7 tunnin vedenvaihto

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
monni80
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

7 tunnin vedenvaihto

Viesti Kirjoittaja monni80 »

Iltapala syöty :mrgreen: . Viiden aikoihin aattelin, että vaihdan vettä tankkiin.
Siinä se mopo sitten karkasi käsistä ja purin koko sisustuksen lattialle. Kala rievut oli pakokauhun vallassa 8O , mitä se hullu nyt meinaa :twisted:
Ei siinä menny ku 7h, tankki kasassa ja kalatki rauhottu yöpuulle. Ressaakohan kaloja kuinka paljon ku pitää valoja normaalia pitempään päällä?
Aamulla sit näkee tuloksen, onko kaikki kasvit pakoillaan, epäilen että ei. Miltähän näyttää pölyn laskeuduttua. Toivottavasti on hyvä ellei jopa loistava, että ei tarvi uuestaan hämmentää :mrgreen:

Älkää välittäkö kirjotus virheistä tai pilkuista :mrgreen:
Kilu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS

Re: 7 tunnin vedenvaihto

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Monesti sattunu itellekin, että aatellu tehdä vain nopean vedenvaihdon, mutta on monen tunnin päästä huomannu puljaavansa altaan kimpussa vieläkin. Sisustus täysin muuttuneena. Laitahan sitten kuvia, kun vesi on selkeytynyt.

Kalat ne ei taida paljon perustaa siitä, että kuinka kauan ne valot kulloinki palavat.
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

On tuota sattunut täälläkin, teen vain pikaisen vedenvaihdon... Mutta minulla lopputulos ei ole koskaan hyvä, kuin hetken aikaa ja mistä lie johtuu, että siellä on sitten kasveja juuret ylöspäin vaikka laitan ne juuret alaspäin altaaseen ? Mutta, ei kyllä kärsivällisyyttä ihan seitsemän tunnin urakkaan ole.

Ja ei meillä kalat ole mitenkään reagoineet valojen päällä oloon.
botseri
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja botseri »

Mulla kans käy usein noin että vettä vaan piti vaihtaa ja kas siirränpä tuon kasvin tuonne ja oho tuonkin vois siirtää ja ei hitsi laitetaas kaikki hyrskynmyrkyn taas :mrgreen:
siikanderi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja siikanderi »

Juu, välillä venähtää, kun "pikkasen" karsii ja siirtelee. Paras oli, kun olin ensin pari tuntia puljannut kasvien kanssa ja sitten tuumasin ulkosuodattimen ja sen putkienkin kaipaavan kevyttä pesua. Koko kämppä oli täynnä vettä, kasvin roippeita ja tietty kaikki tekniikka levällään. Suodattimen putket ja letkut olivat vähän jämähtäneet kiinni toisiinsa. Piti halkaista terävillä pikku saksilla letku, mutta halkaisinkin sormeni. 8O Tuli kyllä lueteltua kaikki tietämäni kirosanat. Saatoinpa vähän itkeäkin [:I] Sitten vaan lurittelin puhditusainetta reippaasti, tein kireän paketin ja hanska kädessä homma hoitui loppuun jotenkuten ok. Ja mikäköhän siinäkin on, että melkein aina mä puuhastelen yöpaita päällä :mrgreen: Ei todellakaan voi päästää ketään näkemään!
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Pitäs itte huomenna kans möyriä omassa akvassa sisustusta uusiks, saas nähä kauan menee :mrgreen:
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
malawi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja malawi »

Tuttu juttu. Oon tehny sopimuksen itteeni kanssa että en koske mihin akvaarion sisälle kun vaihdan vedet. Sammutan vaan kaikki laitteet sen ajaksi.
botseri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja botseri »

siikanderi, sama täällä muuten , siis yöpaita 8-)
vokaali
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vokaali »

mulle taas tässä taloudessa nauretaan, kun ilmeisesti mulla on olemassa ns. akvaariovarustus. kuulemma aina kun on mustat leppingsit ja toppi päällä niin alkaa sankoja ilmestyä pitkin lattioita. S:
hoplaa.
tappajarapu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tappajarapu »

Hei, täälläkin sama juttu tuon yöpaidan kanssa! Tai no mulla on yleensä joku lehmäkuvioinen pyjama tms.. joka tapauksessa sellainen asu, jonka kanssa ei oteta vieraita vastaan :mrgreen: Ja nuo venyneet "vedenvaihdot" ovat myös tuttuja, mulla on vielä tapana aloittaa se vedenvaihto joskus illalla kymmenen aikaan, mikä tarkoittaa että sisustaminen saadaan loppuun vasta yön pimeinä tunteina.
Amos
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Amos »

Jos illalla myöhään alkaa vesiä vaihtaa ja kasveja karsia, niin yleensä sitten touhuaa useamman altaan, karsii sukarapuja putsailee kansilaseja, säätää johtoja, ja koittaa saada ajastimet kohdalleen. aamun koittaessa ajatus on ollut hukassa jo pitemmän aikaa. Yleensä on sortsit jalassa ja hihaton paita, joka kastuu sekin, kun ihan takimmaisia kasveja siirtelee. Iso allas on 70 syvä ja 80 leveä :D
1000, 100 ja 10 litraa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”