Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?
Valvoja: Moderaattorit
-
Maria L-A
- Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Oletteko pettyneet koskaan toiselta harrastajalta ostettuun?
No jopa on ollu mukavia tyyppejä. Onneksi itselleni tämä on ensimmäinen epäonnistunu kauppa,ja eipä vaan saapunut tänäänkään ostamaani X:ää postilaatikkoon vaikka se on mukamas lähetetty perjantaina..
Sitä ennen se "unohdettiin" lähettää ja ennen "uhohdusta" auton startti hajosi ja ennen startin hajoamista oli viikonloppu tulossa, pakettia ei toimitettu postiin. Yhteydenpito lakkasi myös tämän auton startin hajoamisen jälkeen, kunnes sitten etsin myyjän puh.nron käsiini ja soitin hänelle. Että tässä nyt pitäis oikeasti uskoa, että paketti on hukkunu postiin, justiinsa juu
Myös tuo mainitsemani ostoilmoitus ja sen päivitys on tehty sen jälkeen, kun olen kaupoista jo sopinut ja maksanut. Eli en olisi saanut tätä "pikkuseikkaa" selville ennen maksua mitenkään vaikka hakutoiminto on ollutkin suuri apu jälkeenpäin.
-
NesteHukka
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Ei sitä postiennakkoon merkittyä summaa joudu maksamaan, mutta postikulut plus se postiennakolla lähetetystä oleva lisämaksu, muutama euro. En muista että otetaanko se postiennakon "muutama euro" palaavasta paketista, mutta ainakin normaalit postikulut, mitkä nykypäivänä on nekin jo sitäluokkaa, että jo kauempaakin kannattaisi lähteä itse henkilöautolla hakemaan.Maria L-A kirjoitti:Eli vaikka paketin lähetyksen yhteydessä postiennakon kulut lisätään hintaan jonka hakija maksaa saadakseen paketin, tulee myyjän maksaa tämä sama summa kahdesti jos pakettia ei lunasteta?Ja maksaako myyjä myös sen postiennakkoon merkityn summan, joka sitten postin kautta palautuu myyjän tilille? o_O
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
-
Kukkiis
- Member

