Kuvia akvaarioistanne 4
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kuvia akvaarioistanne 4
Monniliini: onko toi sun taustakuva akvaarion sisällä vai ulkopuolella? Hieno on, mistä hankit?
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
-
- Member
Se on semmoinen styroxinen tausta. Muistaakseni Faunattaresta ostettu. Altaan sisäpuolella se siis onjenniliini82 kirjoitti:Monniliini: onko toi sun taustakuva akvaarion sisällä vai ulkopuolella? Hieno on, mistä hankit?

-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Hei kaikille,
Tässä laitan myös kuvan 375L akvaariostani 4kk setup jälkeen. Projekti on vielä kesken. Päivitän uutta kuvaa tänne myöhemmin![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.aijaa.com/v.php?i=002307769099.jpg
Tässä laitan myös kuvan 375L akvaariostani 4kk setup jälkeen. Projekti on vielä kesken. Päivitän uutta kuvaa tänne myöhemmin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.aijaa.com/v.php?i=002307769099.jpg
- Liitteet
-
- My 375L Aquarium © 2011 - Thomas
- 007_1.jpg (61.44 KiB) Katsottu 1637 kertaa
-
- Elite Member
Tässäpä miltä allas tällä hetkellä näyttää. Kaikki halutut kasvilajit on hankittu ja paikoillaan, mutta osan tarvitsee vielä vähän kasvaa ennenkuin akva näyttää siltä kuin haluan sen näyttävän.
- Liitteet
-
- Akva1 25.3.2011.jpg (105.63 KiB) Katsottu 1628 kertaa
-
- Akva 25.3.2011.jpg (128.13 KiB) Katsottu 1628 kertaa
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
Mites Mari onko nuo Kulmatetroja?
-
- Elite Member
Niitähän ne. Niitä on joku reilu 40 yksilön parvi tuolla. Muuna kalastona ottoja, pari lattamonnia, kärsänuoliaisia ja jokunen banjomonni, sekä kaksi Hypancistrusta. Niin ja tulisukarapuja.
Tarkoitus olisi hommata vielä neitotonkijoita, nokkamonneja, ruutuakaroita ja monniset ovat vielä mietintälistalla.
Tarkoitus olisi hommata vielä neitotonkijoita, nokkamonneja, ruutuakaroita ja monniset ovat vielä mietintälistalla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: OAS
Mari: Tosi nätin väristä hiekkaa sulla tuolla. Minkä merkkistä?
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Hienon näköinen kaikkiaan, mut tuo hiekka pisti värillään silmään. Mitä hiekkaa se on? Aika hienon näköistä.
Heh, tulipa hosuttua, etten lukenut loppuun asti, Kilukin ehti jo kysyä.
Heh, tulipa hosuttua, etten lukenut loppuun asti, Kilukin ehti jo kysyä.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
-
- Elite Member
Tuo pohjamatsku mulla ei ole varsinaisesti hiekkaa, vaan JBL:n Manadoa. Se on siis semmoinen kasviravinteet sisällään pitävä granulaatti-tyyppinen pohjamatsku (olettaisin että joku lateriittipohjainen viritys). Itse en tykkää sen ulkonäöstä, mutta tarkoitus onkin peittää se kokonaan kasveilla. Kasvit kyllä ovat tykänneet.
Tässä olis uutta kuvaa, muutoksien jälkkeen.
-
- Advanced Member
Monni80:n altaan oikea puoli on todella hienosti aseteltu. Vasen puoli on hiukan keskeneräisen näköinen kun vertaa oikeaan.
-
- Junior Member
Voi kuinka hienojen tankkien kuvia tänne on lisätty!
Thomas-HKI: Siis täh? Mitä nuo ovat, mitkä tuolla kelluvat? Todella hauskan näköinen. Laita ihmeessä lisää kuvia, kun homma edistyy. Vaikka koko tankistakin.
Mari: tykkään. Tuo näyttää niin luontevalta ja kyllä noi punaiset lehdet tekevät paljon. Millaista pohjaa ajattelit tuohon? Blyxaa peittämään koko pohja?
Monni 80: Mun oma allas näyttää ihan kynityltä, joten mun silmään tuo näyttää oikein vehreältä ja rehevältä. Herra Lehtikalalle mukava koti
Nyt sain otettua jo omasta tankista kuviakin, mutta jostain syystä ne jäi johonkin ihmeen raakakuvamuotoon.
Otamme siis vielä uuden yrityksen, kyllä kahdeksas kerta toden sanoo!
Thomas-HKI: Siis täh? Mitä nuo ovat, mitkä tuolla kelluvat? Todella hauskan näköinen. Laita ihmeessä lisää kuvia, kun homma edistyy. Vaikka koko tankistakin.
Mari: tykkään. Tuo näyttää niin luontevalta ja kyllä noi punaiset lehdet tekevät paljon. Millaista pohjaa ajattelit tuohon? Blyxaa peittämään koko pohja?
Monni 80: Mun oma allas näyttää ihan kynityltä, joten mun silmään tuo näyttää oikein vehreältä ja rehevältä. Herra Lehtikalalle mukava koti

Nyt sain otettua jo omasta tankista kuviakin, mutta jostain syystä ne jäi johonkin ihmeen raakakuvamuotoon.
Otamme siis vielä uuden yrityksen, kyllä kahdeksas kerta toden sanoo!
-
- Senior Member
Jaha, kaima on taas puljannu altaassa.monni80 kirjoitti:Tässä olis uutta kuvaa, muutoksien jälkkeen.

720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
Eh he he he .. 85-litraa karua kivikkoa näytti tänään tältä.
Kasvit odottelee uuteen kotiin pääsyä, siirsin ne 250-litraisesta tuonne kun tyhjensin isomman tänään. Eikös vain olekin hieno? 

- Liitteet
-
- 85l.jpg (163.41 KiB) Katsottu 1746 kertaa
Onkohan tuo samankaltaista kun minulla oli 250-litraisessa, minulla oli Dubla Ground-materiaalia. Vähän samantapaista ku lecasora mutta toi ei kellunut ja oli pienempää. Toi mitä sulla on ei ole niin punaisen näköistä, minusta se mitä minulla oli, oli tosi punaista ja siksi ei kauhean kivan näköistä.Mari kirjoitti:Tuo pohjamatsku mulla ei ole varsinaisesti hiekkaa, vaan JBL:n Manadoa. Se on siis semmoinen kasviravinteet sisällään pitävä granulaatti-tyyppinen pohjamatsku (olettaisin että joku lateriittipohjainen viritys). Itse en tykkää sen ulkonäöstä, mutta tarkoitus onkin peittää se kokonaan kasveilla. Kasvit kyllä ovat tykänneet.
Muistelisin, että joskus katselin omaan akvaariooni kasvien alle vastaavanlaista pohjamateriaalia jonka nimi oli aquaclay ground. Ei sitten tullut hankittua vielä, mutta ehkä seuraavaan akvaarioon sitä tulee huokean hintansa takia (aquaristic.net 0,89€/litra http://www.aquaristic.net/en/Decoration ... Liter.html). Omaan silmään tuo ei pahan näköistä ole vaikka punertavalta monessa kuvassa näyttääkin. http://www.aquapage.cz/Obrazky/Clanky/88/26210.jpg varsin luonnollisen näköistä pohjamatskua tuo onPiia85 kirjoitti:Onkohan tuo samankaltaista kun minulla oli 250-litraisessa, minulla oli Dubla Ground-materiaalia. Vähän samantapaista ku lecasora mutta toi ei kellunut ja oli pienempää. Toi mitä sulla on ei ole niin punaisen näköistä, minusta se mitä minulla oli, oli tosi punaista ja siksi ei kauhean kivan näköistä.Mari kirjoitti:Tuo pohjamatsku mulla ei ole varsinaisesti hiekkaa, vaan JBL:n Manadoa. Se on siis semmoinen kasviravinteet sisällään pitävä granulaatti-tyyppinen pohjamatsku (olettaisin että joku lateriittipohjainen viritys). Itse en tykkää sen ulkonäöstä, mutta tarkoitus onkin peittää se kokonaan kasveilla. Kasvit kyllä ovat tykänneet.

