Hei!
En keksiny mitään muutakaan aluetta mihin tätä postata, joten menee tänne.
Olin sukeltelemassa Filippiineillä ja vastaan tuli yösukelluksella melkonen kaveri. Nousi pohjasta perä edellä ja persauksissa oli kiinni ikäänkuin peruukki ja kokoakin kaverilla oli paljon. Nyt kysynkin jos joku tietäisi tämän kaveri lajin/latinankielisen nimen.
Kuva ravusta
Filippiineillä bongattu rapu
Valvoja: Moderaattorit
Re: Filippiineillä bongattu rapu
Aika hieno härveli.
"Kokoakin oli" tarkoittaa mitä? Niinku että roppa elikkäs karapaasi oli luokkaa 20 cm? 30 cm? Metri?
Persuksissa sillä näyttäis olevan joku makrolevä? Tai kaameet pukamat.
--
Unohdin mainita, että onnittelu myös aikas loistokkaasti onnistuneesta vedenalaisesta yökuvasta!
"Kokoakin oli" tarkoittaa mitä? Niinku että roppa elikkäs karapaasi oli luokkaa 20 cm? 30 cm? Metri?
Persuksissa sillä näyttäis olevan joku makrolevä? Tai kaameet pukamat.
--
Unohdin mainita, että onnittelu myös aikas loistokkaasti onnistuneesta vedenalaisesta yökuvasta!
-Gone fishing-
En tiedä lajia mutta ainakin nämä ravut ovat yhtä ulkoavaruudellisen näköisiä;
http://www.google.fi/images?um=1&hl=fi& ... =&gs_rfai=
(Oli pakko vähän googlettaa ettei tule painajaisia tuosta valokuvasta.) Dromia dormia?
http://www.google.fi/images?um=1&hl=fi& ... =&gs_rfai=
(Oli pakko vähän googlettaa ettei tule painajaisia tuosta valokuvasta.) Dromia dormia?
Kuva on veljeni ottama joka on ammattivalokuvaaja joten voi odottaa hyviä kuvia =).
Rapu taitaa olla dromia dormia ja sainkin tähän jo vastauksen aikaisemmin sealifen tutkijalta. Persauksissa oleva peruukki on ravun itse muotoilema ja näytti aivan peruukilta kun nousi tuon kanssa pohjasta esiin.
Kokoa oli noin halkaisija 20cm.
-Pete
Rapu taitaa olla dromia dormia ja sainkin tähän jo vastauksen aikaisemmin sealifen tutkijalta. Persauksissa oleva peruukki on ravun itse muotoilema ja näytti aivan peruukilta kun nousi tuon kanssa pohjasta esiin.
Kokoa oli noin halkaisija 20cm.
-Pete