Itsekin joskus tähän syyllistynyt, että kysynyt ensin myytävästä tuotteesta ja sen jälkeen unohdellut ilmoitella itsestään jos ei tavaraa halua. Ärsyttää vain, kun kysyy vielä perään että onko kiinnostunut vai ei, viestit luetaan mutta ei viitsi vastata mitään ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
330L, 140L, 90L, 16L
-
Deicide
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Nimimerkki kehiin vaan! Ei täällä kusettajia kaivata. 
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
-
narm
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Siis ne pk;t maksetaan postiennakosta,jos hakija ei lunastakaan sitä pukettia. Siksi en ite ikuna laita postiennakolla, ja hyvinhän täällä on kaupat hoituneet ilman sitäkin.Tosin 1 ostaja ehdokas tivaamalla tivannut tässä 3v aikana,että tahtoo postiennakolla. Mutta en poikkea periaatteestani=)newer.Ja kaikenlisäksi oli ihan uppo outo nicci
.
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAS
Itsellä ei ole huonoja kokemuksia ostajan näkökulmasta. Harvoin ostan mitään postin kautta, muutamat kerrat ostanut ja luotettavalta myyjältä. Face to face -tapahtumissa varmaan harvemmin pettymyksiä tulee, tai ainakin toivon ettei ihmisillä olisi siihen niin pokkaa.
Eniten itseäni häiritsee myyjänä joskus, kun ilmoituksessa lukee "en postita" niin joku laittaa YV:tä "hei voitko postittaa osoitteeseen x".. Öö, en. Tai jos lukee vain nouto (lähinnä lahjoitustavarassa) niin pyydetään tuomaan tavara melkein kotiovelle. En tiedä onko kyse siitä, ettei ihmiset lue ilmoituksia kunnolla vai eivätkö he vaan välitä mitä siinä lukee. Postituksissa ihmiset ovat kyllä ymmärtänee sen, että rahat tilille ja kasvit postiin sitten kun ne rahat siellä näkyy.
Itse postitin nyt pitkästä tällä viikolla aikaa kasveja, laitoin menemään postilaatikkoboksissa (koko S), minigrip -pussissa (ilmat pois) ja sanomalehden kera. Kasvit tulleet kunnossa perille ostajien mukaan.
Eniten itseäni häiritsee myyjänä joskus, kun ilmoituksessa lukee "en postita" niin joku laittaa YV:tä "hei voitko postittaa osoitteeseen x".. Öö, en. Tai jos lukee vain nouto (lähinnä lahjoitustavarassa) niin pyydetään tuomaan tavara melkein kotiovelle. En tiedä onko kyse siitä, ettei ihmiset lue ilmoituksia kunnolla vai eivätkö he vaan välitä mitä siinä lukee. Postituksissa ihmiset ovat kyllä ymmärtänee sen, että rahat tilille ja kasvit postiin sitten kun ne rahat siellä näkyy.
Itse postitin nyt pitkästä tällä viikolla aikaa kasveja, laitoin menemään postilaatikkoboksissa (koko S), minigrip -pussissa (ilmat pois) ja sanomalehden kera. Kasvit tulleet kunnossa perille ostajien mukaan.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
En.. kerran olen tätä kautta tehnyt kaupat ensimmäisestä akvasta. Kiitokset myyjälle!
Pikkuviasta kerrottiin ennen altaan tuloa omaan kämppääni, joten siinäpä otin sitten itse vastuun. Akva on kummiskin edelleen ehjä ja toimii mainiosti. Hintakaan ei päätä huimannut varsinkin kun olin tuolloin opiskelija. Maksamisessa oli aluksi ongelmia, mutta hyvä kun myyjä ymmärsi ja oli joustava, kiitos siitäkin! Joillakin vain ihan oikeasti maksupäivät eivät mene myyjän päivien toiveissa yksiin. Kaupat tein hänen kanssaan jo sijaintinsa vuoksi, kun pääsin itse hakemaan akvaa. Ukon kaverille kiitos vinkistä että tältä palstalta kannattaa kysellä käytettyjä akvoja.
Muuten en ole kauppoja tehnyt, juuri näiden toimitus- ja maksuasioiden takia. Huijareita löytyy ja kaupanteko verkon kautta on aina riski. Tosin eipä mulla vielä akvastani ole lähetettävääkään toistaiseksi. Pakkaaminen varsinkin pitkiä matkoja varten huolestuttaa, kun haluan että kalat ym pääsevät perille mahdollisimman pienellä stressillä. Siksi toistaiseksi kauppoja teenkin mustasaari-vaasa-vähäkyrö-isokyrö-laihia-akselilla, ihan siksi että voin itse seurata lähetysten tilaa matkan aikana. Viedessäni akarapoikuetta Seinäjoelle myyntiin, jännitti kuin jouluna että ovatko perillä vielä hengissä. Olivathan ne - luojan kiitos. Eikä niistä huonosti saanut, 2,5 e pyrstöltä. En tosin ottanut rahana vaan sain ottaa kasveja tilalle.. sitten sitä klotattiinkin koko ilta veden kanssa.. palkkiona hunajarihmojen kutua..
Muuten en ole kauppoja tehnyt, juuri näiden toimitus- ja maksuasioiden takia. Huijareita löytyy ja kaupanteko verkon kautta on aina riski. Tosin eipä mulla vielä akvastani ole lähetettävääkään toistaiseksi. Pakkaaminen varsinkin pitkiä matkoja varten huolestuttaa, kun haluan että kalat ym pääsevät perille mahdollisimman pienellä stressillä. Siksi toistaiseksi kauppoja teenkin mustasaari-vaasa-vähäkyrö-isokyrö-laihia-akselilla, ihan siksi että voin itse seurata lähetysten tilaa matkan aikana. Viedessäni akarapoikuetta Seinäjoelle myyntiin, jännitti kuin jouluna että ovatko perillä vielä hengissä. Olivathan ne - luojan kiitos. Eikä niistä huonosti saanut, 2,5 e pyrstöltä. En tosin ottanut rahana vaan sain ottaa kasveja tilalle.. sitten sitä klotattiinkin koko ilta veden kanssa.. palkkiona hunajarihmojen kutua..
-
NesteHukka
- Advanced Member

