Rusokirjojen sukupuolista kyselisin

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
serppu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Rusokirjojen sukupuolista kyselisin

Viesti Kirjoittaja serppu »

Elikkä hankin pari rusoa jokin aika sitten nyt olen ruvennut miettimään että onkohan kyseiset kumpaa sukupuolta vai miten? Ymmärrän että näin nuorina on vaikea vielä erottaa mutta oisko mitään mahdollisuutta... kuvien laatu ei kyllä päätä huimaa sen verran vikkeliä kun tuntuu olevan toisekseen mietin että kannattaisko noita ottaa vielä esim. toinen "pariskunta" löytäisivätkö sillon toisensa paremmin... :D Minkä Ikäisinä teidän muiden rusot on ruvennut saamaan värejä isompi noista on n. 4-5cm molemmat lähes harmaita vielä... :D
Kuva
Kuva
Kuva
530l Kiekkolaari
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Rusokirjojen sukupuolista kyselisin

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Pitkulaisempi suipompi pää ois uros ja tylppänokkainen naaras. Näin mulla ainakin on, asiaa kerran täällä puitiin.
tiinav
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Rusokirjojen sukupuolista kyselisin

Viesti Kirjoittaja tiinav »

Tuolla keskustelussa on sukupuolista keskustelua ja mm. hyvä linkki sukupuolien tunnistukseen:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... u&start=15

Tuolla vastaava oma kyselyni sukupuolista:
http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic. ... *#p6976755.

Olisiko olleet mulla pari kuukautta kun kutivat ensimmäisen kerran, silloin ei väritkään vielä olleet täysin tulleet. Nyt jo 5 kuukautta olleet ja nyt erottaa jo sukupuolet selvästi ja värit tulleet ja kasvaneet. Pelästyessään esim. vedenvaihdon yhteydessä kalojen väri haalenee ja tulee tummia läikkiä näkyviin.
Aloitteleva akvaristi 180 litraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”