Kauppapuolelle kaupunki/maanosa pakolliseksi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Hei!
Eikö olisi mukavampaa/käytännöllisempää, että myynti/osto/vaihto ym.kauppajuttujen perässä olisi tieto kaupungista/maanosasta? Akvat varmasti vaihtaisivat omistajaa nopeammin ja pienemmät tavarat edelleen postitse? Tämä on vain yksi mielipide! Itseni kohdalla se olisi ihanteellista, eikä se kuitenkaan sitä tarkoittaisi, etten lukisi muilta paikkakunnilta tulleita ilmoituksia...
Eikö olisi mukavampaa/käytännöllisempää, että myynti/osto/vaihto ym.kauppajuttujen perässä olisi tieto kaupungista/maanosasta? Akvat varmasti vaihtaisivat omistajaa nopeammin ja pienemmät tavarat edelleen postitse? Tämä on vain yksi mielipide! Itseni kohdalla se olisi ihanteellista, eikä se kuitenkaan sitä tarkoittaisi, etten lukisi muilta paikkakunnilta tulleita ilmoituksia...
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Kauppapuolelle kaupunki/maanosa pakolliseksi?
Kyllä olisi. On ihan eri asia ostaa jotain lähialueelta kuin 700 kilometrin päästä.
Mä oon ihan samaa mieltä.
Ja muutenkin ihmetyttää, miksi jengi ei profiiliinsa lisää kotipaikkakuntaansa kun siihen kerran on mahdollisuus.
Yllättävän monta kertaa voi ratkaisu löytyä karrikoiden kerrostalon naapurirapusta jos vaan se paikkakunta olis ilmotettuna. Ite ainaki hyppään mahdollisuuksien mukaan mielelläni bussiin ja menen ihan paikan päälle katsomaan ongelmaa jos se on sellainen että sitä ei netin kautta helposti pysty hoitamaan.
Ja varsinki tuolla suolavesipuolella, mikä sinänsä suomessa on vielä uutta, auttaisi kovasti jos se paikkakunta olisi ilmotettuna. Mistä sitä tietää vaikka jossain ihan peräkylällä olisi toinenkin allas, jonka omistaja sitä ihan mielellään esittelisi ja kertoisi omia kokemuksiaan ihan livenä.
Ja muutenkin ihmetyttää, miksi jengi ei profiiliinsa lisää kotipaikkakuntaansa kun siihen kerran on mahdollisuus.
Yllättävän monta kertaa voi ratkaisu löytyä karrikoiden kerrostalon naapurirapusta jos vaan se paikkakunta olis ilmotettuna. Ite ainaki hyppään mahdollisuuksien mukaan mielelläni bussiin ja menen ihan paikan päälle katsomaan ongelmaa jos se on sellainen että sitä ei netin kautta helposti pysty hoitamaan.
Ja varsinki tuolla suolavesipuolella, mikä sinänsä suomessa on vielä uutta, auttaisi kovasti jos se paikkakunta olisi ilmotettuna. Mistä sitä tietää vaikka jossain ihan peräkylällä olisi toinenkin allas, jonka omistaja sitä ihan mielellään esittelisi ja kertoisi omia kokemuksiaan ihan livenä.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Ehkä tuo maanosa on se juttu mikä voidaan olettaa olevan EUROOPPA.
Eikös tuohon myynti/ostoilmoon voisi laittaa jonkun pienen ohjeen näkymään siihen "Lähetä uusi viesti":n perään?
MUISTA PAIKKAKUNTA ja "POSTITUSMAHDOLLISUUS"
Taitaa silti olla taas uusi ketju ko. aiheesta....

Ehkä tuo maanosa on se juttu mikä voidaan olettaa olevan EUROOPPA.

