Valjaskirjoahventen kutupuuhia (videon pätkää)
Valvoja: Moderaattorit
Valjaskirjoahventen kutupuuhia (videon pätkää)
Valjaskirjoahvenet oli päivän aikana tehneet kudun.
http://ukkonen.pictures.fi/kuvat/Kutu.mp4
3.10 oli meininki sen näköistä, että jotain on tekeillä.
http://ukkonen.pictures.fi/kuvat/Valjaskirjoahvenet.mp4
Kudun lähelle ei muilla kaloilla ole asiaa. Kolmantena pyöränä uiskennelut ahven näyttää myös olevan liikaa, siitä
pitää varmaan nyt luopua.
Kalat 3kpl hankin elokuun 19. päivä ja ovat kasvaneet vaudilla. Kutukaloilla nyt mittaa ehkä vajaa 10cm.
Saa nähdä selvityykö kutu poikasiksi asti.
Pahoittelen, että video kuva on aikamoista suttua.
http://ukkonen.pictures.fi/kuvat/Kutu.mp4
3.10 oli meininki sen näköistä, että jotain on tekeillä.
http://ukkonen.pictures.fi/kuvat/Valjaskirjoahvenet.mp4
Kudun lähelle ei muilla kaloilla ole asiaa. Kolmantena pyöränä uiskennelut ahven näyttää myös olevan liikaa, siitä
pitää varmaan nyt luopua.
Kalat 3kpl hankin elokuun 19. päivä ja ovat kasvaneet vaudilla. Kutukaloilla nyt mittaa ehkä vajaa 10cm.
Saa nähdä selvityykö kutu poikasiksi asti.
Pahoittelen, että video kuva on aikamoista suttua.
-
Kaitsuh
- Junior Member

- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Re: Valjaskirjoahventen kutupuuhia (videon pätkää)
Minkä kokoisia olivat kun rupesivat puuhastelemaan.
Ja minkä laiset vesi arvot sinulla on altaassa?
Kokoa oli kaloilla siinä 10cm tietämillä. Nyt uros on jo melkoisen suurempi.Kaitsuh kirjoitti:Minkä kokoisia olivat kun rupesivat puuhastelemaan.
Vesiarvoja en seuraa niin usein, että sen hetkiset olisi tiedossa. Lämpötila oli muistaakseni 19-21C.
Kutu ei päässyt koskaan poikasiksi asti. Tuo pari on kutenut sen jälkeen useita kertoja, noin parin viikon välein, mutta koskaan ei ole poikasiksi asti kehittynyt. Nostin veden lämpötilaa reilu kuukausi sitten n.24C:hen, mutta sekään ei ole tuohon kutuun vaikuttanut. Kalat kyllä vartioivat kutua tarkasti ja "tuulettavat" sitä evillään. Kutu säilyy yleensä n.4 vrk, jonka aikana sen määrä vähenee ehkä 60%:iin. Yleensä tuon jälkeen se sitten on yön aikana hävinnyt kokonaan. Epäilen että joku sen syö. Tuon kudun häviämisen jälkeen yleensä uros sitten äreilee naaraalle muutaman päivän sen verran, että se pysyy poissa "kutureviiriltä".
-
Kaitsuh
- Junior Member

itselläkin on noita valjaskijoahvenia. useampia. Suunilleen saman kokoisia eli 10-15cm kokoisia nyt.
Ovat kyllä väristleet kovasti mutta eivät ole vielä kuteneet. Minulla on läpötila sellainen 25c.
Ovat kyllä väristleet kovasti mutta eivät ole vielä kuteneet. Minulla on läpötila sellainen 25c.
Onko sinulla minkälaista kutualustaa noille tarjolla?Kaitsuh kirjoitti:itselläkin on noita valjaskijoahvenia. useampia. Suunilleen saman kokoisia eli 10-15cm kokoisia nyt.
Nuohan taitavat olla alustakutijoita ja ainakin itsellä ne kutee aina tuolle samalle kivelle. Kivi on tasainen, mutta ei aivan sileä ja melkein samanvärinen kuin kutu itse. Tuli vaan mieleen, että yrittäisivätkö ne hakea kudulle sopivan suojavärin omaavaa paikkaa.
-
Kaitsuh
- Junior Member

Ei minulla ole nyt tällähetkellä kutuallasta.
Minulla ei ole kuin mustia kiviä tuolla tankissa. Pitäs hommata vaaleempia.
Minulla ei ole kuin mustia kiviä tuolla tankissa. Pitäs hommata vaaleempia.
-
pikku_kalaset
- Member

- Sukupuoli: Nainen
Mikäs oli tuo musta kala, joka ui paikalle ekassa videonpätkässä ja ajettiin pois? Oli kivannäkönen 
Pelastamani katukissa Muffe<3
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
375 l 150x50x50: 8 kongontetraa, sulkaripsi, sinileuka, perhoskirjo, helmikirjo uros (MYYNNISSÄ), 5x lineolata, partis, tyttötaisto (royal blue CT). 64l: helmikirjon jäähyakvaario.
Se on haarniskamonni.