Miulla on ollu altaassa vaikka kuinka kauan alla oleva kasvi. Kasvaa nätisti, vaan ei haaraudu. Mikä kukka on kysessä jos löytäisin ohjeita siihen kun nimen tiedän.
Kasvin tunnistus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Omanpään akvaseura
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kasvin tunnistus
Heissan.
Miulla on ollu altaassa vaikka kuinka kauan alla oleva kasvi. Kasvaa nätisti, vaan ei haaraudu. Mikä kukka on kysessä jos löytäisin ohjeita siihen kun nimen tiedän.

200L: n kuparimonnista, 6 kardinaalitetraa, 4 ottoa, taisto poika 3naisen haaremilla
60L: hunajarihma poika, muutama kääpiömonninen, tulisukia ja 2 omppua
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kasvin tunnistus
Näyttää kyl ihan (pujo)rusolehdeltä (ludvvigia repens), mutta mulla ainakin haaroittuu tosi paljon ja varret on hivenen vihreämmät, mutta toisaalta mulla ei ole maailman parhaimmat valot, joten vihreä väri voi johtua siitäkin.
Niin ja sitä paremmin alkaa haaroittua, kun latvoja karsii...
Viisaammat täsmentäkää ja korjatkaa! Minä en maailman parhain asiantuntija kasveissa ole, mutta voisit tuolla nimellä vaikkapa alkaa googlettaaan ja verrata osumakuvia, josko on sama kukkanen kyseessä!
Niin ja sitä paremmin alkaa haaroittua, kun latvoja karsii...
Viisaammat täsmentäkää ja korjatkaa! Minä en maailman parhain asiantuntija kasveissa ole, mutta voisit tuolla nimellä vaikkapa alkaa googlettaaan ja verrata osumakuvia, josko on sama kukkanen kyseessä!
1000 litraa vesivahinkoa
Minulla on altaassani vastaavannäköistä kasvia ja papukaijalehtenä sitä aina olen pitänyt
Tuo omanikaan ei haaraudu ja alimmat lehdet tuppaa muuttumaan ajan kanssa aina huonokuntoisiksi.

450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
-
- Advanced Member
- Viesti:
Kyllä mäkin sanoisin, että kyseessä on rusolehti (Ludwigia repens). Sen voi katkaista puolesta välistä ja istuttaa latvaosan pohjaan. Se juurtuu siihen. Se katkaistu pätkä alkaa sitten haaroittumaan.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
-
- Advanced Member
Minustakin tuo on rusolehti. Omassa 100 litran akvaariossani on niitä eivätkä minullakaan ole haarautuneet. Rusolehtiä olen ajatellut myös tuonne 235 ltraiseen, koska tarkoituksena olisi saada aikaan lisää kasvillisuutta tilanjakajaksi.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Silloin kun sitä ei katkaise, niin ei se mihinkään haaraudu. Se pitää katkaista aina välillä ja siihen katkaistuun osaan alkaa tulemaan haaroja.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Omanpään akvaseura
- Viesti:
tarttee vissii pistää pätkiksi se ja kattoo mitä tapahtuu. Kiitos avusta.
Laitan jatkoa jahka jotai tapahtuupi.
Laitan jatkoa jahka jotai tapahtuupi.
200L: n kuparimonnista, 6 kardinaalitetraa, 4 ottoa, taisto poika 3naisen haaremilla
-
- Elite Member
Juu, ei ole papukaijalehti, vaan ihan selkeä rusolehti.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Hyvä tietää nimittäin papukaijalehtenä tuo kasvi on minulle myytyMari kirjoitti:Juu, ei ole papukaijalehti, vaan ihan selkeä rusolehti.

-
- Elite Member
Papukaijalehdellä on suuremmat ja yleensä pidemmän malliset lehdet. Rusolehdellä on tuollaiset pyöreähköt, ja papukaijalehdillä nuolenkärkimäiset lehdet. Tosin rusolehtiä löytyy niitäkin hieman eri variantteja, joilla on erilaiset lehdet kaikilla, mutta ei niistä mitään oikein papukaijalehteen saa sotkettua. Jotkut rotalalajit ovat likempänä ulkomuodoltaan.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Ei saa sotkettua ei, mutta valitettavan usein rusolehteä myydään papukaijalehtenä.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Näin on nyt minun tapauksessanikin päässyt käymään. Tosin nyt kun jaksoi vähän kaivaa tietoa kasvista tarkemmin niin selvä rusolehti tuo omanikin on. Eipä tuo haitanne kiva kasvi se onDixie kirjoitti:Ei saa sotkettua ei, mutta valitettavan usein rusolehteä myydään papukaijalehtenä.
ja varsin mukava punainen lisä akvaariossa.