Ite tommosella

Valvoja: Moderaattorit
Olen nähnyt rautakaupassa sekä välillä ihan perusmarketeissa n. 20-25 euron hintahaitarilla. Näyttää lämpötilan 0,1 asteen tarkkuudella, ainakin tämä meidän eli on sitä perusmittaria tarkempi. Mielestäni ihan kätevä akvaarioveden lämpötilan mittaukseen, kun en mikään hifistelijä muutenkaan oleThey2 kirjoitti:Paljon toi sisä-ulkolämpömittari maksaa? Onko tarkempi kuin perus akvaariolämpönittari?
Ei taida ainaskaan kaikki mallit pelittää... niiden lämpötilat kun alkaa vasta noin 30-35:stä asteesta.miljoonakala84 kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että apteekistahan kun saa niitä semmosia elektroonisia lämpömittareita joilla voi mitata lämmön korvasta,
niin eikös tuolla pystys sitten mittaamaan myös akvaarioveden lämpötilat?
Kaipa tommosia jo satasella saamiljoonakala84 kirjoitti:Ihan perus imukupilla lasiin kiinnitettävällä lasi lämpömittarilla, tosin aika harvoin tulee lämpötilat tarkastettuu pari kertaa kuussa.
???V154 kirjoitti:Mitähän mä tota lainailin, no kumminkin tarkotin tota härpäkettä mikä mulla on ja kyllä se kätevä on kun sillä saa mitattua kaikkialta lämmön eikä vaa yhestä nurkasta
Onko toi anturi jatkuvasti vedessä vai vain pienen hetken, kun mittaat lämmön?mc82 kirjoitti:Meillä on ihan perus digitaalinen sisä-/ulkolämpömittari, jossa ulkolämpömittaukseen tarkoitetulla anturilla (johdon päässä) mitataan veden lämpö. Ei ole vielä ainakaan mittari kosahtanut, joten kai se jonkin verran vettä kestää
Pienen hetken, ei ole 24/7-käytössäJykke kirjoitti:Onko toi anturi jatkuvasti vedessä vai vain pienen hetken, kun mittaat lämmön?mc82 kirjoitti:Meillä on ihan perus digitaalinen sisä-/ulkolämpömittari, jossa ulkolämpömittaukseen tarkoitetulla anturilla (johdon päässä) mitataan veden lämpö. Ei ole vielä ainakaan mittari kosahtanut, joten kai se jonkin verran vettä kestää
Täällä on ihan sama menetelmä käytössä, myöskin noin vuoden. Kätevää on se että näkee lämpötilan helposti yhdellä vilkaisulla ja voi sitten reagoida jos on jotain hälyttävää.Anniquu_ kirjoitti:^Tuollainen samantapainen ulko/sisämittari on täälläkin käytössä, mutta se on lillunut altaassa 24/7 jo reilun vuoden. Anturi on ilmeisesti ruostumatonta terästä kun ei ole syöpynyt eivätkä kalat ole saanyt raskasmetellimyrkytystä.Siitä on kyllä kätevä katsoa lämpötila kun akvan ohi kulkee.
Samanlainen löytyy minulta, miksi tehdä tästä yhtään vaikeampaaAnnaS kirjoitti:Mulla on tämä ja on hyvä ja nopea. http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =155654857