Kuvia akvaarioistanne 4

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia akvaarioistanne 4

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

Monniliini: onko toi sun taustakuva akvaarion sisällä vai ulkopuolella? Hieno on, mistä hankit?
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Monniliini
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Monniliini »

jenniliini82 kirjoitti:Monniliini: onko toi sun taustakuva akvaarion sisällä vai ulkopuolella? Hieno on, mistä hankit?
Se on semmoinen styroxinen tausta. Muistaakseni Faunattaresta ostettu. Altaan sisäpuolella se siis on :)
Thomas-HKI
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Thomas-HKI »

Hei kaikille,

Tässä laitan myös kuvan 375L akvaariostani 4kk setup jälkeen. Projekti on vielä kesken. Päivitän uutta kuvaa tänne myöhemmin [;)]

http://www.aijaa.com/v.php?i=002307769099.jpg
Liitteet
My 375L Aquarium © 2011 - Thomas
My 375L Aquarium © 2011 - Thomas
007_1.jpg (61.44 KiB) Katsottu 1637 kertaa
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Tässäpä miltä allas tällä hetkellä näyttää. Kaikki halutut kasvilajit on hankittu ja paikoillaan, mutta osan tarvitsee vielä vähän kasvaa ennenkuin akva näyttää siltä kuin haluan sen näyttävän.
Liitteet
Akva1 25.3.2011.jpg
Akva1 25.3.2011.jpg (105.63 KiB) Katsottu 1628 kertaa
Akva 25.3.2011.jpg
Akva 25.3.2011.jpg (128.13 KiB) Katsottu 1628 kertaa
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Mites Mari onko nuo Kulmatetroja?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Niitähän ne. Niitä on joku reilu 40 yksilön parvi tuolla. Muuna kalastona ottoja, pari lattamonnia, kärsänuoliaisia ja jokunen banjomonni, sekä kaksi Hypancistrusta. Niin ja tulisukarapuja.
Tarkoitus olisi hommata vielä neitotonkijoita, nokkamonneja, ruutuakaroita ja monniset ovat vielä mietintälistalla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Kilu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Mari: Tosi nätin väristä hiekkaa sulla tuolla. Minkä merkkistä?
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Hienon näköinen kaikkiaan, mut tuo hiekka pisti värillään silmään. Mitä hiekkaa se on? Aika hienon näköistä.

Heh, tulipa hosuttua, etten lukenut loppuun asti, Kilukin ehti jo kysyä.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Tuo pohjamatsku mulla ei ole varsinaisesti hiekkaa, vaan JBL:n Manadoa. Se on siis semmoinen kasviravinteet sisällään pitävä granulaatti-tyyppinen pohjamatsku (olettaisin että joku lateriittipohjainen viritys). Itse en tykkää sen ulkonäöstä, mutta tarkoitus onkin peittää se kokonaan kasveilla. Kasvit kyllä ovat tykänneet.
monni80
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja monni80 »

Tässä olis uutta kuvaa, muutoksien jälkkeen.

170 litranen muutoksien jälkeen.png
170 litranen muutoksien jälkeen.png (478.41 KiB) Katsottu 1843 kertaa
thank
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja thank »

Monni80:n altaan oikea puoli on todella hienosti aseteltu. Vasen puoli on hiukan keskeneräisen näköinen kun vertaa oikeaan.
stompy
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja stompy »

Voi kuinka hienojen tankkien kuvia tänne on lisätty!

Thomas-HKI: Siis täh? Mitä nuo ovat, mitkä tuolla kelluvat? Todella hauskan näköinen. Laita ihmeessä lisää kuvia, kun homma edistyy. Vaikka koko tankistakin.
Mari: tykkään. Tuo näyttää niin luontevalta ja kyllä noi punaiset lehdet tekevät paljon. Millaista pohjaa ajattelit tuohon? Blyxaa peittämään koko pohja?
Monni 80: Mun oma allas näyttää ihan kynityltä, joten mun silmään tuo näyttää oikein vehreältä ja rehevältä. Herra Lehtikalalle mukava koti :)

