Taistelukalojen viljely
Valvoja: Moderaattorit
-
narm
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: ---
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Taistelukalojen viljely
Eipä ihmeitä.Otin kasan adoptio kakaroita,aika pikkasia.Kiitos Kupari10;lle
.Kahtellaan saisko niistä kasvatettua mitään
.Kaiholan+Criuksen jälkeläisiä.
Mulla ei ole edelleenkään kuin keskenkasvuisia taistopoikia, tyttöjä olisi muutama joita tahtoisin käyttää, koska ovat mielestäni aika <3 ja
Eli hianoja siis.Mutta miehet puuttuu... tarviis vissiin lähtä käymään parissa liikkeessä vilkaisemassa jos ois vahingossa eksynyt jotain kriteerit täyttävää tukun kyytiin. Ihme tilanne kyllä, kun pitkään oli juuri toisin päin -koiraita oli pirusti, mut hyvät tytöt puuttui. Nooh, ehkäpä joskus olisi sekä että.
Kertokaapa kokeneemmat, miten te teette tuota karsintaa ihan pienillä poikasilla, joista ei kokoja vielä erota?
Oon pulassa, kun viimeisissä kolmessa kudussa tuli kaikista parisataa poikasta. Nyt oon jakanut niitä eri purkkeihin, että ruoka riittäisi ja alkaisivat kasvaa niin, että osaisi karsia hyväkokoiset kasvamaan. Alkaa vain tila loppua kesken, kun kaikki paikat on täynnä lämmitinpurkkeja tai altaissa kelluvia purkkeja
. Harmittaa ihan reippaita poikasia karsia, kun sitten lopussa kuitenkin vain murto-osa selviää isoksi. ...miten näistä nyt sitten tietää millä se mahdollisuus on ja millä ei!
Kannattaako vain odottaa, että heikot karsiutuu pois, kun ruoka ei riitä vai mitä? Ennen mulla on tullut poikasia vähän hillitymmin, jolloin näin isoa pulmaa ei oo ollut.
Olen alkanut karsia vasta, kun koko eroa on tullut.
Edittiä vielä
. Niin se karkaa tämä kudetus käsistä! Mulla on akvaterran lämppäreitä 50W. Ne on aika pitkiä, mutta ovat todella halpoja, ja kun näitä purkkeja tuntuu aina tulevan lisää niin kaikki säästö on kotiin päin. Mulla ne lämmittimet on toiminut loistavasti pienissäkin vesimäärissä 10-20L.
http://www.akvaterra.fi/at003.html#
Oon pulassa, kun viimeisissä kolmessa kudussa tuli kaikista parisataa poikasta. Nyt oon jakanut niitä eri purkkeihin, että ruoka riittäisi ja alkaisivat kasvaa niin, että osaisi karsia hyväkokoiset kasvamaan. Alkaa vain tila loppua kesken, kun kaikki paikat on täynnä lämmitinpurkkeja tai altaissa kelluvia purkkeja
Edittiä vielä
Heh nauraa kippurassathank kirjoitti:Mut poikasaltaita varten tarvitsisin ainaki kolme samanlaista lisää ja sitte tuo turkoosi tyttö on aika paksu tuolla, sen pitäs saada ukko ja siihenki tarvitsisin yhen lämmittimen.
Kupari10
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
- 130L plekoakvaario (2+15kpl L46, paljon corydoras sterbai, 7 corydoras adolfoi)
-
thank
- Advanced Member

Hehe, näinpä! Hirvee into on mutta kun on pakko saada lisää tekniikkaa ensin jostain. ;D Onneks nuo tarkotukseen näköjään ihan käypät tavaransäilytyslaatikot on vain 7 euroa kipale, niistä sais tuohon hyllykköön kätevästi rakenneltua neljän altaan räkin.kupari10 kirjoitti:Heh nauraa kippurassathank kirjoitti:Mut poikasaltaita varten tarvitsisin ainaki kolme samanlaista lisää ja sitte tuo turkoosi tyttö on aika paksu tuolla, sen pitäs saada ukko ja siihenki tarvitsisin yhen lämmittimen.. Niin se karkaa tämä kudetus käsistä! Mulla on akvaterran lämppäreitä 50W. Ne on aika pitkiä, mutta ovat todella halpoja, ja kun näitä purkkeja tuntuu aina tulevan lisää niin kaikki säästö on kotiin päin. Mulla ne lämmittimet on toiminut loistavasti pienissäkin vesimäärissä 10-20L.
Mie en nyt tosiaan tiedä mitä tekisin tuon pojan kanssa tuolla kutulootassa, näyttää siltä, ettei siellä poikasia nimittäin ole. Söiköhän se kudun? Pitäisikö minulla koettaa sinne toista akkaa nyt, kun se on rakentanut paremman kuplapesän tänään, vai odottaa, alkaako näkymään elämää? Vai laittaa sama tyttö sille vielä, ja katsoa, kutevatko ne uudelleen? Oon hieman sormi suussa taas.
-
nastamuumio
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
Näin se menee, just tollaset isot kudut jotka tuntuvat selviävän ja ovat tasalaatuisia ovat just ne vaikeimmat karsia. Itsellä tuossa yhdessä pytyssä vastaava ongelma taas vaihteeksi (en nyt laita kuvaa, joku vois saada slaakinkupari10 kirjoitti:Kertokaapa kokeneemmat, miten te teette tuota karsintaa ihan pienillä poikasilla, joista ei kokoja vielä erota?
Oon pulassa, kun viimeisissä kolmessa kudussa tuli kaikista parisataa poikasta. Nyt oon jakanut niitä eri purkkeihin, että ruoka riittäisi ja alkaisivat kasvaa niin, että osaisi karsia hyväkokoiset kasvamaan. Alkaa vain tila loppua kesken, kun kaikki paikat on täynnä lämmitinpurkkeja tai altaissa kelluvia purkkeja. Harmittaa ihan reippaita poikasia karsia, kun sitten lopussa kuitenkin vain murto-osa selviää isoksi. ...miten näistä nyt sitten tietää millä se mahdollisuus on ja millä ei!
Mulla projekti akan kanssa (XXL kokoinen kypsä ja rehevä lähes vanhapiika) pitäs saada kudettua, mutkun ei o oikein ISOA ukkoa, mun isoimmalla (ex päivi, joka tuli kaapista ulos myöhäisemmällä iällä) on joku helskutin vinouma ajatusmaailmassa, antaa turpaan akoille ihan kympillä, no on se jokusen kerran kutenutkin ja pistellyt poskeensa. Jampan runko vaan vois olla pidempi niin saisi puristettua tällaista daamia kunnolla. Mut kun ei o muuta tuon kokoista HMää, ihan sama sinänsä syökä kudun vai ei, tosin jos tuon akan saa tyhjättyä niin sitä mälliä ei kerralla joka taisto vedekkään poskeensa.
Ukolle olisi voinut tullla kunnon perhoskuvio kuten valtaosalla siskoja, mutta mun tsäkää, ei o tällä ainoalla pojalla joka hengissä. Muutenkin sama ongelma mun mielestäni ton peräevän pituuden kans. varsinkin kun pyrstö muuten tuollaista keskipitkää versiota, en ole vielä raaskinut luopua kun elän toivossa että antaisi pari kutua joista toisen siskonsa kanssa.
- Liitteet
-
- IMG_5424.JPG (21.37 KiB) Katsottu 1488 kertaa
-
- IMG_5436.JPG (29.5 KiB) Katsottu 1488 kertaa
-
thank
- Advanced Member

