Turhat ostokset akvaarioon
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
Turhat ostokset akvaarioon
Elikkäs tuli tässä mieleen kun hommasin ite tuolta akvaarioon.fi nettikaupasta mm. pullollisen easy carbo nestehiiltä ja tuli tässä mieleen että ihan turhaan tuon pullon ostin, kun näyttää nuo akvaarioideni kasvit kasvavan kiitettävän rehevästi ihan nestelannotuksen ja pohjalannotteiden voimallakin ja en oikeastaan tahtosi että nuo esim. köynnöstävät kaavit kasvas liijan nopeasti koska minnuu aina ärsyttää pikkasen se, etää joutuu lyhentämään noita kasveja ja sitten akvaario näyttää vähän aikaa rumalta ja autiolta kun kasvit on niin matalia ja mie tykkään että akvaariossa pitää olla mahdollisimman rehevä kasvusto, nykyään riittää kun kolmen viikon välein lyhentää noita kasveja.
Eli ootteko muut ostellu turhia tavaroita akvaarioon?
Eli ootteko muut ostellu turhia tavaroita akvaarioon?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Re: Turhat ostokset akvaarioon
Olipas sulla pitkä virke.
En nyt tavallaan ole ostanut turhaa, mutta tuohon tulevaan E-Amerikka-altaaseen olen ostanut vallisneriaa, melalehteä ja jaavansaniaista, jotka eivät kuulu E-Amerikkaan. Eli siis tavallaan.

En nyt tavallaan ole ostanut turhaa, mutta tuohon tulevaan E-Amerikka-altaaseen olen ostanut vallisneriaa, melalehteä ja jaavansaniaista, jotka eivät kuulu E-Amerikkaan. Eli siis tavallaan.

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
On tullut paljon "turhia" ostoksia ja laatikollinen niitä löytyy, mutta aina välillä tulee niistäkin otettua tarvikkeita uusiin virityksiin (lue: suodattimiin) osia. Löytyy mm. 30kg soraa, pari erillaista LED-lamppua, pari isoa lämppäriä, monenäköstä ja kokosta putkea, näitä itseasissa yksi oma laatikko 10-50mm. PVC:stä kumiin. Ei noi turhakkeita ole, mutta kuitenki kaapissa. Ajattelin juuri ostaa isomman ilmapumpun, mutten tiedä, mitä vanhalle käy.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Ostan jatkuvasti jotain turhaa. Olen oikein turhuuden suurostaja! Aina tilatessani jotain nettikaupasta, ostan varuulta palan suodatinmattoa ja ylimääräistä ruokaa. Yleensä varuuksi myös jonkun kiertovesipumpun. (Olen kyllä kova rakentelemaan mattosuotimia, mutta rajansa kaikella). Tulee osteltua pieniä akvaarioita jos halvalla saa, niihin valaisimia yms sälää. Olen oikein kasvien himo-ostaja. Ostan niitä aina ja joka paikasta vaikka tilaa ei olisikaan. Kalojakin tykkään ostella, mutta niissä sentään ymmärrän pitää jonkun tolkun ja katsoa vähän mikä sopii minnekin
Tästä johtuen mulla on laatikko tolkulla akvaariosälää jolla en tee mitään, mutta jota en kuitenkaan jaksa (eli raaski) koskaan perkata myyntiinkään.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tästä johtuen mulla on laatikko tolkulla akvaariosälää jolla en tee mitään, mutta jota en kuitenkaan jaksa (eli raaski) koskaan perkata myyntiinkään.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
-
- Junior Member
Meikäläiselle alkaa hälyttävää vauhtia kerääntymään sisustuselementtejä: kantoja, mopanipuita, kiviä, luolia... Itse asiassa tekniikkaakin pumpuista letkuihin ja venttiileihin jne alkaa kerääntymään, mutta se jotenkin tuntuu perustellummalta, eikä siis "kasaantumiselta".
Ainiin, Allablazelle: sama juttu, on meillä yksi 60L akvakin tuolla vahingossa ostettuna, mutta kyllä ostohetkellä sille oli paikka tiedossa
Ainiin, Allablazelle: sama juttu, on meillä yksi 60L akvakin tuolla vahingossa ostettuna, mutta kyllä ostohetkellä sille oli paikka tiedossa

180L
-
- Junior Member
Imukuppeja 4kpl. Ostin käytetyn sisäsuodattimen, josta omassa käytössä meni johtorikki. Rikkinäistä sähkölaitetta ei saa käyttää, joten olin kerennyt ostaa imukupit aivan turhaan.
Toisaalta sattumoisin huomasin hyväksi kukkakärpäsloukuksi pakasterasiassa oleva imukuppi, joka on veden peitossa.
Toisaalta sattumoisin huomasin hyväksi kukkakärpäsloukuksi pakasterasiassa oleva imukuppi, joka on veden peitossa.