Nyt sain otettua jo omasta tankista kuviakin, mutta jostain syystä ne jäi johonkin ihmeen raakakuvamuotoon.
Otamme siis vielä uuden yrityksen, kyllä kahdeksas kerta toden sanoo!
Kilu
Senior Member
Senior Member

monni80 kirjoitti:Tässä olis uutta kuvaa, muutoksien jälkkeen.
Jaha, kaima on taas puljannu altaassa. :) Hyvältä näyttää!
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Piia85
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Eh he he he .. 85-litraa karua kivikkoa näytti tänään tältä. :D Kasvit odottelee uuteen kotiin pääsyä, siirsin ne 250-litraisesta tuonne kun tyhjensin isomman tänään. Eikös vain olekin hieno? :mrgreen:
Liitteet
85l.jpg
85l.jpg (163.41 KiB) Katsottu 1746 kertaa
Piia85
Member
Member

Mari kirjoitti:Tuo pohjamatsku mulla ei ole varsinaisesti hiekkaa, vaan JBL:n Manadoa. Se on siis semmoinen kasviravinteet sisällään pitävä granulaatti-tyyppinen pohjamatsku (olettaisin että joku lateriittipohjainen viritys). Itse en tykkää sen ulkonäöstä, mutta tarkoitus onkin peittää se kokonaan kasveilla. Kasvit kyllä ovat tykänneet.
Onkohan tuo samankaltaista kun minulla oli 250-litraisessa, minulla oli Dubla Ground-materiaalia. Vähän samantapaista ku lecasora mutta toi ei kellunut ja oli pienempää. Toi mitä sulla on ei ole niin punaisen näköistä, minusta se mitä minulla oli, oli tosi punaista ja siksi ei kauhean kivan näköistä.
-tombba-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Piia85 kirjoitti:
Mari kirjoitti:Tuo pohjamatsku mulla ei ole varsinaisesti hiekkaa, vaan JBL:n Manadoa. Se on siis semmoinen kasviravinteet sisällään pitävä granulaatti-tyyppinen pohjamatsku (olettaisin että joku lateriittipohjainen viritys). Itse en tykkää sen ulkonäöstä, mutta tarkoitus onkin peittää se kokonaan kasveilla. Kasvit kyllä ovat tykänneet.
Onkohan tuo samankaltaista kun minulla oli 250-litraisessa, minulla oli Dubla Ground-materiaalia. Vähän samantapaista ku lecasora mutta toi ei kellunut ja oli pienempää. Toi mitä sulla on ei ole niin punaisen näköistä, minusta se mitä minulla oli, oli tosi punaista ja siksi ei kauhean kivan näköistä.
Muistelisin, että joskus katselin omaan akvaariooni kasvien alle vastaavanlaista pohjamateriaalia jonka nimi oli aquaclay ground. Ei sitten tullut hankittua vielä, mutta ehkä seuraavaan akvaarioon sitä tulee huokean hintansa takia (aquaristic.net 0,89€/litra http://www.aquaristic.net/en/Decoration ... Liter.html). Omaan silmään tuo ei pahan näköistä ole vaikka punertavalta monessa kuvassa näyttääkin. http://www.aquapage.cz/Obrazky/Clanky/88/26210.jpg varsin luonnollisen näköistä pohjamatskua tuo on :)
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Piia85
Member
Member

-tombba- kirjoitti:
Piia85 kirjoitti:
Muistelisin, että joskus katselin omaan akvaariooni kasvien alle vastaavanlaista pohjamateriaalia jonka nimi oli aquaclay ground. Ei sitten tullut hankittua vielä, mutta ehkä seuraavaan akvaarioon sitä tulee huokean hintansa takia (aquaristic.net 0,89€/litra http://www.aquaristic.net/en/Decoration ... Liter.html). Omaan silmään tuo ei pahan näköistä ole vaikka punertavalta monessa kuvassa näyttääkin. http://www.aquapage.cz/Obrazky/Clanky/88/26210.jpg varsin luonnollisen näköistä pohjamatskua tuo on :)
Toi on just samanlaista ku mulla oli siinä altaassa. Nyt ei ole enää käyttöä sille, ja mietin etten varmaan raaski pois heittää sitä mutta viittiikö käytettyä myydäkään?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla on yhdessä altaassa juuri Aquaclayta. Onhan se aika oranssia muttei satu omaan silmään, ehdottomasti näyttää kuitenkin sitä paremmalta mitä tummemman vihreät kasvit valitsee.
-tombba-
Member
Member