Joo täällä näyttää siltä, että eka kutu meni kyllä parempiin suihin. Ukko on turvahtanut aika järkyttäväksi palloksi, joten eiköhän laiteta uutta tulemaan, jospa nyt ottaisi tuon kuparin ja turkoosin uudelleen koetukselle. Mulla vähän toisenlaiset ongelmat kuin nastalla tuon ison akan kanssa, minun akat ovat vielä niin pikkasia. Mutta paljon ne ovat kyllä kasvaneet, muistelen, että ne tullessaan olivat noiden kuparitetrojen kokoluokkaa eli tosi pieniä, ehkä 3-senttisiä, nyt on kyllä kokoa jo huomattavasti enemmän.
Täällä yksi kutu eilen turkoosin CT:n ja sinisen kamputsealaisen kanssa. Näytti tulleen ihan hyvän kokoinen kutu. Nyt seurataan miten isä hoitaa pesää. Sillä ilmeisesti ollut kanssa välillä tapana syödä kutua. ...joskin silloin luulen sen olleen hedelmöittymätöntä. Taidan jättää poikaset kasvattamatta ja ottaa tämän treeninä kaloille. Tuon sinisen kamputsealaisen piti kutea sinisen grizzlen kanssa, mutta siitä ei tullut mitään, joten sai tyttö tyhjentyä toisen kanssa. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kupari10
-
thank
- Advanced Member

Ei tuo kuparinvärinen koiras voi_olla_noin_tyhmä! Naaras vatkaa ja keinuu pesän alla minkä ehtii, koiras pakenee jaavansammalpusikkoon! 
Olisiko kenelläkään myydä minulle taistelukalojen poikasille sopivaa ruokaa? Onnistuuko postitus tässä tapauksessa? Laita yv:tä
120l akvaario jossa taistelukalahaaremi ja parvi intiaaninsulkia.
45l kudetus ja poikasakvaario.
45l kudetus ja poikasakvaario.
Kupari10
-
nastamuumio
- Advanced Member

Kerrohan minkä kokoisille etsit niin voisi antaa tärppejä, ei ole vain yhtä vaan eri kehitysvaiheille on omansa.wannafish kirjoitti:Olisiko kenelläkään myydä minulle taistelukalojen poikasille sopivaa ruokaa? Onnistuuko postitus tässä tapauksessa? Laita yv:tä
-
thank
- Advanced Member

Edelleen kuparikoiras on tyhmä. Akka on enemmän kuin innokas, suorastaan päällekäyvä, jopa puri koirasta kylkeen kahdesti äsken, hilluu pesän alla, vatkaa ruumistaan. Koiras ei vaan tajua.
kupari10, haluaisitko neuvoa vastaisuuden varalle minulle, kuinka tuo kudun talteen kerääminen tapahtuu, minulla kun tuo edellinen koiras pisteli kudun poskeensa..
EDIT: Kirous on poistettu, nyt ne kutee! Tulee iso kutu näillä näkymin.
kupari10, haluaisitko neuvoa vastaisuuden varalle minulle, kuinka tuo kudun talteen kerääminen tapahtuu, minulla kun tuo edellinen koiras pisteli kudun poskeensa..
EDIT: Kirous on poistettu, nyt ne kutee! Tulee iso kutu näillä näkymin.
Itse otan koko pesän heti kudun jälkeen parin desin laakeaan pakasterasialla pinnan alta. Sitten laitan pesän isompaan rasiaan, jossa vettä n. 3-5cm pohjalla, jonka laitan kellumaan akvaan. Laakea astia on parempi, kun pysyy sitten suorassa altaassa. Jos syvyttä ei oo liikaa, niin kuoriutuvat poikaset pystyvät nousemaan yksinään pintaan kuoriuduttuaan. Ja parin päivän päästä sitten jo uivat reippaasti itsenäisesti ja ne voi päästää kasvatusaltaaseen tai jatkaa isommassa astiassa ruokkimista. Vesi ei pysy hyvänä montaa päivää kovin pienessä astiassa varsinkin jos alkaa ruokkia.thank kirjoitti: kupari10, haluaisitko neuvoa vastaisuuden varalle minulle, kuinka tuo kudun talteen kerääminen tapahtuu, minulla kun tuo edellinen koiras pisteli kudun poskeensa..
On tullut kokeiltua kaikenlaista viritystä, kun on ollut koiraita, jotka eivät ymmärrä pesänhoidosta mitään tai syövät.
Nyt taidan vain keskittyä noiden olemassaolevien natiaisten kasvatukseen. Muutama naaras pitää "tyhjentää", mutta muuten ei taida poikasia tulla vähään aikaan.
Kupari10
-
thank
- Advanced Member

