Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset
Uuteen Akvaarioon saa ainakin pyytämällä sinineoneita, justiin olin niistä Merjan kanssa puheissa, varmaan Akvaariopisteeseenkin. Keltsuja myös, mut kaikkia Apistoja ei aina ole tukuissakaan, se vaihtelee, mitä lajia milloinkin tänne on saatu.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Juu Akvaariopisteessä tilaa mitä asiakas vain pyytää, jos vain löytyy tukkulistalta ja aina voi jättää toiveen ja pistää sen itselleen ylös ja kun tukkulistalta löytyy niin tilaa niitä, itselleni on malaweja tilannut tuolla systeemillä ja olen ollut tyytyväinen.bj kirjoitti:Uuteen Akvaarioon saa ainakin pyytämällä sinineoneita, justiin olin niistä Merjan kanssa puheissa, varmaan Akvaariopisteeseenkin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Ei kai noin tilaamalla tule mitään lisähintaa?
Ei ole ainakaan mulle tullut, koska tekee nuokin tilaukset normaalin tilauksensa yhteydessä eli ei tilaa pelkästään pyytämiäsi kaloja vaan jos käy hyvä tuuri osut paikalle niin, että hän tekee tilauksen huomenna, jos huonompi tuuri niin edellinen tilaus on juuri saapunut ja seuraava on 2-3 viikon kuluttua niin joutuu odottamaan hieman pidempään, mutta eipä se haittaa, kun saa haluamansa.They2 kirjoitti:Ei kai noin tilaamalla tule mitään lisähintaa?
-
- Advanced Member
Ok. Pitääpä mennä kyselemään. 

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Oletko tilannut malaweja Uuden Akvaarion kautta? Itse mietin vielä Akvaariopisteen ja Uuden Akvaarion välillä. Akvaariopisteestä olet saanut kuitenkin terveitä kaloja eikä mitään ongelmia ole ilmennyt?Jykke kirjoitti:Juu Akvaariopisteessä tilaa mitä asiakas vain pyytää, jos vain löytyy tukkulistalta ja aina voi jättää toiveen ja pistää sen itselleen ylös ja kun tukkulistalta löytyy niin tilaa niitä, itselleni on malaweja tilannut tuolla systeemillä ja olen ollut tyytyväinen.bj kirjoitti:Uuteen Akvaarioon saa ainakin pyytämällä sinineoneita, justiin olin niistä Merjan kanssa puheissa, varmaan Akvaariopisteeseenkin.
-
- Junior Member
Meillä ei malaweja ole, mutta kaikki Akvaariopisteestä tulleet kalat mitä meille on tullut ovat kyllä olleet terveitä. Meille on tullut punaisia noitamonneja, inkkareita, ottoja ja loistokääpiöitä.Joulutonttu kirjoitti:Oletko tilannut malaweja Uuden Akvaarion kautta? Itse mietin vielä Akvaariopisteen ja Uuden Akvaarion välillä. Akvaariopisteestä olet saanut kuitenkin terveitä kaloja eikä mitään ongelmia ole ilmennyt?Jykke kirjoitti:Juu Akvaariopisteessä tilaa mitä asiakas vain pyytää, jos vain löytyy tukkulistalta ja aina voi jättää toiveen ja pistää sen itselleen ylös ja kun tukkulistalta löytyy niin tilaa niitä, itselleni on malaweja tilannut tuolla systeemillä ja olen ollut tyytyväinen.bj kirjoitti:Uuteen Akvaarioon saa ainakin pyytämällä sinineoneita, justiin olin niistä Merjan kanssa puheissa, varmaan Akvaariopisteeseenkin.
-
- Senior Member
Pöh.. Ei ollu kutua aamulla. Pitää illalla ottaa tyypit pois purkista ja laittaa takas kotio.
-
- Advanced Member
Kiitos vastauksesta.suski-87 kirjoitti:Meillä ei malaweja ole, mutta kaikki Akvaariopisteestä tulleet kalat mitä meille on tullut ovat kyllä olleet terveitä. Meille on tullut punaisia noitamonneja, inkkareita, ottoja ja loistokääpiöitä.

-
- Advanced Member
Laitan kuvan perheonnesta tännekin, kun timanttikirjot kutivat jälleen.
Kuvassa naaras vartioi kutua. Koiras ja naaras vaihtavat 'vahtivuoroja', ja välillä naaras vartioi ja välillä koiras. Toinen saa sillä välin ottaa breikin ja viilettää pitkin allasta. 

-
- Advanced Member
Sairaan hieno kuva, Joulutonttu.
Kävin tänään Uudessa akvaariossa. Ei sielläkään mieleisiä kaloja, höh, paitsi otot, mutta suodatus ja vedenkierto hieman pelottaa, vinkkejä? Pitäisikö ostaa ne vain altaaseen nyt että saisi tuonne jonkinnäköistä elämää?
Kukaan nähnyt sinineontetroja tai keltakäppäniä? Pitää sitten mennä niitä tilailemaan..

Kävin tänään Uudessa akvaariossa. Ei sielläkään mieleisiä kaloja, höh, paitsi otot, mutta suodatus ja vedenkierto hieman pelottaa, vinkkejä? Pitäisikö ostaa ne vain altaaseen nyt että saisi tuonne jonkinnäköistä elämää?
Kukaan nähnyt sinineontetroja tai keltakäppäniä? Pitää sitten mennä niitä tilailemaan..
-
- Advanced Member
Kiitos They2. 
Mikä suodatuksessa/vedenkierrossa pelottaa?
Joo kannattaa tosiaan Uudesta Akvaariosta pyytää tilaamaan. Kunhan tukkulistalta löytyy, niin tilattua saa. Käypä kysäisemässä.

