Kääpiörihmakala
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Kääpiörihmakala
Elikkä minun Kääpiörihmakala kutenut pintakasvistoon seuraakvaariossa. Muttakun minulla on vain yksi allas elikkä toi 180l niin en saa sitä talteen, joten ne tuskin selviää siis poikaset. Ja nyt toinen ongelma elikkä minä pelkään Kääpiörihmakalan naaraan puolesta, kun olen lukenut netistä että koiras tappaa naaraan kudun jälkeen, eli onko toi totta ja jos on niin mitä teen naaraalle. 

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kääpiörihmakala
Toinen allas ei siis ole mahdollinen. No, tilannetta voi rauhoittaa päivän tai pari vaikka kelluvalla poikashäkillä, tai semmoisella verkosta tehdyllä. Pyydystät toisen sinne pariksi päiväksi ja päästät sitten taas menemään. Tosin sitä kutua ja poikasiakin voisi ehkä koittaa pitää tuommoisessa, aina voi kokeilla. Jos kyseessä on kelluva häkki, sen voi tehdä poikasvarmaksi sukkahousulla (tai avokassukalla). Hakutoiminnolla löytyy tietoa täältä ja tuolta viljely-osiosta. Kannattaa lukea muiden rihmakalojen poikasjuttuja, niistä saat hyviä vinkkejä.
-
- Starting Member
En tiedä kuinka kaun kutu on siellä ollut, kun olimme hiihtolomalla matkalla pari päivää mutta jotain 2-4 päivää kutu on ollut akvaariossa. Kiitos vinkistä kokeillaanpas sitä. 

-
- Senior Member
Uros on kyllä toisinaan kovin väkivaltainen, mutta tuon kokoisessa akvaariossa naaraalla on riittävästi tilaa paeta, ainakin jos siellä on kasvitiheikköjä.
-
- Starting Member
Kyllähän sieltä kasvitiheikkö löytyy toiselta puolelta akvaariota missä kutu on.Että se on varmaankin hyvä homma