Kiitti neuvoista, ehkä joskus käytän metodia, näyttää siltä että tuo vaalea koiras mulla on kudun syöjä, harmittaa kyllä vietävästi jos on, kun se kuitenkin on oikeasti aika hieno.kupari10 kirjoitti:Itse otan koko pesän heti kudun jälkeen parin desin laakeaan pakasterasialla pinnan alta. Sitten laitan pesän isompaan rasiaan, jossa vettä n. 3-5cm pohjalla, jonka laitan kellumaan akvaan. Laakea astia on parempi, kun pysyy sitten suorassa altaassa. Jos syvyttä ei oo liikaa, niin kuoriutuvat poikaset pystyvät nousemaan yksinään pintaan kuoriuduttuaan. Ja parin päivän päästä sitten jo uivat reippaasti itsenäisesti ja ne voi päästää kasvatusaltaaseen tai jatkaa isommassa astiassa ruokkimista. Vesi ei pysy hyvänä montaa päivää kovin pienessä astiassa varsinkin jos alkaa ruokkia.thank kirjoitti: kupari10, haluaisitko neuvoa vastaisuuden varalle minulle, kuinka tuo kudun talteen kerääminen tapahtuu, minulla kun tuo edellinen koiras pisteli kudun poskeensa..Mulla on selvinnyt ihan hyviä määriä tällä menetelmällä sellaisten isien kanssa, jotka söisivät kudun. Joskus olen ottanut pesän ja isän rasiaan (3-5L), jos ovat kuteneet ihan tavallisessa altaassa jossa kasveja ja hiekkapohja. Näin isän on helppo nähdä putoavat poikaset ja palauttaa pesään. Isän voi sitten päästää kolmen päivän jäljeen pois ja poikaset saa näppärästi omaan altaaseen.
On tullut kokeiltua kaikenlaista viritystä, kun on ollut koiraita, jotka eivät ymmärrä pesänhoidosta mitään tai syövät.![]()
Nyt taidan vain keskittyä noiden olemassaolevien natiaisten kasvatukseen. Muutama naaras pitää "tyhjentää", mutta muuten ei taida poikasia tulla vähään aikaan.
Täällä kutu kesti loppujen lopuksi lähes 4 tuntia!
thank: hienoa että kutu onnistui!
Nyt mulla on poikaset sekaisin! En pysty pinnistäenkään muistamaan kenen poikaset ovat missäkin boxissa! Täytyy toivoa että poikasista pystyy päättelemään vanhemmat.
Nyt mulla on poikaset sekaisin! En pysty pinnistäenkään muistamaan kenen poikaset ovat missäkin boxissa! Täytyy toivoa että poikasista pystyy päättelemään vanhemmat.
Kupari10
-
thank
- Advanced Member

Suunnitteletteko te muuten koskaan esimerkiksi linjoja ja millaisia kaloja teillä täytyy vaikka joihinkin kalasukuihin saada vaikka neljän polven päähän?
Miten hyvin ne suunnitelmat yleensä pitää paikkansa?
Mä itse en kauheasti vielä suunnittele, harjoittelun piikkiin menee. Toivoisin kuitenkin, että onnistuisin omista kasvattamista poikueista joskus saamaan teräksen värisiä kruunupyrstöjä. Sitä varten täytyisi kai hankkia lisää sinisiä ja vihreitä kaloja.
Tää on kuitenkin vain pitkän ajan haave. Toivoisin myös, että saisin tuon värin, mitä bettas4all -foorumilla kutsuttiin nimellä "metallic pastel", säilyttämään noissa kaloissa. Kinkkistä vain, kun ei tiedä, miten tuo väri periytyy. 
Mä itse en kauheasti vielä suunnittele, harjoittelun piikkiin menee. Toivoisin kuitenkin, että onnistuisin omista kasvattamista poikueista joskus saamaan teräksen värisiä kruunupyrstöjä. Sitä varten täytyisi kai hankkia lisää sinisiä ja vihreitä kaloja.
-
millia
- Katalysaattori

