Tuossa on kyllä hyvä ostoslista. En ajatellutkaan että biltemastaki saisi puhallushiekkaa.

Kohta lähden etsiskelemään mistä löydän noita.
Minulla on tuossa akvaariopaketin oma valaisin sekä suodatin + lämmitin. Ent. omistaja sanoi, ettei lämmitin välttämättä toimi koska tiputti sen lattialle tyhjentäessä akvaariota, nyt sitten meillä lämmittimeen tuli valo ja se lämpeni hieman, niin kokeilen tänään sen lämpömittarin kanssa miten se alkaa lämmittää sitä akvaariota.
Aquael FAN-1 plus 230V~ 50Hz 4,7W 320L/h lukee tuossa suodattimessa. Valaisimessa Aquael Econoline 11w 230V~50/60Hz 1/11W.
Suunnittelin akvaariooni kirsikkasukarapuja (hankin paljon kasveja ja piilopaikkoja pohjalle), taistelukalan (tai kääpiörihmakalan, menisikö pariskunta tähän? Lukenut sivustoja ja toisessa sanotaan eriä ja toisessa eriä akvaarionkoosta.

) sekä pienen parven kaardinalitetroja tai punapäätetroja. Rakastan miljoonakaloja, mutta taistelukalan kanssa ne eivät oikein sovi ja kääpiörihmakala tykkää pehmeästä vedestä + edellisessä akvaariossani oli milliksiä, joten haluan hieman erilaisemman kalaston tähän.
Tosiaan itselläni on ollut joku vuosi sitten 100L akvaario, mutta möin sen koska se ei mahtunut uuteen asuntoomme. Nyt sitten kun olemme isommassa asunnossa, ostin tämän akvaarion tuttavalta.
Samanlainen akvaario-hömpsä taas sitten tullu ku silloinkin. Nyt vain olen vielä tarkemmin tutukinut akvaarioon liittyviä asioita, (tutkinut tätä sivustoa muutaman päivän ja lukenut kaikesta)
Akvaariot ovat ihania ja kyllä pidän kaloistanikin hyvää huolta, ovathan hekin minulle lemmikkejä siinä missä kissani Lunakin.