Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Oisko ny ihan varmaan niin, että oisivat kaikki samaa sukupuolta. Vaikea uskoa, että Uuden Akvaarion kauppias sekoittaisi noita. Perhoskirjoahvenet saattaa kaikki jahdata toisiaan, ihan koiraat naaraitakin. Saattaa ne rauhottua, kun kalat on kunnolla kotiutuneet ja hierarkiatkin selvinneet. Mahtaako ne kuitenkaan tapella niin kovin, että vammoja tulis? Naarailla on usein hiukan punaista pyöreähkössä vatsassa, mut sitä voi näkyä vasta sukukypsinä tai kutuajan lähestyessä. Koirailla luonnollisesti ahventen tapaan isommat evät, selkäevän etuosassa isommat piikit.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Miksi aina kun minä vaihdan vettä tai laitan jotain altaaseen, veteen menee sairaasti pölyä ja veden pintakalvoon paljon muutakin roskaa. Miten saan ne pois ja onko teilläkin tuollaisia ongelmia?
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Niin, en tiedä. Käytös minusta silti kummallista kun on eläimiä kuitenkin ollut aina ja muita ahvenia on kuitenkin ollut myös
Kaikilla etuosassa pidempiä piikkejä. Evät liehukkeisemmat ja alaevät on uroksilla piikinmalliset ja naarailla pyöreämmät. Noilla on piikinmalliset kaikilla. Vaaleanpunaista ei ole kellään ja myös netistä löytämäni värierot kertoo, että minulla on altaassa vain yhtä sukupuolta nyt. Toivottavasti toki olen väärässä, mutta katsellaan.
Eivät enää tappele kovasti, mutta uhittelevat ja varsinkin pienemmät saa kyytiä.
--
Ainakin aiemmin on kärhämää ollut pari tuntia ja sitten onkin jo tilanne rauhoittunut ja parinmuodostus alkanut. Nyt minulla on 4 toisilleen uhittelevaa ja reviireistä tappelevaa kalaa. Tuommoisiako niiden sitten kuuluu olla jos kerran sukupuolet ei ole voineet mennä väärin?
Kaikilla etuosassa pidempiä piikkejä. Evät liehukkeisemmat ja alaevät on uroksilla piikinmalliset ja naarailla pyöreämmät. Noilla on piikinmalliset kaikilla. Vaaleanpunaista ei ole kellään ja myös netistä löytämäni värierot kertoo, että minulla on altaassa vain yhtä sukupuolta nyt. Toivottavasti toki olen väärässä, mutta katsellaan.
Eivät enää tappele kovasti, mutta uhittelevat ja varsinkin pienemmät saa kyytiä.
--
Ainakin aiemmin on kärhämää ollut pari tuntia ja sitten onkin jo tilanne rauhoittunut ja parinmuodostus alkanut. Nyt minulla on 4 toisilleen uhittelevaa ja reviireistä tappelevaa kalaa. Tuommoisiako niiden sitten kuuluu olla jos kerran sukupuolet ei ole voineet mennä väärin?
They2 kirjoitti:Miksi aina kun minä vaihdan vettä tai laitan jotain altaaseen, veteen menee sairaasti pölyä ja veden pintakalvoon paljon muutakin roskaa. Miten saan ne pois ja onko teilläkin tuollaisia ongelmia?
Tarkoitatko sellaista roskaa, joka voisi nousta pohjasta. Hiekkapölyä tms ?
Jos se pöllähtää pohjasta kun laitat akvaarioon ? Kokeile ensi kerralla laittaa rauhallisemmin ettei pohja pöllyynny... Meillä joskus menee koirankarvoja mutta se onkin toinen juttu, pitäisi pyyheliinat pitää kovin erillään ettei niihin tarttuisi mitään, kun käsiä liottaa akvassa ja sitten ottaa pyyheliinan, niin siinä se soppa sitten onkin valmis. Eikun haavittamaan

Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
-
- Advanced Member
Tota en ole ajatellutkaan. Kokeilen sit kun ensikerralla vaihdan vettä. 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
No en mä ny noin sanonut, sanoin vain, että vaikea uskoa. Mut onhan kaikki mahdollista ja vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä, niin kuin sanotaan. Jos kalat on pienehköjä vielä, ni silloin kait voi ollakin vaikeaa erottaa. Seuraileppa niitä tovi ja voit varmaan mennä ja vaihtaa kaksi kaloista? Kantsis ainakin kysellä.jos kerran sukupuolet ei ole voineet mennä väärin?
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Senior Member
Eilen näky samaan aikaan jo 2 pikkupetoa. Pitäis varmaan hankkia joku nanoallas, että saa ne sinne kasvamaan sitä mukaa kun niitä löytyy.
-
- Starting Member
Oliko mukava tapaaminen merihevossa?
Harmi kun en päässyt mukaan, oli just mun synttärit..
Ja onko uutta tapaamista jo aikeissa suunnitella, meinaa hyvällä varoitusajalla voisin päästä kans mukaan.
Mitä -pia- sun perhoskirjoahvenille kuuluu?
Mun Väino ja Hilppa kutee jälleen, mut parttis tuli taas syömään kaiken.
Ovat niin ihania kaloja, et hinku niitä olis saada lisää, mut miten mahtaa useampi pari tulla toimeen vai kannattaako suosia haaremia?
Harmi kun en päässyt mukaan, oli just mun synttärit..

Ja onko uutta tapaamista jo aikeissa suunnitella, meinaa hyvällä varoitusajalla voisin päästä kans mukaan.
Mitä -pia- sun perhoskirjoahvenille kuuluu?
Mun Väino ja Hilppa kutee jälleen, mut parttis tuli taas syömään kaiken.
Ovat niin ihania kaloja, et hinku niitä olis saada lisää, mut miten mahtaa useampi pari tulla toimeen vai kannattaako suosia haaremia?
240 litrainen seurala.
Tuliliskoja sekä niiden poikasten kasvatus.
Vahakoin toukkaa myynnissä kokoajan.
-
- Katalysaattori
Jos perhoskirjoahvenista puhut niin mulla oli 3 pariskuntaa 225 litraisessa ihan hyvällä menestyksellä. Hankin 4kpl kumpaakin sukupuolta ja lahjoitin päähänpotkitut pois (eivät jostain syystä tykänneet toisistaankaan). ALtaassa oli tosin varsin runsaasti juurakkoja, jotta saivat selvät reviirit per pari ilman että naaputi on heti katselemassa, kun sukua ruvettiin jatkamaan. 2 pariskuntaa kuti melko ahkeraan jopa. Sitä kolmatta en kyllä kertaakaan saanut kiinni itse teosta, vaikka muuten hyysäsivät oikein tosissaan.Fisu_S kirjoitti: Ovat niin ihania kaloja, et hinku niitä olis saada lisää, mut miten mahtaa useampi pari tulla toimeen vai kannattaako suosia haaremia?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Hyvinhän ne, kunhan saadaan tuo pilkkutauti kukistettua. On kyl hyvin pilkut lähteny kaikista kaloista, mut kasvit kärsiny :/
Meillä ei vielä ole pari kutenut tai sit joku on ne ehtiny syömään enneku mä oon mitään tajunnu!!
Ihania ovat vaikkakin hieman röyhkeitä ruoka-aikaan
Meille ainakin myyjä sano et mielummin pari ku haaremi.
Tänään vihdoin saatu ne uudet akvan kansilasit ja kummasti niist oli hinta pudonnu ku ei ollu siellä sillon ku piti!
Meillä ei vielä ole pari kutenut tai sit joku on ne ehtiny syömään enneku mä oon mitään tajunnu!!

Tänään vihdoin saatu ne uudet akvan kansilasit ja kummasti niist oli hinta pudonnu ku ei ollu siellä sillon ku piti!