- Viesti:
En yleensä suunnittele ihan niin pitkälle, vaan katson mitä poikueesta tulee ja mihin suuntaan jalostusta kannattaisi jatkaa ja sitten yritän saada linjaan sopivia kaloja.thank kirjoitti:Suunnitteletteko te muuten koskaan esimerkiksi linjoja ja millaisia kaloja teillä täytyy vaikka joihinkin kalasukuihin saada vaikka neljän polven päähän?
Taistelukalat on kuitenkin niin vähän aikaa siinä iässä että niitä kannattaa käyttää jalostuskeen, niin ei voi paljon hommata etukäteen sopivia yksilöitä jonkin linjan jalostukseen.
Metalli periytyy muuten todella hyvin. Jos paritat vaikka metalli pastelli/kamputsealais sisaruksia, niin poikasista saattaa tulla pari prosenttia sellaisia millä ei ole metallia. Keskity siis jalostuksessa siihen että metallin alla oleva väri olisi mahdollisimman puhdas.
-
thank
- Advanced Member

Kiitos paljon vinkistä! Seuraava ongelma onkin, kun nämä pastellipojat ovat pohjaväriltään vissiin monivärisiä (evien juuret siniset, "latvat" keltaiset/punaiset), kuinka määritän sen puhtaan värin jotta osaan joskus valita niille kumppanit oikein?millia kirjoitti: Metalli periytyy muuten todella hyvin. Jos paritat vaikka metalli pastelli/kamputsealais sisaruksia, niin poikasista saattaa tulla pari prosenttia sellaisia millä ei ole metallia. Keskity siis jalostuksessa siihen että metallin alla oleva väri olisi mahdollisimman puhdas.
-
millia
- Katalysaattori

- Viesti:
No jos sinun mielestäsi sopiva väri on sellainen millä on evät juuresta siniset ja latvoista keltaiset/punaiset, niin se on sitten se puhdas väri. Tuon värisillä pastelleilla on yleensä myös kropassa sinistä. Päätä haluatko että sinistä on enemmä vai vähemmän ja valitse naaras sen mukaan. Ota kuitenkin huomioon että vastaavan värinen naaras olisi kropastaan vaaleampi.
ps. MG:t ovat ihan yhtälailla monivärisiä (tai oikeastaan menee bi-color-luokkaan) ja kyllä niistäkin voidaan sanoa että ovat väriltään puhtaita tai että eivät ole.
Että sun nyt vaan täytyy luoda tavoittelemallesi värille sopivat standardit ja sitten sopivilla valinnoilla jalostuksessa pyrkiä pääsemään siihen ja sitten kun olet päässyt, niin vieläpä saamaan se vakautettua niin että saman poikueen poikaset olisivat kaikki saman värisiä.
ps. MG:t ovat ihan yhtälailla monivärisiä (tai oikeastaan menee bi-color-luokkaan) ja kyllä niistäkin voidaan sanoa että ovat väriltään puhtaita tai että eivät ole.
-
thank
- Advanced Member

Hihi, kiitos paljon.millia kirjoitti:No jos sinun mielestäsi sopiva väri on sellainen millä on evät juuresta siniset ja latvoista keltaiset/punaiset, niin se on sitten se puhdas väri. Tuon värisillä pastelleilla on yleensä myös kropassa sinistä. Päätä haluatko että sinistä on enemmä vai vähemmän ja valitse naaras sen mukaan. Ota kuitenkin huomioon että vastaavan värinen naaras olisi kropastaan vaaleampi.
ps. MG:t ovat ihan yhtälailla monivärisiä (tai oikeastaan menee bi-color-luokkaan) ja kyllä niistäkin voidaan sanoa että ovat väriltään puhtaita tai että eivät ole.Että sun nyt vaan täytyy luoda tavoittelemallesi värille sopivat standardit ja sitten sopivilla valinnoilla jalostuksessa pyrkiä pääsemään siihen ja sitten kun olet päässyt, niin vieläpä saamaan se vakautettua niin että saman poikueen poikaset olisivat kaikki saman värisiä.
-
thank
- Advanced Member

