Kuvia akvaarioistanne 4

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Aqua_75
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja Aqua_75 »

aquarium 062.jpg
aquarium 062.jpg (163.7 KiB) Katsottu 2645 kertaa
aquarium 061.jpg
aquarium 061.jpg (168.91 KiB) Katsottu 2645 kertaa
aquarium 046.jpg
aquarium 046.jpg (192.15 KiB) Katsottu 2645 kertaa
aquarium 042.jpg
aquarium 042.jpg (143.86 KiB) Katsottu 2645 kertaa
aquarium 041.jpg
aquarium 041.jpg (157.31 KiB) Katsottu 2645 kertaa
Tämmöstä tällä hetkellä. Vielä varmaan jotain muutoksia pitää miettiä. Jokunen asukki jo uiskentelemassa myös.
Milsku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Nonni nyt uskallan minäkin kun sain projektin loppusuoralle. 412L kasvit vielä etsi paikkojaan vasemmassa reunassa, ja toivottavasti kasvavatkin vielä joskus.
http://milsku.kuvat.fi/kuvat/Akvaariot/SDC11005.JPG
Nano Riutta <3
V154
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho

Viesti Kirjoittaja V154 »

Aqua tosi hieno pytty varsinkin tuo oikea puoli. Jotenki pehmeän olonen. Milsku, onko toi haarniskamonni oikees alakulmas?
Uusin kuva 255litrasesta
Muita kuvia
2 sisäkissaa
viineri
Member
Member

Viesti Kirjoittaja viineri »

akvaariokuva.JPG
akvaariokuva.JPG (188.02 KiB) Katsottu 2559 kertaa
Vähän päivitystä.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Sasuni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Sasuni »

Viineri, mitä kasvilajia sinulla on tuossa keskellä takana?
viineri
Member
Member

akvaariokuvamustavalko.JPG
akvaariokuvamustavalko.JPG (165.47 KiB) Katsottu 2537 kertaa
1=jaavansaniainen
2=karttulehti
3=vallisneria
4=mysteerimiekka
5=anubias nana
6=joku melalehti
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
They2
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja They2 »

Saakos kysyä viineri että minkälainen lannoitus ja valaistus akvassa on? Mulla noi vallisneriat on niin keltasii ja näyttää mädäntyvän paikoilleen...
V154
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin Akvaariokerho

Viesti Kirjoittaja V154 »

They, lannoituksella tuskin väliä mikä on, mutta sen oon huomannu ettei valo saa osua niihin melkein lainkaan, heti rupeaa kuihtumaan.
Uusin kuva 255litrasesta
Muita kuvia
2 sisäkissaa
Milsku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Milsku »

On se haarniskamonni.
Nano Riutta <3
viineri
Member
Member

They2 kirjoitti:Saakos kysyä viineri että minkälainen lannoitus ja valaistus akvassa on? Mulla noi vallisneriat on niin keltasii ja näyttää mädäntyvän paikoilleen...
Valoa löytyy 2x20w ja lannoiteena käytän ProFitoa ja seiskakuulia, sekä säännöllisen epäsäännöllisesti Easy Carboa.

Mutta oikeastaan haluaisin päästä koko valllisneriasta eroon. Se kun on niin ruma, epäsiistin näköinen ja varjostaa tota etualaa aikalailla.
112 l
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

They2 kirjoitti:Saakos kysyä viineri että minkälainen lannoitus ja valaistus akvassa on? Mulla noi vallisneriat on niin keltasii ja näyttää mädäntyvän paikoilleen...

Onko sulla se juuri kokonaan hiekan alla? Vallisneria tykkää, että se tyviosa on poissa hiekasta. Voiko sulla olla pohjatukossa? Täälläainakin kasvaa kuin.. heinä suoraan lamppujen alla eikä ongelmia. Savea ja pmdd:tä käytän.
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
They2
Advanced Member
Advanced Member

Vallisneria näyttää sairaan hienolta altaassasi, mun vallisneriat vasta onkin epäsiistit ja rumat. Ne on niin keltaiset ja ''mädäntyneet'' latvoista. Jos tänään tuon akvaarion sisustan uusiksi kun noin paljon kasveja edelleen pinnalla kellumassa, niin laitan kuvia sitten ekaa kertaa tänne. :)

Ei ole kokonaan hiekassa. Juuren tyviosa näkyvissä. Siis vallisneria kasvaa tavallaan hyvin, kokoajan tuppaa tulemaan uusia taimia hiekasta, mutta pitkät lehdet ''mätänee'' latvoista ja lehdet kerää kaikkea mömmöä. Muutenkin pitää hankkiutua tosta vallusta eroon, allas muutenki suunniteltu E-Amerikkalaiseksi.
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu »

Tuossa päivitystä 65-litraisesta, blyxat ovat kasvaneet ja muutenkin allas on rehevöitynyt entisestä.
Vesi on pysynyt sameana koko pystyssäolon ajan (8kk), enkä tiedä mistä se johtuu. Pesinköhän hiekan huonosti vai värjääkö kanto edelleen?
21.11.10.65.small.jpg
21.11.10.65.small.jpg (41.93 KiB) Katsottu 2421 kertaa
Altaat 250-litraa, 90-litraa + 65-l rapula sekä 180-litran malawiprojekti
Lisää kuvia
Aix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aix »

Kanto joskus värjää vuosia...
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Nuo intianmantelipuun lehdethän värjää tuota vettä myös.
Aix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aix »

Miten muuten toi intianmantelipuun lehti vaikuttaa?
They2
Advanced Member
Advanced Member