Ostin kerran telkkarin matkahuollon kautta. maksoin etukäteen satasen. Kun ei telkkaria alkanut kuulua, niin soittelin ensin matkahuoltoon ja sitten sille tyypille, joka vastasi krapulaisena tai huumeissa:"ai se oot sä he he heeeee ja löi luurin kiinni".
Muutama ystävä vähän pelotteli sitä sen jälkeen... Oli ollut niin hermona että oli paiskannut puhelimen seinään. Sitä saa mitä tilaa.
Muutama ystävä vähän pelotteli sitä sen jälkeen... Oli ollut niin hermona että oli paiskannut puhelimen seinään. Sitä saa mitä tilaa.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Mitä sukarapuihin tulee, niin käsittääkseni suomeen on tuotu muutama hassu yksilö aitoa vihersukarapua. Suomessa jostain ihme syystä vihersuks-nimen alla liikkuvat rapyset ovat "maatiaiskantaa", yleisväritykseltään ruskeita, mutta joukossa on hyvinkin erilaisia värejä. Omassa kannassa on esiintynyt kaikkea tiikeriraidallisesta kirkkaanpunaiseen sekä sinisestä tummanvihreään. Nämä ovat nättejä omalla tavallaan ja olisi mahtava, jos tämä ihme vihersukanimitys painuisi unholaan...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
miljoonakala84
- Elite Member

Minkäs lajisia sukarapuja nuo ns. maatiais sukaravut sitten oikeen on, jos eivät ole niitä oikeita vihersukarapuja?
NOIta ihan oikeita olisi kyllä kiva saada.
-
MrAFCMagic
- Katalysaattori

- Viesti:
Risteytyksiä, kirsikan ja vihersukaravun?miljoonakala84 kirjoitti:Minkäs lajisia sukarapuja nuo ns. maatiais sukaravut sitten oikeen on, jos eivät ole niitä oikeita vihersukarapuja?
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
Jaana79
- Junior Member

En oo viel ainakaan ehtinyt pettymään toiselta harrastajalta ostettuun. huutonetin kautta joskus meinasin yhden akvaarion ostaa ja ostaja yritti kovasti saada ennakkorahaa akvasta ennen hakua vaikka olisin itse päässyt sen aikaisemmin hakemaan, mutta hänelle ei sillon muka käynyt ja olisi silti vielä pitänyt maksaa jotain varausmaksua.
Laitoin sitten viestiä, että minä maksan kaikki rahat haettaessa enkä rupea maksamaan mitään varausmaksuja varsinkin kun hakemisen viivästyminen ei olisi itsestäni kiinni.
Ostin sitten akvan muualta.
Siitä tuli vähän sellainen huijaamisen maku suuhun.
Täältä olen yhden sukarapus kaupan tehnyt sekä saanut lahjoituksena omenakotiloita ja molempiin olen ollut todella tyytyväinen.
Laitoin sitten viestiä, että minä maksan kaikki rahat haettaessa enkä rupea maksamaan mitään varausmaksuja varsinkin kun hakemisen viivästyminen ei olisi itsestäni kiinni.
Täältä olen yhden sukarapus kaupan tehnyt sekä saanut lahjoituksena omenakotiloita ja molempiin olen ollut todella tyytyväinen.
Hevonen,3 kissaa ja akvat 240L, 495L ja 63L, sekä 317L allas malawi
-
NesteHukka
- Advanced Member