Kalapäivä, jokapäivä. Akvaario ja 117l sekä rapula.
-
- Senior Member
Öh ... miten se toimii?minnukkaliisa kirjoitti:...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Olisi myös kiva tietää.Ruma mies kirjoitti:Öh ... miten se toimii?minnukkaliisa kirjoitti:...

-
- Starting Member
Välillä on tullut ostettua sellaisia kasveja, jotka on syöty samantien. Tuntuu itsestä turhalta, kaloista ehkä niinkään ei 

-
- Starting Member
Hmm, mietitääs.
Easy carbo, kipsi (en perustanutkaan rapulaa), tetran 6 in 1 liuskatestit (korvattu tipoilla). Käytettyyn Sicce Microniniin hankitut patruunat muuttuivat turhiksi kun suodatin leikkasi kiinni viikon käytön jälkeen. Ilmastimet tuntuu tällä hetkellä turhilta, mutta varmaan kesällä ja muissa erikoistilanteissa tulevat tarpeen. Letkuja, liittimiä, haaveja, kaikkea pikkusälää, kai joskus vielä tarpeellista. Clas Ohlsonista parilla eurolla ostettu ja valaisimeen viritelty led-sarja on kivannäköinen katsella öisin mutta loppupeleissä hyödytön. Pienempi 40L kakkosallas on varmaan myös turha ikkunaostos, mutta kun halvalla sain ja hyvältä näyttää ihan kasveilla ja kierteisilläkin
Easy carbo, kipsi (en perustanutkaan rapulaa), tetran 6 in 1 liuskatestit (korvattu tipoilla). Käytettyyn Sicce Microniniin hankitut patruunat muuttuivat turhiksi kun suodatin leikkasi kiinni viikon käytön jälkeen. Ilmastimet tuntuu tällä hetkellä turhilta, mutta varmaan kesällä ja muissa erikoistilanteissa tulevat tarpeen. Letkuja, liittimiä, haaveja, kaikkea pikkusälää, kai joskus vielä tarpeellista. Clas Ohlsonista parilla eurolla ostettu ja valaisimeen viritelty led-sarja on kivannäköinen katsella öisin mutta loppupeleissä hyödytön. Pienempi 40L kakkosallas on varmaan myös turha ikkunaostos, mutta kun halvalla sain ja hyvältä näyttää ihan kasveilla ja kierteisilläkin

-
- Advanced Member
Minä oon uusi harrastaja mutta turhaa kampetta on tullut silti hankittua jo vaikka miten. Esimerkiksi isoja ilmastinkiviä on tullut, jotka eivät mahdu niiden käyttökohteisiin ja levämagneetti, jolla sain hurjat naarmut yhteen akvaarioon. Joka paikasta tursuaa liittimiä yms, joita ehkä joskus saattaa toki tarvitakin. Yhden akvaarionkin ostin vain siksi, että siinä tuli mukana tavaraa jota tarvitsin. 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
Kukka/hedelmäkärpäs loukku: otetaan yksi puolen litran lasitölkki, kaadetaan sinne desi etikkaa , puoli desiä jotain makeaa mehua, kunnon loraus tiskiainetta, ja vettä siten että purkki 2/3 täynnä, päälle pala elmukelmua ja painetaan kelmuun sormella reikä.
Laitetaan purkki paikkaan jossa on kärpäsiä, ja kas muutaman päivän kuluttua purkin pohjalla on kaikki paikan kärpäset kuolleina.
Akvaariokamaa on kaapaissa laidasta laitaa mutta vielä tarvitsis lisää, kerran hamsteri, aina hamsteri
Laitetaan purkki paikkaan jossa on kärpäsiä, ja kas muutaman päivän kuluttua purkin pohjalla on kaikki paikan kärpäset kuolleina.
Akvaariokamaa on kaapaissa laidasta laitaa mutta vielä tarvitsis lisää, kerran hamsteri, aina hamsteri

Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
Tää menee hiukan OT, mutta asian vierestä kuitenkin. Aiemmin mulla oli akvaarioita enemmän ja vähän enemmän ~10 vuotta ja sitä romua kertyi kaappeihin aika hyvät määrät. Mm. suodattimia, kantoja, haaveja, letkuja yms.yms. sälää. Parisen vuotta sitten kuitenkin silloisin eron&muuton takia myin kaikki altaat ja samalla myös roinat pois. (Tai pistin surutta roskiin) Nyt kun olen aloittanut taas harrastuksen uudelleen, olen kironnut hartaasti ja useaan kertaan että miksi piti se ja se myydä pois, vaikka aikanaan ns. turhia oisivat olleetkin. Eli ei ne aina niin turhia ole mitä kuvittelee