maisu kirjoitti:Minulla on yhdessä altaassa juuri Aquaclayta. Onhan se aika oranssia muttei satu omaan silmään, ehdottomasti näyttää kuitenkin sitä paremmalta mitä tummemman vihreät kasvit valitsee.
menee vähän offtopiciksi, mutta mitenkäs tuo on toiminut lannoitteena ? Pysyykö siinä esimerkiksi myös isommat kasvit kunnolla kiinni ja onko ollut mitään huomattavaa kasvun paranemista ?
Piia85
Member
Member

-tombba- kirjoitti:
maisu kirjoitti:Minulla on yhdessä altaassa juuri Aquaclayta. Onhan se aika oranssia muttei satu omaan silmään, ehdottomasti näyttää kuitenkin sitä paremmalta mitä tummemman vihreät kasvit valitsee.
menee vähän offtopiciksi, mutta mitenkäs tuo on toiminut lannoitteena ? Pysyykö siinä esimerkiksi myös isommat kasvit kunnolla kiinni ja onko ollut mitään huomattavaa kasvun paranemista ?
Mun altaassa siinä kesti hetken vettyä että pysyi pohjassa kiinni, mutta esim. isommat kasvit on ainakin sitonut juuriinsa ne palleroiset ja pysyivät sitten lopulta ihan hyvin kiinni pohjassa, jos vaan malttoi odottaa.

Muoks. Niin piti vielä sanoa että itse huomasin että kasvit tykkäsit paljon enemmän tuosta kuin mistään ennen kokeilemastani pohjamatskusta.
Thomas-HKI
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Thomas-HKI »

stompy kirjoitti:Voi kuinka hienojen tankkien kuvia tänne on lisätty!

Thomas-HKI: Siis täh? Mitä nuo ovat, mitkä tuolla kelluvat? Todella hauskan näköinen. Laita ihmeessä lisää kuvia, kun homma edistyy. Vaikka koko tankistakin.
Hei,
Kasvena on
- Tuoksuvedensuosikki = Limnophila aromatica
- Kierteisvallut = Vallisneria americana Mini Twister
- Poimupatsulia = Pogostemon Helferi
- Japaninulpukka = Nuphar japonica
- Blyxa japonica
- Riccia, jotka tuolla kelluvat. Odotan niitä kasvamaan paremmin niin leikkaisin ne muuttolintu parviksi. Eikö haastettava työ?Tästä akvaariosta nimi tulisi "Muuttolintujen koti" ja kuvaa koko tankista tulisi myöhemmin. Koita jaksa odotella [;)]
-tombba-
Member
Member

Piia85 kirjoitti:
-tombba- kirjoitti:
Mun altaassa siinä kesti hetken vettyä että pysyi pohjassa kiinni, mutta esim. isommat kasvit on ainakin sitonut juuriinsa ne palleroiset ja pysyivät sitten lopulta ihan hyvin kiinni pohjassa, jos vaan malttoi odottaa.

Muoks. Niin piti vielä sanoa että itse huomasin että kasvit tykkäsit paljon enemmän tuosta kuin mistään ennen kokeilemastani pohjamatskusta.
Eli tätä siis tilaukseen hirveä läjä tulevaa makkariakvaariota varten :)
Kilu
Senior Member
Senior Member

Pikainen räpsy työhuoneen 450 litraisesta 2 tunnin inspiraation jälkeen. Reilusti tuli käytettyä liuskekiveä ja jaavansaniaista, joten eiköhän tuolla ole plekoille nyt muutama piilopaikka valittavana.

Vähän jäi tuo oikea reuna vielä vaiheeseen, kun iski väsy ja tuo juurakko ei muutenkaan sopinut tuohon. Täytyy katsella siihen vähän erimallista tilalle, että saa tekniikan kunnolla piiloon. Kasveja varmaan myös joutuu vielä liikuttelemaan parempiin asentoihin.
Liitteet
450_litranen.jpg.png
450_litranen.jpg.png (336.93 KiB) Katsottu 1992 kertaa
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Milsku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja Milsku »