Eikös tuohon myynti/ostoilmoon voisi laittaa jonkun pienen ohjeen näkymään siihen "Lähetä uusi viesti":n perään?
MUISTA PAIKKAKUNTA ja "POSTITUSMAHDOLLISUUS"
Taitaa silti olla taas uusi ketju ko. aiheesta....
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
-
- Junior Member
No joo... tuolla maanosalla oli tarkoitus ihan vaan Suomen kohdalta tietää... eli etelä/pohjoinen/keski ym... 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Kannatan ideaa, että kaupunki tulisi pakolliseksi. Ei siihen mene kun sekunti kirjoittaa kaupunki otsikkoon tai viestiin. Eikä jaksa kokoajan yskärillä kysyä, että missä päin, eikä varmaan myyjälläkään ole kiva vastata kokoajan tollasiin.
-
- Katalysaattori
Kyllä se maanosa on ihan luonnikasta tosiaan pitää pakollisena. Mistäs sen tietää josko Aasian kirjeenvaihtajamme on laittamassa jotain pikkukilkettä myyntiin. Tällöin olisi kyllä hyvä tietää se postitusmahdollisuus myös.
Kaupunki voisi mielestäni olla myös pakollinen. Itseänihän se ei tietenkään koskisi, sillä en kaupungissa asu.
Mutta joo. Suomessa kun asutaan niin tapanahan on kieltää kaikki ja tehdä lopusta pakollista. Siten saadaan systeemi pyörimään.
Kaupunki voisi mielestäni olla myös pakollinen. Itseänihän se ei tietenkään koskisi, sillä en kaupungissa asu.
Mutta joo. Suomessa kun asutaan niin tapanahan on kieltää kaikki ja tehdä lopusta pakollista. Siten saadaan systeemi pyörimään.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Joillain on pulaa vitseistä, kun tästäkin pitää yrittää sitä väkisin vääntää.
Itse en avaa myynti-ilmoitusta jossa ei ole mainintaa paikkakunnasta. Paikkakunnan puute ei siksi minua häiritse.
Itse en avaa myynti-ilmoitusta jossa ei ole mainintaa paikkakunnasta. Paikkakunnan puute ei siksi minua häiritse.
En postin kautta tilaile (etenkään lemmikkejä) ja tulee plärättyä läpi monenmoista ilmoitusta, kun on useampi akvaario johon etsii uusia tarvikkeita. Huomaa istuneensa koneella tunnin jos toisenkin. Auttaisi kummasti, kun voisi avaamatta hypätä yli ne mitkä eivät sijaitse lähellä.
How many surrealists does it take to screw in a light bulb ?
It takes a fish.
It takes a fish.
Kaupunkilaisjärki pelaa tässäkin asiassa. "Kiekkokala" rajaa enempi ostajia pois, kun paikkakunta. Partamonneja myydessä paikkakunta on oleellisempi.
Eiköhän jokainen saa laatia ilmoitusotsikkonsa siten kun parhaaksi näkee ja tapauskohtaisesti.
Eiköhän jokainen saa laatia ilmoitusotsikkonsa siten kun parhaaksi näkee ja tapauskohtaisesti.
-
- Junior Member
greatdanes kirjoitti:Hei!
Eikö näin?

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Huh, alkaa kuulostamaan jo oikeusvaltion touhulta kaikki pakot ja vastaavat
Mitä sitten seuraa, jos unohtaa asian? Sakot ja bannit foorumilta, kun unohtaa laittaa paikkakunnan myynti-ilmoitukseen?
Eiköhän jokainen normaalilla maalaisjärjellä ajatteleva osaa hoitaa asian itsekin
Ilmoitukseen voi sitten kommentoida, jos paikkakunta on syystä tai toisesta jäänyt pois ja eiköhän homma korjata sitä kautta. Jos omaan statukseen olisi pakko laittaa paikkakunta, niin se taas kuulostaa enempi stalkkaukselta (vaikka mulla kyllä kotikylä tuolla seisookin)...
Ja joo, nyppii kyllä, jos esim. itse etsin jotain myyntipalstalta tai joku on kiinnostunut omasta ilmoituksestani ja selviää, että asumme aivan eri puolilla maata... Mutta elämä on ja joskus vähän kirpaisee...

Eiköhän jokainen normaalilla maalaisjärjellä ajatteleva osaa hoitaa asian itsekin

Ja joo, nyppii kyllä, jos esim. itse etsin jotain myyntipalstalta tai joku on kiinnostunut omasta ilmoituksestani ja selviää, että asumme aivan eri puolilla maata... Mutta elämä on ja joskus vähän kirpaisee...
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
-
- Katalysaattori
Eipä näy ketjun aloitajallakaan profiilitiedoissaan paikkakuntaa. Kai se on sanonta suutareista ja heidän lapsistaan ihan totta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
Kyllähän ne paikkakuntatiedot olis jees..mutta no, aina ei voi voittaa.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAS
Mä skippaan myynti-ilmoitukset, joissa ei ole paikkakuntaa mainittu tai käyttäjän profiilista ei sellainen selviä. Jos kiinnostaa kovin niin eipä siinä mene kauaa kun naputtelee YV:n myyjälle ja kysyy samalla paikkakunnan.
Paras olisi tietenkin, että heti otsikossa lukisi paikkakunta, näin olen itse aina pyrkinyt tekemään kun ilmotuksia laitan. Mutta ei se ole aina ilmoittajasta kiinni, nimimerkillä kokemusta mm. tästä: ilmoituksessa lukee nouto ja hinta, ostaja ehdottaa tapaamista jossain hevon kuusessa ja tarjoaa oman hinnan.. Öö, ei.
Paras olisi tietenkin, että heti otsikossa lukisi paikkakunta, näin olen itse aina pyrkinyt tekemään kun ilmotuksia laitan. Mutta ei se ole aina ilmoittajasta kiinni, nimimerkillä kokemusta mm. tästä: ilmoituksessa lukee nouto ja hinta, ostaja ehdottaa tapaamista jossain hevon kuusessa ja tarjoaa oman hinnan.. Öö, ei.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus