Palettikaloista?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Palettikaloista?
Tänään hain pariskunnan ja kotiutui melkein samointein,nyt koiras on löytäny kivan kolon (jonne hyvin kyllä molemmatkin mahtuisi) mutta ei päästä naarasta sinne vaan naaras vahtii oven ulkopuolella ja koiras sisällä ja välillä käy näykkimässä naarasta
,,jos ajattelisin niiden muka nyt jo kutevan niin kai se olisi toisin päin,että naaras sisällä ja koiras ulkona,,vai voiko olla että koiraalla on joku hätänä?apua kaipailisin,jos ei tietoa niin edes joku arvaus.

Taloa sotkee: Onni-koira ja Taisto-luppa + vedenelävät.
Re: palettikaloista?
Mulla oli samaa hommaa kun omat tuli. Uros ei tajunnut että muija oli mukana ja käyttäytyi röyhkeästi jopa agressiivisesti. Nyt ne on olleet mulla noin 1kk ja 12 pikkupalettia on iskän ja mamin hellässä huomassa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
-
- Starting Member
Re: Palettikaloista?
voi ku ihana kuulla
tuli vaan pikkanen huoli,ku näytti niin kummalliselta.

Taloa sotkee: Onni-koira ja Taisto-luppa + vedenelävät.
-
- Starting Member
Meillä palettikalat ku tuli nii ne oli tosi pelokkaita (uros pisti naaman hiekkaan pyrstö ylöspäin ja luuli ettei kukaan näe sitä).
Naaraan kanssa olivat kyllä hyviä kavereita jo alusta asti. löysivät pikkukolon, jossa asuvat. pieni ongelma oli monni joka aina söi mädit pois. nyt monni muutti porukoitten akvaarioon niin taitaa nyt vihdoin paletit lisääntyä. saa nähdä.
Naaraan kanssa olivat kyllä hyviä kavereita jo alusta asti. löysivät pikkukolon, jossa asuvat. pieni ongelma oli monni joka aina söi mädit pois. nyt monni muutti porukoitten akvaarioon niin taitaa nyt vihdoin paletit lisääntyä. saa nähdä.
Sekin muuten että kun hakee (varsinkin ahvenen) uuden kalan kotiin ei voi odottaa sen pariin päivään minimissäänkään käyttäytyvän kuten normaalisti. Sitten vielä että ei noiden ahventen aivotuksia muutenkaan kannata edes yrittää ymmärtää sen taas tänään(kin) totesin noiden kanssa.
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Kalat ovat mitä ihmeellisempiä eläimiä. Minulla kiekkopariskunta tappelee päivisin oikein hampaat vastekkain, mutta kun hämärä tulee ne nukkuu ihan kiinni toisissaan kuin kaksi palaa tekisi sydämmen. Silloin kun ne vahtii poikasiaan se on todella kaunista katseltavaa ja rauhoittavaa. Ne näyttävät niin monta eri puolta niitten persoonasta.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Niin koiras on se jolla on täplä pyrstön yläosassa? Jos näin niin mulla sama touhu että koiras piilottelee
-
- Member
- Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho
Päinvastoin koiraallahan ei ole täplää
-
- Junior Member
Koiraalla pyrstön yläosa keltainen, keltaisen reunan päässä mustatäplä, kalanpuolipäässä, ei pyrstön-nokassa. Naaraalla myös mustaa mutta enemmänkin sellainen läikkä
Täällä on sukupuolten ero päivän selvä, joten uskallan esittää asian faktana 

Se, että jos minä olen väärässä, niin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä olisit oikeassa.

-
- Junior Member
On ihan pakko kommentoida tähän, että meillä taas tuli hyvä diili monnin kanssa, että käy syömässä mädit pois.Veeku2 kirjoitti: pieni ongelma oli monni joka aina söi mädit pois. nyt monni muutti porukoitten akvaarioon niin taitaa nyt vihdoin paletit lisääntyä. saa nähdä.

Hevonen,3 kissaa ja akvat 240L, 495L ja 63L, sekä 317L allas malawi
Enpä ole palettien sukupuolta arpoessani koskaan täpliä tuijotellut, sillä niiden erot ovat hyvinkin selkeät kun katsoo eviä. Uroksen selkäevä on pidentynyt ja terävä, naaraan pyöreä. Samoin pyrstö on uroksella terävämpi kun taas naaraalla pyöreä. Kun katsoo esim ihan wikipedian kuvia paleteista, näkee evien erilaisen muodon hyvinkin selkeästi. Jopa suht nuoren ja värittömänkin paletin pystyy erottelemaan evien muodosta. Tai no, ainakin itse kykenin siihen aikoinani kun näitä kasvattelin enempiki.