Keltavälskärillä ongelma?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
samih
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Keltavälskärillä ongelma?

Viesti Kirjoittaja samih »

Tänään havaittu keltavälskärin käyttäytymisessä outoutta. Ulkoisesti normaalin oloinen ja näköinen, mutta uidessa kääntyy nokka kohti pintaa, tätä kirjoittaessa n. kymmenkunta kertaa minuutin aikana. Ottaa välillä spurtteja ja tekee äkkipysäyksiä. Muilla asukeilla rutiinit kuten ennenkin. Jotain vialla ja jos niin mitä olisi tehtävissä? Kenties uimarakko ongelma?
petekup
Junior Member
Junior Member

Re: Keltavälskärillä ongelma?

Viesti Kirjoittaja petekup »

Moikka
Mulla teki välsy aikoinaan samalla tavalla (eteen täysillä ja sitten kässäri päälle ja melkein kipas selälleen).
Kyselin missä vika ja ei tullut sen kummempia selvityksiä mutta muutamalla muulla oli ollut samanlaista meininkiä.
Minulla kala teki sitä muutaman päivän ja sitten rauhottui eikä ole uusinut sitä kolmeen vuoteen joten ei kai se ole kuin jonkun sortin "uhittelua" jollekkin.

Petri
samih
Junior Member
Junior Member

Puuh. Kuulostaa hyvälle siis. Altaan kokoonpanossa tapahtui perjantaina pieni muutos, vuokkokala sai kaverin. Liekö sitten siitä suivaantunut.

Sairaala-allas tuli jo valmisteltua varulta ja vielä iltapuhteiksi tykitettyä testiarsenaali tuloksilla;

Lämpö 26, NO2, NO3, NO3, NO4 kaikki 0. Ca 380, KH 7, Ph 7.8. Piru että noiden hanskaus onkin hankalaa ilman korvausvesiautomatiikkaa. Saisi hoidettua kalkkivedellä. Nyt olen lisäillyt noita nestemäisiä kalsiumlitkuja. Tänään sitten taas aragamilkkiä.

muoks* ruoka tuolle tuntuu kyllä maistuvan yhtä hyvin kuin aina ennenkin :)
samih
Junior Member
Junior Member

Päivitystä tilanteeseen; valojen sammuttua välssy meni nukkumaan kivien sekaan kuten ennenkin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”