Pohjamateriaali

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
monza88
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Pohjamateriaali

Viesti Kirjoittaja monza88 »

just meinaan vaihtaa hienon hiekan 4-20mm kasvien takia sanokaa te jolla kasvit viihtyy hienossa hiekassa kun mula ne tee sitä ne tukehtuu sain tossa neuvon käyttää kierteiskotiloita sanokaa
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS

Re: pohjamateriali

Viesti Kirjoittaja naatti »

En saa kovin hyvin selvää tekstistäsi, puuttuu kaikki välimerkit. Itseasiassa koko tekstin ydin jää epäselväksi. Mutta meillä kasvit viihtyy ja pohja ei tukkeudu erilaisten pohjaa möyhivien kalojen ansiosta. Kierteiset ovat hommaan loistavia.
monza88
Starting Member
Starting Member

ei nyt kai välimerkeistä kyse mutta asiaan mulla on pleko 2 touhunuoliaista 2 punarapua mutta ei ne kyllä hirveesti pohjaa myllää paitsi isopleko välillä mä lannoitan pohjaa mutta silti ne ei voi hyvin se hiekka on puhallushiekkaa joka on aivan hienoa

anteeksi ainoastaan 1 punarapu mutta kun katit pyörii välillä koneella
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

Kasvien viihtymiseen vaikuttaa moni muukin asia kuin pohjamateriaali. Myöskään pohjan tukkeutuminen ei välttämättä ole syynä. Minkä kokoinen akvaario on? Minkälaiset valaisimet? Kuinka usein vedenvaihtoja? Vesiarvot? Lannoitatko millä ja miten usein?
monza88
Starting Member
Starting Member

akvario on 500l vaihdan veden viikottain noin 1/4 samalla laitan nestemmäisen ravinteen kerran kuussa pohjaan tabletteja valaisin on 4 kasveille ja kaloille tarkoitettua vesi arvot ok minä en ole ottanut akvaarioon muuta kuin ne jotka sopivat arvoiltaan yhteen
naatti
Advanced Member
Advanced Member

Onko hiilidioksidia tarpeeksi? Aika vähän kalastoa kasvien tarpeen tyydyttämiseksi. Mitkä kasvit eivät viihdy? Mutta kierteissarvikotiloita kannattaa kyllä hankkia!
monza88
Starting Member
Starting Member

on mutta mulla on aina ollut se käsitys että kaloja sen koon mukaan eikä ihan liikaa onko mulla nyt sitten liian vähän kaloja eikö niiden perustarve ole liikkuminen
naatti
Advanced Member
Advanced Member

Kaloja voi olla kasvien kannalta liian vähänkin, sillä kasvit tarvitsevat hiilidioksidia. Suosittelisin hiilidioksidin levitintä sun akvaarioon. Itse olen huomannut, että vesirutto ei tykkää hiekkapohjasta, mutta muut kasvit tykkää.
monza88
Starting Member
Starting Member

kiitos sen tulen tekemään ilmoittelen sitten miten kävi mutta et suosittele hiekan vaihtoa kun olen ajatellut vaihtaa 4-20mm hiekkaan
naatti
Advanced Member
Advanced Member

Kokeilisin eka hiilaria ja kierteisiä, jos tämä ei auta niin hiekan vaihtoakin voit kokeilla. Hiekan vahdosta vaan voi olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”