Liejuryömijääriö

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Robbary-
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Re: Liejuryömijääriö

Viesti Kirjoittaja -Robbary- »

hx kirjoitti:
-Robbary- kirjoitti:
Mun 192 senttinen norja varteni ylettää kyllä helposti lattiaan altaan takana.
Mutta olet oikeassa.
Olenko jo maininnut, että voisin tarjota paikan sellaiselle puutarhatonttuhenkiselle eläintenhoitajalle?

Mä ilmottaudun! Milloin alkaa työsopimus ja paljonko on tuntipalkka? :mrgreen:
Ohops.
Työhaastatteluun pääsemiseen on joitakin kriteereitä, joista ei-vähiten-tärkeää voisin kuvata erinomaisen hienolla lainauksella huiluprogen suurelta ystävältä:
Aqualung kirjoitti: Foto ois kiva kuva.
Ai sun pomottelun alaseks pääsee naamavärkin perusteella...
Onks sul sähköpostii mihi mun naamavärkin voi lähettää?
(vitsi, vitsi :mrgreen: )
Kala on kaveri, ei sapuska!
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Voi ei, ei missää tapauksessa pelkän naaman perusteella!
Punainen tukka on ihan ehdottomasti myös plussaa. Tatskat OOH! Työkokemus yeah, right...
-Gone fishing-
-Robbary-
Member
Member

hx kirjoitti:Voi ei, ei missää tapauksessa pelkän naaman perusteella!
Punainen tukka on ihan ehdottomasti myös plussaa. Tatskat OOH! Työkokemus yeah, right...

No voin mä hiukset värjätä ja laittaa tollasii tatuointeja, joita laitetaan vedellä kiinni ihoon :mrgreen:
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Ummmmm.
Mä luulen, että kattellaan tässä, miten rojektit etentyy, ennen kuin ihan hirveesti värjäillään lettejä tai nuoleskellaan leimoja olkapäihin. Joo?
-Gone fishing-
-Robbary-
Member
Member

hx kirjoitti:Ummmmm.
Mä luulen, että kattellaan tässä, miten rojektit etentyy, ennen kuin ihan hirveesti värjäillään lettejä tai nuoleskellaan leimoja olkapäihin. Joo?

Sovitaan näin :P
Mabo
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mabo »

Jaa, hx:llä on uus rojekti. Hianoja systeemejä äijä jaksaa väsätä, ei voi muuta sanoa.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Kiitsa, M!
-Gone fishing-
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Sain palikan liimattua pyttyyn ja jatkan sen kovettamisrosessia siellä.
Laitoin pikkusen pumpun kiinni sisäänrakennettuun putkistoon kokeillakseni, miten se toimii ja hämmästyin säikähtäin, kun kaikki 12 erillistä vesiallastusta täyttyi vedellä. Ignition!

Mukavasti valuu juurten yli ja solisee nätisti.
-Gone fishing-
leopold67
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja leopold67 »

Moi. Sain viestin, että Akvaariolinnassa on taas liejiksiä myynnissä. Älä osta kuitenkaan ihan kaikkia, meikäläinen tarvitsisi vielä pari naarasta (ne joilla on ne bikinit).
T:jusa
Liejuryömijä - ainoa kala johon voi samaistua
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Terppa, Jusa.
Älä huoli. Mullon ollu jo pitkään omat, sekä ryömijät, että biksut.

Onnea ja hyvää saantia!
-Gone fishing-
leopold67
Starting Member
Starting Member

Hienoa. Itse käyn Pihlajasaaressa....naked. Täällähän on proge meininki. Yksi liejiksistäni on nimeltään Ziltoid. Devin Townsendin avaruusoopperan päähenkilön mukaan. Uusista progebändeistä suosittelisin Hakenia ja debyytin nimihän on tietysti Aquarius.....

Jos en vielä ole sitä sanonut, niin sanon sen nyt: toi geenimanipuloitu käppyrä on aivan galaktiaalisinfernaalismegalomaanisstydestuiducooli hilavitkutin. Homma aika selkeästi hansikkaassa. Musta tuntuu että sun mutakipparit vetelee mielellään kerroshyppyjä (puolinelson evät ojossa kerien) ja joku niistä myy kylmiä virvokkeita alatasanteella. Upee.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Mä taas en millään malttais rantautua mihinkään, kun merelle menen. Mutta mä voin sit vilkuttaa, kun skiglaan siitä Pihliksen ohi. Ja kiikaroida vaan vähän.
Mun savisurffaajat on nimeltään "LIejuryömijä uros, dominantti" jne, you get the picture?
leopold67 kirjoitti:Jos en vielä ole sitä sanonut, niin sanon sen nyt: toi geenimanipuloitu käppyrä on aivan galaktiaalisinfernaalismegalomaanisstydestuiducooli hilavitkutin. Homma aika selkeästi hansikkaassa. Musta tuntuu että sun mutakipparit vetelee mielellään kerroshyppyjä (puolinelson evät ojossa kerien) ja joku niistä myy kylmiä virvokkeita alatasanteella. Upee.
Nii. Toi on just tota. Pitää aina niinku kierrellä ja kaarrella, eikä koskaan voi sanoa suoraan, mitä ajattelee. Sano ihan suoraan vaan, että sä et tykkää koko v...n käikäleestä, kyllä mä sen kestän.

