Valvoja: Moderaattorit
Hyvä valinta, käy yksistäänkin.......Sisso kirjoitti: ehdottivat tilalle 958a, joka nyt sitten tulossa.
Joo mittaat pituuden (ilman nastoja) ja putken halkaisijan kerrot mitat niin tiedetään mikä tyyppi on kysessä. Toinen tapa on katsoa putken kyljessä olevat painatukset ja ilmoittuW-lukema. Se ei ole yhtä varma koska tehoja voi olla rinnakkaisia eri tyypeillä. Kun tiedetään putken tyyppi mietitään väri ja sarja kysymyksiä.....kala_friend kirjoitti:Minulla on T8 putket. Hmm... Nuita ilmeisesti saa norm akvaariokaupasta, ja ostetaanko ne siis pituuden mukaan?
Peilit kuulostavat heijastimiltakala_friend kirjoitti:Pah! Se ei... miten ne irrotetaan! Sitten kun niiden "alla" on sellaiset peilit niin nekin on ihan harmaat?
No varmaan liian siniset valot varmaan tuottaisivat turveveteen yhdistettynä aika omituisen ilmeenSisso kirjoitti:Meillä on sama ongelma sekalan kanssa kun vesi on hiukan rusehtavaa. Kuitenkin ripaus sinistä terävöitää ja kirkastaa yleisilmettä (kokeilin eilen vanhalla Aquastar putkella), mutta voisin kuvitella, että suuri määrä sinistä saisi akvan näyttämään vähintään omituiselta. Mekin yritetään pärjätä ilman hiilareita. Olen taipuvainen uskomaan, että paras lopputulos saadaan putkiyhdistelmällä, joista toinen on kasvien ehdoilla ja toinen sisältää sinistä hiukan vielä enemmän. Voi olla tavanomainen ratkaisu, mutta jos molemmat lamput ovat kelvineiltään kovin alhaiset, lopputulos on tunkkainen ja kusimainen. Itse lähdin ratkomaan ongelmaa niin, että valitsin ensin kasviputken ja koitin rimmata siihen hyvän enemmän-sinistä-sisältävän putken. Ei helppoa ja lopputulos on edelleen epävarma. 880 jää saamatta, ehdottivat tilalle 958a, joka nyt sitten tulossa.
Hups, anteeksi. Puhelen mitä sattuujoppe kirjoitti:Nyt meni joku sekaisin..... 930 on lämminsävy putki ja 6500k ei..... Värintoisto voi silti olla molemmissa hyvä.
Kyllä tuota Osramin 880:stä tehdään käsittääkseni edelleen, kun löysin sen googlettamalla Osramin jostain tuoteluettelostakin ja on myös sähkötukkurien listoilla ainakin vielä. Itse kun on syntynyt sähköyrittäjien sukuunSisso kirjoitti:Tuo 958 on musta aika kiva, kirkas, muttei kellervä. Merkki on siis Narva, Osramia, siis 880, ei jostain syystä saatu tännekään. Olisiko maahantuonti tai valmistus peräti lopetettu?
Kyllä ainakin porin SLO:lta saa noita tilaamalla ihan vaikka yksi kerrallaan.akvaristi kirjoitti: 880 ei ole tukkureilla varastotavarana, niin sitä olisi sitten joutunut tilaamaan täyden "nipun" (olisko 25 kpl), ei kiitos.