Jos kerran vaadit, niin haluaisitko nämä hyljätyt roskakotilot? Ja mua ei haittaa jos postimaksunkin maksat.welma123 kirjoitti:En minä tiedäKuules nyt jos alkavat lisääntymään niin saat lähettää kaikki ylimääräset kotilot mulle, mä maksan postarit:D Tykkään hyljätyistä olennoista.
Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2
Valvoja: Moderaattorit
-
They2
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2
-
Angel86
- Senior Member

- Sukupuoli: Nainen
Pitäisköhän itekin hankkia petokotiloita? Tuntuu noita ärsyttäviä roskakotiloita olevan jatkuvasti. Kumma vaan et eivät ole hurjasti lisääntyneet.
Meillä oli hetken aikaa ripsimonneja ja mun mielestä kotilot vähenivät silloin. Lisääntyivät meinaan taas ripsimonnien pois menon jälkeen. Syökö ripsimonnit kotiloita? Vai minkä takia kotilot vähenivät?
Meillä oli hetken aikaa ripsimonneja ja mun mielestä kotilot vähenivät silloin. Lisääntyivät meinaan taas ripsimonnien pois menon jälkeen. Syökö ripsimonnit kotiloita? Vai minkä takia kotilot vähenivät?
-
welma123
- Junior Member

Harkitaan:D Mul on petokotiloita itellä joille kelpais safka;)They2 kirjoitti:Jos kerran vaadit, niin haluaisitko nämä hyljätyt roskakotilot? Ja mua ei haittaa jos postimaksunkin maksat.welma123 kirjoitti:En minä tiedäKuules nyt jos alkavat lisääntymään niin saat lähettää kaikki ylimääräset kotilot mulle, mä maksan postarit:D Tykkään hyljätyistä olennoista.
-
Mauiwee
- Senior Member

Mä inhosin ennen myös kotiloita. Nykyään on pataljoona kierteisiä ja pedot pitää niiden kantaa kurissa. Samalla ne syövät roskakotilot. Huppukotiloihin eivät meillä ole koskeneet. Tai huppujen määrä ei ole ainakaan vähentynyt. Pedot ja kierteiset on siitä hyviä otuksia, että molemmat on hyödyllisiä ja kumpaakaan ei juurikaan näe päiväsaikaan.They2 kirjoitti:En tykkää kotiloista, joten en tykkää myöskään petokotiloista. Onpa vaikeaa...
Mulla on kovuus 8 mun altaassa ja pH on siinä 6,5 ja vähän tuntuu olevan ongelmaan petojen kuoren kanssa. pH oli ennen hieman seiskan pintaan ja sen lasku on ainakin auttanut kuoren muodostukseen. Kovuuden pitäis olla enempi, mutta se ei taas sovi kaloille.They2 kirjoitti:Kotilot tarvitsee yleensä kovaa vettä, jotta kuori pysyisi kovana eikä vahingottuisi. Juu, katsotaan, jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, varmaan meen tuohon petokotilon suuntaan. Siis jos ei mitään muuta vahtoehtoa. Onko ne kaksineuvoisia. Eli jos ottaisi pari poikakotiloa niin ei ole kotilotulvan vaaraa?
Pedot ei ole kaksineuvoisia. Mulla on kaksi petoa 128-litraisessa ja ne on eri sukupuolta koska pikkupetoja on ilmestynyt, mutta ei ole mitään käsitystä kumpi on kumpi.
Pitäis vaan olla läjä petoja ja kokeilla josain pikkualtaassa minkä parin kanssa tulee munia ja minkä kanssa ei.. Hmm.. siinäpä vasta idea. Monta pientä allasta kehitteille sitten kun pikkupedot alkaa olla isoja ja ei kun testailemaan. Sitten voinkin myydä varmuudella samaa sukupuolta olevia kotiloita.
-
Aquamarine
- Starting Member

Vihdoinkin altaassa on _täydellinen_ valaistus! 
110L Seurala
-
MrAFCMagic
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Kirjoahvenia pitäs hankkia, nyt vasta hoksasin, kuinka nättejä ovat. 
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
They2
- Advanced Member

Kuinka nopeasti riccia kasvaa. Ostin omaa tyhmyyttän TASin huutiksessa ricciasilppua, ja kuten arvata voi, ei tietenkään pysy verkon sisällä. Mitä avuksi?
-
-mouse-
- Junior Member

Onko kukaan huomannu että jotkut ns. köynnöstävät kasvit laittavat lehtensä "suppuun" yöksi? 
300, 60, 80. Ja aina olen tyrkyttymässä miljoonakaloja
Ja vastaanotan/ostan täyskasvuisia leväbarbeja parven jatkoksi.
-
eeemi_
- Junior Member

