Miljoonakaloja 600-litraiseen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
Miljoonakaloja 600-litraiseen
Montako miljoonakalaa uskaltaisitte alkuun laittaa 600-litraiseen, niin että niillä jäisi vielä tilaa lisääntyäkkin?
Mä ajattelin kalastoksi miljoonakaloja ja pohjalle partamonnia... Joukkoon voisi ehkä myös laittaa muutaman miekkapyrstön (vain yhtä sukupuolta).
Mä ajattelin kalastoksi miljoonakaloja ja pohjalle partamonnia... Joukkoon voisi ehkä myös laittaa muutaman miekkapyrstön (vain yhtä sukupuolta).
OV miljoonakaloja & kasveja
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Miljoonakaloja 600-litraiseen
10 koirasta ja 25 naarasta.
Ja ne sitten kanssa lisääntyy.
Ja ne sitten kanssa lisääntyy.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
- Sukupuoli: Mies
Ja vielä parikymmentä omppua sekaan. Siis omenakotiloita. 

No kyllä sinne useampia kymmeniä menee miltsejä jo heti alkuun.
Ja konsepti on oikeastaan aika hieno. Ei tule heti vastaan.
Ja konsepti on oikeastaan aika hieno. Ei tule heti vastaan.
-Gone fishing-
-
- Junior Member
meneehän niitä monta kymmentä
sun pitää kyllä laittaa kuvia tänne kun allas on valmis ja suuuri parvi milliksiä! niin, itse ainakin ostaisin kalat mahdollisimman monesta paikasta, ettei tule niin herkästi niitä vinoselkäsiä yms.. Ja värigeenitki menis sekasi ja tulis kivan värisiä
Sitte vaan se et jos on paljo poikia niin miten ton kokosessa seuraa sitä et tyttöparat ei joudu synnytteleen liika usein ja liika pieninä?
+ mikäs sulla ois miekkispoikasia vastaan =)
Ja aattelikko ihan maatiaispartista, vai jotain erikoisempaa? Niin ja mites ne poikaset vai meinasikko samaa sukupuolta?Oma silmänitykkäis nuin suuressa pohjallaki parvesta, mutta mikä vaan silmää miellyttää

Sitte vaan se et jos on paljo poikia niin miten ton kokosessa seuraa sitä et tyttöparat ei joudu synnytteleen liika usein ja liika pieninä?
+ mikäs sulla ois miekkispoikasia vastaan =)
Ja aattelikko ihan maatiaispartista, vai jotain erikoisempaa? Niin ja mites ne poikaset vai meinasikko samaa sukupuolta?Oma silmänitykkäis nuin suuressa pohjallaki parvesta, mutta mikä vaan silmää miellyttää

60l kasviallas tulossa
Kissa ja kaksi koiraa, uusi Jyväskyläläinen opiskelija Pohjanmaalta
-
- Senior Member
Mä ajattelin hyödyntää milliksien hankinnassa AW:n "lahjoitetaan" palstaa... toki myös käyn kaupastakin hakemassa milliksiä. Mietiskelin että minun pitänee esim. kerran vuodessa pyydystää poikia pois akvaariosta ja viedä eläinkauppaan/vaihtaa jonkun kanssa, juurikin sukusiittoisuuden välttämiseksi.
Miekkapyrstöjä ajattelin ottaa muutaman (n. 5kpl) samaa sukupuolta, koska ajatuksena oli että ne olisivat "katseen vangitsijoita", jotakin jolle voisi ehkä keksiä nimetkin
.
Partamonnia meinasin ainakin nyt alkuun pohjalle, sillä tähän hätään en jaksa alkaa vaihtamaan sorapohjaani hiekaksi... ja yhtä vain sellaistakin meinasin, niin ei tule enempää kansoitusta. Pääasiassa kalastoksi pelkkiä milliksiä. Toki omputkin kiinnostaisi, mutta mua pelottaa että ne kiipeävät akvaariosta pois. Kansilaseissa on meinaan isoja "reikiä". Tarkoitus on saada omaa silmää miellyttävä kalasto suhteellisen halvalla aikaiseksi (olen opiskelija...). Haarniskamonnit olisivat pohjalla myöskin mielestäni hienoja, mutta haluavat kaiketi hieman erilaista vettä mitä miljoonat...
Miekkapyrstöjä ajattelin ottaa muutaman (n. 5kpl) samaa sukupuolta, koska ajatuksena oli että ne olisivat "katseen vangitsijoita", jotakin jolle voisi ehkä keksiä nimetkin

Partamonnia meinasin ainakin nyt alkuun pohjalle, sillä tähän hätään en jaksa alkaa vaihtamaan sorapohjaani hiekaksi... ja yhtä vain sellaistakin meinasin, niin ei tule enempää kansoitusta. Pääasiassa kalastoksi pelkkiä milliksiä. Toki omputkin kiinnostaisi, mutta mua pelottaa että ne kiipeävät akvaariosta pois. Kansilaseissa on meinaan isoja "reikiä". Tarkoitus on saada omaa silmää miellyttävä kalasto suhteellisen halvalla aikaiseksi (olen opiskelija...). Haarniskamonnit olisivat pohjalla myöskin mielestäni hienoja, mutta haluavat kaiketi hieman erilaista vettä mitä miljoonat...
-
- Junior Member
Jep, kantsii täältä niitä milliksiä katella, tulee paljo halvemmaks. Ite en kaupasta hakis, ehkä sitte just niitä poikia käyä siellä vaihtaan myöhemmin, vaikka taitais ne muutaman siittä välistä ottaa(ainaki meidän kauppa..) Eipä siinä kyllä sillei mitää ku sitte ku on tosi iso parvi, nii sitä ei oikeen huomaakkaan jos tyttöjä ajetaan liikaa takaa(siis jos on paljo poikia). Mitääh, voihan niille milliksillekki nimiä keksiä, sitte kyllä kiva kun niitä siellä satoja ui niin ettiä: Missäs se Pekka nyt uikaan?
Tolla lahjoitetaan-palstallahan on myös miekkiksiä ja partiksia kokoajan tarjolla, mahtuishan tuon kokoseen samaa sukupuolta olevia useampiakin partis, jos ilmatteks saa
Oís se niin halpaa asua pk-seudulla tai isossa kaupungissa..
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Oís se niin halpaa asua pk-seudulla tai isossa kaupungissa..

