Sattui tälläinen vanha aihe silmään ja pakko kantaa kortensa kekoon. Molemmissa mainituissa liikkeissä olen asioinut, molemmissa vaihtelevalla menestyksellä... Itse olen kahtena kertana faunassa asioidessani huomannut molemmilla kerroilla yhden kuollen kalan altaassa... Toinen oli suodattiman imuritilässä kii ja toinen oli joku monni haalistuneena&koppurana pohjassa, ja kultakalat "leikkivät" ts. maistelivat sitä...
Kyselin mitä kaloja voisin altaaseeni ottaa ja sain epämääräisiä vastauksia. Tulin siihen tulokseen että katsoin kivannäköisen kalan ja kysyin voisiko tuo olla hyvä, ja siihen sain sitten hyvän vastauksen että sopiko vai ei. Aikaa siihen meni ja paljon, mutta loppupeleissä olen erittäin tyytyväinen palveluun koska minulle kerrottiin mitkä sopivat jo altaassa olevien kavereiksi. Paitsi että kaksi sinirihma tyttöä on osoittautunut tytöksi ja pojaksi...
Toisessa liikkeessä taas kysyessäni että sopisiko tuo kaveriksi, vastaus oli että oikeastaa kaikki meillä olevat kalat käyvät toistensa kanssa, ja periaatteessa on parvikala, mutta kun sulla on muitakin ni 2 riittää... Ja pikkuveli&äiti kävi ostamassa kaloja, tuliaiset 2 monnista ja 6kiilakylkeä, mistä oli yksi tippunut maahan pussiin laitossa, ja kuoli minulla seuraavana päivänä, harmi kun veli kertoi tuon tippumisen vasta jälkeenpäin..!
Tekevälle sattuu ja niinpäin pois, ja niinhän se on että huono palvelu jää paremmin mieleen ja siitä kerrotaan monelle, toisin kuin hyvästä ehkä yhdelle... Meitä on erilaisia ja jokainen ei voi tykätä samasta, ollaan tyytyväisiä että on edes kaksi liikettä, ettei joudu yhteen tyytymään.
Kouvolan akvaarioliikkeet
Valvoja: Moderaattorit
Re: Kouvolan akvaarioliikkeet?
Mihin liikkeeseen kannattaa suunnistaa Kouvolassa?
160l akvan asukkaina kupari-ja täplämonnisia,piikkisilmiä,turkoosi taisto-uros, sinineontetraparvi,punapäätetroja ja hunajarihmapariskunta+tulisukarapusia.
Kannattaisi varmaan käydä jokaisessa. Kaikki ovat kaiketi ihan kivoja:
Faunatar: Asiantunteva ja mukava palvelu ja miinuksena täytyy kyllä sanoa, että ostamani monniset olivat osin viiksettömiä.
PetPoint Kuusankoski: Kiva palvelu ja kilpailukykyiset hinnat.
Petsis: Erittäin asiantuntevaa palvelua ja joustavaa toimintaa. Olen tilannut harvinaisuuksia tuota kautta.
Lemmikkikeskus: En ole käynyt. Ovat kyllä kehuneet.
(Meillä taitaa olla aika paljon liikkeitä verrattuna muihin pikkukaupunkeihin.)
Faunatar: Asiantunteva ja mukava palvelu ja miinuksena täytyy kyllä sanoa, että ostamani monniset olivat osin viiksettömiä.
PetPoint Kuusankoski: Kiva palvelu ja kilpailukykyiset hinnat.
Petsis: Erittäin asiantuntevaa palvelua ja joustavaa toimintaa. Olen tilannut harvinaisuuksia tuota kautta.
Lemmikkikeskus: En ole käynyt. Ovat kyllä kehuneet.
(Meillä taitaa olla aika paljon liikkeitä verrattuna muihin pikkukaupunkeihin.)
Lemmikkikeskus:
Siistit altaat ja terveet kalat, mutta akvaariopuoli ei ole ihan järin suuri ja kalat ovat aika lailla peruskaloja. Palvelun asiantuntevuudesta en osaa sanoa.
Siistit altaat ja terveet kalat, mutta akvaariopuoli ei ole ihan järin suuri ja kalat ovat aika lailla peruskaloja. Palvelun asiantuntevuudesta en osaa sanoa.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Onpas siellä tosiaan tarjontaa!Ollaan menossa Kuusankoskelle kyläilemään ja ajattelin käydä sieltä suunnalta ostamassa kaloja ja kasveja,kun meidän ainoassa liikkeessä ei saa kunnon palvelua,eivät esim. tiedä mitkä kalat sopivat keskenään.Ajattelin että varmaan ainakin Faunataressa osattaisiin auttaa näissä asioissa.Onkohan missään noissa liikkeissä myytävänä petokotiloita,tarvitsisin sellaisen?Onko kasvien hinnoista mitään tietoa?
160l akvan asukkaina kupari-ja täplämonnisia,piikkisilmiä,turkoosi taisto-uros, sinineontetraparvi,punapäätetroja ja hunajarihmapariskunta+tulisukarapusia.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Jos vertaa laatua ja hintaa niin tosiaan tuonne petsikseen kannattaa mennä, terveempiä kaloja siellä kuin esim faunattaressa. Esim. kouvolan faunattaren allas osasto on toisinaan aika surkeassa jamassa samoin kuin kasvit, esim. heidän muutama kiekkonsa näyttää todella surkeille siinä pikku altaassa ilman mitään suojaa, tuntuu että siellä yritetään vain väkisin pysyä näiden muiden liikkeiden tahdissa ja hinta on suolainen. Petsiksen kalat tulee kait suurimmaksi osaksi ruotsin suunnalta ja myynnissä myös kotimaisia kaloja, heillä myös isot 500L allas ahvenille ja malaweille oma 500L palju, näitä myös oikeasti hoidetaan ja huolletaan. Itä-suomen lemmikkikeskus taitaa kalansa tuottaa kauko idästä kuuleman mukaan, allas osasto on siisti kun on vasta perustettu ja toivotaan että pysyykin, paljon myös muuta akvaariotarviketta, aineista-suodattimiin ja hinnat vetävät kyllä puoleensa. Laatua ja erikoisuuksia etsivänä menisin Petsikseen, tavallisia paketteja huokeaan hintaan, ehkä lemmikkikeskus olisi silloin rahojeni osoite. Yksityis yrittäjää muutenkin mukavempi ehkä tukea kuin ketjuja...