Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Angel86
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Mulle sopis kans hyvin toi klo. 13.00 :)
Fisu_S
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Fisu_S »

Mauiwee kirjoitti: jaavansaniaisessakin näyttää olevan pikkuisia taimia, mut ne on niin rääpäleitä, että antaa kasvaa vielä. saa sitten jonkun ajan päästä hakea nekin pois ken tahtoo..
Tänne kelpaa jaavansaniaisen taimi, kun ovat kasvaneet sen verran, että kestävät muuton aiheuttamat rasituksen.. Katsotaan, et keksitäänkö sulle jotain vaihdossa vai mitä sä haluat palkaksi. :)

Merihepoon minä en valitettavasti pääse tulemaan, mutta jos tehdään tapaaminen vielä joku toinen kerta ja hiukan paremmalla varoitusajalla, niin olen varmasti mukana! Nyt on vaan niin buukattu viikko. Yhyyyy!!
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mauiwee kirjoitti:Tänään oli vedenvaihtopäivä ja joka kerta kun otin käden altaasta pois, mukaan tarttu amerikankilpukkaa, joten sitä on liikaa. Eli saa tulla hakemaan :mrgreen:

Mä voisin amerikankilpukkaa ottaa, jos vielä on tarjolla :) Ootko suklaan ystävä ;), jos tuon vastineeksi sitä.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Fisu_S kirjoitti:Tänne kelpaa jaavansaniaisen taimi, kun ovat kasvaneet sen verran, että kestävät muuton aiheuttamat rasituksen.. Katsotaan, et keksitäänkö sulle jotain vaihdossa vai mitä sä haluat palkaksi. :)

Merihepoon minä en valitettavasti pääse tulemaan, mutta jos tehdään tapaaminen vielä joku toinen kerta ja hiukan paremmalla varoitusajalla, niin olen varmasti mukana! Nyt on vaan niin buukattu viikko. Yhyyyy!!
Kasveja otan aina mielellään vastaan. Mulla on nyt 16 erilaista ja lisää voin ottaa :D taitaa tulla akvaariosta pelkkä puutarha. Kahtotaan joo sitten kun ovat kasvaneet tarpeeksi nii mua sopii muistutella.

Kyllä me varmasti joku muukin tapaaminen järjestetään. Viimeistään sitten TAY:n kuukausikokouksessa?

------------------------------
Angel86 kirjoitti:Mä voisin amerikankilpukkaa ottaa, jos vielä on tarjolla :) Ootko suklaan ystävä ;), jos tuon vastineeksi sitä.
Mä voin tuoda sulle kilpukkaa vaikka sinne merihepoon lauantaina. Meen torstaina laivalle, joten suklaata on varmaankin riittävästi sen jälkeen. Jos sulla on jotain eri kasvia niin voin ottaa, mutta jos ei niin ei väliä.
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mauiwee kirjoitti:
Angel86 kirjoitti:Mä voisin amerikankilpukkaa ottaa, jos vielä on tarjolla :) Ootko suklaan ystävä ;), jos tuon vastineeksi sitä.
Mä voin tuoda sulle kilpukkaa vaikka sinne merihepoon lauantaina. Meen torstaina laivalle, joten suklaata on varmaankin riittävästi sen jälkeen. Jos sulla on jotain eri kasvia niin voin ottaa, mutta jos ei niin ei väliä.
No kyl tosta miekkalehteä (en tiedä, mikä miekkalehtilaji kyseessä) tai sitten karvalehteä olisi tarjolla sen verran et sulle vois antaa :)
Fisu_S
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Fisu_S »

Todella näppärä toi kuvat.fi

Nyt sain vihdoinkin lisättyä muutaman kuvan sinne ;)
Toivottavasti mahdollisimman monet meistä ottais ton käyttöön, kun kerran on niin helppo ja maksutonta. Ja on kauheen kiva ihastella toisten kaloja ja akvaarioita!
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Angel86 kirjoitti:
No kyl tosta miekkalehteä (en tiedä, mikä miekkalehtilaji kyseessä) tai sitten karvalehteä olisi tarjolla sen verran et sulle vois antaa :)
Miekkalehti olis kiva.. sellasta mulla ei ole. Karvalehteä karsin joku aika sitten runsaalla kädellä, joten sitä en tarvitse.

