Hienoa, kyllä se siitä joskus nuita asioita pitää vain lukea ajatuksella, oottaa vaikka ensiksi että lapset menee nukkuun ja sitten syventyy luettavaan niin ne asiat sieltä sitten selkenee.
Normaalisti toimivassa systeemissä tämä on se arvo joka kertoo miten menee tai mitä on odotettavissa. Ongelmia jos ilmenee niin tämä kertoo melkein kaiken, ja sulla on ?-merkki tämän kohdalla. Soo,sooo ....
Mä oon ollu siinä käsityksessä että KH ja Alkaliniteetti on sama asia. Ilmeisesti olen siis väärässä. Valottakaas kokeneemmat näitten kahden käsitteen eroa.
Normaalisti toimivassa systeemissä tämä on se arvo joka kertoo miten menee tai mitä on odotettavissa. Ongelmia jos ilmenee niin tämä kertoo melkein kaiken, ja sulla on ?-merkki tämän kohdalla. Soo,sooo ....
Mä oon ollu siinä käsityksessä että KH ja Alkaliniteetti on sama asia. Ilmeisesti olen siis väärässä. Valottakaas kokeneemmat näitten kahden käsitteen eroa.
Vitsi varmaan Tai sitten lue tämä keskustelu uudestaan ajatuksella..
Vitsi varmaan Tai sitten lue tämä keskustelu uudestaan ajatuksella..
Ei ollu vitsi. Ja ketju luettu. Useampaanki otteeseen.
Eiköhän tämä kurmuutus johtunutkin nyt siitä ettei näitä suureita osattu tulkita.
Edit. En muista kyllä itse pitäneeni koskaan suolapitoisuuttakaan noin alhaalla, mutta toisaalta tämä ei ole ensimmäinen kerta kun kiinnitän siihen huomiota. Ovatko trendit muuttuneet?
maisu kirjoitti:Eiköhän tämä kurmuutus johtunutkin nyt siitä ettei näitä suureita osattu tulkita.
Edit. En muista kyllä itse pitäneeni koskaan suolapitoisuuttakaan noin alhaalla, mutta toisaalta tämä ei ole ensimmäinen kerta kun kiinnitän siihen huomiota. Ovatko trendit muuttuneet?
Mulle on kerrottu, että tuo on ihan hyvä suolapitoisuus.
Tee iso vedenvaihto niin saat kaikki arvot kerralla kuntoon, samalla poistuu ns. huonoa vettä ja uutta ns hyvää vettä tulee tilalle.
Voit huoletta vaihtaa 50 %
Ei tarvitse googlata ittensä kipeeksi arvoja ihmetellen
Niin pistää. Mittaan tuon mg;n huamenna uudestaan, rupes oikein ihmetyttään.
Harvoin sitä mittailen ,mut ei kyllä viimeksikään ollu järin suuri lukema...mut kuitenkin suurempi kuin tuo.
Eikös KH pitäisi olla periaatteessa sitä korkeampi, mitä korkeampi CA? Samoin kuin jos PH on "alarajoilla", silloinhan toki tuo ph nousee myös jos KH:ta nostaa.
Korkeaa kalsiumia voi selittää noilla riuttasuoloilla joita on hiukan terästetty kulutuksen takia, mutta se ri kyllä silti pitäisi noissa lukemissa olla, ja silloin myös magnesiumin pitäisi olla ylhäällä. Myös maralahko pH mietityttää. Onko vaahdotin toiminnassa? Entäs millainen veden kierto? Ihan vaan ettei johdu turhan korkeasta CO2 pitoisuudesta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.