Kuvia akvaarioistanne 4
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Kuvia akvaarioistanne 4
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2823902.jpg
Tuossa kuva 63 litraisesta platylastani entisessä asussaan. taustakuvakin löytyi mutta ei ollut kuvausvaiheessa kiinni.
Tuossa kuva 63 litraisesta platylastani entisessä asussaan. taustakuvakin löytyi mutta ei ollut kuvausvaiheessa kiinni.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kuvia akvaarioistanne 3
Nyt on kulunut noin kaksi kuukautta siitä kun tuon altaan käynnistin ja nyt kasvit ovat alkaneet vähitellen jo viihtyä. Afrikansaniaiset eivät tosin kauaa siinä elelleet, ja korvasinkin ne keihäslehdillä jotka puskevat jo uutta varta kovasti. Vesisaniainenkin alkaa työntyä jo ulos akvaariosta, ja niin pienestä taimesta kun sekin lähti.
-
- Advanced Member
Siis vau, aika hieno! :O Tosi upee kanto ja tykkään kasvien asettelusta.KrisAnn kirjoitti:Nyt on kulunut noin kaksi kuukautta siitä kun tuon altaan käynnistin ja nyt kasvit ovat alkaneet vähitellen jo viihtyä. Afrikansaniaiset eivät tosin kauaa siinä elelleet, ja korvasinkin ne keihäslehdillä jotka puskevat jo uutta varta kovasti. Vesisaniainenkin alkaa työntyä jo ulos akvaariosta, ja niin pienestä taimesta kun sekin lähti.
-
- Junior Member
Kiitos Halla76 ja thank.
KrissAnn: Miten sä hoidat sun kasveja, itse olen käynnistänyt oman akvan kesäkuussa eikä kasvit vieläkään viihdy kunnolla? Upea ilmestys tuo sinun akvaario.
-
- Senior Member
- Viesti:
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Hieno kanto ja sisustus. Siis aivan käsittämättömän hieno. Ei kyllä yhtään näytä että olisi niin "tuore" akvaario.
-
- Junior Member
^ Kiitos teille ihanille, kyllähän se mieltä lämmittää kun edes pikkuisen joskus onnistuu.
Laitoin tuonne hiekan alle, siis niihin kohtiin jonne kasveja suunnittelin istuttavani, Tetran CompleteSubstraattia parin sentin kerroksen. Mitään muuta lannoitusta en ole lisäillyt. Valoja pidän päällä siten, että 2 putkea palaa 4 tuntia ja neljällä mennään seuraavat 4 tuntia, ja taas kahdella neljä, eli valaistusta tulee yhteensä 12 tuntia vuorokaudessa. Levääkään ei ole ollut sanottavasti laseissa missään vaiheessa. Vesi on ollut koko ajan pehmeää ja lämmintä, sekä hapanta. Vedenvaihtoja olen tehnyt hyvin maltillisesti, en siis joka viikko. Pohjakasvit olen istuttanut hyvin helläkätisesti siten, että juuret juuri ja juuri peittyvät hiekkaan ja koittanut samalla levitellä niitä mahdollisimman laajalle. Anubiakset olen vain kiilannut kannonrakoon (en hiekkaan), ja ne tykkäävät siitä kovasti, tai ainakin kokoajan pukkaa uutta lehteä. Vesisaniaisen alkuja on tarttunut kantoon kiinni ja ne kasvavat kannon päällä (vedenpinnan yläpuolella) paksua vartta joka tunkee kohta ulos akvaariosta. Niin, ja viimeisenä muttei vähäisempänä olen jutellut kasveilleni hyvin paljon.
En minä hoida niitä kasveja mitenkään, eli koitan olla niitä nyppimättä vaikka sormet syyhyääkin jatkuvasti.Piia85 kirjoitti:KrissAnn: Miten sä hoidat sun kasveja, itse olen käynnistänyt oman akvan kesäkuussa eikä kasvit vieläkään viihdy kunnolla? Upea ilmestys tuo sinun akvaario.