Mikä suodatuksessa/vedenkierrossa pelottaa?

Joo kannattaa tosiaan Uudesta Akvaariosta pyytää tilaamaan. Kunhan tukkulistalta löytyy, niin tilattua saa. Käypä kysäisemässä.

-
- Advanced Member
Että vedenkierto ei riitä otoille. Eikös niille pitäisi saada tosi hapekasta vettä?
-
- Senior Member
Eiköhän vesi silloin ole riittävän hapekasta, jos veden pinnassa vesi näkyvästi kiertää/liikkuu 

-
- Advanced Member
Kai se riittää..
Ei ole kivaa jos ne kuolis hapenpuutteeseen..

-
- Advanced Member
Koita tähdätä suodattimen ulostuloputki niin, että se halkoo pintaa. Saahan niihin hankittua niitä 'hapettimia' vai mitä ne nyt ovat (kauhea black out
), mitkä kiinnitetään suuttimen päähän. Sellaisia, jotka ovat osittain pinnalla ja tekevät siihen ulostulosveteen kuplia. Ymmärsikö kukaan? 

-
- Advanced Member
Joo, pintavesi liikkuu. Onhan siinä se putki, jonka laittamalla tulee niitä kuplia ulostuloon, mutta ääni ei ole kiva.
Jos meen sitten huomenna tai ensiviikolla ne otot sieltä ostamaan, kunhan tuohon akvaan vedenvaihdon teen. Kuinka monta ottoa mahtuisi tuonne?
Jos meen sitten huomenna tai ensiviikolla ne otot sieltä ostamaan, kunhan tuohon akvaan vedenvaihdon teen. Kuinka monta ottoa mahtuisi tuonne?
-
- Senior Member
Mä kans huolehtisin mun plekojen hapensaannista, nykyään mulla on ilmastin taustan takana, ja sisäsuodatin ja ulkosuodattimen ulostuloputki eri puolilla allasta et pinta liikkuu osittain todella reippaasti ja paikoitellen vain hyvin vähän.
En halua rihmojen takia kauheeta virtausta koko pintaan.
Oli muuten tänään taas niin hienoa... Just eilen päätin et koitan saada tetrat kutemaan ja säästää muutaman pallon kutua et sais tän himon tyydytettyä. Ne on luvanneet kutua jo jonkin aikaa. Noh laitoin hiusvärit päähän ja menin kuluttamaan aikaa akvan eteen ja huomasin et nehän kutee sammaleeseen paraikaa =) Siellä oli n. 100 palloa. Ajattelin et otan osan talteen kun pääsen suihkusta kun väri piti ottaa pois päästä.
Noh tulin suihkusta kauheella kiireellä ja eikös mun rakkaat Sirpa, Siiri, Sirkku, sini, siru ja Simppa sinirihmakalat olleet juhla-aterialla. Kun aloin tuhista raivosta mies vaan kysäs et mitäs ne sieltä puskasta vieläkin syö?
Äkkiä tuoli keittiöstä ja säästyneiden pallojen saldo oli 0.
Ens kerralla sitten.
En halua rihmojen takia kauheeta virtausta koko pintaan.
Oli muuten tänään taas niin hienoa... Just eilen päätin et koitan saada tetrat kutemaan ja säästää muutaman pallon kutua et sais tän himon tyydytettyä. Ne on luvanneet kutua jo jonkin aikaa. Noh laitoin hiusvärit päähän ja menin kuluttamaan aikaa akvan eteen ja huomasin et nehän kutee sammaleeseen paraikaa =) Siellä oli n. 100 palloa. Ajattelin et otan osan talteen kun pääsen suihkusta kun väri piti ottaa pois päästä.
Noh tulin suihkusta kauheella kiireellä ja eikös mun rakkaat Sirpa, Siiri, Sirkku, sini, siru ja Simppa sinirihmakalat olleet juhla-aterialla. Kun aloin tuhista raivosta mies vaan kysäs et mitäs ne sieltä puskasta vieläkin syö?

Äkkiä tuoli keittiöstä ja säästyneiden pallojen saldo oli 0.
Ens kerralla sitten.

Nano Riutta <3
-
- Senior Member
kävin myllyn faunattaressa tappamassa aikaa ja siellä oli sinineontetroja. Eikun hakemaan, mutta en mä niitä kyllä 120 litraseen laittais ku enintään 20 kpl.
-
- Advanced Member
Miksi? Nehän on niin pieniä ja muuten niin arkoja jos ei ole isoa parvea?
-
- Senior Member
Mulla on 15 punapäätetraa ja kyllä ne tuolla isossa altaassa uiskentelee innoissaan joka puolella 

-
- Advanced Member
Eikö punapäätetra ole isompi kun sinineon?
-
- Senior Member
Tää nyt on vaan mun mielipide, mutta mulla on 84 litrasessa 20 hehkurasboraa ja se on mun mielestä iso parvi tohon altaaseen.
En osais kuvitella mun 128 litraseen 40-50 pintakalaa, musta se on liikaa.
En osais kuvitella mun 128 litraseen 40-50 pintakalaa, musta se on liikaa.
-
- Senior Member
Varjon kirjan mukaan punapäätetra on sentin isompi aikuisena. Et onhan se pikkasen isompi.
-
- Advanced Member
Onko sinineon pintakala? Luulin että keskiveden.. menempä tarkistamaan.