Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Angel86
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Hauska reissu tosiaan oli! Kiitoksia kaikille loistavasta seurasta :) Seuraavaa tapaamista odotellessa...
They2
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja They2 »

Kiva reissu oli, hyvää seuraa oli myös. Kiitos munkin puolesta järjestäjille ja reissuseuralle. :)

Nyt sisustamaan akvaa.. :D Paitsi että en tajunnu että toi akva ihan noin pieni on..
Milsku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Yäääk. Mullakin on jotain hyppiviä pinta lotokoita. Milläs vaan mahdan myrkyttää kun vallut jo niin pitkiä enkä halua katkoa kaikkia. :cry:
Tänään meidän hullu sinirihmauros tuhosi kuplapesänsä ja alkoi käyttäytyy ihmisiks. 8O
Uudet hehkut kotiutui mainiosti ja eka sukarapu karsinta suoritettiin. Tetrat hiukan sukasia jahtasi, mutta kyllä äsken näin muutaman hyvinvoivan, etteivät ainakaan kaikkia murhanneet.
They löysinpä netistä sulle sivuston mistä saat suoraan tulostettua sen Ph testin väritaulukon: http://www.sera.de/en/sera-service/downloads.html
Nano Riutta <3
tpraut
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tpraut »

Apuva ! Olin vahingossa samaan aikaan turkulaisten kansse SeaLifessä. 8O No olin siellä klo 12.40-14.50, mutta en tiedä että törmättiinkö. Ainakin siellä oli yksi ryhmä joka puhui ruotsia (vai turun murretta ? :D).
Milsku
Senior Member
Senior Member

Hei onkos jollain tarvetta C-luokan tulisuille, sekä partis ukolle ja random kasveille?

Myynti palstalla olis huomisen tarjous 40-50kpl tulisukasia, partisukko, 4 hehkurasboraa ja random kasveja 20e.
Pitäis hakea liedosta huomenna.

Voisin ostaa nämä jonkun kanssa puokkiin jos jollain tarvetta? Itse haaveilen lähinnä pariakymmentä sukasta ja ne hehkuraborat.
Nano Riutta <3
They2
Advanced Member
Advanced Member

Hei, kiitos Milsku. :D

Tpraut, varmasti törmättiin, paikka kun ei ollut kovin suuri ja me mentiin ristiin ja rastiin edes ja takas. :mrgreen:
Mauiwee
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Me oltiin jo siinä kaupan puolella ja eteisessä puoli yhden jälkeen ni tuskin törmäiltiin
Milsku
Senior Member
Senior Member

Mun auto on korjattu. Syyksi vikoihin on joku !=¤/ hiiri, joka on jyrsinyt koneen johtoja tulppia ynnämuita enemmän tai vähemmän tärkeitä juttuja. Ostaisinko kissan vai räpsän... :twisted:
Nano Riutta <3
Angel86
Senior Member
Senior Member

Tänään käyty vaihteeks kalaostoksilla. Tuli siinä sit juteltua Merjan kanssa safiirimonnisista, joita kovasti metsästelen. No on kuulemma kesästä asti yrittänyt hankkia niitä ja sanos et ehkäpä niitä nyt talvella sais. Et, jos pongaatte niitä joskus uudesta akvaariosta ni informoikaan mulle :D

------------------------

Onko kenelläkään kokemusta viivakirjoahvenesta. Iskin silmäni siihen Helsinki reissulla ja näköjään menee lehtikalojen kanssa. Tosin kiinnostaisi tietää mikä veden lämpötila olisi sopiva lehtikalalle ja viivakirjoahvenelle? Nyt meinaan veden lämpötila 27-29 et onko liikaa. Alentaa voisi meinaan ihan hyvin :)
They2
Advanced Member
Advanced Member

Angel86 kirjoitti: Tosin kiinnostaisi tietää mikä veden lämpötila olisi sopiva lehtikalalle ja viivakirjoahvenelle? Nyt meinaan veden lämpötila 27-29 et onko liikaa. Alentaa voisi meinaan ihan hyvin :)
Kyllä lehtikaloille vähempikin riittää.
Angel86
Senior Member
Senior Member

They2 kirjoitti:
Angel86 kirjoitti: Tosin kiinnostaisi tietää mikä veden lämpötila olisi sopiva lehtikalalle ja viivakirjoahvenelle? Nyt meinaan veden lämpötila 27-29 et onko liikaa. Alentaa voisi meinaan ihan hyvin :)
Kyllä lehtikaloille vähempikin riittää.
Ihmetyttää vaan ku markku varjo ilmottaa kirjassaan viivakirjoahvenelle muistaakseni 23-26 ja lehtikaloille 24-30. Ja alle 26 en mielellään alentaisi et meneekö viivakirjoahven 26 asteessa, vaikka onkin kirjan mukaan ääripäässä?
They2
Advanced Member
Advanced Member

Eri lähteiden mukaan:
25 to 34°C
25°C
20-28°C
25 - 34 ° C
eli pärjää hyvin lämpimässä. :)
Angel86
Senior Member
Senior Member

