Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Mulle sopis kans hyvin toi klo. 13.00 

-
- Starting Member
Tänne kelpaa jaavansaniaisen taimi, kun ovat kasvaneet sen verran, että kestävät muuton aiheuttamat rasituksen.. Katsotaan, et keksitäänkö sulle jotain vaihdossa vai mitä sä haluat palkaksi.Mauiwee kirjoitti: jaavansaniaisessakin näyttää olevan pikkuisia taimia, mut ne on niin rääpäleitä, että antaa kasvaa vielä. saa sitten jonkun ajan päästä hakea nekin pois ken tahtoo..

Merihepoon minä en valitettavasti pääse tulemaan, mutta jos tehdään tapaaminen vielä joku toinen kerta ja hiukan paremmalla varoitusajalla, niin olen varmasti mukana! Nyt on vaan niin buukattu viikko. Yhyyyy!!
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
-
- Senior Member
Mauiwee kirjoitti:Tänään oli vedenvaihtopäivä ja joka kerta kun otin käden altaasta pois, mukaan tarttu amerikankilpukkaa, joten sitä on liikaa. Eli saa tulla hakemaan
Mä voisin amerikankilpukkaa ottaa, jos vielä on tarjolla

-
- Senior Member
Kasveja otan aina mielellään vastaan. Mulla on nyt 16 erilaista ja lisää voin ottaaFisu_S kirjoitti:Tänne kelpaa jaavansaniaisen taimi, kun ovat kasvaneet sen verran, että kestävät muuton aiheuttamat rasituksen.. Katsotaan, et keksitäänkö sulle jotain vaihdossa vai mitä sä haluat palkaksi.
Merihepoon minä en valitettavasti pääse tulemaan, mutta jos tehdään tapaaminen vielä joku toinen kerta ja hiukan paremmalla varoitusajalla, niin olen varmasti mukana! Nyt on vaan niin buukattu viikko. Yhyyyy!!

Kyllä me varmasti joku muukin tapaaminen järjestetään. Viimeistään sitten TAY:n kuukausikokouksessa?
------------------------------
Mä voin tuoda sulle kilpukkaa vaikka sinne merihepoon lauantaina. Meen torstaina laivalle, joten suklaata on varmaankin riittävästi sen jälkeen. Jos sulla on jotain eri kasvia niin voin ottaa, mutta jos ei niin ei väliä.Angel86 kirjoitti:Mä voisin amerikankilpukkaa ottaa, jos vielä on tarjollaOotko suklaan ystävä
, jos tuon vastineeksi sitä.
-
- Senior Member
No kyl tosta miekkalehteä (en tiedä, mikä miekkalehtilaji kyseessä) tai sitten karvalehteä olisi tarjolla sen verran et sulle vois antaaMauiwee kirjoitti:Mä voin tuoda sulle kilpukkaa vaikka sinne merihepoon lauantaina. Meen torstaina laivalle, joten suklaata on varmaankin riittävästi sen jälkeen. Jos sulla on jotain eri kasvia niin voin ottaa, mutta jos ei niin ei väliä.Angel86 kirjoitti:Mä voisin amerikankilpukkaa ottaa, jos vielä on tarjollaOotko suklaan ystävä
, jos tuon vastineeksi sitä.

-
- Starting Member
Todella näppärä toi kuvat.fi
Nyt sain vihdoinkin lisättyä muutaman kuvan sinne
Toivottavasti mahdollisimman monet meistä ottais ton käyttöön, kun kerran on niin helppo ja maksutonta. Ja on kauheen kiva ihastella toisten kaloja ja akvaarioita!

Toivottavasti mahdollisimman monet meistä ottais ton käyttöön, kun kerran on niin helppo ja maksutonta. Ja on kauheen kiva ihastella toisten kaloja ja akvaarioita!
240 litrainen seurala.
-
- Senior Member
Miekkalehti olis kiva.. sellasta mulla ei ole. Karvalehteä karsin joku aika sitten runsaalla kädellä, joten sitä en tarvitse.Angel86 kirjoitti:
No kyl tosta miekkalehteä (en tiedä, mikä miekkalehtilaji kyseessä) tai sitten karvalehteä olisi tarjolla sen verran et sulle vois antaa
Avokilta varastin idean käyttää tota. On kyllä paljon näppärämpi kuin kuvablogi, jota myös koitin käyttää. Jee kaikki vaan käyttämään sitä, jollei omia kotisivuja ole. Mä tykkään kans kattella muitten fisuja ja altaitaFisu_S kirjoitti:Todella näppärä toi kuvat.fi
-
- Senior Member
Tuon sit sen miekkalehden. Toivottavasti pieni vihreä levä sen pinnalla ei haittaa. Tein kans kuvasivuston 

Äh, mä olen lähdössä luultavasti torstaina koko loppuviikoks Tampereelle eli en pääse tapaamiseen
. Mut täytyy järjestää uus ihan piakkoin niin pääsis mukaan
.