Fisu_S kirjoitti:Todella näppärä toi kuvat.fi

Nyt sain vihdoinkin lisättyä muutaman kuvan sinne ;)
Toivottavasti mahdollisimman monet meistä ottais ton käyttöön, kun kerran on niin helppo ja maksutonta. Ja on kauheen kiva ihastella toisten kaloja ja akvaarioita!
Avokilta varastin idean käyttää tota. On kyllä paljon näppärämpi kuin kuvablogi, jota myös koitin käyttää. Jee kaikki vaan käyttämään sitä, jollei omia kotisivuja ole. Mä tykkään kans kattella muitten fisuja ja altaita
Angel86
Senior Member
Senior Member

Tuon sit sen miekkalehden. Toivottavasti pieni vihreä levä sen pinnalla ei haittaa. Tein kans kuvasivuston :)
Celea
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Celea »

Äh, mä olen lähdössä luultavasti torstaina koko loppuviikoks Tampereelle eli en pääse tapaamiseen :?. Mut täytyy järjestää uus ihan piakkoin niin pääsis mukaan :D.
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Vielä tohon kuvat.fi sivustoon. Plussa vielä siitä että siellä saa myös kommentoida kuvia.
Jykke
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Harmi ettei lauantai sovi mulle, kun menen koiran kanssa Vätin vinttikoiraradalle juoksutapahtumaan joka on tarkoitettu kaikille koirille, pääsevät muutkin koirat leikkimään vinttikoiraa ja se on just samaan aikaan. No joku toinen kerta sitten tapaamaan muita harrastajia.
Angel86
Senior Member
Senior Member

Eiköhän tapaamisia myöhemminkin tule :)

Tänään oli huonona yks mustamolli, joka on ollut kesäkuun lopusta asti meillä ja selvinnyt nitriitti ongelmista sun muista alkutöppäilyistä kesällä. Nyt ei enää kestänyt :( Piti raukka sit lopettaa. Mittasin nitriitin ja se oli 0,05 mg/l eli vähän sitä siellä on ja on must aikaisemminkin ollut pikkasen. Meinataan siirtää isommasta akvasta ulkosuodatin, jos se auttaisi parempiin vesiarvoihin. Ainoa suodatin täl hetkellä on fluval 4+.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja -pia- »

Käy miulle myös se kello 13 :D
100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja They2 »

Katsotaan jos itsekin pääsisin sinne.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Tänään tuli 4 täplämonnista haettua! Hauskoja otuksia, kiva seurailla niitten puuhia! :D
100L sekala, kissa, mies
Angel86
Senior Member
Senior Member

Mäki halun ostoksille!! Mut ei pitää ensin matkalle mennä :) Jahka sieltä tullaan niin meikä alottaa shoppailun. Lista on pitkä :D
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Olisi oikeasti kiva tutustua. :) Nyt viikonloppu on varattu opiskelijapolitiikale ja akvaarionhoidolle. :)
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja They2 »

Angel86 kirjoitti:Mäki halun ostoksille!! Mut ei pitää ensin matkalle mennä :) Jahka sieltä tullaan niin meikä alottaa shoppailun. Lista on pitkä :D
Tehdää vaihtokauppa, sä pääset shopailemaan myllyn faunattareen ja annat lentoliput mulle, jookos? :mrgreen:
Angel86
Senior Member
Senior Member

They2 kirjoitti:
Angel86 kirjoitti:Mäki halun ostoksille!! Mut ei pitää ensin matkalle mennä :) Jahka sieltä tullaan niin meikä alottaa shoppailun. Lista on pitkä :D
Tehdää vaihtokauppa, sä pääset shopailemaan myllyn faunattareen ja annat lentoliput mulle, jookos? :mrgreen:
Kyl mä oon miettinyt et hitto miks just kesken kypsytys touhujen piti matkalle lähteä. Mut ehkä mä shoppailen Lontoossa :P
Satsuma
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Onko kukaan nähnyt missään myynnissä perhoskirjoahvenia? Pariskuntaa etsin, mutten ole nähnyt noita missään.

Toinen olisi, että tuota.. Olisiko kenelläkään kierteisiä yli tarpeen?
Angel86
Senior Member
Senior Member

Muistaakseni skanssin faunattaressa ainakin oli. Kierteisiä ei ole mulla.
Jykke
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Satsuma kirjoitti:Onko kukaan nähnyt missään myynnissä perhoskirjoahvenia? Pariskuntaa etsin, mutten ole nähnyt noita missään.
Akvaariopisteessä olen ainakin nähnyt noita.
-pia-
Junior Member
Junior Member

Itse ostin perhoskirjoahven pariskunnan uudesta akvaariosta missä niit ainakin sillon oli reilusti, joku viikko takaperin.. :D
100L sekala, kissa, mies
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

On kyllä nättejä nuo perhoskirjoahvenet. Uudessa akvaariossa niitä pitäis olla.

Itellä tuli kauhee hinku saada rihmakaloja. Rapulaan en niitä halua ja sekalassa on jo taistot.. Koitin haeskella tietoa noiden yhteiselosta, mutta oli aikamoista juupas eipäs väittelyä. Onkos jollain kokemuksia?
Angel86
Senior Member
Senior Member

Suosittelin helmirihmakaloja! Ihastuttavia, uteliaita, mutta silti erittäin säikkyjä esim. vedenvaihdon aikana. Luultavasti siirrän 5 helmirihmakalaa isompaan akvaarioon ja kasvatan samalla parven kokoa kahdeksaan :)

Tosin niitä ei voi laittaa ihan pieneen akvaarioon. Sen verran kovia välillä liikkumaan. Onhan niitä paljon pienempiä rihmakaloja :) Kääpiörihmakalat ainaskin on nättejä.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”