Loistavaa! :) Nyt täytyisi niitä sit löytää Turusta :D

Löysinkin just lähteen jossa sanottiin niiden elävän jopa kiekkokalojen seurassa :) eli lämpimässä vedessä.
Aleesa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aleesa »

Tyrkkään nyt itseni tänne, vaikka Muumimaailmalassa asutaankin ;)

Joulukuun alusta olen hoidellut 100-litraista, kaverilta adoptoimaani akvaa, ja tammikuun alussa ostin käytettynä (ja myös kaloineen) toisen, 250-litraisen. Joskus lapsuudenkodissa oli akvaario, mutta se oli aika eri touhua silloin se 8O :mrgreen:

Olen yllättänyt itseni tykästymällä nimenomaan tähän akvaarionpidon uuteen puoleen, vesikemiaan ja testailuun, ja hankinnassa on jopa CO2-systeemi tuohon isompaan. Varsinkin monnisiisn olen aivan rakastunut.

Nyt kyllästyttää tuo 100-litraisen kahdeksankulmaisuus, ja mietinkin jo sen vaihtamista perinteiseen suorakaiteeseen. Kokoa litroissa ei tarvita lisää, koska akva on lastenhuoneessa ja heille riittää hyvin nuo neontetrat ja kirsikkabarbit - monnisia olis vaan kiva saada pohjalle vipeltämään, kun kaikki aiemmat muuttivat isompaan muutama viikko sitten. Tuollainen mutteri olisi varmaan ihan hyvä joillekin rauhallisille kaloille, ehkä kääpiöpallokaloille? Tai sitten jollekin pariskunnalle/haaremille. On aika näyttävä kyllä omine jalustoineen ja on mukavaa, kun katselukulmia on niin monta. Varmaan jonain nano-altaana toimisi myös hyvin. Mutta noiden parvien & monnisten kanssa oikein ei :(

Palsta tuntuu erittäin mukavalta - en itseasiassa muista oleskelleeni näin hyväntuulisella keskustelupalstalla koskaan, minkään aiheen tiimoilta! Pitäisi varmaan liittyä myös paikalliseen seuraan :D

Hauskaa tiistainjatkoa!
Tankero
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Tervetuloa Aleesa mukaan :D Mukava palsta tämä on [;)]
They2
Advanced Member
Advanced Member

Juu, mukaan vaan seuran toimintaan Aleesa ja Tankerokin! :D
Angel86
Senior Member
Senior Member

Niimpä mukaan vaan molemmat! Porukka henki on seuralla loistava :)
nianau
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nianau »

Huh, huh isompaa akvaariota olen tässä koittanut saada kuntoon. Hetkittäin on tuntunut että usko loppuu, mut ehkä se tästä. Tietääkö kukaan muuten mitä Akvaariopisteelle on tapahtunut? Olen käynyt ovella parisen kertaa mutta ain on kiinni vaan?
They2
Advanced Member
Advanced Member

nianau kirjoitti:Huh, huh isompaa akvaariota olen tässä koittanut saada kuntoon. Hetkittäin on tuntunut että usko loppuu, mut ehkä se tästä. Tietääkö kukaan muuten mitä Akvaariopisteelle on tapahtunut? Olen käynyt ovella parisen kertaa mutta ain on kiinni vaan?
Onko, mielestäni on ollut auki ihan normaalisti.
nianau
Junior Member
Junior Member

Hmm.. mä olen käyny nyt kahtena eri päivänä kolme kertaa yhteensä ovella (ip ja ap) ja aina on ollu kiinni. Ehkä se johtuu siitä et mulle ei enää myydä 8-) . Joku raja sentään :)
They2
Advanced Member
Advanced Member

Mitä ovessa on lukenut? :|
Pakko myös mainostaa tässä viestissä että mukaan vain kaikki TAYn toimintaan, porukkahenki on hyvä ja uudet jäsenet on tervetulleet! :D
nianau
Junior Member
Junior Member

Siks mä ihmettelenkin kun ovessa ei ole lukenut yhtään mitään. Mut ehkä tää on tosiaan jotain mun tuuria, et on just sillon sattunu olemaan kiinni vaan.
suski-87
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

Meillä on nyt väliaikainen rapula altaan vieressä, johon koetan ehtiä siirtämään mahdollisimman ison osan sukaravuista ennen milskun visiittiä. Rapuset ei vaan edistä suunnitelmaa, kun heti kun haavin laittaa sukarapuja kuhisevaan altaaseen, on se äkkiä ravuton. Mokomat hokanneet mitä se haavi hakee :) Olisivatkin aina yhtä hyvin jemmassa niin joutaisivat tuollakin olla.
Milsku
Senior Member
Senior Member

Mä hain tänään tulisukasia meille ja oli niissä aikamoinen pyydystys. Melkein tuli hiki. Kyl sie suski oot kultanen kun koitat säästää mua tuskaselta metsästykseltä =)
Nano Riutta <3
suski-87
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

Milsku kirjoitti:Mä hain tänään tulisukasia meille ja oli niissä aikamoinen pyydystys. Melkein tuli hiki. Kyl sie suski oot kultanen kun koitat säästää mua tuskaselta metsästykseltä =)
Koitan vain maksimoida kiinnijäävien määrän ;D
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”