Tyttöystävän lempikala kuoli tänään =( lehtikala....
-
srd
- Advanced Member

AAAAARGH!!!
Siinäpä se.
Siinäpä se.
-
thank
- Advanced Member

Rovaniemelle katselemaan josko siellä näkyisi jotain jännää. 
Luulin, että kuparitetratytölläni oli pilkkutauti. Harkitsin jo sen lopettamistakin, todellisen kyllästynyt noihin, ei ne tervettä päivää näe. Noh, ei se ollut pilkkutauti vaan haavan päälle kasvanutta hometta. Haavan, jonka se ilmeisesti maanantaina sai kutuhommissa.
Hemmetti, jos ei nuo kuole sairauksiin niin sitten pistelevät toisensa hengiltä! Mikään muu kala lyhyen akvaarioharrastusurani aikana ei ole sairastunut vielä, mutta kuparitetroilla jatkuvasti jotain pientä hämminkiä..
Luulin, että kuparitetratytölläni oli pilkkutauti. Harkitsin jo sen lopettamistakin, todellisen kyllästynyt noihin, ei ne tervettä päivää näe. Noh, ei se ollut pilkkutauti vaan haavan päälle kasvanutta hometta. Haavan, jonka se ilmeisesti maanantaina sai kutuhommissa.
Hemmetti, jos ei nuo kuole sairauksiin niin sitten pistelevät toisensa hengiltä! Mikään muu kala lyhyen akvaarioharrastusurani aikana ei ole sairastunut vielä, mutta kuparitetroilla jatkuvasti jotain pientä hämminkiä..
-
welma123
- Junior Member

Meil on 40kappaleen kardinaalitetraparvesta jäljellä 2 kituvaa. Eli et oo ainoo jonka akvassa on aina jotain ongelmaa:(thank kirjoitti:Rovaniemelle katselemaan josko siellä näkyisi jotain jännää.
Ongelmaa? 2 viikkoa sitten tulleista 12 tiikeribarbista jäljellä 8...welma123 kirjoitti:Meil on 40kappaleen kardinaalitetraparvesta jäljellä 2 kituvaa. Eli et oo ainoo jonka akvassa on aina jotain ongelmaa:(thank kirjoitti:Rovaniemelle katselemaan josko siellä näkyisi jotain jännää.
-
eeemi_
- Junior Member

itselläni ei ole kuollut puolenvuoden aikana kui yksi kiilakylki luultavasti vanhuuteen (muutama muukin enteilee samaa) ja lehtikala kuoli eilen kun ei suostunut syömää. :S ei syönyt meillä mitään koko kahdenviikon aikana kun oli meille tullut. :S koitin kaikkia erilaisia ruokia mutta ei. myös muutama kuparimonninen on aika isokokoinen ja rauhottunut parin viikon aikana huomattavasti. liekö niilläkin eläkepäivät menossa. :S
Miten noi tiikeribarbit voi olla tuollaisia.. En kyllä erityisen ihastunut ole näitten kalojen tapoihin, nahistelevat keskenään, syövät itsensä ähkyyn vaikka kuinka vähän yrittää syöttää.. käyvät ranteeseen kiinni kun vaihtaa vettä.. ihan kauniita kaloja ulkomuodoltaan, mutta tykkään kylllä enemmän nuista pääaltaan suhteellisen leppoisista kirsikkabarbeista..
-
Maria L-A
- Member

^Onko sulla minkä kokoinen akvaario? Itselläni alkoivat kasvettuaan käydä toisiinsa hanakasti kiinni, kun asuivat 250l akvaariossa ja päädyin sitten antamaan ne toiselle harrastajalle 1000l akvaarioon, jossa luultavasti akvaarion koko riitti lopettamaan nahistelut
Kädestä tykkäsivät myös käydä napsimassa, mutta jos se pelottaa/inhottaa niin osta kasvipihdit ja sakset niin ei tarvitse uittaa käsiä kyynärpäitä myöten akvaariossa
Ruokinta hoitunee kun syötät vähemmän, vai onko akvaariossa muita kaloja, jotka vähällä ruokinnalla jäävät ilman ruokaa?
Ootko tosissas, että 250-litrainenkin olisi liian pieni näille? Yritin lukea näistä paljon ennenku hommasin, ja luulin helpoiksi kaloiksi. Jossain paikoissa lukee, että menisivät 80litrasta ylöspäin, toisissa puhutaan 150-litrasta. Itsellä ne ovat vielä karanteenissa, mutta tarkoitus oli laittaa ne 250-litraan... Huomaan kyllä näistä, vaikka ovat vielä alta 5cm että näistä tulee äkäisiä kaloja, että en yhtään ihmettele..
Muutakin ongelmaa on näitten kanssa ollut, pää hajoaa..
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 2&t=176374 tuolla olen kirjoitellut näitten kotiutumisongelmista.
----------------------------
Eli siis muista kaloista ei tuon syöttämisen kanssa ole vielä ongelmaa, mutta mä en oikeasti osaa syöttää näitä niin etteivät ne joka kerta saisi liikaa ruokaa, kun tuntuu että ne alkavat heti uimaan vatsa pyöreenä vaivalloisesti vaikka olen ihan hyppysellisen murustellut niille ruokaa.
Muutakin ongelmaa on näitten kanssa ollut, pää hajoaa..
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... 2&t=176374 tuolla olen kirjoitellut näitten kotiutumisongelmista.
----------------------------
Eli siis muista kaloista ei tuon syöttämisen kanssa ole vielä ongelmaa, mutta mä en oikeasti osaa syöttää näitä niin etteivät ne joka kerta saisi liikaa ruokaa, kun tuntuu että ne alkavat heti uimaan vatsa pyöreenä vaivalloisesti vaikka olen ihan hyppysellisen murustellut niille ruokaa.
-
Maria L-A
- Member

