Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Mä varmaan ainoo joka ei tykkää ompuista. Kotilot on ... No, en tykkää niistä. Ehkä pedot on ainoita joita en sillai inhoo. Odottaa niin innolla huomista. Koulun jälkeen pääsee vaihtamaan akvaan veden ja sisustamaan se kunnolla ja imuroimaan pohjasta kaikki kököt ja liat sekä raaputtamaan laseista levät.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Olen nähnyt itseasiassa myös unta akvaariosta, tosin se on tainnut tapahtua vain kerran. Unessa olin jossain huoneessa, joka oli täynnä akvaarioita, ja akvaarioissa pelkkiä lehtikaloja. Vaihdoin pienellä kulholla vettä akvaariosta toiseen, koko sen ajan kun uni kesti. 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
Monnisista vielä, tossa kuvassa albiinomonnisen kutua http://picasaweb.google.com/kain.kaihom ... 8088424962
Ja seuraavassa kuvassa pieni albiino http://picasaweb.google.com/kain.kaihom ... 1239816466
Ja seuraavassa kuvassa pieni albiino http://picasaweb.google.com/kain.kaihom ... 1239816466
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
-
- Senior Member

-
- Senior Member
Meillä koira on aina kyttäämässä kalojen ruoka aikana josko tippuis pohjanappeja lattialle =P
Eilen oli 1 käärmekala luikerrellut taustan taakse illalla. Päätin et olkoot siellä luolastossa sit, otan v-loppuna pois jos ei siihen mennessä oo päässy pois. Tänään se retku tuli ruoka aikaan norkoomaan, ja syötyään se meni takas taustan taakse, en ehtinyt nähdä mistä. Mahtaa olla kiva luolasto siellä ja eikai siitä haittaakaan ole jos siellä asustaa.
Eilen oli 1 käärmekala luikerrellut taustan taakse illalla. Päätin et olkoot siellä luolastossa sit, otan v-loppuna pois jos ei siihen mennessä oo päässy pois. Tänään se retku tuli ruoka aikaan norkoomaan, ja syötyään se meni takas taustan taakse, en ehtinyt nähdä mistä. Mahtaa olla kiva luolasto siellä ja eikai siitä haittaakaan ole jos siellä asustaa.
Nano Riutta <3
Meillä kans kisut mussuttais kalanruokaa vaikka kuinka paljonMauiwee kirjoitti:pyörittelin kädessä Hikari Algae Wafers pohjaruokapussukkaa. Kissa tuli kattoo mitä mulla on ni annoin sil yhen
söi sen heti ja tuli pyytää lisää. Nyt se ihmettelee miks nauran sille
![]()

-
- Senior Member
Hah! Ilta ruoalle käärmeet tuli rynnäköllä molemmat taustan takaa ja kyttäsin kun ruoat oli syöty mistä ne menee sinne, huomenna jos ne tulee molemmat syömään suorin vähän sitä verkkoa ja eivät pääse sinne enää. Aloin pelätä et joku hölmö monninen eksyy sinne ja ei löydä pois.
Nano Riutta <3
-
- Starting Member
Meillä koirat ovat hyvin kiinnostuneita kalanruoasta. Jos pienikin hitunen tippuu lattialle kaloja ruokkiessa, niin heti koirat ovat innolla nuolemassa sitä kohtaa lattiasta. Itse kaloihin ne sen sijaan suhtautuvat asenteella "ei vois vähempää kiinnostaa".
Mä olen nähnyt aika paljonkin erilaisia akvaariounia, mutta yksi on jäänyt erityisesti mieleen. Siinä olin mieheni kanssa akvaarioliikkeessä ja hän halusi välttämättä ostaa jotain kääpiöahvenia, joilla oli talitiaisten päät! Siellä ne uiskentelivat, ja muuten olivat ihan normaalien kalojen näköisiä, mutta talitiaisten päät. Ostimmekin sitten niitä ja mäkin totesin unessa, että on ne kyllä aika ihania. Heräsin ennen kuin päästiin kotiuttamaan niitä kotiakvaarioon.
Mä olen nähnyt aika paljonkin erilaisia akvaariounia, mutta yksi on jäänyt erityisesti mieleen. Siinä olin mieheni kanssa akvaarioliikkeessä ja hän halusi välttämättä ostaa jotain kääpiöahvenia, joilla oli talitiaisten päät! Siellä ne uiskentelivat, ja muuten olivat ihan normaalien kalojen näköisiä, mutta talitiaisten päät. Ostimmekin sitten niitä ja mäkin totesin unessa, että on ne kyllä aika ihania. Heräsin ennen kuin päästiin kotiuttamaan niitä kotiakvaarioon.
-
- Advanced Member
Kalan ja linnun risteytys... On sulla aikas vilkas mielikuvitus.
Meen kohta vaihtaa akvaan vedet, putsaan lasit, imen kököt pohjalta ja järjestelen kasveja.

Meen kohta vaihtaa akvaan vedet, putsaan lasit, imen kököt pohjalta ja järjestelen kasveja.

-
- Senior Member
Nyt altaassa 15 punapäätetraa
Vilistävät koko ajan etulasin tuntumassa edestakaisin.

