...continue
Allas pyörinyt aika tarkkaan 11 kk. ja kaikki on mennyt, niin kuin elokuvissa
Ensimmäinen kahden ja puolen viikon lomareissukin tuli tehtyä, niin että altaassa on muutakin kuin kiveä. Loman aikana automaatti hoiti ruokailun 2x päivässä. Velipoika kävi muutaman päivän välein skimmeriä ja laseja putsaamassa sekä huolehti korvausveden riittävyydestä. Kiitos siitä

Menetyksiä tuli vain yksi turbo, joka oli refussa kellahtanut selälleen, eikä itse päässyt kääntymään
Ruskean punaisen levän kanssa olen tehnyt tuttavuutta muutaman kuukauden. Alkuun sitä manuaalisesti poistin, mutta tuntui, että se vaan innostuu. Mikään sitä ei oikein syö? No ennen lomaa Kimin kanssa keskustelimme asiasta ja päätin kokeilla, etten tee mitään, antaa kasvaa ja kuolla. No lomalta tullessa allas näytti kuvien mukaiselta:
Rehellisesti sanottuna, harrastuksen lopettaminen oli hyvin lähellä!
Nyt yksi isohko leväkivi on siirretty refuun ja loppuja olen sormilla nyppinyt, sen mitä olen saanut. Vielä jonkin verran sitä on, mutta seurataan tilannetta.
Levää lukuunottamatta, näyttää hyvältä. Vesiarvot pysyneet hyvällä mallilla ja kalat ovat rauhoittuneet. Pohjaa mylläileen hankin Ruoskoraitatokon (Amblygobius phalaena), joka tekee hyvää työtä
Tänään allas näyttää tältä:

Kaatokulmasta revin kontaktimuovin pois, koska se oli mennyt niin ruman näköiseksi. Pitää keksiä jotain, jolla noi putket saa vähän piiloon
Ja muutama harjoituskuva koralleista:
Ollaan aalloilla......