Kiitsa.
-Gone fishing-
leopold67
Starting Member
Starting Member

Ymmärsit ihan väärin. Yritin ilmaista itseäni runollisen sarkastisen kateellisesti. Syntyjään espoolaisena, minun on vaikea ilmaista itseäni suoraan [:I] Juurakkosi on pirun hieno ja jos tekisit noita enemmän, niin ostajia löytyisi aivan varmasti. Keep on DIYng. Ja nyt Kallion terasseille....
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

leopold67 kirjoitti: Syntyjään espoolaisena,
PEHMOLELU!
-Gone fishing-
leopold67
Starting Member
Starting Member

Lisään: toi on hienoin tee-se-itse-käppyrä, mitä mä oon foorumeilla nähnyt. Ootko nähnyt norjalaisen Havaard Stoeren väsäyksiä? Sulla olis saumaa noilla käden taidoilla tehdä vaikka mitä.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Tängjuu.

Joo, Stoeren pyttyjä on ainakin planetcatfishillä, eiks?
Se osaa yhdistellä todella nätisti ja tehdä upeita settejä. Se vissiin tekee aina ihan aidosta matskusta, puusta ja kivestä? Mä oon ihan Havaardfani.

Tänks.
Muut tekee mitä ne osaa. Mä teen ihan mitä sattuu.
-Gone fishing-
leopold67
Starting Member
Starting Member

Ugh. Sama sälli. Itellä on peukalo keskellä otsaa, mutta arvostan pirusti inehmoja joilla on kyky yhdistää esteettinen silmä, oivallinen tyylitaju ja duunarin kädet. 8-)

Laita ihmeessä kuvia valmiista pytystä. Olis hieno nähdä. Aattelin syksymmällä panostaa syksyllä isompaan liejispyttyyn, n. 1200 l. Sukkahousupengerrys ja kosolti puuta, kiviä ja muita saaria. (hiekkaa sukkahousujen sisään ja rekennat haluamasi makkaran. Tueksi tarvittaessa korallikiveä yms. Pelittää, jos veden syvyys max 15 senttiä) toimii tosi hyvin ja antaa aivan uusia ulottuvuuksia ikuiseen ongelmaan, miten rakentaa paludaario. Kaveri rakensi ravalliseen akvaarioon samalla systeemillä pengerryksiä, eikä ne sukkahousut haurastunut seitsemässä vuodessa mihinkään. Pengerryksiä ei huomaa koska väri on tismalleen sama kuin hiekassa. Helppoa ja toimivaa. Suosittelen. Jos jollain syksymmällä halua tilata ulkomailta jonkun akvaarioliikkeen kautta muitakin lajeja kuin Kirjoliejuryömijöitä, niin olen messissä
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Soundaa hyvältä. Mullon sulle jo otsikko valmiina: "1200 litrainen niksipirkkaliejaario".
Totta varmaan, että näkymättömiinhän ne pengerrykset yleensä jää.

Mä en ole oikeastaan lajimääritelly noita omianikaan kunnolla. Mutta joo, ainakin periaatteessa kiinnostaa ehkä vähän lisää jotakin noiden kolmen lisäksi.

Mutta menenpä takaisin pytyn säätöön, ettei tule rikosilmoitusta offtopikista ja taisi tuossa olla k-15 ellei jopa k-18 -vihjailuakin. Aijjaijjai. Tästä ei ihan sakoilla enää selviä.