100L sekala, kissa, mies
http://pial.kuvat.fi
-
- Advanced Member
Mihin altaaseen ajattelit noita perhosia. Jos tuohon 180 litraisewn, niin voi olla mahdollista laittaa 2 paria, jos paljon kasveja ja reviirirajat selvät. Mutta jos parit ovat ärhäköitä, niin ei kannata. Eli en suosittele useampaa paria.
Itsekin olen kiinnostunut uudesta tapaamisesta, josko silloin sitten pääsisin mukaan.
Itsekin olen kiinnostunut uudesta tapaamisesta, josko silloin sitten pääsisin mukaan.
-
- Senior Member
Ei sitten muuta kuin järkkäämään. Mä en valitettavasti pysty kun on luokkakokousta ja muuta järkättävää.
Viikonloppuna alan askarrella kaappia ton 128-litraisen altaan alumiinijalan ympärille. Pitääki ottaa paljon projektikuvia ja lisätä kuvagalleriaan. Tarkoitus olis myös "koteloida" ulkosuodatin tohon altaan viereen niin että siitä tulee pikkunen pöytä mihin sais vaikka poikasaltaan
Suuret on suunnitelmat, mutta katotaan nyt onko insinöörinalusta puusepäksi
Viikonloppuna alan askarrella kaappia ton 128-litraisen altaan alumiinijalan ympärille. Pitääki ottaa paljon projektikuvia ja lisätä kuvagalleriaan. Tarkoitus olis myös "koteloida" ulkosuodatin tohon altaan viereen niin että siitä tulee pikkunen pöytä mihin sais vaikka poikasaltaan

Suuret on suunnitelmat, mutta katotaan nyt onko insinöörinalusta puusepäksi

-
- Starting Member
Mulle sopis uus tapaaminen ehkä kahden-kolmen viikon päästä. Nyt on töissä aika hektistä, et ens viikko pois alta niin alkaa taas henki kulkea.
Mun perhoset on ainakin aika rauhallisia. Ei tajua edes kutuaan kunnolla suojella ja ruoka-aikaan jäävät safiiritetroille ihan kakkosiksi. Syövät sen mitä heille jään. Siks varmaan nyt yliruokinki heitä, ku pelkään etteivät saa kunnolla ruokaa. Ja tosiaan tossa 180 litrasessa he asutelevat ja aikalailla olen yrittänyt sinne laittaa piiloja ja kasveja. Noh, jos katselen vielä hetken, et mitä tästä kehkeytyy
Mun perhoset on ainakin aika rauhallisia. Ei tajua edes kutuaan kunnolla suojella ja ruoka-aikaan jäävät safiiritetroille ihan kakkosiksi. Syövät sen mitä heille jään. Siks varmaan nyt yliruokinki heitä, ku pelkään etteivät saa kunnolla ruokaa. Ja tosiaan tossa 180 litrasessa he asutelevat ja aikalailla olen yrittänyt sinne laittaa piiloja ja kasveja. Noh, jos katselen vielä hetken, et mitä tästä kehkeytyy

240 litrainen seurala.
-
- Advanced Member
Seuraavan tapaamisen aihe voisi olla vaikka tammenlehtien kerääminen. Ainakih itse haluaisin niitä keräillä omaan akvaan. Eiks noi perhoset elä vain pari vuotta? Itse en tajua mikä perhosbuumi nyt on meneillä.
Juu, se ei ole ruma, mutta esim. loistokääpiö ja keltakääpiöahven paljon hienompia. 

-
- Senior Member
Ihan on pakko laittaa kuva kun oli niin hauska illallinen meillä. Pitkästä aikaa oli herneitä ruokana ja partispoju tuli innoissaan kattelemaan, kunnes meidän pikku roisto vei koko aterian 

- Liitteet
-
- Prinssi ja herne.jpg (85.27 KiB) Katsottu 902 kertaa
-
- Advanced Member
Haa. Toi on niin huvittavan näköinen. Söikö taisto siis ton kokonaan? Näyttää olevan saman kokoinen kun sen maha. 