60l kasviallas tulossa
-
- Senior Member
Ihmeen vähän nyt milliksiä lahjoitettavana, mutta etsintä jatkuu
!
Tuli mieleeni että ulkosuodattimeni "suuaukko" pitänee tukkia jotenkin etteivät millikset ja niiden poikaset joudu sinne. Tein kerran sukkahousuviritelmän suuaukon eteen, mutta se oli heti tukossa ja suodatin räjähtämispisteessä kun vettä ei saanut tarpeeksi...
. Suuaukolla koitan tarkoittaa sitä putkea mikä imaisee vedet suodattimeen sisälle
. Olisiko ehdotuksia fiksusta tavasta varmistaa ettei miljoonia menisi suodattimeen? Kultakalan poikasia olen suodattimesta pelastanut... olivat elelleet siellä kuukauden tai pari ennen kuin tajusinkaan niiden siellä olevan
.

Tuli mieleeni että ulkosuodattimeni "suuaukko" pitänee tukkia jotenkin etteivät millikset ja niiden poikaset joudu sinne. Tein kerran sukkahousuviritelmän suuaukon eteen, mutta se oli heti tukossa ja suodatin räjähtämispisteessä kun vettä ei saanut tarpeeksi...

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Senior Member
En viitsi tehdä tämän vuoksi uutta ketjua, joten...
Ilmeisesti hohtomiljoonakalat ja miljoonakalat lisääntyvät keskenään, vai olenko väärässä?
Tällä hetkellä akvaariossa uiskentelee 10 platyä ja 10 miekkapyrstöä (kumpiakin vain yhtä sukupuolta.. toivottavasti). Akvaario näyttää aika tyhjältä...
Maanantaina saapuvat miljoonakalat. On kyllä mukavan näköistä kun kalat ihan oikeasti mahtuvat sinne... ja enemmänkin, niillä on oikein tilavaa
!
Ilmeisesti hohtomiljoonakalat ja miljoonakalat lisääntyvät keskenään, vai olenko väärässä?
Tällä hetkellä akvaariossa uiskentelee 10 platyä ja 10 miekkapyrstöä (kumpiakin vain yhtä sukupuolta.. toivottavasti). Akvaario näyttää aika tyhjältä...

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Et kai molleja ole hankkimassa tuohon akvaarioon? Katselin ostoilmoitustasi.
http://picasaweb.google.com/akseli.keit ... 9277659346
Itselle tein tuollaiset suodattimen imun eteen. Sisällä 50mm viemäriputki joka on porattu täyteen reikiä.
http://picasaweb.google.com/akseli.keit ... 9277659346
Itselle tein tuollaiset suodattimen imun eteen. Sisällä 50mm viemäriputki joka on porattu täyteen reikiä.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Itse olen leikannut mattosuodatinpalan imusiivilään. Se pitää aika usein pestä, mutta eipähän ötökät imeydy ritilään.Taistelu.kala kirjoitti:Ihmeen vähän nyt milliksiä lahjoitettavana, mutta etsintä jatkuu!
Tuli mieleeni että ulkosuodattimeni "suuaukko" pitänee tukkia jotenkin etteivät millikset ja niiden poikaset joudu sinne. Tein kerran sukkahousuviritelmän suuaukon eteen, mutta se oli heti tukossa ja suodatin räjähtämispisteessä kun vettä ei saanut tarpeeksi.... Suuaukolla koitan tarkoittaa sitä putkea mikä imaisee vedet suodattimeen sisälle
. Olisiko ehdotuksia fiksusta tavasta varmistaa ettei miljoonia menisi suodattimeen? Kultakalan poikasia olen suodattimesta pelastanut... olivat elelleet siellä kuukauden tai pari ennen kuin tajusinkaan niiden siellä olevan
.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
-
- Senior Member
Tuota mattosuodattimen palaa aijon itsekkin kokeilla. Sukkahousuja aikoinaan kokeilin, mutta kokeilu päättyi kun se meni heti tukkoon ja suodatin meinasi mennä rikki samalla....
Luin niistä enemmän, enkä ole ottamassa. Valitettavasti kauppapalstalla ei voi muokata kirjoituksiaan...Hilleri kirjoitti:Et kai molleja ole hankkimassa tuohon akvaarioon? Katselin ostoilmoitustasi.
-
- Junior Member
Taistelu.kala kirjoitti:En viitsi tehdä tämän vuoksi uutta ketjua, joten...
Juu. Tai siis et ole väärässä, miljoonakalat ja hohtomiljoonakalat lisääntyy keskenään.