Minä sen telkkarin kans myös siinä soitin takasin ennen sitä etumaksua ja meinasin että jos tulisinkin hakemaan ja ei sitten mitenkään sopinut. Olisi siinävaiheessa pitänyt haistaa palaneenkäryä, mutta kun olin varmaan mäyräkoiran juonut niin en pahemmin tajunnut varoa.Jaana79 kirjoitti:En oo viel ainakaan ehtinyt pettymään toiselta harrastajalta ostettuun. huutonetin kautta joskus meinasin yhden akvaarion ostaa ja ostaja yritti kovasti saada ennakkorahaa akvasta ennen hakua vaikka olisin itse päässyt sen aikaisemmin hakemaan, mutta hänelle ei sillon muka käynyt ja olisi silti vielä pitänyt maksaa jotain varausmaksua.
Kaikki ostamani akvaariot ovat olleet moitteettomia. Se että edellisestä hajosi yksi silikonisauma, oli se kuuluisa "ajan kysymys", sillä se oli aika vanha allas ja siinä vaiheessa ollut jo minulla käytössä jo jotakin 7 vuotta. Sitä peruskunnostetaan tällä hetkellä myyntiin.
-
Jaana79
- Junior Member

Sepä se kun on kaiken näköistä yrittäjää niin itsestäkin välillä tuntuu kun täältäkin on yrittänyt jotain ostaa tai laittanut ostoilmoituksen niin ei sitten vastata kyselyihin tai tarjota kun on uusi nimi.
Tietty ymmärrän myös senkin että jokainen ei täällä varmasti jokapäivä käy.
Tietty ymmärrän myös senkin että jokainen ei täällä varmasti jokapäivä käy.
Hevonen,3 kissaa ja akvat 240L, 495L ja 63L, sekä 317L allas malawi
-
Lapinakka
- Senior Member

Minä olen yhdet akvakaupat tehnyt niin, että olen maksanut "varausmaksun" ja minusta se oli myyjältä ihan kohtuullista näin vaatiakin.
Tokihan hän mielellään myy altaat ensimmäiselle, joka rahan altaista käteen lyö ja altaat vielä ulos kantaa.
Minä olin matkojen päässä enkä päässyt altaita hakemaan aivan heti, lopulta myyjä toi akvat minulle päivien päästä vaiko viikkojenkin... En tarkkaan tuota aikataulua muista.
Myyjän kannalta tuo varausmaksu on hyvä keino välttää tuiki yleiset oharientekijät. Niitäkin on tullut nähtyä useampia.
Monenlaisia on myyjiä, mutta monenlaisia on myös ostajia.
Muutamien kanssa täällä on käynyt kasvikauppa seuraavaan malliin:
Ostaja laittaa viestiä; Hei, ostaisin niitä ja niitä kasveja, jos niitä vain vielä on ja paljonko maksaa postareineen.
Minä vastaan että toki on ja maksavat näin ja näin paljon. Kysyn mihin osoitteeseen laitetaan? Ilmoitan samalla tilinumeron ja kerron että laitan seuraavana päivänä postiin.
Ostaja ilmoittaa, että on maksanut kasvikset ja samalla laittaa osoitteensa.
Olemme molemmat tavattoman iloisia kun kaupat ovat sujuneet näin hienosti ja nopeasti.
Toivotamme hyvät jatkot, minä tosin haluan saada vielä viestiä kasvien saavuttua perille, onko ostaja ollut kaikin puolin tyytyväinen.
Sujuvuus ja luotettavuus on kovin mukavaa
Tokihan hän mielellään myy altaat ensimmäiselle, joka rahan altaista käteen lyö ja altaat vielä ulos kantaa.
Minä olin matkojen päässä enkä päässyt altaita hakemaan aivan heti, lopulta myyjä toi akvat minulle päivien päästä vaiko viikkojenkin... En tarkkaan tuota aikataulua muista.
Myyjän kannalta tuo varausmaksu on hyvä keino välttää tuiki yleiset oharientekijät. Niitäkin on tullut nähtyä useampia.
Monenlaisia on myyjiä, mutta monenlaisia on myös ostajia.
Muutamien kanssa täällä on käynyt kasvikauppa seuraavaan malliin:
Ostaja laittaa viestiä; Hei, ostaisin niitä ja niitä kasveja, jos niitä vain vielä on ja paljonko maksaa postareineen.
Minä vastaan että toki on ja maksavat näin ja näin paljon. Kysyn mihin osoitteeseen laitetaan? Ilmoitan samalla tilinumeron ja kerron että laitan seuraavana päivänä postiin.
Ostaja ilmoittaa, että on maksanut kasvikset ja samalla laittaa osoitteensa.
Olemme molemmat tavattoman iloisia kun kaupat ovat sujuneet näin hienosti ja nopeasti.
Toivotamme hyvät jatkot, minä tosin haluan saada vielä viestiä kasvien saavuttua perille, onko ostaja ollut kaikin puolin tyytyväinen.
Sujuvuus ja luotettavuus on kovin mukavaa
-
Tartsani
- Starting Member

