Harmitta kun mulla ei matto toiminut ollenkaan niin kuin piti. Sen todella piti olla halpa, helppo jne. Halpa se kyllä oli, mutta kaikki muu mätti. Ok, vuototurvallinenkin kyllä oli. Ehti olla käytössä alle puolitoista vuotta. Sitten meni niin totaalisesti tukkoon, ettei voinut muuta kuin heittää menemään. Edes kunnon putsaus altaan ulkopuolella ei auttanut. Eikä sekään, että sitä välillä imuroi vedenvaihdon yhteydessä. Kaiken piti olla kunnossa. Tarkoitan siis virtauksen voimakkuutta, maton laatua yms. Mutta ei.

Ei ollut helppo ollenkaan. Ja ikävä puoli oli myös se, että resonointi oli aivan kauhea. Vaihdoin viime kuussa ulkosuodattimeen. En kyllä olisi ulkosuodatinta halunnut ja aluksi tarkastin sen varmaan 4 kertaa päivässä, mutta nyt alan tottua. Mulle ei kyllä enää ikinä mattoa tule.

MUTTA olen vakaasti sitä mieltä, että joillain toisilla se voi toimia kuin unelma. En siis todellakaan sano, että ihan huono keksintö. Mulla se vaan ei valitettavasti vastannut odotuksia. Tosin voi olla, että kypsyn kaikkiin suodattimiin niin paljon, että lopetan akvaarioiden pidon kokonaan.

Minizoohon kuuluu: maakonnat Heppu ja Pepsi, chilen tarantula Vauva, jättijauhis Ytyvä ja altaat 42l (sukarapula), 160l (sekalaista) ja 317l (sekalaista).