Vähän "vauvauutisia". Pesässä roikkuu varmaan satakunta taistelukalan poikasta ja kuhina on valtava! Poikaset uivat jo selvästi paremmin näin illalla kuin vielä aamulla, suurin osa pääsee jo omin voimin takaisin pesään. Tummilta näyttävät, totta se ruskuaispussi tekee sen kun eihän noin pienillä pitäisi väriä vielä olla. Isukki on loistava lapsenvahti, vaikka vahtivuorossa se on kyllä lihonut paljon (luulen sen syöneen hedelmöittymättömät munat). Likoeläimiä olen altaaseen yrittänyt kasvatella, niitä en erota, mutta jotain mikroskooppisen pieniä, valkoisia matoja lasin pinnalla uiskentelee hyyyyvin hitaasti -ovatkohan haitallisia? En malttaisi millään pitää nenää irti lasista, taskulampun valossa tiiraan pikkuruisia pyrstöjä pesästä, kun huono(n)näköisenä en paljaalla silmällä niitä tahdo muuten erottaa. 
Edit: Löysinkin itse noista madoista juttua eli ovat todennäköisesti laakamatoja, eikä niistä pitäisi olla haittaa. Kuulemma toimivat hajottajina joten ehkä nuo ovat hyödyllisiäkin. Myös hyppyhäntäisiä näkyi, kelpaavatkohan kalanpoikien ruoaksi?
Edit: Löysinkin itse noista madoista juttua eli ovat todennäköisesti laakamatoja, eikä niistä pitäisi olla haittaa. Kuulemma toimivat hajottajina joten ehkä nuo ovat hyödyllisiäkin. Myös hyppyhäntäisiä näkyi, kelpaavatkohan kalanpoikien ruoaksi?
-
Tindra
- Advanced Member

- Viesti:
22.7. syntyneessä poikueessa on nyt karsintojen jälkeen 8 poikasta kasvamassa, 3 singletailia, 5 doubletailia. Isoin poikanen on selvästikin koiras, yllättävää kyllä siinä on evissä reippaasti punaista, vaikka kummallakaan vanhemmista ei oo lainkaan punaista. Ihan makeen näköinen siitä varmaan silti tulee ja pidän sen tod.näk. itselläni. Doubletaileissa on semmoinen pikkuvika, että pyrstön alempi lohko on kaikilla isompi kuin ylempi lohko. Että ei noita sitten aikanaan kovin kovaan hintaan voi myydä...
kivan värisiä niistä varmaan kuitenkin tulee. Ruoka maistuu lapsukaisille enemmän kuin hyvin, syövät Atison´s Betta Starteria, Dupla Rin S:ää ja Cyclop-eezeä.
Akvarismia 1992-2014
Onko sulla kuvia? Innolla odotan nähdä miltä nuo näyttävät! Minkä ikäisenä aloitit tuon Atison's betta starterin antamisen? Itselläni menee vielä kaikille poikasille artemiaa, mutta voisin alkaa vaihtaa kuivaruokaan. Mulla on vain yksi poikanen kudusta heinäkuun lopussa, mutta seuraavista elokuun kuduista onkin sitten jo enemmän poikasia.Tindra kirjoitti:22.7. syntyneessä poikueessa on nyt karsintojen jälkeen 8 poikasta kasvamassa, 3 singletailia, 5 doubletailia. Isoin poikanen on selvästikin koiras, yllättävää kyllä siinä on evissä reippaasti punaista, vaikka kummallakaan vanhemmista ei oo lainkaan punaista. Ihan makeen näköinen siitä varmaan silti tulee ja pidän sen tod.näk. itselläni. Doubletaileissa on semmoinen pikkuvika, että pyrstön alempi lohko on kaikilla isompi kuin ylempi lohko. Että ei noita sitten aikanaan kovin kovaan hintaan voi myydä...kivan värisiä niistä varmaan kuitenkin tulee. Ruoka maistuu lapsukaisille enemmän kuin hyvin, syövät Atison´s Betta Starteria, Dupla Rin S:ää ja Cyclop-eezeä.
Kupari10
-
nastamuumio
- Advanced Member

