Mulla myös toinen akva ja se on pelkästään sen jalustan päällä, siinä litroja vähemmän mutta hyvin on silti kestänyt. Tuli nyt vaan mieleen että miten käy tuon isomman akvan kanssa, onhan se pohjalasi paksua, mutta...
Valvoja: Moderaattorit
Kun on alumiinikehys niin lasihan lepää kehyksen päällä. Eli näin ( L- ) Siinä ei vanerit tai vaahtomuovit auta kun levyn ja lasin väliin kuitenkin jää ilmaa. Vanerilevy on sitä varten että se tasottaa alumiiniljalustan heittelyt suhteessa kehyksiin (ei lasiin). Retkipatja (jota en itse käytä) tasottaa paineen (ehkä) vielä enemmän.narm kirjoitti:No hui ...itse en ainenkaan laittas ilman puulevyä allasta sellasen päälle.Eihän sillä ole mitn tukea siinä keskellä,tuskin pelkät reunat pitää...
Jos se pehmuste, styroksi taikka solumuovi asennetaan, laitetaan se koko pohjan alle, ei pelkkien kehysten. Näin ollen se tukee pohjalasiakin.R_R kirjoitti:Akvaarion lasin alle ei saa laittaa mitään (pohjalasi ei saa kannatta akvaariota) pehmusteita ja jotkut akvaarion valmistajat kieltää laittamasta mitään jalustan kehän ja akvaarion väliin. 160 litrainen akvaario on pieni ja kevyt verrattun suuriin jopa yli 700 litraisiin ja nekin kestää. Joten nuku yösi rauhassa.