Punanoitamonni (naaras)
Valvoja: Moderaattorit

Kaunis on hän!MrBrett kirjoitti: Punanoitamonni (naaras)

Kauniin värinen kaverithank kirjoitti: Tässä noita minun uusia monnisiani taas:
Huono kuva, ja kalan värit huonot -sai juuri siirron kera parvensa ennen kuvaamista. Nämä paranivat hienosti tuosta evärutosta tai vastaavasta, nyt on jo ihan terveen näköiset evät!Yksi kuudesta kuoli, hänkin tapaturmaisesti, ei muuttostressiin tai tauteihin.

Ja nyt pakko kysyä, että oliko jotain erikoistoimenpiteitä tähän? Onko sulla ollut havaittavissa agressiivista käytöstä kutuaikana?hx kirjoitti:L010a
No en mä edes mitenkään erikoisesti tienny, että toi duuo on pariskunta.thank kirjoitti:Ja nyt pakko kysyä, että oliko jotain erikoistoimenpiteitä tähän? Onko sulla ollut havaittavissa agressiivista käytöstä kutuaikana?hx kirjoitti:L010a

Siksi kysyin, kun mulla on tuolla neljä eigenmannia ollut samassa altaassa, ainakin yksi koiras ja kaksi naarasta, yhdestä hieman epäselvyyttä. Tuossa viikko-pari sitten näin, kun ne vähän niin kuin reviirikäytöstä harrastivat; ruoka-aikana, jos toinen meni liian lähelle toista, käytiin päälle. Vahinkoja ei sattunut. En ole ikinä kuullut vastaavasta, ja tätä harrastivat niin naaraat kuin koiraat. Hiekka sen kun pölisi, kun säntäiltiin! Nyt siirsin ne isompaan altaaseen, vielä en ole vastaavaa huomannut uudessa tankissa.hx kirjoitti:No en mä edes mitenkään erikoisesti tienny, että toi duuo on pariskunta.thank kirjoitti:Ja nyt pakko kysyä, että oliko jotain erikoistoimenpiteitä tähän? Onko sulla ollut havaittavissa agressiivista käytöstä kutuaikana?hx kirjoitti:L010a
Ne on kiehnäilly kyllä, joitakin kuukausia ja tekeytyny menemään tuolla tietyssä välikössä.
Jos jotain yrittää hakemalla hakea, niin olen nyt viime aikoina vaihdellu vesiä tiheämmin kuin normaalisti. Mutta tiiä häntä.
Kaikki noitten akvan asuinkumppanit on pienempiä kuin "punanoitamonnit" itte, eikä niillä ole koskaan ollu vaikeuksia esimerkiksi puolustaa jotain safkatablettia muilta nälkäisiltä sellaisella tyypillisellä imumonnin kylkimyyrymeiningillä. Erikoista aggressiota en ole napannut etsimelle missään vaiheessa...
Hauskoja poikasia kyllä, noi on nyt 11 mm pitkiä. En aio kerätä niitä mihinkään tuolta tankista, mielenkiintoista nähdä, tuleeko tyypeistä mitään eläjää.
Nämä punanoitamonnin ja nuolinoitamonnin risteytyksenä syntyneet "valepunanoitamonnit" (kuten tuo tuolla edellä olevassa kuvassa) kyllä kuuluvat Hemiloricarioihin siinä kuin H. eigenmannikin. Joten en ymmärrä lainaamaani ensimmäistä lausetta.hx kirjoitti:Hemiloricarioilla luulisi juu meininki toimivan aikalailla samalla tavalla kuin näilläkin.
Mitä noilta palstoilta on oppinut, niin laita sopivankokoisia tuubeja lapsille tyrkylle. Siis vähän erikokoisia, että osaavat itse valita sen sopivan.
Mulla on tuolla ilmeisesti sopivaa kielekkeenrakoa...
Kyllä se luonto ajaa pienen munan isoon sieluun.

Voisko olla Tetra tips?Riveriana kirjoitti:Hilleri: Minkä merkkinen on tuo ruokanappi jota monniset pistelee ekassa kuvassa? Itsellä hakusessa kovasti tuon näköinen nappula, jota sain toiselta harrastajalta ja nyt pitäisi selvittää mikä kyseessä, että sitä saisi lisää.

WAU! Onko paritäplä siis Synodontis nummifer? Näyttääpi ihan aidolta kovasti!krista_ kirjoitti:Täs on mun ilmeisesti paritäpläripsimonni