Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Mies
Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2
Joo, saa näköjään imupuolellekin letkuliitännän reaktorin tai vaikka suodattimen kautta.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Tämä meinee ratketa onnesta, kun on niin hienon taistelukalan alun omistaja. Semmoinen koko persikan värinen, katotaan nyt tuleeko pyrtöstä ikinä niin upeeta kun toivoo, oli aika nypitty...

Mitä, mitä?...Kukkiis kirjoitti:Hermojaraastavaa odotella vastausta, että onko yksi tuote vielä myynnissä ja koska voisi hakea. Haluan heti!

-
- Advanced Member
Nyt lähtee kone ja netti muualle, joten ollaan kuulolla taas määräämättömän ajan päästä jos satun nettiin joskus taas pääsemään. :/
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Heidinakvaario kirjoitti:Tämä meinee ratketa onnesta, kun on niin hienon taistelukalan alun omistaja. Semmoinen koko persikan värinen, katotaan nyt tuleeko pyrtöstä ikinä niin upeeta kun toivoo, oli aika nypitty...
Mitä, mitä?...Kukkiis kirjoitti:Hermojaraastavaa odotella vastausta, että onko yksi tuote vielä myynnissä ja koska voisi hakea. Haluan heti!
Jalustaa vain, jotta saa pienemmän tilalle vaihdettua isomman

330L, 140L, 90L, 16L
-
- Junior Member
Apua mä en jaksa enää. Täytys joku expertti saada meille selittää et mikä kaloja vaivaa, ku en millään saa synnyttävii hammaskarppei tervehtymään.
Ja taistotkin päätti tapella niin pahasti, että uros kuoli pari päivää sitten, naaraalla taas rumia vammoja kyljissä mutta syö ja möllöttää kyllä viel suht virkeenä.
Tää akvaarioharrastus ei taida sittenkään olla mun juttuni:(

Tää akvaarioharrastus ei taida sittenkään olla mun juttuni:(
Harmittaa... Jukka -sinileuka ahvena on ilmeisesti saanut jonkun uimarakkovian, vaikuttaa siltä ettei meillä kohta enää ole tuota pallopäätä. Kyllä se vaan tympii kun on sen pienestä asti kasvattanut, monta vuotta sitä tuossa seuraillut ja sit käy näin. Millä tuommoisen isohkon ahvenen edes lopettaa mahdollisimman kivuttomasti? Samalla tavalla kai kun pienemmätkin, mutta ei se kovin helppoa ole tuommosen sikaniskan kanssa 

-
- Junior Member
Oon aina luullut keihäslehti on tarkoitettu hiekkaan istutettavaksi.
Kattelin äsken täältä keskusteluja ja ilmeni ettei se olekaan.
Onko kaikilla keihäslehdillä sama juttu, lajista riippumatta?
Tuolla akvaariossa taitaa olla noita anubias barteri. var barteri-keihäslehtiä.

317 litrainen Etelä-Amerikan pohjoisosien-allas.
ಠ_ಠ
ಠ_ಠ
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Hyvin pitkälti on. Voi kasvin hiekkaan istuttaa, mutta se maavarsi kannattaa jättää pinnanpäälle. Täällä ainakin kasvaa noin istutettuna hyvin.weloo625 kirjoitti:Oon aina luullut keihäslehti on tarkoitettu hiekkaan istutettavaksi.![]()
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Junior Member
Noissa oli onneksi maavarsi puoliksi hiekan yläpuolella.
Siirsin ne kuitenkin juurakkoon kiinni.
Hyvin ne kyllä kasvoivat pojaan istutettuina ja pelkällä täsmälannoituksella.