Mä alan pikkuhiljaa kyrsiityä, nää tyypit pitää mua pilkkanaan.
Kelta/ruskea jamppa kuti lauantaina salamanteri tytsyn kanssa, sunnuntaina ne oli vedetty napaan. Siis voi römpytin, sekin jannu on ollut tosi pro tähän asti, ja nyt sitte teki tollasen tempun, no mä aattelin tehdä sille takas, tungin sille tänään edellisen siskon, koitappa ne kudut tunkea vatsaas, ähäkutti.
Toisessa loodassa ananas poika laiskottelee kun siskoa arastuttaa, no miepä viskasin sinne toisen siskon kaveriksi. Johan alkas tytsyt viihtyä kytiksellä kilvan eivätkä piilossa kyyhöttämässä. Josko tuo tuosta vielä onnistuisi.
Kolmannessa loodassa zembaloi omien delivien jälkeläiset, sattui niin kivasti että yhdestä poikueesta nousi sopivasti pariskunta isoisänsä kaltaisia black copper lace taistoja, itse asiassa tummempina kuin tuo isoisänsä. Noi kun sais joskus kutemaan niin vois odottaa jo jonkin asteisia kruunupyrstöjä, combtaileja nuo sisarukset vielä ovat. Ei tosta varmaan mitään vielä tule, mutta parempi tutustuttaa nuorena.
Summasummarum, ei oikein kulje nyt tää homma.
Toisessa loodassa ananas poika laiskottelee kun siskoa arastuttaa, no miepä viskasin sinne toisen siskon kaveriksi. Johan alkas tytsyt viihtyä kytiksellä kilvan eivätkä piilossa kyyhöttämässä. Josko tuo tuosta vielä onnistuisi.
Kolmannessa loodassa zembaloi omien delivien jälkeläiset, sattui niin kivasti että yhdestä poikueesta nousi sopivasti pariskunta isoisänsä kaltaisia black copper lace taistoja, itse asiassa tummempina kuin tuo isoisänsä. Noi kun sais joskus kutemaan niin vois odottaa jo jonkin asteisia kruunupyrstöjä, combtaileja nuo sisarukset vielä ovat. Ei tosta varmaan mitään vielä tule, mutta parempi tutustuttaa nuorena.
Summasummarum, ei oikein kulje nyt tää homma.
Vastoinkäymisiä tuntuu täällä näkyvän
Stemppiä kutuihin Nastamuumiolla!
Mä sain täydennystä kruunupyrstöihin ja nyt on neljä tyttöä uimassa karanteenissa. Löytyi punainen, sininen, kamputsealainen ja sitten sini/puna/kamputsealainen (väri ei selvinnyt mulle näin nopeasti
). Täytyy laittaa kuvat, kun saan aikaiseksi. Tytöt ovat vain vielä niin pieniä ja hentoisia, että kutuja on turha haaveilla vielä pariin kuukauteen. Mutta sitten onkin vähän enemmän valinnanvaraa. Harmi, kun ei löytynyt yhtään pastellia, sellofaania tai valkoista. Nyt sitten vain herkkua, että tytöt kasvaisivat vauhdilla! Omakasvatti black blue lacekin on vielä liian pieni kutuun.
Miten tässä malttaa odottaa?
Mä sain täydennystä kruunupyrstöihin ja nyt on neljä tyttöä uimassa karanteenissa. Löytyi punainen, sininen, kamputsealainen ja sitten sini/puna/kamputsealainen (väri ei selvinnyt mulle näin nopeasti
Kupari10