Minäkin luulin, että menisivät tuon kokoisessa, mutta ne joita minulla oli, olivat kyllä armottomasti liian vilkkaita ja suuria vielä keskenkasvuisenakin 100 x 50 x 50 akvaarioon. Uivat paljon ja lujaa, joten seinäthän tuossa tulivat vastaan raukoille.
voi harmi, jos mä olen nyt ottanut liian vilkkaita kaloja mun akvaarioon. Vielä jos ne ovat noin heikkoja ja ihan täystuhoja..
-
They2
- Advanced Member

Jeeeeeee!!
Viikon zooplussaan tekemäni tilausen jälkeen sain viestin, että tilaus on lähetetty. Olisi kyllä tullut nopeammin visalla, mutta minkäs teet. Odottaa sormet syyhyten.
Viikon zooplussaan tekemäni tilausen jälkeen sain viestin, että tilaus on lähetetty. Olisi kyllä tullut nopeammin visalla, mutta minkäs teet. Odottaa sormet syyhyten.
-
memma
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Annatko kelluvaa ruokaa, hiutaleita tms.? Jotkin ahneet kalat saavat ilmaa vatsaansa kun haukkovat apinan raivolla ruokaa pinnalta. Ratkaisuna on kastella ruoka vaikka sormien välissä pinnan alla niin että se vettyy ja uppoaa. Taikka sitten tietty uppoavamman ruoan käyttäminen auttaa.Piia85 kirjoitti:Eli siis muista kaloista ei tuon syöttämisen kanssa ole vielä ongelmaa, mutta mä en oikeasti osaa syöttää näitä niin etteivät ne joka kerta saisi liikaa ruokaa, kun tuntuu että ne alkavat heti uimaan vatsa pyöreenä vaivalloisesti vaikka olen ihan hyppysellisen murustellut niille ruokaa.
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla.memma kirjoitti:Annatko kelluvaa ruokaa, hiutaleita tms.? Jotkin ahneet kalat saavat ilmaa vatsaansa kun haukkovat apinan raivolla ruokaa pinnalta. Ratkaisuna on kastella ruoka vaikka sormien välissä pinnan alla niin että se vettyy ja uppoaa. Taikka sitten tietty uppoavamman ruoan käyttäminen auttaa.Piia85 kirjoitti:Eli siis muista kaloista ei tuon syöttämisen kanssa ole vielä ongelmaa, mutta mä en oikeasti osaa syöttää näitä niin etteivät ne joka kerta saisi liikaa ruokaa, kun tuntuu että ne alkavat heti uimaan vatsa pyöreenä vaivalloisesti vaikka olen ihan hyppysellisen murustellut niille ruokaa.
-
-mouse-
- Junior Member

Ensimmäiset petokotilo vaavit havaittu 
300, 60, 80. Ja aina olen tyrkyttymässä miljoonakaloja
Ja vastaanotan/ostan täyskasvuisia leväbarbeja parven jatkoksi.
Eilenillalla katselin ainakin tunnin verran helmimonnisten kuturallia... Voi että kun toivois monnisvauvoja
!
Eilen sain myös kaverilta lisää omenapuuta värisilmäplekoja varten. Pääsevät taas nautiskelemaan ja tukkimaan suodatinta
Noiden nk. hitaasta kasvuvauhdista en kyllä tiedä.. Kesäkuussa 6-senttisenä ostettu punasilmä on jo runsaat 8 cm..
Eilen sain myös kaverilta lisää omenapuuta värisilmäplekoja varten. Pääsevät taas nautiskelemaan ja tukkimaan suodatinta
Noiden nk. hitaasta kasvuvauhdista en kyllä tiedä.. Kesäkuussa 6-senttisenä ostettu punasilmä on jo runsaat 8 cm..
17 x L046+poikue, L124, 2 x L134, 2 x L165, L190, 2 x L191, L200, L201, L260, 5 x L262, Hypostomus sp., 1 tuntematon pleko, 1 tummalevä ja muutama Ancistrus sp.
Monniset: C. adolfoi, C. similis, C. sterbai, C. trilineatus
Monniset: C. adolfoi, C. similis, C. sterbai, C. trilineatus