Siirsin ne kuitenkin juurakkoon kiinni.
Hyvin ne kyllä kasvoivat pojaan istutettuina ja pelkällä täsmälannoituksella.
317 litrainen Etelä-Amerikan pohjoisosien-allas.
ಠ_ಠ
ಠ_ಠ
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Odotan kauhulla, että milloin tulee joku akvaariokatastrofi. Kaikki on nyt ollut jonkin aikaa ok (tosin kasvit kai tarvitsisi hiilaria), kun luovuin toisesta avainkirjoahvenesta ja aloin imuroimaan mattoa. Ei siinä muuten mitään, mutta mä aina jännitän akvaarioita. Ei ole siis mulle mikään ihan rento harrastus. ajattelen kuitenkin, että saan niistä enemmän iloa kuin surua. Pakkohan niitä ei olisi nurkissa pitää. Ja ne on nyt jotenkin tuleet tärkeämmiksi, kun muu eläintarha on pienenemään päin. On itse asiassa tulossa kaiketi yksi 20-litrainen allas. kyllä semmoisen jonnekin saa. Voin ottaa vaikka jotain uusia sukarapuja. tai laittaa sukaravut siihen ja hankkia kääpiöpallokaloja. Että ei tämä harrastus ole loppumassa vaikka välillä stressaakin. Itse asiassa akvaariot ovat nyt rentouttaneet kummasti, kun on muuta isompaa stressiä (työharjoittelu, silmälasit meni rikki...). Ja on ollut ilo kuvata kaloja ja laittaa linkkejä tänne. Vaikka kamera ei tosin ole hääppöinen.
Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Sain vihdoin akvaarion siedettävän näköiseksi. Voisin tehdä seuraavan akvan suunnitelman piparkakkutaikinasta ja laittaa porukoiden silmiin pyörimään, toimisko ylipuhumiseksi? 1:1 vai 1:10. 

www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
-
- Junior Member
1:1 tietenkin, saa sitten paremman kuvan kokonaisuudesta. Ja kokemuksesta sanon, että vaikka ne sivut onkin lasia, niin sitä piparitaikinaa ei kannata kaulita lasin paksuiseksi. Ehkä jokin 2cm paksuus taikinassa voisi juuri ja juuri onnistua.Hilleri kirjoitti:Sain vihdoin akvaarion siedettävän näköiseksi. Voisin tehdä seuraavan akvan suunnitelman piparkakkutaikinasta ja laittaa porukoiden silmiin pyörimään, toimisko ylipuhumiseksi? 1:1 vai 1:10.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Tai sitten pari liivatelehteä päällekkäin?stompy kirjoitti:1:1 tietenkin, saa sitten paremman kuvan kokonaisuudesta. Ja kokemuksesta sanon, että vaikka ne sivut onkin lasia, niin sitä piparitaikinaa ei kannata kaulita lasin paksuiseksi. Ehkä jokin 2cm paksuus taikinassa voisi juuri ja juuri onnistua.Hilleri kirjoitti:Sain vihdoin akvaarion siedettävän näköiseksi. Voisin tehdä seuraavan akvan suunnitelman piparkakkutaikinasta ja laittaa porukoiden silmiin pyörimään, toimisko ylipuhumiseksi? 1:1 vai 1:10.
Lämmitin on huutanut yötäpäivää ja nyt laitettu yksi retkipatka akvaarion ja ulkoseinän väliin, jos siinä muutaman minuutin säästäisi. Toki tuon retkipatjan hinnalla lämmitys on päällä n. 100h.
Täälläkin lämmittimet hehkuu punasina :/
Tarkkailen varmaan liikaa uusia kalasia, kun kardinaalitetroissa olen näkevinäni pilkkuja ja mieheni ei näe mitään... On mun silmät ennenkin valehdelleet, mutta niin on miehenkin
Tarkkailen varmaan liikaa uusia kalasia, kun kardinaalitetroissa olen näkevinäni pilkkuja ja mieheni ei näe mitään... On mun silmät ennenkin valehdelleet, mutta niin on miehenkin

-
- Advanced Member
Opiskelu ja muu elämäntilanteeni vie niin paljon aikaa, että olen päättänyt luopua akvaariostani toistaiseksi. Vuoden vaihteen jälkeen olisikin sitten jo isompi allas hakusessa. 

Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Sain eilen kuulla, että värinäössäni on vajavaisuutta.
Minkähän värisiä nuo kalat oikeasti on? 

