Ostin kiekko kutuparin ja olivat vanhassa kodissaan kuteneet ahkeraan. Nyt täällä minulla kutua ei kuulu.. olisiko antaa vinkkejä, miten saada kalat kutuvireeseen?
Olisiko ph:n lasku paikallaan kun se täällä hanavedessä on noin 7? Auttaisiko se. Ovat olleet minulla 2kk kahdestaan tuossa 100l altaassa, vaihdan vettä kerran viikossa noin 50%.
Ruokin survareilla ja sydämellä. Eivät suostu syömään kuivaruokaa..
Apuja kiekkoparin kudetukseen
Valvoja: Moderaattorit
Re: apuja kiekkoparin kudetukseen
Oletko siirtänyt kiekkosi suoraan paljaaseen kudetus altaaseen saatuasi ne? Jos olet niin mielestäni kannattaisi laittaa kiekot ensin normaaleihin oloihin sisustettuun akvaarion ja ruokki ja hoita siellä kutukuntoon. Mutta jos kuitenkin olet jo tehnyt näin, niin siinä tapauksessa suosittelisin ns. sadekauden matkimista eli runsaat veden vaihdon jokapäivä, lämpötilan lasku ja runsas ruokinta. Tuolla tavoin sain ainakin omat kiekkoni kutemaan, vaikkakin nythän ne kutevat jo ilman mitään erityisiä kommervenkkejä hyvin usein. Nytkin on kutu kannossa kiinni 
"Only God Can Judge Me" -2pac
Mulla hiukan päinvastaisiakin kokemuksia: kutevat kun vesi "huononee" ja ph laskee. Ovat toki vedenvaihdon jälkeen innoissaan ja saattavat kutea sen kunniaksi uudelleen mutta muutamia kertoja on käynyt niin etten ole ehtinyt vaihtaa vettä ihan säännölliseen tahtiin ja sitten onkin odoteltu siitä vielä lisää kun en ole raskinut vaihtaa vettä kun kutu jäisi pinnalle..
Odottele, kyllä ne kutee kun tuntee olonsa turvalliseksi![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Odottele, kyllä ne kutee kun tuntee olonsa turvalliseksi
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0 ♥
Olen samaa mieltä catzen kanssa, että kiekkojen pitää todellakin sopeutua uuten ympäristöönsä ennen kutemista. Mutta jos haluat kokeilla pH arvojen laskemista niin mielestäni sen saa hoidettua helpoimmin lisäämällä turveuutetta veteen, teko ohjeet löydät googlettamalla
.
"Only God Can Judge Me" -2pac
Re: Apuja kiekkoparin kudetukseen
Samaa mieltä edellisten kanssa. Meillä kiekot saa kutemaan helposti lämpötilan laskulla ja veden vaihdoilla. Mutta oottele rauhassa, kyl ne vielä sitä kutua pukkaa ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)