Kasvikaupoissa olen muutaman kerran pettynyt.
1) Ostin rusolehteä punarotalana. Seuraavalla kerralla älysin pyytää kuvan ja onneksi, koska olisi tullut huono kauppa siitäkin.
2) Jokunen vuosi sitten ostin kasvipaketin, jossa luvattiin neljä lajia ja kutakin 5 kpl ja kooltaan yli 20 cm. Ja mitä vielä. Sain paketin, jossa oli kahta luvattua kasvia onnettomat pätkät ja muut olivat jotain ihan muuta. Kun huomautin asiasta myyjälle, hän veti herneen nenukkaansa ja ihmetteli, miksen ollut tyytyväinen, kun hän niin monipuolisen paketin lähetti. Olivat kasvit kuulemma loppuneet kesken. Noh, pienen väittelyn jälkeen lupasi laittaa osan puuttuvista kasveista tulemaan. Ja tulihan kasvit sitten 3 kuukauden ja useamman kyselyviestin jälkeen perille. Että näin!
Aika vähän on tullut kasveja nyt ostettua. Mielestäni harrastajat ovat alkaneet pyytämään rehuista aika suolaista hintaa
1) Ostin rusolehteä punarotalana. Seuraavalla kerralla älysin pyytää kuvan ja onneksi, koska olisi tullut huono kauppa siitäkin.
2) Jokunen vuosi sitten ostin kasvipaketin, jossa luvattiin neljä lajia ja kutakin 5 kpl ja kooltaan yli 20 cm. Ja mitä vielä. Sain paketin, jossa oli kahta luvattua kasvia onnettomat pätkät ja muut olivat jotain ihan muuta. Kun huomautin asiasta myyjälle, hän veti herneen nenukkaansa ja ihmetteli, miksen ollut tyytyväinen, kun hän niin monipuolisen paketin lähetti. Olivat kasvit kuulemma loppuneet kesken. Noh, pienen väittelyn jälkeen lupasi laittaa osan puuttuvista kasveista tulemaan. Ja tulihan kasvit sitten 3 kuukauden ja useamman kyselyviestin jälkeen perille. Että näin!
Aika vähän on tullut kasveja nyt ostettua. Mielestäni harrastajat ovat alkaneet pyytämään rehuista aika suolaista hintaa
-
NesteHukka
- Advanced Member

On jotenkin hirtehishumoristista, että kaupankäynti postitse tulee olemaan vielä ennenpitkää mahdotonta, kun kukaan ei huijauksen pelossa halua lähettää postiennakolla, ja sitten taas kukaan ei myöskään halua ostaa mitään etukäteen maksamalla, huijauksen pelossa.
Mitä tästä suomesta sekin kertoo, kun hokasin tuossa, että etukäteen maksaminen ulkomaille ei pelota itseäni yhtään. Suomessa kylläkin. Mitään ongelmia ei ikinä ole ollut ulkomailta tilatessa. Tavaraa on tullut USA:sta, Kiinasta, Kanadasta, Briteistä, Ruotsista ja Saksasta ja loput mitkä unohdin... Ainoat ongelmat on ollut suomen sisällä kaupoissa.
Mitä tästä suomesta sekin kertoo, kun hokasin tuossa, että etukäteen maksaminen ulkomaille ei pelota itseäni yhtään. Suomessa kylläkin. Mitään ongelmia ei ikinä ole ollut ulkomailta tilatessa. Tavaraa on tullut USA:sta, Kiinasta, Kanadasta, Briteistä, Ruotsista ja Saksasta ja loput mitkä unohdin... Ainoat ongelmat on ollut suomen sisällä kaupoissa.
-
Aqualung
- Katalysaattori

