Hiljainen ilmapumppu

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
VSK
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja VSK »

Olisi tarvetta uusia 100-litraisen altaan ilmapumppu ja etsinnässä olisi mahdollisimman hiljainen laite.
Mitä merkkiä/mallia suosittelisitte?
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Re: Hiljainen ilmapumppu

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Eheimin ilmapumput on kyllä hiljaisia. Enemmän pitävät ääntä ne kuplat kuin itse laite :mrgreen: Suosittelisin Eheim air pump 100:taa. Jos allas on syvä kannattaa ostaa malli 200 ja liittää kummatkin ulostulot yhteen.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Kana +-yksipantteri kirjoitti:Eheimin ilmapumput on kyllä hiljaisia. Enemmän pitävät ääntä ne kuplat kuin itse laite :mrgreen: Suosittelisin Eheim air pump 100:taa. Jos allas on syvä kannattaa ostaa malli 200 ja liittää kummatkin ulostulot yhteen.
Minä en kyllä voi suositella Eheimin ilmapumppua, kun yksi on ollut ja se oli maanantaikappale. Mutta tähän oon ollut suhteellisen tyytyväinen: http://www.viherkala.fi/product.php?id_product=273
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
santsu.
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja santsu. »

Hilleri kirjoitti:Minä en kyllä voi suositella Eheimin ilmapumppua, kun yksi on ollut ja se oli maanantaikappale. Mutta tähän oon ollut suhteellisen tyytyväinen: http://www.viherkala.fi/product.php?id_product=273
Meillä on samanlainen. Pitää ääntä jos antaa puhaltaa kaiken ilman mitä pystyy tuottamaan. Jos venttiilillä rajoittaa ilman tuottoa niin pumpun saa lähes äänettömäksi. Eli vähän vastusta sinne letkunpäähän niin on hiljainen.
Amos
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Amos »

Kun muistais merkin, mutta on olemassa ilmapumppu, jonka saa asentaa myös veden alle.
1000, 100 ja 10 litraa
1234
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja 1234 »

Amos kirjoitti:Kun muistais merkin, mutta on olemassa ilmapumppu, jonka saa asentaa myös veden alle.
Olisiko ollut tämä hydor? http://www.rockwells.net/netstore/produ ... 990872fe05
140 litranen sekala
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

1234 kirjoitti:
Amos kirjoitti:Kun muistais merkin, mutta on olemassa ilmapumppu, jonka saa asentaa myös veden alle.
Olisiko ollut tämä hydor? http://www.rockwells.net/netstore/produ ... 990872fe05
Noita hydorin ilmapumppuja ei sitten missään nimessä pidä hommata mikäli kaipaa hiljaisuutta. Aivan järkyttävä päristin ja tukkeutuukin todella helposti varsinkin hienohiekkaisessa pohjassa.
Itsellä on tuommoinen ario2 ja kerran kokeilin masiinaa parissa akvaariossa ja toivottoman kovaääninen ja vielä isokokoinen ja vaikeasti piilotettava masiina se on.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

TetraTecin ilmapumput ovat hiljaisimpia mihin olen törmännyt, ja bonuksena eivät myöskään lähde vaeltamaan pöydällä kumitassujensa ansiosta. Oli sellainen "aaaah, vihdoinkin!" -elämys kun tuollaisen laittoi ensimmäisen kerran seinään. :D
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Mulla oli Mousen ilmapumppu, joka oli hiljainen ja hyvä. Menin kauppaan josta oli tarkoitus ostaa toinenkin Mouse, mutta myyjä suositteli Seran ilmapumppua. Ostin sitten myyntipuheen päätteeksi tuon Seran ja se oli kyllä virhe. Pitää mahdotonta ääntä, en ole voinut käyttää sitä ollenkaan. Olisi pitänyt vaan tyytyä Mouseen.
Thapahiska