-
- Senior Member
Ei se pönttö sitä kokonaan syöny. Meidän edesmennyt taistotyttö kyllä söi. Tää kaveri hukkas herneen jaavansammalpuskaan 

-
- Starting Member
Harkitsin myös keltakääpiöahventa, mutta otan sellaiset sit varmaan tohon 135 litraseen. Ja kauneus on katsojan silmissäThey2 kirjoitti: Eiks noi perhoset elä vain pari vuotta? Itse en tajua mikä perhosbuumi nyt on meneillä.Juu, se ei ole ruma, mutta esim. loistokääpiö ja keltakääpiöahven paljon hienompia.

240 litrainen seurala.
-
- Advanced Member
Tänään kun menin bussiin koulusta kotiin, niin näin yhden miehen bussissa, jolla oli kädessään Seran kassi. Ja kun bussi oli Lietoon menossa, niin mieleeni tuli epäilys, että hän olisi AW:ssa
(mikä nyt tietenkin naurettava ajatus)
Mutta, siis kuitenkin, tunnistaako kukaan itseään, eli bussi lähti Turun linja-autoasemalta klo 14.00, linja 280.

Mutta, siis kuitenkin, tunnistaako kukaan itseään, eli bussi lähti Turun linja-autoasemalta klo 14.00, linja 280.

-
- Senior Member
oi että salamanteripleko on nätti.. kuolailin sellasta jo viime viikolla uudessa akvaariossa
-
- Starting Member
Ja aika halpa! ;DMauiwee kirjoitti:oi että salamanteripleko on nätti.. kuolailin sellasta jo viime viikolla uudessa akvaariossa
240 litrainen seurala.
Mein akka ei selvinny pilkkutaudista :/ Nyt on sit ukko ihan yksin tuolla :/ Harmittaa...
100L sekala, kissa, mies
-
- Junior Member
Tänään taas akvan puhdistus edessä. Kovasti myös kuumeillut toista akvaariota, pientä mutterinmallista purkkia, muttei sellaiselle ole oikein edes paikkaa. Ja vaikka löytyisikin, niin ehkä voisi välillä taas nauttia tästä vähän pienemmästä eläintarhasta kotona. Vaikka edelleenkin moni jakaa tästä meidän laumasta yllättyä.
Pieni kalaston laajennus altaaseen myös (taas) harkinnassa. Saa nähdä pääseekö tällä kertaa mihinkään tulokseen, vai jatkaako allas pitkälti nykymiehityksellä. Pari uutta inkkaria ja ottoja ainakin kyllä tulossa.
Pieni kalaston laajennus altaaseen myös (taas) harkinnassa. Saa nähdä pääseekö tällä kertaa mihinkään tulokseen, vai jatkaako allas pitkälti nykymiehityksellä. Pari uutta inkkaria ja ottoja ainakin kyllä tulossa.
-
- Advanced Member
Onko kukaan menossa TASin huutikseen aamulla junalla tuosta Turun rautatieasemasta? Itse ainakin menen joko klo9 tai 10 junalla.
-
- Senior Member
Oisin muuten tullu, mutta mulla alkaa toi altaan alumiinijalan kaappiprojekti lauantaina heti aamusta.
Tänään meille muutti harmaa taistotyttö. Evien kärjet ovat mustat tai ainakin tummemmat. Myllyn faunattaressa tuli poikettua, niin sellainen tarttui matkaan.
Saa nähdä koska isäntä huomaa uuden kalan
Tänään meille muutti harmaa taistotyttö. Evien kärjet ovat mustat tai ainakin tummemmat. Myllyn faunattaressa tuli poikettua, niin sellainen tarttui matkaan.
Saa nähdä koska isäntä huomaa uuden kalan