Saattanee mennä "jenkkimalliin" eli yksityishenkilötkin käyvät kauppa PayPalin kautta. Siellä kun voidaan laittaa myyjän/ostajan tili umpeen väärinkäytöksistä ja lähteä peräämään saatavia. Eihän sekään toki 100% aukoton systeemi ole, mutta eipähän tartte ihan ilman mitään takeita pelata.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
Mari Kurki
- Elite Member

Eikös nää harrastajien väliset kaupat suurimmaksi osaksi ole kuitenkin nappikauppaa. Toki harmittaa jos joku onnistuu kusettamaan kympin toiselta, mutta tuskin siihen kenenkään talous kaatuu?
Isot ostokset kuten allaskaupat taas ovat sellaisia, että ei kai kellekään oikeasti tule mieleenkään ruveta lähettelemään rahoja / luovuttamaan tavaraa ennenkuin kaupantekohetkellä nenäkkäin.
Isot ostokset kuten allaskaupat taas ovat sellaisia, että ei kai kellekään oikeasti tule mieleenkään ruveta lähettelemään rahoja / luovuttamaan tavaraa ennenkuin kaupantekohetkellä nenäkkäin.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
narm
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: ---
- Viesti:
Hmmm..nää kusettajat vaan kusettaa monia ihmisiä ja jos kaikilta saa sen kympin niin ajan kanssa siitä kertyy iso summa.Että ihan noin vaan niitä ei tarvi päästää kuin koira veräjästä.Ihan esimerkkinä eräs tuttu,joka meni lankaan ja sinne hävisi monta sataa.Poliisilla kävikin sitten ilmi ,että useita kymmeniä ihmisiä oli menettänyt rahansa tämän myyjän ansiosta.
-
Maria L-A
- Member

Meinasin jo heittää hyvästit rahoilleni, mutta niin ne vaan palautettiin tilille kaikesta huolimatta. Täytyy kyllä jatkossa olla tarkempi näiden netin kautta tehtävien kauppojen kanssa, ettei käy köpelösti ja menetä rahojaan oikeasti. 
-
monniomistaja
- Advanced Member

En ole varsinaisesti pettynyt mutta jotkut käyttäjät osaavat olla todella raivostuttavia
Ensin sovitaan kaupoista, annat itse kaikki tiedot edes pyytämättä mutta toisessa päässä on vain hiljaista! Ajankohta perutaan kun olet laittannut jo kaiken melkein valmiiksi uusia kaloja varten! Kun olet kysellyt saman asian 5 kertaa saat yhden rivin vastaukseksi! Viikon päästä alkaa tulla kysymyksiä johon olet jo vastannut!
Tekisi mieli laittaa käyttäjän nimimerkki varoitukseksi muille mutta jätetään nyt kuitenkin väliin![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Tekisi mieli laittaa käyttäjän nimimerkki varoitukseksi muille mutta jätetään nyt kuitenkin väliin
Paljon olen kauppoja tehnyt tämän palstan kautta, sekä ostaen että myyden ja ikinä ei ole ollut moitittavaa. Että kaiken kaikkiaan rehellistä sakkia täällä taitaa pyöriä. Se, että joku sanoi että kasveista on alettu pyytää suolaista hintaa, niin kyllä minusta monipuolisesta, levättömästä isoja taimia/pistokkaita sisältävästä paketista voi jokusen kympin maksaakkin, maksaahan ne kaupassakin ja ovat varmaan vielä huonompia siellä. Sitten perkuukasvit tai muut pois lahjoitettavat jämä on eri asia, niistä en kyllä maksaisi enkä maksua pyytäisi, mutta niille harvemmin näyttää olevan kysyntääkään.
-
toukopouko
- Advanced Member

Kaikenlaista on ollut mutta pääasiassa asiat ovat sujuneet.
Jouduin tuossa viime viikonloppuna oikein miettimään, että olenko milloinkaan ikuna laittanut kasveihin 50 euroa.... ? Siis kertaostoksena... Ja saanut sillä muutaman kasviksen. No en, mutta lauantaina laitoin...
Harrastus ollut noin vuoden tauolla kun lähdin samaan aikaan opiskelemaan että töihin ja hoidottomuudesta sekä jaksamisen puutteesta kasvit kokivat pahan inflaation, joita aiemmin oli erikoisuuksia myöten enemmän kuin riittävästi...
Nyt taas intoa on ja aikaa, koska massu paisuu kotosalla, mutta kyllä hassulta tuntui maksaa 10 lajista se 50e, kun näyttävyys ja kokokaan ei päätä huimaa, saatika että osasta kasveja tunnistaisi halutuksi lajiksi, koska ilmakasvatettuja... no ei murhetta, kyllähä ne siitä kasvaa... että tuota minä vain tuota suolasta hintaa, jotta jos AW:sta tilaa 50 euron paketin niin alkaa olla jo melkoisen komia postitus.
Ja juu, ajan mittaan olisin varmasti saanut kyseiset rehuset tätäkin kautta mutta luonteeni vahvin piirre ei ole kärsivällisyys.... KAIKKI MULLE HETI TÄNNE, niin välillä siitä joutuu maksamaan vähän enemmän
Jouduin tuossa viime viikonloppuna oikein miettimään, että olenko milloinkaan ikuna laittanut kasveihin 50 euroa.... ? Siis kertaostoksena... Ja saanut sillä muutaman kasviksen. No en, mutta lauantaina laitoin...
Harrastus ollut noin vuoden tauolla kun lähdin samaan aikaan opiskelemaan että töihin ja hoidottomuudesta sekä jaksamisen puutteesta kasvit kokivat pahan inflaation, joita aiemmin oli erikoisuuksia myöten enemmän kuin riittävästi...
Nyt taas intoa on ja aikaa, koska massu paisuu kotosalla, mutta kyllä hassulta tuntui maksaa 10 lajista se 50e, kun näyttävyys ja kokokaan ei päätä huimaa, saatika että osasta kasveja tunnistaisi halutuksi lajiksi, koska ilmakasvatettuja... no ei murhetta, kyllähä ne siitä kasvaa... että tuota minä vain tuota suolasta hintaa, jotta jos AW:sta tilaa 50 euron paketin niin alkaa olla jo melkoisen komia postitus.
Ja juu, ajan mittaan olisin varmasti saanut kyseiset rehuset tätäkin kautta mutta luonteeni vahvin piirre ei ole kärsivällisyys.... KAIKKI MULLE HETI TÄNNE, niin välillä siitä joutuu maksamaan vähän enemmän
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
-
NesteHukka
- Advanced Member

Minulta ainakin saa kasvinpistokkaita ja isojakin kasveja ilmaiseksi, jos vaivautuu paikanpäältä noutamaan. Samalla siinä tapaa harrastajia silmästä silmään, eikä pelkästään näin netin kautta.Elena_ kirjoitti:Paljon olen kauppoja tehnyt tämän palstan kautta, sekä ostaen että myyden ja ikinä ei ole ollut moitittavaa. Että kaiken kaikkiaan rehellistä sakkia täällä taitaa pyöriä. Se, että joku sanoi että kasveista on alettu pyytää suolaista hintaa, niin kyllä minusta monipuolisesta, levättömästä isoja taimia/pistokkaita sisältävästä paketista voi jokusen kympin maksaakkin, maksaahan ne kaupassakin ja ovat varmaan vielä huonompia siellä. Sitten perkuukasvit tai muut pois lahjoitettavat jämä on eri asia, niistä en kyllä maksaisi enkä maksua pyytäisi, mutta niille harvemmin näyttää olevan kysyntääkään.
Itsellä on ollut vähän valitettavaa taipumusta toisinaan tulla toisiin ajatuksiin, jos olen ollut myymässä jotakin akvaariotekniikkaa, eli anteeksi jos jotkut ovat tästä kärsineet.