Fluvalin U-sarja
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Fluvalin U-sarja
Pahoittelen sitä että asiasta on varmaan aiemminkin keskusteltu enkä kuitenkaan löytänyt haulla, mutta millaisia kokemuksia ihmisillä mahtaa olla Fluvalin U-sarjalaisista?
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Re: Fluvalin U-sarja
Täällä olisi toinen käyttökokemuksista kiinnostunut
Toimiiko se kippausmekanismi käytännössä ja kuinka suuret lokerot tuolla oikein on?

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Jotain aiempaa juttua: http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... &p=6948220
Yuutuubi: http://www.youtube.com/watch?v=qZbA6h1cCSI
Mua tuo ei oikein vakuuta...
Yuutuubi: http://www.youtube.com/watch?v=qZbA6h1cCSI
Mua tuo ei oikein vakuuta...
/jari
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Kaipaisin kyllä vähän enemmän kokemuksia kuin tuossa linkatussa ketjussa, jonka tosiaan muistinkin joskus nähneeni. Youtuben perusteella tosin näyttäisi, että tuossa on käytetty pariinkin kertaan sitä samaa puristusavaamismekanismia jonka vuoksi jouduin jo heivaamaan Fluval 4+:n, kun ei kertakaikkiaan mennyt naisen käsi kokoa 6,5 suodattimen ympäri niin että olisi saanut riittävän puristusotteen. Ei siis taida olla minua varten tämäkään.
-
- Starting Member
Mekanismi on lähinnä ärsyttävä kun kapine kippaa eteenpäin niin sen imemät roskat (osa niistä) pöllähtää takaisn veteen.Minulla siis u2 .Hyvin on hiljainen kapine.Lokerot miltei suodattimen mittaiset keskellä on bio-balleroille tarkoitettu"rasia".-Alix- kirjoitti:Täällä olisi toinen käyttökokemuksista kiinnostunutToimiiko se kippausmekanismi käytännössä ja kuinka suuret lokerot tuolla oikein on?
Minä ostin juuri tuon kolmosen, ja kaikki avattavat ja irroitettavat osat toimivat hyvin, eli mikään ei ole ylijäykkä tai hankala (ainakaan toistaiseksi). Suodatinpatruunat on kätevä nostaa koreineen ylös ja huuhtaista/vaihtaa. Keskellä on tosiaan tuo kotelo biosysteemeille, vaikkei sinne nyt kauheasti niitä mahdukaan niin tuskin tuosta nyt haittaakaan on...
Kun tuo vehe saa melkoisen hujun pienessä akvaariossa, ja en siitä tykkää, virittelen varmaan jonkinnäköisen suihkuputkijatkopalan. Se, että virtauksen saa säädettyä joko ylhäältä perinteisesti, alhaalta, tai keskeltä tai siltä väliltä on kyllä ihan hyvä vaihtoehto, mutta tarttis olla vielä 1 lisää. Lisäksi jos käyttää tuota ala-asentoa, jää pintavesi sitten ihan seisovaksi.
Kiitämme: puhdistuksen kätevyyttä ja nopeutta, hiljaisuutta, vedenottoalueiden laajuutta ja virtauksensäätömahdollisuutta.
Moitimme: suodattimen vaahtomuovilevyjä ei taida saada ilman aktiivihiiltä.
Kun tuo vehe saa melkoisen hujun pienessä akvaariossa, ja en siitä tykkää, virittelen varmaan jonkinnäköisen suihkuputkijatkopalan. Se, että virtauksen saa säädettyä joko ylhäältä perinteisesti, alhaalta, tai keskeltä tai siltä väliltä on kyllä ihan hyvä vaihtoehto, mutta tarttis olla vielä 1 lisää. Lisäksi jos käyttää tuota ala-asentoa, jää pintavesi sitten ihan seisovaksi.
Kiitämme: puhdistuksen kätevyyttä ja nopeutta, hiljaisuutta, vedenottoalueiden laajuutta ja virtauksensäätömahdollisuutta.
Moitimme: suodattimen vaahtomuovilevyjä ei taida saada ilman aktiivihiiltä.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Korjaus: Kyllä saa...annek kirjoitti: Moitimme: suodattimen vaahtomuovilevyjä ei taida saada ilman aktiivihiiltä.
^Haa! Ai kun hyvä, kiitos tiedosta! Kauppias epäili että taitavat tulla vain tuolla aktiivihiilellä. Pitääkin tivata "hiilettömiä" täytteitä.
-
- Starting Member
Voi itku. ostin sitten u4 mallin ja onnistuin putsatessani hajottamaan telineen pidike osan siis sen mihin itse suodatin tulee:( itse teline pysyy kyllä suorastaan liiotellun hyvin akvassa kiinni
ei kukaan sattuisi tietämään saako näihin suodattimiin mitenkä hyvin vara-osia?