Mustamollien sukupuoli
Valvoja: Moderaattorit
Mustamollien sukupuoli
Saatiin eilen kymmenen pikkuista mustamollia. Nuo ovat nyt suunnilleen nelisenttisiä, ja näyttävät minusta kaikki naarailta. Erottaako sukupuolet näin nuorista? Vai voiko osa vielä osoittautua koiraiksi?
500-litrainen seurala.
Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS veepeejii
Re: Mustamollien sukupuoli
Kyllä ne sukupuolet mielestäni jo 4cm kokoisista erottaa.
Työn määritelmä: Sarja köyhän tekemiä pakkoliikkeitä
Niin vähän ajattelinkin. Nuo tulivat meille suoraan tukusta, ja laitettiin sinne toiveeksi "enemmän tyttöjä kuin poikia". Etukäteen jo pelkäsinkin, että ottavat sen näin kirjaimellisesti...
No, pitää sitten vaan myöhemmin hankkia tai vaihtaa neitosille pari sulhoa. Sinällään ihan kiva, että saavat nyt rauhassa kotiutua ilman kosiskelijoita.

Viimeksi muokannut Sanja, 13:29, 23.01.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
500-litrainen seurala.
iomeron kirjoitti:Kyllä ne sukupuolet mielestäni jo 4cm kokoisista erottaa.
Yleensä pitäisi kyllä jo koiraat erottua. Mutta jonkinlainen mahdollisuus on että joku myöhään kehittyvä koiras on kuitenkin joukossa.
Aika näyttää...
Vastaanpa itselleni nyt muutaman viikon päästä. Yksi kaloista osoittautui selvästi ukoksi, ja toisenkin yksilön kohdalla on vielä vähän epäselvyyttä. Eli ei, nelisenttisestä naaraan näköisestä kalasta ei voi vielä varmasti sanoa, että se olisi naaras. Jos tästä tiedosta olisi iloa jollekulle seuraavalle samaa arpovalle. =)
Mutta pitääpä tässä vielä hehkuttaa: ihan mielettömän hauskoja kaloja nämä mollit! Olen ihan myyty.
Minulla ei ole koskaan ollut hammaskarppeja, mutta hitsi vie, tästä lähin kyllä on. Tosi eläväisiä ja uteliaita ja, no, söpöjä. Ja ne liikkuvat kaikkialla akvaariossa! Tonkivat ensin pohjaa ja käyvät sitten pinnalla nappaamassa limaskan suuhunsa. Ja tulevat heti katsomaan minua, kun menen altaan vierelle. Kivoja kavereita.
Mutta pitääpä tässä vielä hehkuttaa: ihan mielettömän hauskoja kaloja nämä mollit! Olen ihan myyty.

500-litrainen seurala.
Tosi kiva, että vastasit tuohon omaan kysymykseesi, sillä itselläni oli tässä vähän samaa ongelmaa.
Hankin tässä nimittäin keväällä mustamolleja ja niistä ensimmäinen naikkonen synnytti viikko sitten. Tuli noin 10 poikasta ja mietin, että koskahan niistä voi nähdä sukupuolen. Eli pitää olla yli 4cm iso, ennen kuin alkaa erottaa ukkoja akoista. Kiitos!
Hankin tässä nimittäin keväällä mustamolleja ja niistä ensimmäinen naikkonen synnytti viikko sitten. Tuli noin 10 poikasta ja mietin, että koskahan niistä voi nähdä sukupuolen. Eli pitää olla yli 4cm iso, ennen kuin alkaa erottaa ukkoja akoista. Kiitos!