Värjää vettä, tulee humushappoja, on luontainen lääke, estää hometta esim. kuduissa, edistää kalojen limapeitteen(?) hyvinvointia yms.
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member

miljoonakala84 kirjoitti:Nuo intianmantelipuun lehdethän värjää tuota vettä myös.
Joo, siitä veteen on tullut hieman eri sävy, mutta sameus oli jo ennen kun aloin mantelipuun lehtiä käyttää. Eli niistä se sumeus ei alunperin johdu. Lehti on tuolla altaassa ollut vasta viikon päivät.
Lisää kuvia
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Mulla oli sameusongelma kunnes rukasin suodatuksen riittäväksi. Vähän kokeilua vaati. Niin, ja mulla varmaan hiekka myös osittain aiheuttaa, en pessyt sitä ollenkaan ja luulen sen olevan liian hienoa, kun leijuu heti muutaman minuutin kun monniset vähän pölläyttää pohjaa.
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member

Tuo altaassa oleva hiekka oli kauhean sotkevaa, pesin sitä ties kuinka kauan, ja aina vesi oli tummanruskeaa. Ihan kirkkaaksi pesuvettä en saanut, ennen kun päätin että nyt riittää hiekan kanssa plutaaminen.
Voisin koittaa säätää suodatustakin kovemmalle. Mietin myös, kannattasiko suodatinpatruunat vaihtaa "tiheämpiin", tällä hetkellä siellä olevat ovat aika karheat.
Lisää kuvia
thank
Advanced Member
Advanced Member

No mulla oli näennäisesti riittävä suodatus, kun 128 litraisessa altaassa oli 700 litraa tunnissa puhuria, mutta se ei siltikään auttanut sameuteen, sillä sisäsuodattimeni oikeastaan vain kierrätti vettä. Nyt minulla on tuolla se sama suodatin, mutta suodatinpatruunoiden kaveriksi tungin sinne vanua ja turvetta, nyt on pysynyt vesi kirkkaana. Aiemmin suodattimeni ei koskaan edes tukkeutunut, nyt se menee tukkoon parissa viikossa. Mikä suodatin sinulla on altaassasi?
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member

Tuolla on Fluval 3+, eli teho on n. 700l/h. Liian tehokas suodatin 65-litraiseen. Sen piti aluksi mennä 90l (pituutta metri, siksi tehokkaampi), muttei ollutkaan mittausvirheen vuoksi sopiva mattosuodattimeen. Tehot on kuitenkin säädetty pienelle, eli ei tuolla altaassa mitään järjetöntä puhuria kuitenkaan ole.
Kannattaisi siis kokeilla turvetta+vanua?
Lisää kuvia
thank
Advanced Member
Advanced Member

No mulla on just Fluval 3+ tuossa. Eli varmaan ihan sama ongelma. Fluvalin plussathan ei suodata juuri mitään, kierrättävät vain vettä. Ihan susia. Sinulla ei välttämättä kannata turvetta laittaa, kun on jo intianmantelipuun lehdet, mutta vanua voisit kokeilla (itse leikkelin ne Fluvalin omat tyynyt pienemmiksi ja tungin yläosaan sinne koteloon sitten vanua...) tai hienompaa suodatinmateriaalia. Itselläni on lisäksi vielä suihkuputki viriteltynä tuohon Fluvaliin, jotta pistemäinen virtaus vähenee (samalla kuristaa sitä virtausta). Minulla tuo Fluval pöllytti lisäksi hiekat pois etulasilta ilman suihkuputkea. Helpompaa ja takuuvarmempaa olisi varmaan hankkia oikea suodatin. :D
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member

^ Kiitos neuvosta! Pakko lähteä ostamaan vanua, olisihan allas kirkkaana nätimpi. Suodatin on ainoa Fluval joka tästä talosta löytyy, ja muissa altaissa suodatus onnistuu hyvin. Eipä taida uuteen altaaseen Fluvalia tulla... :roll:

Lisäksi tuo suodatin temppuilee, se täytyy aina sammuttamisen jälkeen käynnistää uudestaan käsin. Eli suodatinkotelo irti, ja käsin pyöräytetään roottori uudestaan 'käyntiin'. Tämä toistuu nykyään joka kerta. Sähkökatkokset pelottavat, jos olen poissa kotoa, eikä suodatin käynnistykään uudelleen.
Lisää kuvia
thank
Advanced Member
Advanced Member

Joulutonttu kirjoitti:^ Kiitos neuvosta! Pakko lähteä ostamaan vanua, olisihan allas kirkkaana nätimpi. Suodatin on ainoa Fluval joka tästä talosta löytyy, ja muissa altaissa suodatus onnistuu hyvin. Eipä taida uuteen altaaseen Fluvalia tulla... :roll:

Lisäksi tuo suodatin temppuilee, se täytyy aina sammuttamisen jälkeen käynnistää uudestaan käsin. Eli suodatinkotelo irti, ja käsin pyöräytetään roottori uudestaan 'käyntiin'. Tämä toistuu nykyään joka kerta. Sähkökatkokset pelottavat, jos olen poissa kotoa, eikä suodatin käynnistykään uudelleen.
Juu mulla ei muista Fluvaleista ole kokemuksta, mutta näistä plussista puhutaan, että näissä tämä ongelma on. Minulla oli roskankerääjänä toinen suodatin aiemmin, silloin vesi pysyi kristallin kirkkaana. Fluval oli vain tuomassa virtaa pohjalle (olin suunnannut suihkuputkella virran kohti pohjaa). Siitä toisesta suodattimesta kuitenkin kärvähti joku aika sitten moottori enkä ennen muuttoa voi alkaa ostelemaan uutta suodatinta, joten modailin tuon Fluvalin. Nyt vesi on sillain semikirkasta. :D
Lukittu

Palaa sivulle “Valokuvaus”