Laitoin tuonne hiekan alle, siis niihin kohtiin jonne kasveja suunnittelin istuttavani, Tetran CompleteSubstraattia parin sentin kerroksen. Mitään muuta lannoitusta en ole lisäillyt. Valoja pidän päällä siten, että 2 putkea palaa 4 tuntia ja neljällä mennään seuraavat 4 tuntia, ja taas kahdella neljä, eli valaistusta tulee yhteensä 12 tuntia vuorokaudessa. Levääkään ei ole ollut sanottavasti laseissa missään vaiheessa. Vesi on ollut koko ajan pehmeää ja lämmintä, sekä hapanta. Vedenvaihtoja olen tehnyt hyvin maltillisesti, en siis joka viikko. Pohjakasvit olen istuttanut hyvin helläkätisesti siten, että juuret juuri ja juuri peittyvät hiekkaan ja koittanut samalla levitellä niitä mahdollisimman laajalle. Anubiakset olen vain kiilannut kannonrakoon (en hiekkaan), ja ne tykkäävät siitä kovasti, tai ainakin kokoajan pukkaa uutta lehteä. Vesisaniaisen alkuja on tarttunut kantoon kiinni ja ne kasvavat kannon päällä (vedenpinnan yläpuolella) paksua vartta joka tunkee kohta ulos akvaariosta. Niin, ja viimeisenä muttei vähäisempänä olen jutellut kasveilleni hyvin paljon.
-
- Starting Member
Tässä pari kuvaa mun 660 litran altaasta
660l, 60l, 45l, 21l, noin miljoona hiirtä , kolme kissaa ja 2+6 koiraa
Sain vihdoin kohtuullisen kuvan olohuoneen altaasta (63L).
- Liitteet
-
- Akvaario 035.JPG (327.88 KiB) Katsottu 63079 kertaa
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS, TAS
KÄSITTÄMÄTÖNTÄ . Aivan järkyttävän upea allas sinulla! Mitäs kaikkia kasveja sinulla on tuolla? Ainakin karttulehteä ja marsileaa?tirinne kirjoitti:Sain vihdoin kohtuullisen kuvan olohuoneen altaasta (63L).
-
- Junior Member
Katsoin aluksi että olisi muokattu kuva. tosi hieno.
-
- Junior Member
- Viesti:
tirinne... Miten tuo on mahdollista? Saada siis noin hieno allas? Öh... Viitsiiköhän tänne enää omastaan kuvaa laittaa.
Kala on kaveri, ei sapuska.
-
- Advanced Member
Tirinne, UPEA allas! Tosi hieno! Näyttää kokoistaan paljon isommalta.
Suomen-suurin-kala, sinulla myös hieno allas!
Suomen-suurin-kala, sinulla myös hieno allas!
tirinne, on kyllä tosi hieno akvaario! Pitäisiköhän kaivaa oma 60 litrainen taas käyttöön, tosin en saisi siitä kuitenkaan noin upean näköistä.
Tässä kuva mun 612l. (Mikäli osasin kuvan tänne liittää)
-
- Junior Member
- Viesti:
Anu2010:llä oikein nätti allas. Jos sais itsekin noi kasvit jotenkin kontrolloitua... Mitäs elämää sulla tuolla on? Jos oikein tarkkaan tihrustan niin ainakin lehtikaloja ja kiilakylkiä ilmeisesti?
-
- Advanced Member
Ja pari kasviakin näyttää olevan...suomen-suurin-kala kirjoitti:Mitäs elämää sulla tuolla on?
Okei, tiedän, tollainen kieliopillinen pilkunviilaus on rasittavaa.
Lehtikaloja on joo ja kiilakylkiä. Lisäksi keltabarbeja ja tiikerinuoliaisia sekä pohjalla piilottelee pari juovaokamonnia.
Kasvit vielä vähän miten sattuu kun en oikeen osaa päättää miten ne sinne haluaisin.
Kasvit vielä vähän miten sattuu kun en oikeen osaa päättää miten ne sinne haluaisin.
-
- Advanced Member
Sun vähän miten sattuu on mulla joku vuoden harkinnan tulos. Miten teillä kaikilla oikeesti on tollaista sisustussilmää? Hieno akvaario sulla todellakin.Anu2010 kirjoitti:Kasvit vielä vähän miten sattuu kun en oikeen osaa päättää miten ne sinne haluaisin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Tässä kuva uudesta 240litraisesta, vesi kellertävää humusaineen takia. Asukkaina 9 kerritetraa ja yksi partis. Oikealla tuo vallisneria on mielestäni huonossa paikassa kun ottaa kiinni noihin rusolehtiin,en oikein muutakaan paikkaa keksi sille, kun haluan jättää keskiosan takaseinästä tyhjäksi.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
-
- Junior Member
- Viesti:
Toi tausta... Pitänee ostaa uus näppis kuolavaurioiden takia...
Upea tausta täytyy kyllä kehua