Kuka voisi auttaa minua? Haluaisin tilata Fish-Streetiltä AQUA JAPAN 6x T5HO valaisimet. Kuka on jo tilannut se heiltä? Onko hyvä tuote tai onko riski (koska on niin halpa)?
Mitä tarkoittaa "HO" T5-sanan vieressä? Onko tavallisia T5 loistoputkia? Akvaarioni on 60cm leveä. Nämä T5 valaisimet ovat 24cm leveä. Pitääkö laittaa kaksi valaisinta? 12 loistoputkia on aika paljon!!! Rittääkö yksi? Kuka voisi neuvoa?
Mitkä ovat altaasi mitat (X, Y, Z). Kun valontarpeeseen vaikuttaa myös altaan korkeus, ylläpidettävät eliölajit jne. Olisi sitten helpompi suositella valaisinta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Pehmytkorallit eivät ainakaan kaipaa lisäputkia. Menisivät ihan ok vielä 4x54W valollakin. Tosin kukapa sitä pelkillä pehmeillä allastaan aina pitäisi.
Aqualung kirjoitti:Pehmytkorallit eivät ainakaan kaipaa lisäputkia. Menisivät ihan ok vielä 4x54W valollakin. Tosin kukapa sitä pelkillä pehmeillä allastaan aina pitäisi.
tulis yksi mieleen... Mutta minä en ainakaan
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla!
Tuo valaisin sitten saapui tänään. Ulkoapäin näyttää varsin pätevältä vehkeeltä. Ainoa miinus on, että tuo ei tullut europistokkeella, mutta onneksi valaisimessa oli adapteri mukana.
Hyvin tuntuu tuo kalakadun lamppu pelaavan ja ihan ok väriset nuo putketkin. Katotaan missä vaiheessa noissa putkissa alkaa värit muuttumaan... Mulla valaisi tuli muuten UPSin kautta vaikka tilasin samalla muutaman streamin, pinnantasausvärkit jne ja laitoin toimitustavaksi normaalin lentopostin... Nuo muut romut tuli sitten eri lähetyksessä päivää myöhemmin.
Kuka voisi auttaa minua? Haluaisin tilata Fish-Streetiltä AQUA JAPAN 6x T5HO valaisimet. Kuka on jo tilannut se heiltä? Onko hyvä tuote tai onko riski (koska on niin halpa)?
... Nämä T5 valaisimet ovat 24cm leveä. ...
Eipä sen pitäisikään. Itsellä pari noita adaptereja tullut tilausten mukana eikä niistä yksikään mitään lämpeä. Yhdessä mallissa on pieni punainen ledi nurkassa ja se kyllä ko mallin adapteria aavistuksen lämmittää, kuten kuvitellakin voi. Mutta ei sekään mitenkään muuten lämpeä kuin sen ledin kohdalta vain.
Joo, ei tietenkään pidäkään lämmetä. Minulla ja tuollaisilla muuntajilla, ajastimilla yms. pikkuvekottimilla on vain niin sanottua "historiaa" tältä kärähtämisen saralta niin ei oikein tiedä hirvaisiko laittaa adapterilla toimivaa laitetta jatkuvaan käyttöön. Mutta virtahan tuossa kuitenkin pysyy samana.
Miten adapteri kärähtää? Sehän ei ole mikään muuntaja tms lainkaan! Siinä vain pistokkeen navat muunnetaan eurooppalaiseeni schuko standardiin sopiviksi. Itse sähkölle ei tehdä mitään.
Kaipa se virta suht samana pysyy ajastimenkin läpi kulkiessaan, mutta silti minulla on jokunen Theben ihan kunnolla kärähtänyt. Ja kun muuntajia on mennyt viitisen kappaletta niin vähemmästäkin tulee epäluuloiseksi. Mutta jos siis näissä Aqua Japanin adaptereissa ei tällaista lämpiämisongelmaa ole esiintynyt niin tuollainen 6 x 24W voisi olla aika pätevä ratkaisu.
Pihdit käteen, kaapeli poikki ja normaali schuko pistotulppa kaapeliin. Tähän hommaan kannattaa tietysti ottaa ammattimies, mutta ammattimiehelle alle 5 minuutin homma.. Eipähän tarvitse adaptereilla leikkiä
Mulla on 6x54w mihin tehtiin kyseinen operaatio ja samalla työkaveri lisäsi toisen kaapelin, jotta valoja voi ajastella kahdessa sarjassa.
Näihin valaisimiin saa kattokiinnitys settejä, mutta jostain kumman syystä kalakatu ei myy noita. Pitäs varmaan yrittää tilata suoraan valaisimenvalmistajalta, mutta ei oikein tuo mandariinikiina taivu...