-
- Advanced Member
Olinkin sitten eilen niin laiska että en tehnyt akvalle mitään. Kohta varmaan sit, sen verto ruma toi akvaario on nyt. Voin ottaa vaikka kuvaa ton siivousjutun jälkeen, mutta varoitus, akva ei ole todellakaan mitenkään hieno.
Kenelläkään teillä sattuisi olemaan vesiasteria, karttulehteä, karkeaviuhkalehteä, helppoa punaista ärviää, ricciaa tai joulusammalta? Voi lahjoittaa tai vaihtaa ruskomelalehtiin tai tiikerilumpeen alkuun/taimeen.

Kenelläkään teillä sattuisi olemaan vesiasteria, karttulehteä, karkeaviuhkalehteä, helppoa punaista ärviää, ricciaa tai joulusammalta? Voi lahjoittaa tai vaihtaa ruskomelalehtiin tai tiikerilumpeen alkuun/taimeen.

-
- Senior Member
Pitäisi varmaan ottaa selvää mitä noi mun kaikki kasvit ovat nimeltään 

-
- Advanced Member
Ostit ne varmaan Puutorista kasvilaji-nimikkeellä? 

-
- Senior Member
Hah
Olen kyllä muutaman ostanut joskus ja tosiaan myyjä ei tienyt mitä olivat. Mut joo eniten ihmetyttää mitä on noi kasvit, jotka tilasin Saksasta. Kielet nimittäin latinaksi. Osan olen saanut selville, mutta muutama vielä pimennossa.

-
- Advanced Member
Kasvien nimet on helppo löytää. Mene googleen, laita latinankielinen nimi ja paina haku. Kun haku on tullut, siellä on sen hakupalkin alla tekstiä jossa lukee; vain suomenkielisistä sivuista. Paina sitä ja uudestaan haku. Pitäisi auttaa. 

-
- Junior Member
Mikäli ehdin tuonne kokoukseen poiketa, voin kanssa napata altaasta petoja, karvalehteä ja argentiinan veriruttoa jos jollain on tarvetta. Ihan täysin varmaksi en kyllä ensiviikon aikataulusta tiedä.
-
- Advanced Member
Ei ole vesirutto tullut mieleenkään. Kestääkö 25-26 astetta, kun toi on monessa lähteessä yläraja? Jos olet ensi viikolla tulossa, niin haluaisitko vaihtaa vesiruttoa (siis jos viihtyy tuossa lämmössä), karvalehteä(nyt on sitä liian vähän) ja vielä mahd. petoja(teillä ei mitään hajua, kuinka paljon noita roskakotiloita oikeaati täällä on
) levämagneettiin, ruskomelalehteen tai/ja tiikerilumpeen taimeen?

-
- Junior Member
Meillä tuo vesirutto on ainakin tuossa 25-26 asteessa menestynyt. Nappaan noita sitten mukaan jos tulen, vaihtureita en tarvitseThey2 kirjoitti:Ei ole vesirutto tullut mieleenkään. Kestääkö 25-26 astetta, kun toi on monessa lähteessä yläraja? Jos olet ensi viikolla tulossa, niin haluaisitko vaihtaa vesiruttoa (siis jos viihtyy tuossa lämmössä), karvalehteä(nyt on sitä liian vähän) ja vielä mahd. petoja(teillä ei mitään hajua, kuinka paljon noita roskakotiloita oikeaati täällä on) levämagneettiin, ruskomelalehteen tai/ja tiikerilumpeen taimeen?

-
- Senior Member
Mä otan vastaan kaikkia kasveja mitä tarjolla on. YV:llä tavoittaa jos jollain on lahjoitettavana/myytävänä jotain. Ja torstain kokoukseen saa tosiaan tuoda.
-
- Advanced Member
Löytyisikö jollakulla tuoda tuonne TAYn kokoukseen jotain sammalta? Oikeastaan kaikki muu, paitsi jaavansammal. käy. Tarvitsisin muutaman kiven peittämiseen. 

-
- Advanced Member
Itsekin etsin ricciaa tai joulusammalta. Kenelläkään? Voin vaihtaa jaavansaniaisiin.
-
- Advanced Member
Voin vaihtaa rahaan.They2 kirjoitti:Itsekin etsin ricciaa tai joulusammalta. Kenelläkään? Voin vaihtaa jaavansaniaisiin.

Tällä hetkellä ei vaihtoon löyty tulisukien lisäksi muuta, mutta mahdolliset sammalet voin maksaa ihan rahalla (elleivät tulisukaset kelpaa).

-
- Senior Member
Hah
Mä voin ottaa vastaan jaavansaniaista. Mut niitä petoja nyt eniten tartteisin 

-
- Senior Member
Mulla olis ricciaa purkissa akvan vieressä pöydällä. Kun hommasin sen ni se oli tosi pientä silppua ja siinä oli roskakotiloita. Oon koittanu sitä kasvattaa tossa purkissa mut ei se siinä halua kasvaa ja en halua yhtään roskakotiloa mun roskakotilottomiin altaisiin. Jos siis joku tuon riccian haluaa niin tuon sen kokoukseen. Tai vaikkei haluais ni tuon silti ja pakotan jonkun ottamaan sen 

-
- Advanced Member
Mulla kävi samalla tavalla. Ostin TASin huutiksesta ricciaa, ja ylläty yllätys, se oli täys silppua kun kotona paketin avasin. Kuka älykääpiö myy silppua? Eihän ne kasva isoksi ikinä ja leviää vain ympäri akvaa.