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Itsekin voin puhua Mousen puolesta. Sellainen ollut noin vuoden jo käytössä ja aivan ihana tuote. Hiljainen kuin mikä, vaikka ilmaa menee useampaan kuin yhteen kiveen ja muutenkin pysyy kivasti paikallaan vaikkapa pöydällä. Eli ei vaeltele. Lisäksi tuossa perässä näyttäisi olevan jokin reikä josta sen saisi vaikkapa asennettua seinää vasten jos tarve tulee.
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

maisu kirjoitti:TetraTecin ilmapumput ovat hiljaisimpia mihin olen törmännyt, ja bonuksena eivät myöskään lähde vaeltamaan pöydällä kumitassujensa ansiosta. Oli sellainen "aaaah, vihdoinkin!" -elämys kun tuollaisen laittoi ensimmäisen kerran seinään. :D
Allekirjoitan tuon myös. Ihan ensimmäiset hönkäykset pörisi kovasti, mutta hiljeni, kun pääsi kunnolla käymään. Pumpun ääntä ei kyllä oikeastaan edes kuule, ellei ala erikseen erottelemaan talon hurinoista ja humonoista pumpun ääntä.
1000 litraa vesivahinkoa
Thapahiska

Viesti Kirjoittaja Thapahiska »

Joko mulla toi uusi TetraTec on täysin susi tai sit teillä muilla on eri käsitys hiljaisesta. Toi pörisee aivan kauhealla huudolla verrattuna tuohon Mouseen. Kyl toi taitaa lähteä palautukseen ja uusi Mouse etsintään!
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Thapahiska kirjoitti:Joko mulla toi uusi TetraTec on täysin susi tai sit teillä muilla on eri käsitys hiljaisesta. Toi pörisee aivan kauhealla huudolla verrattuna tuohon Mouseen. Kyl toi taitaa lähteä palautukseen ja uusi Mouse etsintään!

Et muuten ole ainoa :) Pari kappaletta noita tetratecin APS:iä omistan olikohan 50 ja 400 mitä löytyy ja kummatkin ihan järkkyjä päristimiä loppupeleissä. Varsinkin tuo APS 400. Täytyy sanoa, että ei tule paljoa päällä pidettyä tuota isompaa pumppua, muuta kuin satunnaisesti, jotta saa rikottua vedenpinnan kalvon.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Sisso
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Meillä oli joku uusi säätönupillinen Sera, mutta mallia en enää muista ja se lähti akvan matkassa jo uuteen kotiin. Veden kuplinta kyllä kuului, kun pidin sitä täysillä, mutta itse laita oli lähes äänetön, ihan vierestä saattoi kuulla matalan hurinan. Se seisoo kumijaloilla, jotka on reilusti irti alustasta
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
urppis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja urppis »

-tombba- kirjoitti:
Thapahiska kirjoitti:Joko mulla toi uusi TetraTec on täysin susi tai sit teillä muilla on eri käsitys hiljaisesta. Toi pörisee aivan kauhealla huudolla verrattuna tuohon Mouseen. Kyl toi taitaa lähteä palautukseen ja uusi Mouse etsintään!

Et muuten ole ainoa :) Pari kappaletta noita tetratecin APS:iä omistan olikohan 50 ja 400 mitä löytyy ja kummatkin ihan järkkyjä päristimiä loppupeleissä. Varsinkin tuo APS 400. Täytyy sanoa, että ei tule paljoa päällä pidettyä tuota isompaa pumppua, muuta kuin satunnaisesti, jotta saa rikottua vedenpinnan kalvon.
Kannattaisi teidän kahden vaihtaa kyl noi pumput. Niitä on muistaakseni markkinoitukin hiljaisimpina ilmapumppuina. Ihan jo sen takia pitäisi reklamoida, jos vaikka on tullut joku susierä markkinoille. Mul on ainakin ihan täysin äänetön. Se kököttää tuolla juwellin kaapissa, eikä resonoi, eikä pörise. Silloin kun se on poissa päältä, esim. kun oon noiden töpseleiden sijoituspaikkojen kanssa säätänyt, on vekotin alkanut startatessa pörräämään, mut ilmantuloa hanasta pikkasen säätämällä kovemmalle ja hiljemmalle jne.. on ääni tasoittunut ja loppunut kokonaan... sanoisin että muutaman minuutin päästä.
Rena on tuossa toisessa kolpakossa ja sitä pärinää ei kyl kukaan jaksa kestää. Piti viritellä hirmu systeemit pehmusteeksi, jotta edes pikkasen hiljenisi...
1000 litraa vesivahinkoa
waldo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja waldo »

Itselläni on sera air 110 ja on hyvin hiljainen. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”