhjillään, nyt kun vielä sais lisätilaa tähän yksiöön...

Niin, ja kirjoitin äsköttäin tuolla sukarapuriesa-triidissä, jottei petokotiloni ymmärrä rapuherkuista mitään. Noh, nyt reissultani palattua oli yksi tulisukanen menehtynyt ja kotilo päässyt ensi kertaa rapujuhlille.

*) hehee, suomennokset ihan omasta päästä repäistyjä.