450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
Toi on just samanlaista ku mulla oli siinä altaassa. Nyt ei ole enää käyttöä sille, ja mietin etten varmaan raaski pois heittää sitä mutta viittiikö käytettyä myydäkään?-tombba- kirjoitti:Muistelisin, että joskus katselin omaan akvaariooni kasvien alle vastaavanlaista pohjamateriaalia jonka nimi oli aquaclay ground. Ei sitten tullut hankittua vielä, mutta ehkä seuraavaan akvaarioon sitä tulee huokean hintansa takia (aquaristic.net 0,89€/litra http://www.aquaristic.net/en/Decoration ... Liter.html). Omaan silmään tuo ei pahan näköistä ole vaikka punertavalta monessa kuvassa näyttääkin. http://www.aquapage.cz/Obrazky/Clanky/88/26210.jpg varsin luonnollisen näköistä pohjamatskua tuo onPiia85 kirjoitti:Onkohan tuo samankaltaista kun minulla oli 250-litraisessa, minulla oli Dubla Ground-materiaalia. Vähän samantapaista ku lecasora mutta toi ei kellunut ja oli pienempää. Toi mitä sulla on ei ole niin punaisen näköistä, minusta se mitä minulla oli, oli tosi punaista ja siksi ei kauhean kivan näköistä.Mari kirjoitti:Tuo pohjamatsku mulla ei ole varsinaisesti hiekkaa, vaan JBL:n Manadoa. Se on siis semmoinen kasviravinteet sisällään pitävä granulaatti-tyyppinen pohjamatsku (olettaisin että joku lateriittipohjainen viritys). Itse en tykkää sen ulkonäöstä, mutta tarkoitus onkin peittää se kokonaan kasveilla. Kasvit kyllä ovat tykänneet.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Minulla on yhdessä altaassa juuri Aquaclayta. Onhan se aika oranssia muttei satu omaan silmään, ehdottomasti näyttää kuitenkin sitä paremmalta mitä tummemman vihreät kasvit valitsee.
menee vähän offtopiciksi, mutta mitenkäs tuo on toiminut lannoitteena ? Pysyykö siinä esimerkiksi myös isommat kasvit kunnolla kiinni ja onko ollut mitään huomattavaa kasvun paranemista ?maisu kirjoitti:Minulla on yhdessä altaassa juuri Aquaclayta. Onhan se aika oranssia muttei satu omaan silmään, ehdottomasti näyttää kuitenkin sitä paremmalta mitä tummemman vihreät kasvit valitsee.
Mun altaassa siinä kesti hetken vettyä että pysyi pohjassa kiinni, mutta esim. isommat kasvit on ainakin sitonut juuriinsa ne palleroiset ja pysyivät sitten lopulta ihan hyvin kiinni pohjassa, jos vaan malttoi odottaa.-tombba- kirjoitti:menee vähän offtopiciksi, mutta mitenkäs tuo on toiminut lannoitteena ? Pysyykö siinä esimerkiksi myös isommat kasvit kunnolla kiinni ja onko ollut mitään huomattavaa kasvun paranemista ?maisu kirjoitti:Minulla on yhdessä altaassa juuri Aquaclayta. Onhan se aika oranssia muttei satu omaan silmään, ehdottomasti näyttää kuitenkin sitä paremmalta mitä tummemman vihreät kasvit valitsee.
Muoks. Niin piti vielä sanoa että itse huomasin että kasvit tykkäsit paljon enemmän tuosta kuin mistään ennen kokeilemastani pohjamatskusta.
-
- Starting Member
Hei,stompy kirjoitti:Voi kuinka hienojen tankkien kuvia tänne on lisätty!
Kasvena on
- Tuoksuvedensuosikki = Limnophila aromatica
- Kierteisvallut = Vallisneria americana Mini Twister
- Poimupatsulia = Pogostemon Helferi
- Japaninulpukka = Nuphar japonica
- Blyxa japonica
- Riccia, jotka tuolla kelluvat. Odotan niitä kasvamaan paremmin niin leikkaisin ne muuttolintu parviksi. Eikö haastettava työ?Tästä akvaariosta nimi tulisi "Muuttolintujen koti" ja kuvaa koko tankista tulisi myöhemmin. Koita jaksa odotella
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Eli tätä siis tilaukseen hirveä läjä tulevaa makkariakvaariota vartenPiia85 kirjoitti:Mun altaassa siinä kesti hetken vettyä että pysyi pohjassa kiinni, mutta esim. isommat kasvit on ainakin sitonut juuriinsa ne palleroiset ja pysyivät sitten lopulta ihan hyvin kiinni pohjassa, jos vaan malttoi odottaa.-tombba- kirjoitti:menee vähän offtopiciksi, mutta mitenkäs tuo on toiminut lannoitteena ? Pysyykö siinä esimerkiksi myös isommat kasvit kunnolla kiinni ja onko ollut mitään huomattavaa kasvun paranemista ?maisu kirjoitti:Minulla on yhdessä altaassa juuri Aquaclayta. Onhan se aika oranssia muttei satu omaan silmään, ehdottomasti näyttää kuitenkin sitä paremmalta mitä tummemman vihreät kasvit valitsee.
Muoks. Niin piti vielä sanoa että itse huomasin että kasvit tykkäsit paljon enemmän tuosta kuin mistään ennen kokeilemastani pohjamatskusta.

-
- Senior Member
Pikainen räpsy työhuoneen 450 litraisesta 2 tunnin inspiraation jälkeen. Reilusti tuli käytettyä liuskekiveä ja jaavansaniaista, joten eiköhän tuolla ole plekoille nyt muutama piilopaikka valittavana.
Vähän jäi tuo oikea reuna vielä vaiheeseen, kun iski väsy ja tuo juurakko ei muutenkaan sopinut tuohon. Täytyy katsella siihen vähän erimallista tilalle, että saa tekniikan kunnolla piiloon. Kasveja varmaan myös joutuu vielä liikuttelemaan parempiin asentoihin.
Vähän jäi tuo oikea reuna vielä vaiheeseen, kun iski väsy ja tuo juurakko ei muutenkaan sopinut tuohon. Täytyy katsella siihen vähän erimallista tilalle, että saa tekniikan kunnolla piiloon. Kasveja varmaan myös joutuu vielä liikuttelemaan parempiin asentoihin.
- Liitteet
-
- 450_litranen.jpg.png (336.93 KiB) Katsottu 1992 kertaa
720l + 450l
Eikait sole mikhän!
Eikait sole mikhän!
-
- Starting Member
- Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura TAS
UPEA akvaario Kilulla! Tosi hieno!:)