Tunnista vesimiekat
Valvoja: Moderaattorit
Tunnista vesimiekat
Mitä ovat kuvissa näkyvät vesimiekat?
- Liitteet
-
- Echinodorus....jpg (89.15 KiB) Katsottu 1312 kertaa
-
- Echinodorus.....jpg (181.94 KiB) Katsottu 1312 kertaa
Re: Tunnista vesimiekat
Veikkaisin Bleheri tai quadricostatus, lehtien värityksen ja muodon vuoksi mutta saatan erehtyäkkin.
Ei tuo kyllä ainakaan E. Bleheri ole. Kyllä minä nyt sen tunnistaisin.
ettei vain olis barthii
Sorry kun kaivelen vanhoja... En ole vähään aikaan poikennut täällä. 
Eka lienee E. 'Tricolor'
Kakkonen on joku cordifolius-tyyppinen (herttavesimiekka) rehu.
x barthii on tumman rusehtavan punainen.

Eka lienee E. 'Tricolor'
Kakkonen on joku cordifolius-tyyppinen (herttavesimiekka) rehu.
x barthii on tumman rusehtavan punainen.
Lehtonen S & Falck D (2011) Watery varieties: aquarium plant diversity from aesthetic, commercial, and systematic perspectives.
M: Samuli Lehtosen vesimiekkaväitöskirjoja. - kysy YV:llä.
Echinodorus-nimiartikkeli ilm. Akvaristissa 1/2008.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Moro Danny!
Tuo ekan kuvan mahdollinen tricolor, niin miten sen väritys pitäisi mennä? Olen jostain lukenut, että uudet lehdet ovat väriltään vaaleita, sitten ne punertuvat ja lopulta muuttuvat vihreiksi. Joten pitääkö tämä paikkansa? Millainen vaatimus tricolorilla on, jotta saa sen kaikki värit esiin?
Tuo ekan kuvan mahdollinen tricolor, niin miten sen väritys pitäisi mennä? Olen jostain lukenut, että uudet lehdet ovat väriltään vaaleita, sitten ne punertuvat ja lopulta muuttuvat vihreiksi. Joten pitääkö tämä paikkansa? Millainen vaatimus tricolorilla on, jotta saa sen kaikki värit esiin?
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
http://www.karvakasat.net
Terve!
Niin se 'Tricolor' ainakin mulla teki. Käytännössä ensin läpikuultavan valkoinen ja sitten vähän vaaleanpunertava ja lopuksi vaaleanvihreä muutamine tummempine pienine pilkkuineen. Kasvi on aika pienikokoinen, joten ei koskaan tullut supervärittyneeksi mun isossa altaassani. Ei kai siinä mitään poppaskonsteja tarvita, valoa ja lannoitteita.
Niin se 'Tricolor' ainakin mulla teki. Käytännössä ensin läpikuultavan valkoinen ja sitten vähän vaaleanpunertava ja lopuksi vaaleanvihreä muutamine tummempine pienine pilkkuineen. Kasvi on aika pienikokoinen, joten ei koskaan tullut supervärittyneeksi mun isossa altaassani. Ei kai siinä mitään poppaskonsteja tarvita, valoa ja lannoitteita.

Lehtonen S & Falck D (2011) Watery varieties: aquarium plant diversity from aesthetic, commercial, and systematic perspectives.