Syökö muiden kardinaalitetrat pinnalta?
Valvoja: Moderaattorit
Syökö muiden kardinaalitetrat pinnalta?
itsellä nyt nuo 15kpl kardinaalitetroja altaassa tällähetkellä eikä muita kaloja, joten vaikuttaisiko se siihen että osa kardinaalitetroista syö pinnalta ? lähteevät jopa ihan pohjalta pystysuoraan ylös ja nappaavat syötävää. Eikös normaalisti kardinaalitetra syö keskivedestä / pohjan tuntumasta ? vai onko miun kalat vaan tosi nälkäsiä 

270l +100l
-
- Senior Member
Re: Syökö muiden kardinaalitetrat pinnalta ?
Mulla oli aikanaan kardinaalitetroja, ja ne kyllä söivät vain ja ainoastaan pohjalta. Aloin lopulta tarjota pelkkää pohjaruokaa, kun hiutaleet menivät ympäri akvaariota ja mätänivät sinne. Hyvin meni kaupaksi myös kardinaaleille. Olisi kyllä ollut hyvä, jos olisivat pinnastakin syöneet, mutta sitten onneksi keksin, että hiutaleet voi lopettaa.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Hankin vajaa vuosi sitten kypsyttämistarkoitukseen parven kardinaalitetroja. Ne olivat pitkään yksin akvaariossa, mutta kertaakaan en nähnyt niiden syövän pinnalta. Nyt ne ovat muiden kalojen joukossa, eivätkä edelleenkään syö pinnalta. Enimmäkseen ne ovat kiinnostuneita välivedessä olevasta ruoasta.
-
- Starting Member
Hmm, kyllä täällä kardinaalitetraparvi napsii hiutaleita heti kun ne vaan veden pinnalle tipahtavat. Tuleekohan niitä syötettyä liian vähän tms. jos tuo on kerran normaalista poikkeavaa käytöstä 

128 litraa: kardinaalitetroja, helmimonnisia ja kääpiöakarapariskunta
Ai, kyllä mun kardinaalitetrat syö ihan pinnalta. Välillä niinkin ahneesti, että niille menee ilmaa vatsaan, joka sitten muljuaa siellä jonkin aikaa. Muille ei meinaa jäädä mitään ruokaa. Kyllähän ne jotain pohjatablettejakin käyvät näykkimässä, mutta pääasiallisesti ne kyllä syövät pinnalta.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
-
- Member
- Akvaarioseurat: PAK
- Sukupuoli: Nainen
Re: Syökö muiden kardinaalitetrat pinnalta?
Mulla on parinkymmenen yksilön parvi neon- ja kardinaalitetroja ja ihan sujuvasti ne syö pinnaltakin. Tosin, jos on vaihtoehtona pohjatabletit tai hiutaleet pinnalla, niin kyllä ne mielummin sen pohjan valitsee.
100 l: sinineppareita, tähtipartis ja sukarapuja. MYYTÄVÄNÄ!!!!!
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
250 l: monnisia, paratiisikala, lehtarit ja partikset.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
Mulla oli joskus noita kardeja, eivät syöneet pinnalta, lähinnä keskivedessä tuputtivat hiutaleita tai söivät pohjassa. syy, mikseivät syöneet pinnalta saattoi olla se, koska altaassa oli myös lehtiksiä ja ne sitten söivät siellä.
-
- Junior Member
Meillä kyllä kardinaalitetrat syövät pinnalta hiutaleet ja kun ne on syöty, siirtyvät pohjatablettien kimppuun.
-
- Senior Member
Meillä neontetrat ainakin syö pohjatabua kun se putoaa veteen.
Mutta kun hiutaleet tippuu veteen niin sinne lähtevät.
Mutta kun hiutaleet tippuu veteen niin sinne lähtevät.
240l sekala
-
- Senior Member
Syö kyllä jos on tarpeeksi hyvää ruokaa, verimatoja, herkkuhiutaleita yms...
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
-
- Junior Member
Lisättäköön, että syövät myös kirjaimellisesti Taiston suusta. Taistopojalla on tapana ottaa suuhunsa pohjatabletteja ja kuskailla niitä sitten ympäriinsä. Kardinaalitetrat käyvät sitten näykkimässä siitä suusta töröttävästä tabusta itselleen lisää ruokaa. 

-
- Advanced Member
Jatkan ei-vielä-ihan-muumioituneeseen ketjuun:
Minun kardinaalitetrat syövät kyllä hiutaleita, mutteivät pinnasta. Itse asiassa ne eivät muutenkaan käy koskaan pinnalla. Heti vaan kun hiutaleet tippuvat pinnalta keskiveteen niin huolehtivat niistä kyllä
Joskus närpsivät pohjarakeita/tablettejakin.
Minun kardinaalitetrat syövät kyllä hiutaleita, mutteivät pinnasta. Itse asiassa ne eivät muutenkaan käy koskaan pinnalla. Heti vaan kun hiutaleet tippuvat pinnalta keskiveteen niin huolehtivat niistä kyllä