Kuinka paljon enemmän lämmitin kuluttaa ilman kansilaseja? Minun akvaariossa ei ole kansilaseja ja pitäisi teettää, mutten tiedä millaiset kun siinä on se keskituki niin lörppö ettei se tue ollenkaan niitä kansilaseja.
-
- Elite Member
Onko siula tuo vajavaisuus kaikissa väreissä?Sain eilen kuulla, että värinäössäni on vajavaisuutta. Minkähän värisiä nuo kalat oikeasti on?
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Ei, vaan oranssin, keltaisen ja vihreän sekoituksen erottamisessa.miljoonakala84 kirjoitti:Onko siula tuo vajavaisuus kaikissa väreissä?Sain eilen kuulla, että värinäössäni on vajavaisuutta. Minkähän värisiä nuo kalat oikeasti on?
Tyhmä, tyhmä, tyhmä MINÄ!
-
- Advanced Member
Nyt iski mielenkiinto tietää, että minkälaisena sä sitten näät noi värit? Varmaan kyllä mahdotonta tietää, koska et sitten näköjään tiedä miltä ne oikeasti näyttää enkä mä tiedä miten sä sen näät..Hilleri kirjoitti:Ei, vaan oranssin, keltaisen ja vihreän sekoituksen erottamisessa.miljoonakala84 kirjoitti:Onko siula tuo vajavaisuus kaikissa väreissä?Sain eilen kuulla, että värinäössäni on vajavaisuutta. Minkähän värisiä nuo kalat oikeasti on?
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Pettymys. Kauan odotetut Sunmasterin 10K monimetallipolttimot eivät näyttäneetkään niin hyviltä kuin mitä odotin.
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
-
- Advanced Member
Nyt osaan linkittää kuvat niinkuin kuvina tänne AWhen. Puolen tunnin pohtiminen ja hermojen kiristys kannatti! 

tämän iltaisessa akvaarionkyyläyssessiossa pääsin tarkkailemaan pikkulehtikalojen taistelurituaaleja. Sukupuolista ei ole varmuutta, mutta ainakin yksi isoimmista vaikuttaisi olevan naaras, pullean vatsanseudun perusteella. Ilmeisesti "nokan pystyyn nostaminen" on perääntymistä ja antautumista, yleensä nokka ylös ja sitten uidaan hitaasti peruuttaen kauemmas. Kauempana pyritään kääntymään sivuttain ja joskus irtautumaan kohtaamisesta. Nokittelutilanteessa kala suojautuu kääntämällä suun alaspäin, jolloin vastustajan suu kohdistuu omaan otsaan. Suojaustilanteesta näytti olevan suosittua yrittää näykkäistä vastustajaa rintarihmoihin. Kutuvalmisteluihin viittasi muutaman tappelupukarin hetkittäin esittämä "potkin pyrstöevälläni naamallesi vettä voimakkaammin kuin muut" -sätkimisesitys. Aktiivinen porukka oli kolme kalaa (viidestä), joka viittaisi kutuvalmiuden lähestymiseen. Kalat noin 1½ vuotiaita.
Hohto/rusokiilakylkien sekaparvessa oli myös kutumeininkiä vaikka muille jakaa. Intianvesitähdikki vain pöllysi. Lisäksi todistin, kun Apistogramma cruzi syö petokotilon niin sanotusti au naturel, sellaisenaan, suoraan kuoresta. Näytti maistuvan, sen verran terhakkaasti ravisteli.
Hohto/rusokiilakylkien sekaparvessa oli myös kutumeininkiä vaikka muille jakaa. Intianvesitähdikki vain pöllysi. Lisäksi todistin, kun Apistogramma cruzi syö petokotilon niin sanotusti au naturel, sellaisenaan, suoraan kuoresta. Näytti maistuvan, sen verran terhakkaasti ravisteli.
Eiköhän tämä ollut tässä..
-
- Advanced Member
Luin tota Substralin kuvausta pikkulehtikaloista, niin tosiaan tuli mun vanha lehtikalapari mieleen. Käyttäytyivät juuri samalla tavalla välillä, ennen kutua muistaakseni. Nyt kun ajattelee, niin toi kuvaushan on täyttä totta. Parhaiten muistan juuri tuon perääntymisen, jolloin uidaan 45 asteessa hitaasti taaksepäin sekä pienssä kulmassa ylöspäin, ja rintaevät vain huitoo. Sitten kun ollaan hieman peruutettu, käännytään niin että kumppanin naama osoittaa kylkeä.