Kuvia laittelen (siis linkittelen, kun en noita saa tänne kokonaisina...) juu, sitä mukaa kun on jotain mainittavaa. Riesaksi asti, uskoisin.
Kattelen ny eka, miten noi sementit tosta lopettaa veden ph:n nostamisen.
Laitanpa tähän samantien vähän seurantaa, niin saa joku haukuttavaa. Tänään vaihdoin tuoreen veden lotraamaan tota hässäkkää. Sen pääasiallinen pinnoitusaine on sementtiä, jota on vähän sidottu akryylipolymeereillä, joten siitä liukenee veteen aineita. Kovettumisrosessin aikana se tuottaa hyvin emäksistä tapahtumaa ympärilleen. Myös kovettumisen jo käytännöllisesti katsoen loputtua siitä toki liukenee kalkki- ja suolayhdisteitä, jotka nostavat veden kovuutta ja vaikuttavat peehoohon.
Tänään siis laitoin ph:ltaan 7,5 olevaa vettä pyttyyn.
Jos se vielä hirveästi, nyt jo noin kahden viikon kovettumisen jälkeen (jonka ajan olen pitänyt käikäleen kosteana) nostaa peehoota, saatan ottaa ja neutraloida sitä vähän laittamalla seuraavaan vaihtoveteen etikkaa. Mutta kattoo nyt. Toisaalta, murtovetisessä altaassa tuo ph joka tapauksessa tulee olemaan selkeästi emäksen puolella, joten ihan hirveän suurta huolta ei ole.
-Gone fishing-
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Yli 9:iin meni ph jo vuorokaudessa. Niinpä laitoin uudet vedet ja litran etikkaa pöhisemään vuorokaudeksi.
Etikka heitti peehoon tonne 4,5:een, siitä tosin nousten taas vuorokaudessa yli seiskan.
Etikka kai haihtuu aika tehokkaasti? Ainakin tuoksu, joka aluksi oli melko voimakas, katosi huoneilmasta melkein kokonaan vuorokaudessa.

Nyt vaihtelen vettä vaan ahkerasti viikon verran, sit katotaan taas, missä mennään.
-Gone fishing-
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Neutraloituu, neutraloituu.

Kasveja on jo läntätty pyttyyn aika monia lajeja. Ehkä ens viikolla voisin alkaa suolaamaan vettä.
-Gone fishing-
SaerX
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SaerX »

Kuis rapamönkijääriön kanssa edistyy? Näyttävän näköinen on ainakin tuo juurakkojärjestelmä. Jokos pH on asettunut ja suolaus kohdillaan?

-Sale
Sauli Särkkä (ex. VetyVoima)
On-off-akvaharrastelua vuodesta 2001. Jokohan sitä kohta taas..?
tepis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tepis »

hx kirjoitti:Voi ei, ei missää tapauksessa pelkän naaman perusteella!
Mulla on punanen tukka ja tatuointeja!
Eikun siis, sanomani piti että hieno projekti! Päivityksiä odotellessa..
Liejuryömijät on omissakin haaveissa kunhan vaan joskus perehtyisi murtovesi asioihin.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Kiitsa mielenkiinnostasi, Sale.
Tää ei nyt oikein kulje. Ajattelin siinä aloittaa homman niin, että saisin kasvit edes jonkinasteiseen kuosiin ennen suolan lisäämisiä. No joo.
Peehoo alkaa olemaa ihan kuosissa, se ei nouse juurikaan edes parissa viikossa. Mutta levää on sitten kaikkien sateenkaaren sävyjen mukaisesti viher-, keller-, puner-, siner-, muster- ja lilertävänä versiona ollut kiusana. Eikä kasvien kasvusta juuri voi puhua.
Läävä näyttää aika surulliselta nykyään. Mutta kattelen nyt justiinsa, josko iisikarbo tekis jotain eroa olemiseen. Jos ei siitäkään ole neuvoksi, niin kai mä sit laitan hiiritioksiinit siihen. Valoa pitäisi olla tarpeeksi ja lantaa sinne menee kanssa.
Lilaeopsis on oikeastaan ainoa hiukan rohkaiseva vihannes, tuonne terassille asennettuna tuntuu voivan ihan kivasti...

Mutta kyä tää tästä...

tepis eikun peremmälle...
-Gone fishing-
Halla76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Eihän tuo nyt niin pahalta näytä. Itse olen pitänyt axolaa jo vuosia. Yritä nyt kasvattaa kylmässä vedessä kasveja kun niitä ei voi edes ravita. Pari lajia olen saanut aika hyvin kasvamaan, ettei ihan kauhealta näytä. Aika kauhealta kumminkin [;)]
317l vettä
srd
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja srd »

Nätti siitä tuloo. :)
hx kirjoitti: Mutta levää on sitten kaikkien sateenkaaren sävyjen mukaisesti viher-, keller-, puner-, siner-, muster- ja lilertävänä versiona ollut kiusana.
Oletkos harkinnut leväkotiloita? Nehän elelee murtovedessä. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”