-
- Senior Member
Vielä tohon kuvat.fi sivustoon. Plussa vielä siitä että siellä saa myös kommentoida kuvia.
Harmi ettei lauantai sovi mulle, kun menen koiran kanssa Vätin vinttikoiraradalle juoksutapahtumaan joka on tarkoitettu kaikille koirille, pääsevät muutkin koirat leikkimään vinttikoiraa ja se on just samaan aikaan. No joku toinen kerta sitten tapaamaan muita harrastajia.
-
- Senior Member
Eiköhän tapaamisia myöhemminkin tule
Tänään oli huonona yks mustamolli, joka on ollut kesäkuun lopusta asti meillä ja selvinnyt nitriitti ongelmista sun muista alkutöppäilyistä kesällä. Nyt ei enää kestänyt
Piti raukka sit lopettaa. Mittasin nitriitin ja se oli 0,05 mg/l eli vähän sitä siellä on ja on must aikaisemminkin ollut pikkasen. Meinataan siirtää isommasta akvasta ulkosuodatin, jos se auttaisi parempiin vesiarvoihin. Ainoa suodatin täl hetkellä on fluval 4+.

Tänään oli huonona yks mustamolli, joka on ollut kesäkuun lopusta asti meillä ja selvinnyt nitriitti ongelmista sun muista alkutöppäilyistä kesällä. Nyt ei enää kestänyt

Käy miulle myös se kello 13 

100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Katsotaan jos itsekin pääsisin sinne.
Tänään tuli 4 täplämonnista haettua! Hauskoja otuksia, kiva seurailla niitten puuhia! 

100L sekala, kissa, mies
-
- Senior Member
Mäki halun ostoksille!! Mut ei pitää ensin matkalle mennä
Jahka sieltä tullaan niin meikä alottaa shoppailun. Lista on pitkä 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Viesti:
Olisi oikeasti kiva tutustua.
Nyt viikonloppu on varattu opiskelijapolitiikale ja akvaarionhoidolle. 

Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Tehdää vaihtokauppa, sä pääset shopailemaan myllyn faunattareen ja annat lentoliput mulle, jookos?Angel86 kirjoitti:Mäki halun ostoksille!! Mut ei pitää ensin matkalle mennäJahka sieltä tullaan niin meikä alottaa shoppailun. Lista on pitkä

-
- Senior Member
Kyl mä oon miettinyt et hitto miks just kesken kypsytys touhujen piti matkalle lähteä. Mut ehkä mä shoppailen LontoossaThey2 kirjoitti:Tehdää vaihtokauppa, sä pääset shopailemaan myllyn faunattareen ja annat lentoliput mulle, jookos?Angel86 kirjoitti:Mäki halun ostoksille!! Mut ei pitää ensin matkalle mennäJahka sieltä tullaan niin meikä alottaa shoppailun. Lista on pitkä

-
- Junior Member
Onko kukaan nähnyt missään myynnissä perhoskirjoahvenia? Pariskuntaa etsin, mutten ole nähnyt noita missään.
Toinen olisi, että tuota.. Olisiko kenelläkään kierteisiä yli tarpeen?
Toinen olisi, että tuota.. Olisiko kenelläkään kierteisiä yli tarpeen?
-
- Senior Member
Muistaakseni skanssin faunattaressa ainakin oli. Kierteisiä ei ole mulla.
Akvaariopisteessä olen ainakin nähnyt noita.Satsuma kirjoitti:Onko kukaan nähnyt missään myynnissä perhoskirjoahvenia? Pariskuntaa etsin, mutten ole nähnyt noita missään.
Itse ostin perhoskirjoahven pariskunnan uudesta akvaariosta missä niit ainakin sillon oli reilusti, joku viikko takaperin.. 

100L sekala, kissa, mies
-
- Senior Member
On kyllä nättejä nuo perhoskirjoahvenet. Uudessa akvaariossa niitä pitäis olla.
Itellä tuli kauhee hinku saada rihmakaloja. Rapulaan en niitä halua ja sekalassa on jo taistot.. Koitin haeskella tietoa noiden yhteiselosta, mutta oli aikamoista juupas eipäs väittelyä. Onkos jollain kokemuksia?
Itellä tuli kauhee hinku saada rihmakaloja. Rapulaan en niitä halua ja sekalassa on jo taistot.. Koitin haeskella tietoa noiden yhteiselosta, mutta oli aikamoista juupas eipäs väittelyä. Onkos jollain kokemuksia?
-
- Senior Member
Suosittelin helmirihmakaloja! Ihastuttavia, uteliaita, mutta silti erittäin säikkyjä esim. vedenvaihdon aikana. Luultavasti siirrän 5 helmirihmakalaa isompaan akvaarioon ja kasvatan samalla parven kokoa kahdeksaan 
Tosin niitä ei voi laittaa ihan pieneen akvaarioon. Sen verran kovia välillä liikkumaan. Onhan niitä paljon pienempiä rihmakaloja
Kääpiörihmakalat ainaskin on nättejä.

Tosin niitä ei voi laittaa ihan pieneen akvaarioon. Sen verran kovia välillä liikkumaan. Onhan niitä paljon pienempiä rihmakaloja