aattelin kun kuitenkin uiskentelevat niin eri vesi korkeudessa, helmi siellä pinnan tuntumassa ja paletti taas pohjan...
vaikea päättää. molemmat niin kauniita.
Valvoja: Moderaattorit

Näin ainakin omani tekivät. Ne olivat aina esillä aivan altaan etualalla, tuijottelivat lasin läpi ja kerjäsivät ruokaa. Ne olivat oikeastaan paremmin näkyvillä kuin rihmakalat.They2 kirjoitti:Kyll' nuo ahvenet on niin uteliaita että varmaan aina kuono kiinni lasissa kun joku tulee akvan eteen.jenniliini82 kirjoitti:palettikala harkinnassa, mietityttää vaan että jos pohjalla elelee niin onko sitten paljoakaan esillä.
Ainakin värikkäitä ja komeita lajeja on vaikka muille jakaa. En ole itse ahveniin niin hyvin perehtynyt, että osaisin niiden helppohoitoisuutta kovin hyvin arvioida, mutta käsittääkseni palettikala on kestävimmästä päästä.jenniliini82 kirjoitti:olisiko noissa kirjoaffenissa jotain muuta värikästä ja helppohoitoista lajia mulle pääkalaksi?
Riippuu taas paljolti siitä, minkä luonteisia yksilöitä satut saamaan. Olisin taipuvainen olemaan sitä mieltä, että onnistuu. Helmirihma on sen verran leppoisa, ettei koiraskaan varmaan palettikaloista välittele. Palettikalat taas vartioivat reviirinään lähinnä pohjakerrosta. Muistaakseni joskus vuosia sitten minulla oli samassa altaassa palettikalapariskunta ja kaksi sinirihmakalapariskuntaa, eikä rihmojen ja ahventen välillä koskaan ollut kränää.jenniliini82 kirjoitti:jos haluan ottaa paletti pariskunnan, niin voinko ottaa samaan aikaan myös helmirihma pariskunnan tai haaremin. mitä olen lukenut niin tuon kokoiseen voi ottaa helmirihman.
aattelin kun kuitenkin uiskentelevat niin eri vesi korkeudessa, helmi siellä pinnan tuntumassa ja paletti taas pohjan...
vaikea päättää. molemmat niin kauniita.

Jos näyttää että uimatilaa vielä riittää niin tottakai mahtuujenniliini82 kirjoitti:tällä hetkellä kalasto: 3 helmirihmaa, 19 kiilakylkeä, 1 partis, 6 kuparimonnista, 5 leopardimonnista, 4 tulisukaa ja pari nuolimonnia.
kysymys kuuluu: mahtuisiko vielä noita leopardimonnisia lisää? ovat aivan ihania otuksia...entä alkaako muuten olla kalasto määrät täynnä?
Eli akva oli 240l 120x45x45. lämpötila 26. löytyy ulko ja sisäsuodatin.