Lisään ihan röyhkeästi oman kysymykseni tähän loppuun, etten turhaan aloita uutta topicia. Eli:
Mulla olis sellanen ongelma, että taloon on tulossa uusi allas (taas), 126-l. Alustavasti ajattelin, että siirtäisin osan noista miljoonakaloista tuonne 126-l ja ottaisin muutaman platyn sinne. Pohjalle tulisi joko 1 partamonni tai 2 noitamonnia, ei muita kaloja lainkaan. Osa miljoonakaloista taas jäisi tuohon nykyiseen 54-l altaaseen. Miljoonakaloja on tällä hetkellä 10, poikasaltaassa vielä 4 kasvamassa. Tosin kaikki miljoonakala naaraat näyttävät olevan pieniin päin
Mulla on toi toinenkin 54-l jonne olin suunnitelut koirastaiston ottavani muutaman piikkisilmän kanssa, naaraat olisivat menneet tuonne 180-l seura-akvaarioon.
Tällä hetkellä onkin sitten kaksi vaihtoehtoa, enkä tiedä kumpi on parempi: jakaa tuo millis-lauma kahteen ja pistää molemmat 54-l ja pistää taistot (1 u+ 2 n) tuohon 126-l yhdessä jonkun parvikalan sekä piikkisten kanssa. Ajatuksena siirtää osa noista milliksistä tuonne 126-l oli se kun lisääntyvät helposti, niin ei allas jäisi nopsaan pieneksi. Tosin kun kahta eri värimuotoa löytyy, niin ajattelin molemmat laittaa omaan altaaseensa, jotta pysyisivät ns. puhtaina. Onko tässäkään mitään järkeä?
Poikasaltaana on 5l faunaboksi ilmapumpulla nyt, ensi viikolla tulee 20-l boksi lisäksi vaahtomuovisuodattimella.
Kiitokset jos joku jaksaa lukaista ja vastata, ajatuksena olisi kovettaa tuota vettä korallihiekalla, niin myöhemmin altaiden vaihto onkin sitten vaativampaa puuhaa ja mielellään tekisin kunnolla tämän nyt.