Monimetallien sijoitus
Valvoja: Moderaattorit
Monimetallien sijoitus
Miten olette sijoittaneet valaisimen tai yksittäiset lamput altaan etu-takasuunnan suhteen. Itselläni on 80cm leveä(syvä) allas ja olen ajatellut mahdollisuutta sijoittaa loisteputkivalaisimen altaan takaosaan.
1000, 100 ja 10 litraa
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Monimetallien sijoitus
Puoleenväliin avointa tilaa?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Näin täälläkin...Aqualung kirjoitti:Puoleenväliin avointa tilaa?
Jotain sellaista olen ajatellutkin. Koska allas on erkkerimallinen tuntuu että valaisimet saisivat lisäksi olla hieman keskempänä kuin normaalissa etenkin jos ne sijaitsevat lähempänä etureunaa.
Onko monimetallien valo yhtä hyvä kasvien kasvulle kuin esim saman valotehon omaavien kasviputkien. Akvan takaossahan yleensä kasvit ovat pidempiä eivätkä tarrvitse niin suurta valotehoa? Ajattelin vain miten tuon voi ottaa huomioon.
Monimetallien "valoefekti" lienee pienempi silloin kun myös putkivalaisin on päällä Uskoisin että iltaisin olisi juuri kiva katsella valon ja varjon liikettä. Tämän vuoksi olen ajatellut ettei monimetallien teho ehkä kannata olla mahdottoman suuri.
Mitä mieltä?
Onko monimetallien valo yhtä hyvä kasvien kasvulle kuin esim saman valotehon omaavien kasviputkien. Akvan takaossahan yleensä kasvit ovat pidempiä eivätkä tarrvitse niin suurta valotehoa? Ajattelin vain miten tuon voi ottaa huomioon.
Monimetallien "valoefekti" lienee pienempi silloin kun myös putkivalaisin on päällä Uskoisin että iltaisin olisi juuri kiva katsella valon ja varjon liikettä. Tämän vuoksi olen ajatellut ettei monimetallien teho ehkä kannata olla mahdottoman suuri.
Mitä mieltä?
1000, 100 ja 10 litraa