On olemassa ja ovat reippaasti halvempia kun Arcadiat tms. Tarkempaa hintaa en muista, mutta kysyä voit Tampereen Akvaariokalasta, jonka kautta saa ko. valaisimia tilattua.
Minäkin olen etsinyt ihan perinteisen näköistä valaisinkoteloa, mutta t5-putkilla. Tuolla Tampereella näkyi nettikaupassa olevan lamppuja, mutta olivat kovin modernin näköisiä ja taisivatpa olla vielä katosta roikkuvia malleja. Onkohan niin, että perinteiseen koteloon saa t5-putket vain rakentelemalla?
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
Litima ainakin valmistaa perinteisenmallista T5 akvaariovalaisinta. Helsingin Akvaariokeskuksesta ostin omani, 150cm, 2x80W. Hintaa en ossoo sannoo, kun oli osa kokonaispakettia. Saa varmaan muiltakin kauppiailta.
Kiitos vinkistä! Pitääpä kilauttaa sinne Helsinkiin ja kysellä valaisimen saatavuutta. Minulla on täällä kolme allasta samassa avoimessa tilassa, joten olisi tietysti naisen silmään sopivaa, jos lamputkin olisivat suurinpiirtein saman näköisiä.
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
Ei nyt ihan samannäköinen ole, mutta Hagen Glo-valaisinta saa ainakin kolmessa pituudessa ja kaikissa on 2xT5 putket. 91cm valaisin maksaa satkun pintaan, että ei iha paha. Ainoa miinus valaisimessa on katkaisijan täydellinen puuttuminen, mutta meillä ongelma ohitettiin ajastimella. Tuo on aika perusrunko malliltaan mielestäni. Kiinnitys tapahtuu joko valaisimen omilla asunnusjaloilla kehyksiin (tai kehyksetön akva. Kehysten paksuus ei saa ylitää 2cm. Missä ei ylitä?), katosta tai olen nähnyt myös akvan päällä lepäämässä. Meillä halkesi alta lasi, sen verran kuumeni, joten meni sitten kattoripustukseksi....On muuten siinä mielessä hyvä valaisin, että ei paina kuin nelisen kiloa, joten hötömpikin kipsilevy katossa kestää sen painon varmasti. Meillä mies kieltäytyy asentamasta kipsilevyyn (juu ei ole erikoiskovaa) likemmäs 10kg painavaa monimetallia, joten noihin on tyytyminen.
Valaisinta myy jotkut akvaliikkeet ja postitse ainakin Zooplus ja Petsfriends, eiku mikä se nyt on....?
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos